Gå til innhold

"Førjulstilstander" på flere kjøpesenter i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke sikkert alle som kan lese men i Bergen har der vært helt krise på kjøpesenter i dag.

Sitat

Da Ingebjørg Dias (37) kjørte til Horisont i Åsane lørdag, var kun 29 av 650 parkeringsplasser ledige.

– Det så ut som om det var jul i parkeringsgarasjen. Vanvittige mange blinkende lys som indikerer at folk har stått for lenge, og lang kø for å komme ut, sier hun til BT.

Ifølge Dias var det mange besøkende som ikke overholdt distanseregler inne på kjøpesenteret.

Merker økning

Senterleder ved Horisont, Lise Færøvik, sier at det er tegn til at besøkstallet til senteret er økende, selv om tallet for lørdag ennå ikke er klart.

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/lA24gG/Lange-koer-og-fulle-kjopesentre--Ser-ut-som-det-er-jul

ba5bc391-80d2-4384-957e-b712a010ec38.jpeg

08a85629-ae11-48b2-bb2c-4fcf8b48a860.jpeg

Endret av Samsung
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var en tur på Ski storsenter i dag (ja det var nødvendigheter som gjorde at han måtte dit) og der hadde det vært rimelig stappa der og. Kan umulig være så mange som MÅ i ordets rette forstand. 

Anonymkode: 11ce6...2fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herrefred. Kan jo ikke dra til kjøpesenteret NÅ. Alle skjønner KO at det vil være texas der nå. Mange uker med hjemmesitting og så mykes det opp. Mye lurere å dra til kjøpesenteret en tidlig formiddag eller en kveld på en hverdag. Men folk er sauer, veeldig forutsigbare.

Anonymkode: d526e...90d

• Liker 5
Skrevet (endret)

Var på Horisont selv i dag, og det florerte med eldre mennesker. Hvis de kan gå og handle en lørdag, så kan jeg også.

Endret av The Kitten
  • Liker 8
Skrevet

Jeg var selv en tur innom et av sentrene i artikkelen her fordi jeg måtte på Apoteket. Jeg dro med en gang senteret åpnet for å unngå mye folk. Jeg måtte på apoteket så jeg kunne ikke utsette. Dro rett hjem etterpå. Folk bør unngå å dra på samme tid. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte ha en ny temperaturmåler og kjørte først til Vestkanten, men dro videre da vi så hvordan det var på parkeringen. Herre Gud det var vilt. Familier på lørdagstur og skravlekjerringer. Jeg gremmes over mine medborgere. Kjørte gjennom sentrum da jeg skulle hjem, og de utestedene som var åpen på Brygga hadde ikke nok avstand mellom bordene.

Anonymkode: 016df...862

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ville tilstander i Lofoten om dagen. Det florerer av turister (for det meste norske med bobil eller campingvogn) + alle lokale. Alle butikker, sentre å parkeringsplasser var stappfulle idag. Jeg å mannen spøkte med at det så ut som ettermiddagen 23.desember der alle hadde fått panikk for det var julaften dagen etterpå. Skjønner ikke hva som feiler folk.

Anonymkode: 31bcb...3b2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også der i dag (Ja det var nødvendig så måtte dit). Fatter ikke hvorfor det var så mye folk! Traff en bekjent og de var også enig i at det var altfor mye folk der. Bli hjemme!

Anonymkode: 76828...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi måtte ha en ny temperaturmåler og kjørte først til Vestkanten, men dro videre da vi så hvordan det var på parkeringen. Herre Gud det var vilt. Familier på lørdagstur og skravlekjerringer. Jeg gremmes over mine medborgere. Kjørte gjennom sentrum da jeg skulle hjem, og de utestedene som var åpen på Brygga hadde ikke nok avstand mellom bordene.

Anonymkode: 016df...862

Bryggen heter det. Bryggen er et egennavn. 

Forøvrig er folk sauer. Jeg er så provosert. Jeg sitter hjemme døgnet rundt med unntak av tur med hunden fordi jeg vil begrense smitte. 

Jobber i helsevesenet og gjør alt for å forebygge smitte og ikke bli en smittekilde. Så holder sauene på slik. Jeg blir rett og slett provosert! Ikke mye fristende å fortsette med selvisoilasjon av hensyn til andre når folk gir blaffen. 

Hørte at pensjonister henger på kafeer på sentrene og i Bergen sentrum. Jeg blir rett og slett illsint. Jeg har ikke sett venner og familie på en måned fordi jeg vil ta hensyn og dette er takken.... Nesten så jeg vurderer å gi blaffen. 

Anonymkode: da7db...441

• Liker 14
Skrevet

Merkelig at alle må ha noe til samme tid. Virker som at polet er viktig også.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk er lei og vil leve som vanlig. Blir så når en stenger ned hele samfunnet. 

Anonymkode: f5e1e...1a2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

I Stavanger sentrum var også alt som vanlig i dag. Masse mennesker. Vi har ikke hatt noen nye smittetilfeller på 2 uker, ingen er lagt inn på sykehuset. Skjønner at folk har lyst å leve litt mer som normalt nå.

Anonymkode: 974cb...289

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Disse bildene så jo ut som et koldtbord for koronaen.. 

Var det "Dette skjer ikke meg" tilbud på senteret, eller hva er grunnen? 

Anonymkode: 151b1...244

• Liker 10
Skrevet

Samme her jeg bor. Utenfor det ene apoteket stod folk til og med i kø, i klynger, utenfor. Var ikke i nærheten av en meter mellom de. Mer snakk om noen centimeter.

Problemet er jo det at folk er rastløse og vil ut. Og nå når antall smittetilfeller daler og det virker som om en har kontroll og derfor åpner gradvis opp, så blir folk slepphendt gir en stor F.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt ville tilstander i Lofoten om dagen. Det florerer av turister (for det meste norske med bobil eller campingvogn) + alle lokale. Alle butikker, sentre å parkeringsplasser var stappfulle idag. Jeg å mannen spøkte med at det så ut som ettermiddagen 23.desember der alle hadde fått panikk for det var julaften dagen etterpå. Skjønner ikke hva som feiler folk.

Anonymkode: 31bcb...3b2

Jeg hadde et ærend i byen i dag og gikk dermed forbi butikker og kjøpesenteret. Første tanken som slo meg var hva i alle dager er det som skjer. Har folk glemt viruset? Parkeringsplass på parkeringsplass var stappfull. Mange tenker nok kanskje at faren allerede er over 🤔 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har reagert på det jeg også. Og på hvor mange eldre som valgte påskeaften til å henge på kjøpesentrene, midt i koronakrisen. 

Anonymkode: 2883e...901

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Drar til kjøpesenter hvis det er noe jeg må ha. Da er det rett inn og skaffe det jeg trenger og ut igjen. Men det virker som om mange henger på senter som en slags fritidsaktivitet. Det gjelder jo barnefamilier også. Selv har jeg barn som synes shopping er grusomt kjedelig.

Anonymkode: e80dd...004

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var på Alnasenteret i dag. Så og si alle ga faen og gikk nesten på hverandre.

Anonymkode: 58318...c57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser de fleste her var på kjøpesenter fordi de bare MÅTTE ha noe. Det gjelder vel for mange av de andre som var der også, sikkert. 

Anonymkode: e467a...ac5

• Liker 31
Skrevet

Må bare si: alle dere som irriterer dere over at det var så mange på kjøpesenteret i dag, dere var der selv. Mange av de andre som var der, hadde sikkert et like nødvendig ærend som dere selv. Og irriterte seg like mye over deg. 😉 

• Liker 38
  • Opprett ny...