Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vurderer mine muligheter til friår etter VGS, og lurer på om noen her har erfaringer med EF studieår eller EF språk i utlandet. (Altså ikke språkreise eller utveksling på videregående). Vil gjerne høre på positive og negative erfaringer. Tenker på å ta dette USA hvis det er aktuelt for meg.

Anonymkode: 3abe9...526

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrt og gir ikke studiepoeng, dessuten er nok engelsken din allerede god nok til at du ikke trenger noen kurs. Ville heller bare reist dit, og blitt god i engelsk ved å praktisere språket. :) 

Kjenner flere som har spart opp penger en stund, for så å ha reist til USA for å drive med hobbyene sine der en periode. Har også møtt noen som syklet fra Canada til Mexico, andre som har backpacket eller kjøpt seg en campervan der. Mulighetene er mange, men jeg vil absolutt fraråde EF, spesielt hvis du tenker å dra til et engelsktalende land.

Anonymkode: 1ee90...55c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med vedkommende over her. Hvis andre land enn USA er aktuelt, kan du vurdere working holiday visa i Australia.

Anonymkode: c449d...f27

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ei som jobbet som dagmamma for en familie i USA 😁

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs. Jeg anbefaler aldri EF fordi jeg reiste med dem andre året på vgs, og måtte reise hjem etter tre måneder. Jeg var 17 år i utlandet, hadde NULL kontakt med EF enda jeg hadde many problemer. Jeg ville i alle fall ikke sendt barnet mitt til utlandet over lengre tid med dem, fordi de sender ungdommer til et annet land og så lar dem være hos en vertsfamilie fordi da har de gjort jobben sin. 
Kusinen min reiste med dem på et språkkurs. Lurer på om det var Malta eller noe. Hun hadde det veldig kjekt. Jeg tror at noen uker i utlandet er en annen opplevelse enn å reise et helt år. Jeg reiste også på en språkcamp i begynnelsen av mitt år i USA og der hadde vi det ganske gøy. Det virker som at problemene folk har med EF ofte oppstår når ungdommer flytter inn i vertsfamilier og begynner på skole. 

Jeg ble sendt til en liten plass midt i gokk, og jeg hadde ikke noe fin opplevelse. Som sagt kan språkkursene deres være gøy, men jeg anbefaler ikke EF, fordi jeg stoler ikke på dem. Deres hovedmål er å tjene penger, så om det oppstår problemer som krever mer av dem, så er du ikke garantert den oppfølgingen du trenger.

Anonymkode: 950f7...5df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reise gjennom EF på videregående til Europa, og har bare positivt å si om dem. 

Men som de andre ville jeg vurdert noe annet enn rent språkkurs fordi nordmenn generelt er veldig gode i engelsk. Working holiday, frivillig arbeid eller internship vil gi deg mye mer. Eventuelt vurder et annet språk en engelsk.

Anonymkode: ebd70...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...