AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Menn, hva tenker dere, er hun for stor eller kan en slik kropp være sexy? https://m.zalando.no/city-chic-bikiniunderdel-black-cia81i00d-q11.html Anonymkode: c15c4...629
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Syns ikke hun er tykk i det hele tatt. Vanskelig å se om hu er sexy. Skal litt mer til enn bare litt lår og mage for å se om en kropp er sexy Anonymkode: 67589...ce2 5
Linnpinn Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 Helt normal slank kropp. Reagerer dog på truse til 399 😱 8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn, hva tenker dere, er hun for stor eller kan en slik kropp være sexy? https://m.zalando.no/city-chic-bikiniunderdel-black-cia81i00d-q11.html Anonymkode: c15c4...629 Jeg er jente og synes hun har noen kg ekstra.. litt vel stor og myk i formene. Om hun er 175 høy så hadde jeg ikke blitt overrasket om vekten hennes er sånn 80 kg, og det synes jeg kanskje er såpass at hun med fordel kan gå ned. Anonymkode: 08b25...efe 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jente og synes hun har noen kg ekstra.. litt vel stor og myk i formene. Om hun er 175 høy så hadde jeg ikke blitt overrasket om vekten hennes er sånn 80 kg, og det synes jeg kanskje er såpass at hun med fordel kan gå ned. Anonymkode: 08b25...efe Jeg har akkurat sånn kropp og bruker 38 i topp og 40 i bikiniunderdel. Jeg ble overrasket over at hun er plus size! Anonymkode: 7faf1...5a0 18
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Synes hun er overvektig, og at hun burde gå ned noen kilo. Tror de fleste synes det? Ikke utelukkende på grunn av det estetiske, men på grunn av helsa. Det jeg skulle ønske flere nærtagne jenter skjønte, er at når man sier at man ikke synes det er så sexy med overvekt, så handler det vel så mye om helse. God helse = tar vare på seg selv = lever lenge = blir en god mor? = sexy. Anonymkode: 8ddc1...999 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes hun er overvektig, og at hun burde gå ned noen kilo. Tror de fleste synes det? Ikke utelukkende på grunn av det estetiske, men på grunn av helsa. Det jeg skulle ønske flere nærtagne jenter skjønte, er at når man sier at man ikke synes det er så sexy med overvekt, så handler det vel så mye om helse. God helse = tar vare på seg selv = lever lenge = blir en god mor? = sexy. Anonymkode: 8ddc1...999 Forresten, akkurat hun på dette bildet synes jeg bare har tykke lår. Armene og magen ser sunn ut. Anonymkode: 8ddc1...999
Kapt.Chat Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes hun er overvektig, og at hun burde gå ned noen kilo. Tror de fleste synes det? Ikke utelukkende på grunn av det estetiske, men på grunn av helsa. Det jeg skulle ønske flere nærtagne jenter skjønte, er at når man sier at man ikke synes det er så sexy med overvekt, så handler det vel så mye om helse. God helse = tar vare på seg selv = lever lenge = blir en god mor? = sexy. Anonymkode: 8ddc1...999 Her strekker du vel strikken litt langt, leste kommentarene før jeg gikk inn på bildet, utifra kommentarene så forventet jeg en jente som var langt større. At denne kroppen her skulle utgjøre noen spesielt stor helserisiko, det tror jeg ikke. Du sier hun burde gå ned i vekt ikke utelukkende på grunn av det estetiske men også på grunn av helse og mener de fleste har samme mening. Nei tror ikke de fleste reagerer negativt på det estetiske ved denne kroppen. Denne kroppen ligger langt innenfor det vi som samfunn bør akseptere innenfor det som er normalt spekter. Det som er et helseproblem er at normen for å være normal blir stadig snevrere og gir spesielt unge jenter psykiske problemer. Å insinuere at hun ikke har egenskapene som skal til for å bli en god mor med en slik kropp, ser jeg på som direkte usaklig, sorry. Personlig så synes jeg hun var flott og tror ikke det å gå ned i vekt i dette tilfellet hadde gjort henne mer estetisk vakker. Om hun velger å slanke seg så får det være hennes valg og ikke noe vi som samfunn skal pålegge henne gjennom ytre press. Ellers så er det viktig at de som er veldig overvektige kan forstå at de ikke trenger bli kjempetynn for å bli ansett som estetisk vakker, men at samfunnet mener at kropper som vist på bildet er helt innenfor. 29
Hr. Aktiv Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 Vanlig kropp dette vil jeg si. For min del kunne hun hatt andre klær da, men... 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, Linnpinn skrev: Helt normal slank kropp. Reagerer dog på truse til 399 😱 Nei, dette er ikke en normal, slank kropp. Normal, ja, men ikke normalt slank. Jeg har selv hatt en BMI på 25 på det meste, og vil anslå at hun er ca.15 kg tyngre enn jeg var, forutsatt at vi er ca.like høye. I så fall er hun faktisk ikke bare overvektig, men i kategorien "fedme". Hun har store lår og har nok også en del på magen under midjen, men den skjules jo. Bare for å understreke det, så syns jeg hun bærer kiloene pent og er veldig femenin, så jeg syns hun er flott. Jeg syns bare det er litt viktig å understreke at dette ikke er en slank/normalvektig kropp, men en overvektig kropp, som potensielt er i faresonen for flere livsstilssykdommer. Anonymkode: 3b48f...32f 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #12 Skrevet 2. mai 2020 Helt vanlig, normal kropp. Plus size liksom.. Tøvete at de bruker modeller som dette til å vise plus size klær. Anonymkode: ecb26...816 14
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #13 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes hun er overvektig, og at hun burde gå ned noen kilo. Tror de fleste synes det? Ikke utelukkende på grunn av det estetiske, men på grunn av helsa. Det jeg skulle ønske flere nærtagne jenter skjønte, er at når man sier at man ikke synes det er så sexy med overvekt, så handler det vel så mye om helse. God helse = tar vare på seg selv = lever lenge = blir en god mor? = sexy. Anonymkode: 8ddc1...999 Hun har ikke fett der det er farlig (midje), men kun noe ekstra på hofter. Hun er langt fra overvektig som går på helsa løs. Anonymkode: bc657...c76 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #14 Skrevet 2. mai 2020 Det er veldig vanskelig å bedømme på slike bilder, både måten hun er kledd, posert og lyssatt. Har du et pent ansikt og er stylet bra så ser du jo flott ut. Når jeg ser plus size modeller tenker jeg ofte at hvis denne kvinnen hadde gått uten sminke, med håret i en knute på hodet og i slitte jeans og en vanlig genser, så hadde hun ikke sett noe særlig ut. Mens en slankere kvinne oftere kan se bra ut avslappede klær. Mange kvinner med et par kilo ekstra kan se sexy ut, men det krever nok litt mer av dem. De må være bevisste på hvordan de kler seg, fremheve midjen så de ikke ser tykke ut, og ivareta sminke og hår hver dag. Anonymkode: 00bfb...199
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #15 Skrevet 2. mai 2020 51 minutter siden, AnonymBruker said: Det er veldig vanskelig å bedømme på slike bilder, både måten hun er kledd, posert og lyssatt. Har du et pent ansikt og er stylet bra så ser du jo flott ut. Når jeg ser plus size modeller tenker jeg ofte at hvis denne kvinnen hadde gått uten sminke, med håret i en knute på hodet og i slitte jeans og en vanlig genser, så hadde hun ikke sett noe særlig ut. Mens en slankere kvinne oftere kan se bra ut avslappede klær. Mange kvinner med et par kilo ekstra kan se sexy ut, men det krever nok litt mer av dem. De må være bevisste på hvordan de kler seg, fremheve midjen så de ikke ser tykke ut, og ivareta sminke og hår hver dag. Anonymkode: 00bfb...199 Helt uenig, synes slitte jeans er noe av det mest sexy en kvinne kan ha på Anonymkode: 27436...6e1 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #16 Skrevet 2. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes hun er overvektig, og at hun burde gå ned noen kilo. Tror de fleste synes det? Ikke utelukkende på grunn av det estetiske, men på grunn av helsa. Det jeg skulle ønske flere nærtagne jenter skjønte, er at når man sier at man ikke synes det er så sexy med overvekt, så handler det vel så mye om helse. God helse = tar vare på seg selv = lever lenge = blir en god mor? = sexy. Anonymkode: 8ddc1...999 Jeg synes faktisk også det. Folk har vrengt syn på hva som er normalt siden en såpass stor andel av befolkningen er overvektig. Anonymkode: 08b25...efe 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #17 Skrevet 2. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, akkurat hun på dette bildet synes jeg bare har tykke lår. Armene og magen ser sunn ut. Anonymkode: 8ddc1...999 Armene er jo veldig myke/softe, ergo det er fett. Har man ikke så mye fett, så vil faktisk armene se markerte ut og skulderen poppe mer ut! Anonymkode: 08b25...efe 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #18 Skrevet 3. mai 2020 13 timer siden, Kapt.Chat skrev: Her strekker du vel strikken litt langt, leste kommentarene før jeg gikk inn på bildet, utifra kommentarene så forventet jeg en jente som var langt større. At denne kroppen her skulle utgjøre noen spesielt stor helserisiko, det tror jeg ikke. Du sier hun burde gå ned i vekt ikke utelukkende på grunn av det estetiske men også på grunn av helse og mener de fleste har samme mening. Nei tror ikke de fleste reagerer negativt på det estetiske ved denne kroppen. Denne kroppen ligger langt innenfor det vi som samfunn bør akseptere innenfor det som er normalt spekter. Det som er et helseproblem er at normen for å være normal blir stadig snevrere og gir spesielt unge jenter psykiske problemer. Å insinuere at hun ikke har egenskapene som skal til for å bli en god mor med en slik kropp, ser jeg på som direkte usaklig, sorry. Personlig så synes jeg hun var flott og tror ikke det å gå ned i vekt i dette tilfellet hadde gjort henne mer estetisk vakker. Om hun velger å slanke seg så får det være hennes valg og ikke noe vi som samfunn skal pålegge henne gjennom ytre press. Ellers så er det viktig at de som er veldig overvektige kan forstå at de ikke trenger bli kjempetynn for å bli ansett som estetisk vakker, men at samfunnet mener at kropper som vist på bildet er helt innenfor. Nei da, jeg sier ikke at akkurat denne kvinnen nødvendigvis utgjør noen helserisiko, jeg skrev det siste mer som et "forresten". Jeg insinuerer ikke at hun ikke kan bli en god mor! Haha, da hadde jeg vært et monster. Beklager om det kom slik frem, skrev nok litt fort og slurvete. Det jeg mente var at jeg på GENERELL basis skulle ønske man var mindre sneversynt når man kritiserer menn som ikke ønsker en overvektig kvinne. De færreste kvinner synes det er flott med en mann med stor ølmage. Samme greia. Det vitner om noe usunt. Og da jeg skrev om det med å være mor, snakket jeg fra et evolusjonsperspektiv, ikke konkret om denne kvinnen (som sikkert blir en like bra mor som hvem som helst andre, det aner jeg ikke noe om). Det er en grunn til at vi tiltrekkes av frisk hud/røde lepper/roser i kinnene/litt hofter... Det vitner om fruktbarhet. Det var mer sånn jeg mente det. Og når jeg ser overvektige kvinner, ser jeg noen som ikke tar vare på seg selv. Akkurat denne kvinnen anser jeg som overvektig, men ikke voldsomt, og ikke sånn at jeg ville blitt overrasket om hun trente mye/var sterk og sunn. Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal late som at hun ikke er overvektig. Anonymkode: 8ddc1...999
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #19 Skrevet 3. mai 2020 Til opplysning: Det står at hun er 176 cm høy og bruker str 44. Anonymkode: b4bb7...09e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå