Anonymecath Skrevet 2. mai 2020 #81 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kreditt kanskje? Anonymkode: 7db15...f79 Er sjukt at folk bruker kreditt for å handle i disse tider.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #82 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det andre her som lurer på hvordan folk kan ha så hel.... mye penger å bruke til shopping, innkjøp av alt mulig til oppussing osv enda de er permittert og greier? Skulle tro folk har lurt til seg penger de ikke har rett på, for ifølge en annen tråd er det jo så mange som ikke har penger til annet enn det mest nødvendigste nå for tiden? Med så masse folk som har gått amok på shopping, da må de jo ha penger å bruke ikke sant? Anonymkode: dc1af...dd5 Det er da mange her i landet som ikke er permittert. Både jeg og samboeren min har vært i full jobb hele tiden, det har mange jeg kjenner også. Får da være måte på spekulasjoner. Anonymkode: e467a...ac5 9
Den Sagnomsuste Skrevet 2. mai 2020 #83 Skrevet 2. mai 2020 (endret) Det er ihvertfall fint at vi unngår bruk av munnbind konsekvent, ettersom at det ifølge FHI utgjør hovedårsaken til smitte... (ironisk ment...) Endret 2. mai 2020 av Den Sagnsomsuste 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #84 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, Anonymecath skrev: Er sjukt at folk bruker kreditt for å handle i disse tider.. Jeg får ekstra mye reklame om kredittkort og forbrukslån på mail nå om dagen. Sikkert noen som tjener store penger på at andre har dårlig inntekt om dagen. Jeg er så heldig å jobbe i helsevesenet så jeg er alt annet enn arbeidsledig. Anonymkode: 7db15...f79 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #85 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev: Det er ihvertfall fint at vi unngår bruk av munnbind konsekvent, ettersom at det ifølge FHI utgjør hovedårsaken til smitte... (ironisk ment...) Hahaha ja! En ting er at det er mangel på munnbind, men jeg tror det sitter ekstremt langt inne å anbefale det på grunn av kulturelle greier. Anonymkode: d1011...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #86 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da mange her i landet som ikke er permittert. Både jeg og samboeren min har vært i full jobb hele tiden, det har mange jeg kjenner også. Får da være måte på spekulasjoner. Anonymkode: e467a...ac5 Enig, kjenner ikke veldig mange som er permitterte. De fleste jeg kjenner har jobbet som vanlig enten på hjemmekontor eller i helsetjenesten, og har derfor samme inntekt som før (eller mer). Anonymkode: 477d1...64a 3
Den Sagnomsuste Skrevet 2. mai 2020 #87 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hahaha ja! En ting er at det er mangel på munnbind, men jeg tror det sitter ekstremt langt inne å anbefale det på grunn av kulturelle greier. Anonymkode: d1011...e0a Å svelge arroganse er noe av det verste man kan gjøre... Vi går heller ned med skipet 🙃 1
tom1986 Skrevet 2. mai 2020 #88 Skrevet 2. mai 2020 Jeg har vært på kjøpesenter, lokalbutikken og ute å jogge/trene omtrent hver dag siden nedstengingen. Jeg følger helsemyndighetenes råd om avstand, så dette er helt greit. Om andre synes dette er skummelt så er det bare å holde seg hjemme. Er ikke jeg som er i risikogruppa. 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #89 Skrevet 2. mai 2020 5 minutter siden, tom1986 skrev: Jeg har vært på kjøpesenter, lokalbutikken og ute å jogge/trene omtrent hver dag siden nedstengingen. Jeg følger helsemyndighetenes råd om avstand, så dette er helt greit. Om andre synes dette er skummelt så er det bare å holde seg hjemme. Er ikke jeg som er i risikogruppa. Risikogruppen er en ting. Du kan likevel fullt ut smitte andre som er i den. Anonymkode: 7db15...f79 6
tom1986 Skrevet 2. mai 2020 #90 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Risikogruppen er en ting. Du kan likevel fullt ut smitte andre som er i den. Anonymkode: 7db15...f79 Tviler. Jeg holder stort sett 1-2 meters avstand. Og dersom jeg smitter noen i risikogruppa så er det jo deres problem. Ikke mitt. De får holde seg hjemme om de frykter viruset.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #91 Skrevet 2. mai 2020 Så hvis noen i din omgangskrets eller familie blir smittet indirekte pga. deg så tenker du at det er deres feil? Alle har ansvar for å ta hensyn til hverandre. Anonymkode: 7db15...f79 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #92 Skrevet 2. mai 2020 Jeg jobber på Oslo City, og torsdag og i dag har vi hatt rekorddager i butikken. Vi har tatt omsetningen fra i fjor med god margin. Jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd, men det har eksplodert. (Jobber med mote, ikke noe essensielt.) Anonymkode: b47a0...2e0 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #93 Skrevet 2. mai 2020 Og jeg som ikke turte gå tilbake en andre runde på nærbutikken på torsdag for å kjøpe mais til tacoen som jeg hadde glemt. Anonymkode: c6604...07d 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #94 Skrevet 2. mai 2020 11 minutter siden, tom1986 said: Jeg har vært på kjøpesenter, lokalbutikken og ute å jogge/trene omtrent hver dag siden nedstengingen. Jeg følger helsemyndighetenes råd om avstand, så dette er helt greit. Om andre synes dette er skummelt så er det bare å holde seg hjemme. Er ikke jeg som er i risikogruppa. Du er uansett ikke garantert å unngå å bli syk. Husk at han som var 49 år var helt frisk, og allikevel så dødde han. Anonymkode: dc1af...dd5 4
tom1986 Skrevet 2. mai 2020 #95 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hvis noen i din omgangskrets eller familie blir smittet indirekte pga. deg så tenker du at det er deres feil? Alle har ansvar for å ta hensyn til hverandre. Anonymkode: 7db15...f79 Jepp. Så lenge jeg følger helsemyndighetenes generelle avstandsråd,
tom1986 Skrevet 2. mai 2020 #96 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er uansett ikke garantert å unngå å bli syk. Husk at han som var 49 år var helt frisk, og allikevel så dødde han. Anonymkode: dc1af...dd5 Sannsynligheten er så lav for alvorlig sykdom at det er egentlig helt ufarlig for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #97 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, tom1986 skrev: Jepp. Så lenge jeg følger helsemyndighetenes generelle avstandsråd, Helsemyndighetene har vel ikke akkurat oppfordret folk til å gå på senteret eller butikken hver dag. Gjør man det utsetter man seg selv og andre for større risiko. Å trene ute i form av jogging er bra. Anonymkode: 7db15...f79 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #98 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, tom1986 said: Sannsynligheten er så lav for alvorlig sykdom at det er egentlig helt ufarlig for meg. Du skriver at du stort sett holder 1 til 2 meters avstand. Når gjør du det ikke? Anonymkode: 59854...c8c 8
tom1986 Skrevet 2. mai 2020 #99 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helsemyndighetene har vel ikke akkurat oppfordret folk til å gå på senteret eller butikken hver dag. Gjør man det utsetter man seg selv og andre for større risiko. Å trene ute i form av jogging er bra. Anonymkode: 7db15...f79 De har ikke sagt at jeg ikke burde gjøre det. 2
tom1986 Skrevet 2. mai 2020 #100 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skriver at du stort sett holder 1 til 2 meters avstand. Når gjør du det ikke? Anonymkode: 59854...c8c Når andre er uforsiktige og kommer for nær meg. Men da er det deres feil. Ikke min. 2
Anbefalte innlegg