Gå til innhold

"Førjulstilstander" på flere kjøpesenter i Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Antiviruset skrev:

Så du må på et kjøpesenter for å ha det hyggelig? Da har du et stort problem mener jeg. Og det er faktisk ikke opp til deg å bestemme at flest mulig skal bli smittet, eller flere skal bli smittet for at det skal oppstå immunitet. Det er å spille bingo med folk sin helse slik svenskene gjør fordi de ikke har råd til et annet alternativ. De har over 10 ganger flere døde en i Norge. Det høres ut på deg som om dette er døde "kyllinger", men det er mennesker med familie som har mistet sine, med sorg og lidelse som resultat. Nei det er ikke bare eldre som hadde dødd allikevel som dør av Korona, det er mennesker helt ned i 30 årene, og unge mennesker også med underliggende sykdommer som ikke ville dødd om ikke korona viruset kom.

Forsetter denne uansvarligheten vil en bølge nr 2 komme som er langt sterkere. Vi kan slippe opp og åpne ting sakte men sikkert, men da kan ikke folk reagerer som i helgen. Der alle stormer ut i butikkene som de aldri har sett en butikk før. Derfor restaurantene og utestedene ikke kan åpne nå, folk opptrer som enda større idioter i fylla. Arbeidsplasser kunne åpnet opp om folk hadde hatt disiplin. Men det har iallefall ikke folk i Norge, knapt nok i vesten.

Vi kunne fint åpnet opp arbeidsplasser igjen om de som kunne hatt hjemmekontor hadde det, og slik avlastet kollektivtrafikken. Åpnet en bar om folk bare kunne stukket innom tatt seg en pils eller to og så gått hjem. Men samles til grisefylla som nordmenn gjør i stort antall vil få smittetallene til å gå i taket atter en gang. Med påfølgende brutal død for mange. Dø av Korona er en lang smertefull prosess der du kveles av dine egne lunger over noen uker. 

Ingen problemer hos meg nei, men det virker som at du har visse...

Anonymkode: 69360...6be

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også må vi huske å trekke fra de som hadde dødd i denne perioden uten corona også. Mange av de døde er eldre som ville dødd av andre grunner veldig snart likevel. 

Anonymkode: 48694...483

Når noen dør som følge av en akutt sykdom er det den akutte sykdommen som regnes som dødsårsaken selv om personen har andre sykdommer eller plager i tillegg. Høy alder er ikke i seg selv en grunn til at man dør av Korona. Folk med høy alder har ofte svakere immunforsvar enn yngre og kan være mer utsatt. FHI opererer med at folk over 65 år er mer utsatt enn andre. Det betyr ikke at man skal la alle over 65 dø eller at man ikke skal tenke over at man kan bli syk selv. Jeg har sannsynligvis selv hatt Korona og jeg ble overrasket over hvor vanskelig det ble å puste for meg som ikke er i risiko sonen. Hadde jeg for eksempel vært uheldig å fått en annen infeksjon på samme tid som jeg hadde Korona kunne jeg måtte ha blitt innlagt selv. Når man får en infeksjon i kroppen er man mye mer sårbar for andre infeksjoner, og da blir man spesielt sårbar selv om man ikke er i risikosonen. Korona angriper spesielt lungene som gjør at man kan utvikle lungebetennelse. Det er ikke kur mot lungebetennelse som følge av virus infeksjoner. Vanlig lungebetennelse kan behandles med antibiotika, og det er derfor mange som ellers ville ja dødd. Med Korona hjelper ikke det og en lungebetennelse kan derfor bli dødelig. Man kan også få sepsis (blodforgiftning). Det fører til muktiorgansvikt og død.

Anonymkode: 7db15...f79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller man kan legge inn begrensninger på fart på forskjellige veityper, kreve at alle bilførere må være over 18 og ha gjennomført et kurs, forby folk å kjøre hvis de har drukket alkohol og kreve masse sikkerhetsutstyr i bilene. Helt urealistisk, selvfølgelig. Ingen ville tenkt på å ha en "nullvisjon" for antall døde i trafikken.

Anonymkode: 0e530...564

Og poenget er?Masse folk dør da i trafikken på tross av dette. Og derfor burde vi akseptere at folk dør av korona og andre sykdommer.

Anonymkode: dc710...ec6

Skrevet
På 4.5.2020 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Og poenget er?Masse folk dør da i trafikken på tross av dette. Og derfor burde vi akseptere at folk dør av korona og andre sykdommer.

Jeg tror ikke du hadde sagt det samme hvis noen i nær familie eller i vennekretsen hadde mistet livet til det ene eller andre. Alle liv er like mye verdt og kan vi hindre at noen dør er det absolutt verdt det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På fredag skal et kjøpesenter utenfor Bergen ha nattåpent.... 😳

Anonymkode: d90c1...514

Skrevet

Kanskje ville de sponse norsk næring som er på randen av konkurs? Men galskap ellers. Renspikka galskap å samles så mange .... 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Samsung skrev:

Jeg tror ikke du hadde sagt det samme hvis noen i nær familie eller i vennekretsen hadde mistet livet til det ene eller andre. Alle liv er like mye verdt og kan vi hindre at noen dør er det absolutt verdt det. 

Forebygge ja, men å stenge verden med påfølgende økonomisk krise er ikke verdt det. Jeg ville ikke stengt hele verden for å redde familiemedlemmer, de kan dø når som helst, av kreft, influensa, bilulykker. Med denne tankegangen burde vi bare stenge for alltid, så unngår vi alle smittsomme sykdommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På fredag skal et kjøpesenter utenfor Bergen ha nattåpent.... 😳

Anonymkode: d90c1...514

Er nå bedre at de har nattåpent enn at de har begrenset åpningstid slik at alle må dra dit samtidig...

Anonymkode: 477d1...64a

• Liker 2
Skrevet

Nattåpent er jo helt galskap nå. Burde ikke være lov. Når det er nattåpent i Bergen pleier det å være helt kaos på kjøpesentre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet sikkert at det er nattåpent? Jeg har ikke sett noe i avisen eller på Facebook. Jeg skal ikke hvis det stemmer....

Anonymkode: 7db15...f79

• Liker 1
  • Opprett ny...