Gå til innhold

"Førjulstilstander" på flere kjøpesenter i Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det andre her som lurer på hvordan folk kan ha så hel.... mye penger å bruke til shopping, innkjøp av alt mulig til oppussing osv enda de er permittert og greier? 

Skulle tro folk har lurt til seg penger de ikke har rett på, for ifølge en annen tråd er det jo så mange som ikke har penger til annet enn det mest nødvendigste nå for tiden?

Med så masse folk som har gått amok på shopping, da må de jo ha penger å bruke ikke sant?

Anonymkode: dc1af...dd5

Langt i fra alle er da permittert? Har verken venner eller familie som er permittert jeg. Personlig har jeg spart veldig mye penger  i denne perioden. Lavere renter og lite mulighet til å bruke penger de siste mnd har økt bufferen min betraktelig,  Norgesferien er betalt og jeg kunne shoppe litt i dag med god samvittighet! 

Anonymkode: 51e46...08f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kreditt kanskje? 

Anonymkode: 7db15...f79

Spart en hel del penger på å sitte hjemme i 2 mnd kanskje? Personlig har jeg spart masse i denne perioden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Anonymecath skrev:

Det er mange som drar dit for å handle byggevarer. Det er ikke noe som er nødvendig i disse dager. I disse dager må man ta hensyn og dra ut med en gang man har handlet tingene man skal ha.

Hva har du med det? Så lenge byggvare butikkene er åpne og folk bruker ledig tid på å pusse opp og ordne det de ikke rekker ellers. Hva er galt med det?

Anonymkode: 5d33d...2b6

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spart en hel del penger på å sitte hjemme i 2 mnd kanskje? Personlig har jeg spart masse i denne perioden.

Sant

Har spart masse på å være hjemme i 2 mnd. Kona var på 2 hagesenter i dag, masse folk. Men inntrykket er at folk er varsomme med å komme for nær andre.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, tom1986 skrev:

De har ikke sagt at jeg ikke burde gjøre det. 

Det har de hvis du har fulgt med. FHI har sagt at man ikke skal ha store folkeansamlinger. Derfor har idrettsarrangementer, konserter, festivaler osv blitt avlyst eller utsatt. Det er restriksjoner på antall folk i begravelser og bryllup også. Men fulle kjøpesenter er greit. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/smitteekspert-er-redd-kjopesenterne-i-norge-ber-de-stenge-for-all-unodig-handel/3423949160.html

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler sterkt på at bedriftene det gjelder virkelig bryr seg om trygg handel når de holder på slik som dette. Har fått mailer om diverse åpninger jeg også, men ikke faen om jeg drar dit, det handler kun om å få penger i kassa og ikke om å holde smittekurven lav.

Takket være idiotene vi har observert vil innleggelsene hoppe til værs ganske kjapt nå, og restriksjonene bli strengere. For selv om vi er oppfordret til å handle og bruke butikkene, så er det nok ikke slike tilstander vi har sett i det siste som var ønskelig fra myndighetene.

Anonymkode: dc1af...dd5

Om to uker 😊

Anonymkode: 5d33d...2b6

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Samsung skrev:

Det har de hvis du har fulgt med. FHI har sagt at man ikke skal ha store folkeansamlinger. Derfor har idrettsarrangementer, konserter, festivaler osv blitt avlyst eller utsatt. Det er restriksjoner på antall folk i begravelser og bryllup også. Men fulle kjøpesenter er greit. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/smitteekspert-er-redd-kjopesenterne-i-norge-ber-de-stenge-for-all-unodig-handel/3423949160.html

Er så fantastisk lei av Bjørg Marit Andersen nå. Hun har fått nok tid i media for lang tid fremover. Hysterisk eks. smittevernoverlege som prøver så godt hun kan å skremme vettet av folk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gjeste mann skrev:

Er så fantastisk lei av Bjørg Marit Andersen nå. Hun har fått nok tid i media for lang tid fremover. Hysterisk eks. smittevernoverlege som prøver så godt hun kan å skremme vettet av folk.

Men hvorfor skal ikke folk få gå i begravelse når det er greit at folk går på polet eller H&M??? Et kjøpesenter er en mye større smitte bombe enn en kirke. 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Samsung skrev:

Jeg har ikke deltatt på eller arrangert store arrangementer. Jeg har vært i butikken og på kjøpesenteret. Det er helt ok. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal ikke folk få gå i begravelse når det er greit at folk går på polet eller H&M??? Et kjøpesenter er en mye større smitte bombe enn en kirke. 

100% enig.

Mener å ha lest et sted at det er følgende forslag i Tyskland:

- Etter hvert så bør lokaler å lov til å ha f.eks. 30% fullt. Det gir mer mening en f.eks. maks 200 personer. Jeg mener der er forskjell på 200 mennesker på Ullevåll stadion og 200 mennesker i en liten kinosal,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet går videre...

Anonymkode: 7c2b2...eb9

Skrevet

Vi holder oss stort sett for oss selv. Jeg er den som er mest ut, men det er fordi jeg er fysisk på jobb. Jeg var på XXL for et par uler siden og der var det tjukt med folk. Jeg kjøpte elsykkel så jeg ikke skal belaste kollektivtransporten unødvendig (er ikke parkering på jobb). Jeg går i ulike butikker når jeg trenger noe, men kjørte forbi Plantasjen da jeg så bilkøen inn dit. 
For meg handler det om å finne balansen mellom å gjøre mye for å begrense smitte samtidig som vi også skal leve. Da går jeg på butikken om om jeg må, to turer på XXL kontra to daglige turer med kollektivt osv. Shopping, som i å gå i forskjellige butikker for å se om det er noe jeg har lyst på gjør jeg ikke per nå. Samtidig er jeg daglig på jobb i en av bydelene i Oslo med mest smitte og bor i en av de andre med mye smitte. 
Barna (ungdommene) mine er forøvrig flinke og er mest hjemme. De har truffet et par kamerater utendørs et par ganger hver siden 12. mars. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Samsung skrev:

Merkelig at alle må ha noe til samme tid. Virker som at polet er viktig også.

Vel, her har alle skobutikker vært stengt i flere uker. Jeg måtte ha nye joggesko og gummistøvler til alle ungene. Ny leke til hunden. Noe til huset fordi et eller annet ble ødelagt. Man slutter ikke å ha behov for ting bare fordi alt er stengt. 

Anonymkode: fe053...cc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, tom1986 skrev:

Når andre er uforsiktige og kommer for nær meg. Men da er det deres feil. Ikke min. 

Nettopp. Man kan da ikke løpe rundt i butikken fra folk som kommer for nært. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, her har alle skobutikker vært stengt i flere uker. Jeg måtte ha nye joggesko og gummistøvler til alle ungene. Ny leke til hunden. Noe til huset fordi et eller annet ble ødelagt. Man slutter ikke å ha behov for ting bare fordi alt er stengt. 

Men polet? Polet har vært åpen hele tiden og det har vært kø der hele tiden. Hunden hadde sikkert klart seg uten en leke. Vår klare seg fint med en gamlel sokk. 

AnonymBruker
Skrevet

Lwke til hunden 😂

AnonymBruker
Skrevet

Leke

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ser bare det du vil se. Det er greit. Får håpe at du og dine holder seg frisk slik at du ikke må angre på tankemåten din i etterkant. 

Det gjør de nok. Viruset er stort sett ufarlig og de som er i risikogruppa tar sine forholdsregler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leke

Nei så artig du hadde det der du hengte deg opp i den ene tingen jeg kjøpte. Når jeg først skulle kjøpe sko til alle barna, byggematerialer, blandebatteri og medisin så kunne jeg like gjerne stikke innom dyrebutikken. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, tom1986 skrev:

Det gjør de nok. Viruset er stort sett ufarlig og de som er i risikogruppa tar sine forholdsregler. 

Hvis alle hadde delt dine holdninger hadde det vært helt krise. Fordi mange gjør en innsats kan du og dine være tryggere.

Viruset er farlig men på grunn av strenge tiltak klarer man å holde det i sjakk. Mange får bare milde symptomer men det er også mange flere som får mer alvorlige plager i forhold til andre sykdommer. 

Du får bare tro hva du vil men synd hvis du skal smitte noen som blir alvorlig syk fordi du mener alle råd er overdrevne.

• Liker 6
  • Opprett ny...