Gjest gifteklar Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har vært sammen med typen i tre år nå og vi er ikke nærmere et ekteskap nå enn det vi var for tre år siden. han har vært gift før og hun var utro rett etter de ble gift, så jeg tror ikke han tør igjen. hvor lenge bør jeg vente? og ja, vi har snakket om dette. dvs.. vi har kranglet om dette før.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Fra vi møtte hverandre til vi ble gift, gikk det ganske nøyaktig 8 år. Og det var først de to siste årene at vi begynte å snakke seriøst om å gifte oss. K
Gjest borghild Skrevet 24. juni 2005 #3 Skrevet 24. juni 2005 Vi har vært sammen i 3 år og sambo har nevnt ekteskap et par ganger. Jeg har ikke lyst, men han sier at hvis vi skal ha barn, vil han være gift først. Snakk om utpressing Hvis du begynner å bli utålmodig synes jeg du skal fri selv. Hvorfor vente på han, når du kan gjøre det selv.
Gjest L@dy in red Skrevet 24. juni 2005 #4 Skrevet 24. juni 2005 Vi giftet oss etter å ha vært sasmboende i to år, men så ble vi skilt etter tre år igjen også. :-?
Arwen Skrevet 24. juni 2005 #5 Skrevet 24. juni 2005 Vi ventet 7 år. Var veldig unge da vi ble sammen, så det e nok derfor vi ventet så lenge.
smidja Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 Det er ikke alltid så lurt å gifte seg. Og det er iallefall ikke lurt å forhaste seg. Spør han forsiktig om han noen gang kan tenke seg å gifte seg igjen, eller om det er noe han er ferdig med. Da kan du iallefall se om du har noe grunnlag å bearbeide.
Gjest Gjest2 Skrevet 24. juni 2005 #7 Skrevet 24. juni 2005 Vi var kjærester og samboere i 2 1/2 år før vi giftet oss. Nå har vi vært gift i nesten 2 år, og holder på å ta ut seperasjon :cry:
lillesky Skrevet 25. juni 2005 #8 Skrevet 25. juni 2005 Vi har vært sammen i 8 år, og enda ikke giftet oss. Jeg er bare 25, og han 30, så foreløpig har vi god tid. Grunnen til at vi ikke har giftet oss, er mest pga. økonomi. Men jeg kunne ikke tenkt meg å gifte meg "med en gang". Selv om man aldri har garanti for noe, så vil jeg være sikker på at dette er mannen i mitt liv, og det er det. Jeg synes ikke giftemål er noe å haste med.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2005 #9 Skrevet 25. juni 2005 Vi hadde vært sammen i 3,5 år da vi giftet oss nå i sommer. Jeg er snart 29 og han 32. Ingen av oss har vært gift før så dette kom helt naturlig for oss begge, alder tatt i betraktning. Vi har heller ikke barn.
monja Skrevet 25. juni 2005 #10 Skrevet 25. juni 2005 Vi giftet oss etter 7 år. Jeg ville være gift før vi fikk barn
Flowery Skrevet 25. juni 2005 #11 Skrevet 25. juni 2005 Vi giftet oss etter 5 mnd. Det beste valget jeg har tatt noen gang!
Arkana Skrevet 25. juni 2005 #12 Skrevet 25. juni 2005 Vi har vært sammen i 6 år og gifter oss om 2 år. Vi snakket om ekteskap relativt tidlig (men ønsket begge å vente til jeg er ferdig med studiene), og han fridde etter 2½ år. Jeg er snart 27 og han er snart 36.
Gjest Berry Skrevet 25. juni 2005 #13 Skrevet 25. juni 2005 Vi har vært sammen i 8 år og ennå ikke gift. Ikke planlegger vi noe heller. Det største problemet er vel at han vil ha stort bryllup mens jeg bare vil dra til et annet land og gifte meg i smug. Og siden vi begge er sta, så lar vi heller være å gifte oss.
lillesky Skrevet 25. juni 2005 #14 Skrevet 25. juni 2005 Det største problemet er vel at han vil ha stort bryllup mens jeg bare vil dra til et annet land og gifte meg i smug. Og siden vi begge er sta' date=' så lar vi heller være å gifte oss. [/quote'] Gjør som vi har lyst til: gift dere i smug, og ha en STOOOR bryllupsfest!
Gjest Berry Skrevet 25. juni 2005 #15 Skrevet 25. juni 2005 Det er vel den store festen jeg egentlig vil unnslippe. Dessuten vil jo ikke mannen gifte seg i smug, og ingen av oss vil gi seg. Da får vi bare leve i "synd"!
Gjest sola Skrevet 25. juni 2005 #16 Skrevet 25. juni 2005 vi giftet oss etter å ha vært sammen og bodd sammen i 4 år... vi forlovet oss etter å ha vært sammen i bare 1 1/2 måned og begynte allerede da å planlegge bryllup tror det viktigste er at begge to er klare til å gifte seg før man gjør det.
Gjest Anki Skrevet 26. juni 2005 #17 Skrevet 26. juni 2005 Vi var kjærester og samboere i 2 1/2 år før vi giftet oss. Nå har vi vært gift i nesten 2 år' date=' og holder på å ta ut seperasjon :cry:[/quote'] Samme her. Jeg vil ikke gifte meg igjen på leenge, har egentlig mistet troen på at det finnes noe som heter den eneste ene. Sambo ønsker at vi skal gifte oss, men jeg sier foreløpig nei i hvert fall.
Gjest gjest2 Skrevet 26. juni 2005 #18 Skrevet 26. juni 2005 Samme her. Jeg vil ikke gifte meg igjen på leenge, har egentlig mistet troen på at det finnes noe som heter den eneste ene Enig! Det er vanskelig når følelsene blir borte for en man trodde man skulle elske for alltid. Kommer ikke til å ta sjansen på å gifte meg igjen. Tror faktisk ikke det er helt naturlig for mennesker å være monogame livet ut....
Gjest gjest2 Skrevet 26. juni 2005 #19 Skrevet 26. juni 2005 Samme her. Jeg vil ikke gifte meg igjen på leenge, har egentlig mistet troen på at det finnes noe som heter den eneste ene Enig! Det er vanskelig når følelsene blir borte for en man trodde man skulle elske for alltid. Kommer ikke til å ta sjansen på å gifte meg igjen. Tror faktisk ikke det er helt naturlig for mennesker å være monogame livet ut....og at vi kanskje ikke burde strebe slik etter å passe inn i det såkalte perfekte liv med ekteskap og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå