Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Åå, nå mååå det jo være gullegget 😍

Det er faktisk utrolig fascinerende hvordan EL kan skje brått og på bare noen timer imellom. Husker en gang jeg hadde nærmest ingen strek på formiddagen, også var den positiv på kvelden. Wiih, sånn her er gøy altså 🤩

Sender deg masse babystøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såå kjekt med et positivt besøk hos gynekologen i dag! Og DEN testen - det må jo gi masse håp for andre også, at det går an med så stor økning på så kort tid. De sier jo at tilogmed «bare» fem kilo vektnedgang kan ha en positiv effekt på fertiliteten når man har PCOS. Jeg har troen og heier masse på denne syklusen 💖👏🏻 Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så spennende med positiv EL-test så tidlig i syklusen denne gangen da 🤩 Det gir håp om at det er nå det vil klaffe for dere 🤞🏼🎊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå fantastisk med stort og fint egg og tidlig EL, heier på ivrige egget her!:nordvesta:Nå ser det ut som om du har tatt meg igjen her gitt, og at vi havner veldig likt i løypa😍 For noen spennende dager/uker vi har i vente her nå. Jeg håper så sterkt på at du får din positive test denne syklusen her ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13 - EL?

@Sommerfuul @Noldi @bittelillebolla @Dame1989 @Påske-egget @Godis @Snurrepurre @SUPERMIRI @Sovia @Eira2020 @Niny @saloni @Fhuzzy @Annabel

Wow for en heiagjeng!! Så heldig jeg er! Er virkelig ydmyk altså - for noe så banalt som eggløsning liksom... Men alle dere her vet hvor utrolig viktig det er for meg nå, derfor betyr det så ekstra mye at dere heier og håper

hug.gif.f5f1207c8887b4b4925b9192c4fdcb0c.gif

Jeg satt ovitrellen i går kveld kl.21 som anbefalt, og jeg tenker å teste den ut også denne gangen som jeg ofte har gjort før. Må vite når testen blir blenda igjen så jeg kan planlegge reell testing.
Jeg må dog si at jeg ikke helt klarer å tro på EL i dag, men mer i morgen. Jeg har aldri noensinne hatt EL på CD13 før. Skjønner jo at det kan skje ettersom egget var såpass stort i går. Men når jeg går tilbake på statistikken min så ser jeg at jeg fikk EL den ene gangen jeg satt ovitrelle i 2014 (og ble gravid) to dager etter (dette klarte faktisk tempen å bekrefte!). Mens i jakten på sistemann så sliter FF når jeg bruker denne medisinen. I pp5 tror FF at EL kom to dager etter ovitrelle. I pp8  og 9 tror jeg at det skjedde to dager etter basert på tempen (FF klarte ikke). Så ja, aldri dagen etter. Men hvem vet, Må se an tempen litt. Men om jeg må gjette mellom i dag og i morgen på sikt så føles det bedre å gjette på i morgen. Dumt å tro at man er en dag lenger enn man er... bedre med motsatt.

Men tenk da! Så SYKT at EL kan være så anonym av seg! De neste to døgnene vil jo vise om jeg blir å kjenne noe stikk/fysiske tegn, men det er sjeldent jeg gjør det. Som vanlig har jeg absolutt null EL-slim, ikke noe som ligner en gang. Men jeg er forundret over alt det andre som er fraværende. Jeg pleier bl.a ofte å få en klar styrkeøkning (dette er mer vanlig) på testen. Jeg pleier alltid på en saftig før EL-kvise i ansiktet, den viser heller ingen tegn nå. Jeg kjenner litt murringer og får litt vondt i ryggen i forkant, nok til at jeg tenker at det skjer noe snart. Kjenner nix nada av disse tegnene nå. Ikke rart jeg må ligge i en gyn.stol med en pinne oppi der for å tro på at det er et klart egg 😶

Noldi skrev (20 timer siden):

Må bare lufte for deg at jeg har skikkelig troen denne runden! Har en magefølelse på at det er nå det skjer for deg, så håper magefølelsen min stemmer denne gangen😁 

Taaakk! Kan ikke gjøre annet enn å håpe. Men sukk, det er så mange som ofte har hatt denne troen og gode følelsen i forskjellige sykluser. Går jo aldri... Men man må håpe på at en gang går det! 🤞

Snurrepurre skrev (18 timer siden):

Åh!! Så gøy med et fint egg! Må legge til at jeg ble gravid på den syklusen jeg hadde cd13-14, med modent 22-23mm egg, og satt sprøyta samme dag. Håper det samme gjelder deg! 💜

anbefaler forresten tortillalefsene på tights.no om du ikke er super strikt og glad i taco 😁 

Motiverende å høre at du hadde det så likt! Håper jeg går i dine fotspor der 🙏
Kanskje jeg prøver de lefsene en gang. Egentlig syns jeg taco er fantastisk uten lefser egentlig, men er verdt å prøve noe nytt.

SUPERMIRI skrev (18 timer siden):

Sender deg masse babystøv

Takk, det trenger jeg!! *suge til med babystøv*

Niny skrev (15 timer siden):

(heia spermen? 😅🙈

😂 Ja nå må den gjøre susen altså!! Syns det er vanskelig hver gang å vite hvor mye sex vi skal ha rundt EL... er ikke redd for at vi har for lite, mer for mye.... burde det være flere pausedager liksom? Hadde sex på lørdag og i går. Vet ikke om vi skal gå for både i dag og i morgen i tillegg, eller bare i dag.
I min frustrasjon i går til gynekologen så fortalte jeg at vi hadde prøvd alt mulig! 🙊 Både sex annenhver dag, hver dag, to ganger for dag osv. rundt EL. Han bare lo litt, og bekreftet det jeg egentlig vet - at det ikke har så mye å si.

Annabel skrev (6 timer siden):

Nå ser det ut som om du har tatt meg igjen her gitt, og at vi havner veldig likt i løypa😍 For noen spennende dager/uker vi har i vente her nå. Jeg håper så sterkt på at du får din positive test denne syklusen her ❤️ 

Ja det er litt rart å ta noen andre igjen som har ventet lenger. Vet hvordan det er å være på den siden 😶 Heldigvis betyr ikke senere EL noe dårligere EL. Og det blir veldig fint å følge hverandre utover i dpo-land. Jeg setter virkelig pris på ditt selskap her inne! :klemmer: Og jeg håper masse for deg denne runden også!! Selv om du er helt ny prøver så unner jeg deg sååå å slippe å være langvarig prøver. Vet bare hvor mye frustrasjon og tristhet du kan slippe, så det ønsker jeg 🤞 

Endret av Amatariel
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Så gøy med tidlig eggløsning! 🥳 Veldig spesielt med det hoppet på testene da!  Nå håper jeg virkelig at spiren sitter! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor gyn. sier det ikke har noe å si når man har samleie? 😊 MASSE lykke til, har stooor tro på denne pp ❤️🎁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (5 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor gyn. sier det ikke har noe å si når man har samleie? 😊 MASSE lykke til, har stooor tro på denne pp ❤️🎁

Takk for lykkeønskningene :klemmer: 
Det han mente ang. tidspunkt for samleie var at det viktigste er at man HAR det rundt EL, ikke så nøye akkurat når. Det var jeg sa vi hadde forsøkt både hver dag, annenhver dag og to ganger for dag uten at det hjelper. Til syvende og sist så handler det om flaks, og han bare bekreftet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dagene som kommer ❤️ Som du påpekte i min dagbok: gøy at vi har fått det samtidig denne mnd 😄👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter en tur innom i ny å ne uten å legge spor i min egen dagbok ettersom vi er i prøvestopp. Kommer til å følge en eller sjelden gang innom flere dagbøker selv om jeg selv har pause fordi jeg bryr meg og er for nysgjerrig😅 så, så jeg at du har eggløsning i disse dager og så tidlig👏🏻👏🏻 Gogo gullegget! Dette blir spennende! Måtte dette være spiren som skal sitte nå! Jeg har troa 🙋‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med tidlig eggløsning 😁 Herlig at eggløsning har kommet tidlig gang på gang, veldig deilig med litt kortere sykluser under prøvingen. Nå håper jeg på gullegget 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Woho! 🎉 Sniktittet litt på charten din. Nyydelig 1 DPO temp i dag! 🤩 Jeg har så troa! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 DPO

Ja jeg tror faktisk at jeg er 1 dpo i dag! Ikke bare kjente jeg noe som kunne ligne på EL-smerter i går ettermiddag, men i dag gikk jo tempen min litt opp også. Det gjør den nesten aldri sånn på 1 dpo, så det var gøy å se! Offisielt i dpo-land altså! Wow! Det er så utrolig velkomment, jeg trodde ikke jeg skulle få EL før til helgen liksom. Nå er det bare å håpe at de kommende dagene går fort som fy. Skal heldigvis på en liten reise i neste uke, så det vil hjelpe på. Jeg kjenner at hver dag som ikke-gravid er skikkelig vondt nå.

1dpo.JPG.66c98401abe3d5f24dbec6401aeebacf.JPG

Ellers fikk jeg nyheten i går om at bestevenninnen min er gravid. Det var veldig sjokk. Hun er litt eldre enn meg, og har flere barn og de var ikke prøvere. Men tross prevensjon så er hun gravid nå. Fryktelig situasjon for henne selvsagt, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal være en god venn. Av den ene samtalen i går fikk jeg inntrykk av at de har tenkt å beholde. Hun vet ikke at vi er prøvere, og hun er jo selvsagt uskyldig oppi dette. Men jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å støtte på den måten jeg nok burde. Her bruker vi tusenvis av kroner hver måned på å virkelig prøve hardt å bli gravid, og så blir hun det på prevensjon :( Og det er ikke første gang heller. Begge gangene jeg har vært prøver tidligere og det tok over 1 år for meg, så ble hun gravid i løpet av dette året på omtrent første forsøk. Og selv om det selvfølgelig var tungt og vondt og alt det der, så gikk det jo greit fordi jeg selvfølgelig unnet henne det og vi var i "rett alder" til å få barn så det var forventet. Men denne gangen føles det annerledes. Den ene tingen jeg syns positivt med å være en prøver "oppi åra" og ha venner med flere barn, var tanken på at jeg skulle slippe disse annonseringene rundt meg denne prøvegangen. Var mer enn nok av det i 20-tidlig-30-årene. Nå blir det altså baby i nærmeste vennekrets uavhengig om vi klarer det eller ikke. Trenger vel ikke si at jeg aldri mer har ønsket å bli gravid selv nå...?? 😑

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dpo :hoppendeglad: Det står sikkert i tidligere innlegg, men hvilken CD kom den på denne runden?

Alltid vanskelig når noen rundt deg blir gravid når du selv prøver så hardt  :klem: Har selv flere venninner som går gravide nå. Jeg har selvsagt ikke prøvd like lenge som deg så du kjenner nok godt på urettferdigheten og det er helt lov å ikke føle seg så støttende. Må ta litt vare på seg selv i en sånn situasjon og vet du 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...