Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har idag en white 20" sykkel som veier i underkant av 10 kilo til 10-åringen. Han trenger nå en ny. Har fått tilbud om å kjøpe denne:

https://www.xxl.no/scott-contessa-scale-team-jr-24-rf-18-juniorsykkel-hvit/p/1144608_1_style

Den veier 13 kilo men er jo også hakket større. Ser at mange 24" sykler veier 10-11 kilo og lurte på om det har noe å si at denne er 13 kilo? Ble plutselig usikker her. 

Broren til mannen min er sykkelentusiast og mente det ikke skulle ha noe å si. 

Noen med erfaringer? 

Endret av lady90
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lett og tynn 10-åring 😉

Anonymkode: decb0...0f8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja det tenkte jeg også, min 10-åring veier 30 kilo.

Anonymkode: 1bee8...b6d

AnonymBruker
Skrevet

13 kilo? Så lav vekt. 

Anonymkode: 1e07a...6a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS snakker om vekten på sykkelen, ikke ungen.

Anonymkode: 1993c...523

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg trodde først det var 10 åringen som veide 13 kilo :sjokkbla:

Skrevet

Hehe ja jeg snakket om sykkelen. Gutten veier et par og tjue 😉

AnonymBruker
Skrevet

Mulig han er kortvokst eller dverg med den lave vekten 🤔

Anonymkode: ee115...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er dverg så kan han vel få sykkel fra hjelpemiddelsentralen? 

Anonymkode: ee115...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften burde vært: «24 Sykkel som veier 13 kilo til 10-åring». 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften burde vært: «24 Sykkel som veier 13 kilo til 10-åring». 

Sånn, endret. Gikk litt fort i svingene 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en lett sykkel! Her har junior en diamant ultra 24 - veldig fornøyd med den! Du får den på finn for ca 1000 om du følger litt med 😀

Anonymkode: c32a0...7b1

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår fikk akkurat ny sykkel, som vrier ca 13 kg. Var i butikken og prøvde fler. Var ikke store forskjellen. Han likte best den på 13 kg..

Skal du kjøpe brukt TS?

Anonymkode: 9c97e...853

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen vår fikk akkurat ny sykkel, som vrier ca 13 kg. Var i butikken og prøvde fler. Var ikke store forskjellen. Han likte best den på 13 kg..

Skal du kjøpe brukt TS?

Anonymkode: 9c97e...853

Ja, brukt. 

Skrevet

Personlig mener jeg jo lettere jo bedre.

Du kan jo selv regne ut prosentsatsen av gutt/sykkel og tenke på hvordan det hadde det vært å sykle rundt med tilsvarende tung sykkel.

Finn en 24" eller 26" på rundt 10kg på finn, gjerne også med gir ala 1*9 eller 1*10 istedenfor det håpløse 3*8 som de ofte selges med.

Hold det enkelt og lett :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er tungt , ville valgt en lettere

Anonymkode: fe2e3...e4b

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler frog bikes, de er utrolige gode sykler og veier bare 9 kg i denne størrelsen.

Anonymkode: ac5f0...ac8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nøye med å velge lett sykkel til mine, gir så mye mer glede og iver. Hadde før tung sykkel, barnet slet med oppoverbakkene. Jeg kjøper Diamant Ultra, de er kjempegode lette sykler.

Anonymkode: 79806...519

Skrevet
På 3.5.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Jeg er nøye med å velge lett sykkel til mine, gir så mye mer glede og iver. Hadde før tung sykkel, barnet slet med oppoverbakkene. Jeg kjøper Diamant Ultra, de er kjempegode lette sykler.

Tror vi kjøper en ny White, fornøyd med den vi har. Den nye får kun 8 gir men vant best i test på tv2 hjelper deg. Mulig det holder med 8 gir? Trodde 21 gir var vanlig egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, lady90 skrev:

Tror vi kjøper en ny White, fornøyd med den vi har. Den nye får kun 8 gir men vant best i test på tv2 hjelper deg. Mulig det holder med 8 gir? Trodde 21 gir var vanlig egentlig. 

En 10-åring trenger kanskje ikke 21 gir. Husker ikke hvor mange Diamant Ultra har. Jeg vet ikke hvordan vekten på White er vs Diamant Ultra er. Jeg bare sier at jeg passer på vekten på barnesykler. Mange er tunge. Tunge metaller er billigere enn lette, så da får de ned salgsprisen på sykkelen. Foreldre gjør et "kupp" ungen sliter med grisetung sykkel. Diamant har barnesykler med tyngre metaller som er billigere. Jeg velger likevel Ultra(lett).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...