Gå til innhold

"Førjulstilstander" på flere kjøpesenter i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Nokia skrev:

Må bare si: alle dere som irriterer dere over at det var så mange på kjøpesenteret i dag, dere var der selv. Mange av de andre som var der, hadde sikkert et like nødvendig ærend som dere selv. Og irriterte seg like mye over deg. 😉 

Jeg var på senteret før storinnrykket. Jeg var bare innom apoteket og dro hjem igjen. Jeg så mange som gikk å shoppet helt vanlig. Satt å pratet med naboer på kafe osv. Det virket ikke som at folk bare var der for å kjøpe det mest nødvendige slik jeg var.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ddg

3 minutter siden, Nokia skrev:

Må bare si: alle dere som irriterer dere over at det var så mange på kjøpesenteret i dag, dere var der selv. Mange av de andre som var der, hadde sikkert et like nødvendig ærend som dere selv. Og irriterte seg like mye over deg. 😉 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser de fleste her var på kjøpesenter fordi de bare MÅTTE ha noe. Det gjelder vel for mange av de andre som var der også, sikkert. 

Anonymkode: e467a...ac5

Akkurat det jeg tenkte. Alle her på forumet og de som intervjues MÅTTE der i dag, det er alle andre som er problemet... 

Anonymkode: ab69a...724

• Liker 20
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også der i dag (Ja det var nødvendig så måtte dit). Fatter ikke hvorfor det var så mye folk! Traff en bekjent og de var også enig i at det var altfor mye folk der. Bli hjemme!

Anonymkode: 76828...016

Kan være at andre også måtte dit. 

Anonymkode: 99486...4d7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Holder vi landegrensene stengte ut året så overlever vi fleste nordmenn. Smitten er lav her. Åpner de opp så vil det eksplodere her og. Hold grensene lukket og mye er gjort. 

Anonymkode: 0ed1b...4b1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt ville tilstander i Lofoten om dagen. Det florerer av turister (for det meste norske med bobil eller campingvogn) + alle lokale. Alle butikker, sentre å parkeringsplasser var stappfulle idag. Jeg å mannen spøkte med at det så ut som ettermiddagen 23.desember der alle hadde fått panikk for det var julaften dagen etterpå. Skjønner ikke hva som feiler folk.

Anonymkode: 31bcb...3b2

Så enig, måtte på apoteket å kjøpe noe for faren min. Måtte si da jeg kom hjem at dette var som en helt normal lørdag. Nesten ikke parkering å oppdrive, og parkeringa utfor senteret var full av bobiler. Umulig å holde avstand til folk. På en av campingene i området stod bobilene tett i tett. Kom på hvorfor jeg aldri er på senteret på lørdager. Det er vel bare å si velkommen korona og ny nedstenging, tviler på at kapasiteten til helsevesenet her er så god. 

Anonymkode: 44114...f45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ved Laksevåg senter og der har parkeringsplassene vært stappfulle etter påske, uansett dag. Folk oppfører seg akkurat som før korona, få tar hensyn. Hoster ut i luften,går inntil deg når de skal forbi og spriter ikke hendene før de går inn i butikkene og tar på flere varer før de bestemmer seg. 

Anonymkode: 61522...07c

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder vi landegrensene stengte ut året så overlever vi fleste nordmenn. Smitten er lav her. Åpner de opp så vil det eksplodere her og. Hold grensene lukket og mye er gjort. 

Så lenge smitten er her spiller det ikke om grensene er stengt når folk går så tett. Da kan en smittet potensielt smitte flere. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det komiske er jo den lange rekken med «jeg måtte ha ... og derfor måtte jeg innom ...» her i tråden😂 Tipper alle andre også bare «måtte ha». Slutt å klag på andre, dere bidrar jo til at det er folk der selv.

Anonymkode: bea91...81f

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Samsung skrev:

Så lenge smitten er her spiller det ikke om grensene er stengt når folk går så tett. Da kan en smittet potensielt smitte flere. 

Ja, men åpner de opp for alle verdensdeler så er løpet kjørt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser de fleste her var på kjøpesenter fordi de bare MÅTTE ha noe. Det gjelder vel for mange av de andre som var der også, sikkert. 

Tvilsomt at du må ha noe hvis du sitter på kafé eller henger på en benk på senteret. Så er det noe med det å komme seg så fort som mulig inn og ut hvis man bare må ha noe. 

Litt av problemet her er også at senteret fortsatt har redusert åpningstid, så det er ikke så lett å få spredd handlingen utover. 

Anonymkode: 44114...f45

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det komiske er jo den lange rekken med «jeg måtte ha ... og derfor måtte jeg innom ...» her i tråden😂 Tipper alle andre også bare «måtte ha». Slutt å klag på andre, dere bidrar jo til at det er folk der selv.

Anonymkode: bea91...81f

Og alle bare MÅ på apoteket 😉 Populær butikk for tiden!

Jeg var i byen i dag, var på kjøpesenter. Til og med på kafé. Første gang jeg har vært i sentrum siden 12. mars. Vi har fått beskjed om å støtte opp om sentrumshandelen, så det er jeg glad jeg gjorde. Sentrum i Bergen har lidd i mange år ift de store kjøpesentrene, og er så mye mer koselig enn Horisont og *grøss* Lagunen, så det er hit jeg kommer til å legge handleturene fremover. 
Men selv om det var litt folk, virket det ikke uforsvarlig. Ingen fulle butikker, god plass på Bybanen, god plass på kafé. Oppfordrer flere til å dra til sentrum fremfor kjøpesentrene 😀

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig sak dette. Butikkene må ha kunder for å overleve. Vi får beskjed om å holde oss mest mulig unna. Når man møter venner man ikke har sett på flere uker er det også vanskelig å ikke ville ta en liten prat over en kopp kaffe. Det virker litt tryggere å møtes på en kafé ute hvor det er god avstand mellom bordene og hvor det sprites hele tiden enn å møtes hjemme hos noen. Det er ikke så lett å vaske og spritr leilighet og inventar før og etter besøk liksom.

Anonymkode: 7db15...f79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller ting jeg må ha fra apoteket på nett, jeg. Tips til alle sammen, så slipper vi stappfulle kjøpesentre.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Lofotfrøken skrev:

Jeg hadde et ærend i byen i dag og gikk dermed forbi butikker og kjøpesenteret. Første tanken som slo meg var hva i alle dager er det som skjer. Har folk glemt viruset? Parkeringsplass på parkeringsplass var stappfull. Mange tenker nok kanskje at faren allerede er over 🤔 

Ja jeg ble helt sjokkert her i Svolvær..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bryggen heter det. Bryggen er et egennavn. 

Forøvrig er folk sauer. Jeg er så provosert. Jeg sitter hjemme døgnet rundt med unntak av tur med hunden fordi jeg vil begrense smitte. 

Jobber i helsevesenet og gjør alt for å forebygge smitte og ikke bli en smittekilde. Så holder sauene på slik. Jeg blir rett og slett provosert! Ikke mye fristende å fortsette med selvisoilasjon av hensyn til andre når folk gir blaffen. 

Hørte at pensjonister henger på kafeer på sentrene og i Bergen sentrum. Jeg blir rett og slett illsint. Jeg har ikke sett venner og familie på en måned fordi jeg vil ta hensyn og dette er takken.... Nesten så jeg vurderer å gi blaffen. 

Anonymkode: da7db...441

Jeg har en sykdom, vil bare si at jeg setter pris på dere som også selvisolerer. Men skjønner at man mister lysten når man ser at mange bare lever slik som før, skjønner ikke hvorfor folk tror at når dem løfter litt på tiltakene så kan alle bare leve nøyaktig som før :/

Anonymkode: ee3f8...4fc

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg ble helt sjokkert her i Svolvær..

Samme her! Glad jeg ikke skulle inn der noen plasser 🙈 Man er jo vant til kaos i byen når det er sommer, men ...  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var også på kjøpesenter i dag. Ingen nødvendige ærend, men var skikkelig digg å gå i butikker og sitte på café igjen. Første gang på 2 mnd. Var mye mindre folk enn en vanlig lørdag, cafeene nesten tomme.

Anonymkode: 51e46...08f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle plukke opp medisiner for besteforeldrene og foreldrene mine i dag, var helt tivolitilstander. Skulle tro det var festival så mange bobiler og campingvogner som var parkert på parkeringsplassen. Droppet å handle mat i forgårs fordi det var like ille da, og trodde det skulle roe seg til i dag. Det gjorde det ikke, så droppet mathandling I dag og, og håper det roer seg til på mandag. 

Anonymkode: 1ebe3...516

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville tilstander i Oslo også. Går nesten ikke an å gå tur engang der jeg bor.

Anonymkode: 3dd0d...89b

• Liker 4
  • Opprett ny...