Gå til innhold

Er denne katten kastrert eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå er jeg litt beskymret. Huskatten min med løpetid stakk ut for ca en uke siden, vi så henne parre seg med nabokatten som er hannkatt, men jeg er ikke helt sikker på om han er kastrert eller ikke. Noen som kan hjelpe? 
(bildet er ikke av han, fant på Google, men hans lignet veldig på det) så er han på bildet kastrert eller ikke?

katten skulle kastreres etter sommer forresten og vi måte holde oss hjem,e pga cronza.

EA35D66B-E792-481F-AF1F-8001FF34F223.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

En kastrert hannkatt kan ha synlige baller en god stund etter at den er kastrert, de krymper ikke sammen med en gang. Så det er vanskelig å si ut fra bilder. En får bare ta ett balletak og kjenne med fingrene.

Anonymkode: fbefc...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Vår hunnkatt fikk løpetid før vi rakk turen til dyrlegen, men vi klarte å holde henne inne. Så her måtte hun ta til takke med å prøve å forføre den kastrerte hannkatten vår, og han var ikke interessert. I det hele tatt. Han prøvde heller å jage henne vekk, knurret, gjemte seg og syntes det var et ork å være inne mens hun holdt på. Så om de var i gang, så kan det jo tenkes at han har utstyret i orden. Hva med å spørre naboen? 

Anonymkode: 0c495...be7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår hunnkatt fikk løpetid før vi rakk turen til dyrlegen, men vi klarte å holde henne inne. Så her måtte hun ta til takke med å prøve å forføre den kastrerte hannkatten vår, og han var ikke interessert. I det hele tatt. Han prøvde heller å jage henne vekk, knurret, gjemte seg og syntes det var et ork å være inne mens hun holdt på. Så om de var i gang, så kan det jo tenkes at han har utstyret i orden. Hva med å spørre naboen? 

Kastrerte hannkatter kan ha seg med hunnkatt som er i løpetid. 

Vi har, som dere sikkert skjønner, hatt kastrert hannkatt med synlige baller og en kastrert hannkatt som hadde seg med kattefrøken i løpetid. Riktignok ikke samme hannkatt.

Anonymkode: fbefc...3c2

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan stemme det, men er ikke slik med alle ukastrerte katter dessverre. Har prøvd å spørre naboen, men får ingen svar fra dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må kjenne eller se etter testikler. Uansett må hukatta di kastreres asap. Få noen til å ta henne til veterinær for dere om du er i karantene. 

Anonymkode: 24ffd...0a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si. De fjerner ikke de ytre synlige delene, og har enda noe der. Mine er langhåret, så jeg for ikke sendt bilde som kan sammenlenes av dem, da hos dem er de godt gjemt i pelsen.

Det du kan gjøre et å spørre naboen som eier katten om den er kastrert. Ikke minst få din katt inn til kastrering med det samme. Vet fra en post på facebook, at vetrinærer kan kastrere og da fjerne evt. foster i samme slengen. Nei det er ikke ønskelig, men unøskede kattunger er heller ikke ønskelig, da vi har nok kattunger som trenger hjem allerede. Med mindre du er forberedt på å ta vare på alle evt. kattunger katten kanskje bærer på.

Anonymkode: e53b6...36e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanskelig å si. De fjerner ikke de ytre synlige delene, og har enda noe der. Mine er langhåret, så jeg for ikke sendt bilde som kan sammenlenes av dem, da hos dem er de godt gjemt i pelsen.

Det du kan gjøre et å spørre naboen som eier katten om den er kastrert. Ikke minst få din katt inn til kastrering med det samme. Vet fra en post på facebook, at vetrinærer kan kastrere og da fjerne evt. foster i samme slengen. Nei det er ikke ønskelig, men unøskede kattunger er heller ikke ønskelig, da vi har nok kattunger som trenger hjem allerede. Med mindre du er forberedt på å ta vare på alle evt. kattunger katten kanskje bærer på.

Anonymkode: e53b6...36e

Tja, man fjerner ikke selve pungen såklart, men om du har sett en voksen ukastrert katt så SER man testiklene godt altså 😂 Google "cat testicles" feks. 

AnonymBruker
Skrevet

Men bilde du har lagt ut er jo av en hunnkatt..

Anonymkode: 308d8...928

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bilde du har lagt ut er jo av en hunnkatt..

Jeg har en hunnkatt så jeg vet at dette er en hannkatt uten «baller.»

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Iselinvf skrev:

Jeg har en hunnkatt så jeg vet at dette er en hannkatt uten «baller.»

Da tar du feil, det er en hunnkatt. En annen ting som sannsynliggjør det enda mer er at 99,99% av tricolor katter er hunkjønn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da tar du feil, det er en hunnkatt. En annen ting som sannsynliggjør det enda mer er at 99,99% av tricolor katter er hunkjønn..

Hva er det du snakker om. Det er ikke en tricolor på bildet, er en vanlig tabby? Og å se forskjell på en ukastrert hannkatt og en hunnkatt er ikke bare bare på et dårlig bilde 🙈 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør du Marna Haugen (komikerfrue), som er eieren til denne katten, så vil nok hun fortelle deg at dette er en hannkatt 😊 

Har for øvrig hatt flere katter med disse fargene, og de har vært hannkatter, for dette er ikke en tricolor-katt. 

Anonymkode: abfd6...487

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine kastrerte hannkatter har store baller så det er vanskelig å se.

Anonymkode: 72f3d...e13

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 2.5.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Tja, man fjerner ikke selve pungen såklart, men om du har sett en voksen ukastrert katt så SER man testiklene godt altså 😂 Google "cat testicles" feks. 

Takk.

hannkatten jeg så det på bildet nr 1. Betyr det at han er kastrert? Jeg så han for noen mnd tilbake og da hadde en en lignende på bildet nr 2. (Den oransje) 

219223D7-F8F2-4BE3-9B8B-417ED541D43C.jpeg

202ABE4D-112E-4DC1-9314-208DA9EA2B5F.jpeg

Endret av Iselinvf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...