Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

❤️ Ta den tiden du trenger, full forståelse for at du har det vondt nå. Sender deg mange varme klemmer og tanker. :klem: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 4

Hei alle sammen. Det gikk plutselig noen dager før jeg logget meg inn her igjen. Som dere sikkert skjønte fra mitt forrige innlegg så fikk jeg meg en fryktelig knekk. Jeg falt bare rett og slett helt nederst i kjelleren og slet med å komme meg opp. Måtte være borte fra jobb en dag, bare gråt :cry3: Virkelig fanget mellom tankene jeg skrev om sist, det om at jeg både har håp for de siste syklusene som er igjen men samtidig hvor skummelt det er, når oddsen er så imot meg. Det er skikkelig vanskelig å forberede seg på en tid og status man ikke ønsker seg…

Men dagene går på en måte, selv om det skjer sakte. Mensen kom som jeg visste på torsdag og pp11 er i gang. Mensen er faktisk ferdig nå også, så den var kort og grei. En liten trøst oppi alt dette, som nok er årsaken til at jeg nå i helgen har hatt det litt bedre. Og klarer å se litt mer fremover.

Bare for å avslutte forrige pp slik jeg pleier, så er charten for den her:

pp10.JPG.1bd86539dbfb9f80353ad20305628ebc.JPG

Planen for denne syklusen her er å kjøre dobbel letrozol som nå har blitt vanlig. Jeg har fire sykluser bak meg med denne doble dosen, og har fått EL mellom CD14-16 disse gangene - så jeg er veldig redd for å endre på dette. Håper bare den fortsetter like bra!! Så ‘skjør’ som jeg er nå vet jeg ikke om jeg kan takle en sen EL.
Og så blir det nok ovitrelle igjen. Jeg var jo klar for en pausesyklus med det nå sist fordi jeg hadde hatt noen på rad uten hell, og når den i tillegg havnet i påsken så ble det greit med en pause. Men nå funket det ikke med den pausen heller. Så da blir det på igjen. Skal til gynekologen om èn uke for å se på eggutviklingen.

Ellers er det lite nytt. Det er liksom ikke mer å gjøre. Det er kun å ha flaks igjen som mangler nå. Det eneste unntaket er at “jeg har satt” mannen på sink og c-vitaminer. Jeg tror jo ikke han har noe dårlig sæd, men når jeg har gjort alt jeg kan med meg så blir man jo desperat da. Leste meg frem til at disse vitaminene hjelper på kvaliteten, så da kan det ikke skade tenker jeg. Spurte mannen om han var villig til å ta det, og det hadde han ikke noe i mot. Men jeg klarer ikke helt tro at det skal gjøre det store utslaget. Hvis sperm virkelig skal optimaliseres så burde man gå på kosttilskudd lenger enn den tiden vi har igjen. Men men, skader som sagt ikke, og så er det den følelsen at vi gjør noe som er nytt.

Så må jeg kommentere litt alle kommentarene deres de siste dagene. Jeg var som sagt veldig lei meg etter innlegget mitt, og klarte ikke logge på her igjen. Jeg gråt mye, og nå som jeg faktisk logget meg på igjen og leste - så måtte jeg jammen gråte igjen. Så utrolig fine dere er 1913463046_rrt.gif.c0221021db9ca8dacf0d8e398d80af94.gif Jeg følte meg så liten tidligere i uken, en veldig sytende og irriterende person. Og så kommer jeg inn nå og finner så mye kjærlighet hug.gif.b9177dc092af0bf9467f0dc2b26db650.gif 

Dere er helt fantastiske alle sammen! Tusen takk til alle som har tenkt på meg, har tatt til meg hver eneste kommentar. Må bare svare ekstra på noen få:

Annabel skrev (På 13.4.2021 den 7.18):

Jeg kan likevel ikke for at jeg har tenkt at når dine to forrige barn klaffet på pp14 og pp13, tenk hvis det da er 12 som blir det neste tallet?! 😭 Forstår at det kanskje kan være destruktivt å tenke slik også, samtidig så ER det jo fremdeles håp igjen🤞

Ekspander  

Love90 skrev (På 13.4.2021 den 9.54):

ser du måtte prøve i 13-14 mnd for å få til nr 2 og 3. virker jo litt som at du må rett over et år med prøving for at den sitter. Håper det ikke gjelder den nå hvertfall.. isåfall kanskje dere burde vurdere å forlenge prøveperioden med 2 mnd så du hvertfall får prøvd mnd nr 14 hvis det ikke har klaffet frem til da? Bare så dere har prøvd til de mnd du ble gravid me de tidligere hvertfall.. 

Ekspander  

Gjett om jeg har tenkt på det ja. At jeg faktisk måtte over ett år med de barna jeg har. Tenk om jeg gir meg etter 12 måneder hvis det er 13 eller 14 som må til. Men innerst inne vet jeg jo at det ikke er slik det fungerer. Det er like stor sjanse å klare det i pp4 som pp13 liksom. Og så er det jo helt forskjellige årsaker som gjorde at det tok den tiden sist. Da sønnen min satt etter 13 måneder så var det fordi jeg nesten ikke hadde eggløsninger det året vi hadde prøvd hardt. Etter det året kom jeg meg på medisiner, fikk EL med èn gang og ble gravid på den. Og den gangen min datter satt etter 14 måneder så hadde jeg blitt gravid gang på gang, men mistet like ofte. Hun var den fjerde graviditeten min på de 14 månedene… så slet ikke akkurat med å bli gravid da. “Bare” å holde på det. Så begge disse gangene er total ulik min situasjon nå. Får EL hver måned, det bare vil ikke la seg befrukte…

Ms.Sommerfugl skrev (På 13.4.2021 den 9.48):

Huff, dette var trist lesning ❤️ Hadde så håpet for deg at du skulle få din etterlengtede 2021 - baby, men nå er det altså etterlengtede 2022 baby. Er det mulig å kanskje legge en slags plan? Kanskje dere skal ta en liten pause nå, for så å starte på nytt igjen? Spare de siste to? Ikke vet jeg altså, du kjenner deg selv best. Sender deg uansett en stor digital klem ❤️ 

Ekspander  

Det er dessverre ikke antall sykluser som er avtalen/planen, men kalendertid. Skulle prøve i ett år… så da gir pause en helt motsatt effekt. 

Men igjen - takk for all deres omtanke alle sammen! Setter uendelig pris på det :hug: Håper å ha en mer hyggelig avslutning på denne nye pp’en jeg er i enn den forrige.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake, Amatariel ❤️ Fælt å høre om knekken din og hvor mørkt alt har vært (og kanskje fremdeles er til tider). Det hjelper kanskje ikke å høre at folk har tro på at spira skal sitte - men jeg har troa altså. Odds i mot på en måte, men som du også skrev så fint: like stor sjanse i pp4 som pp14. Så nå må det bare regne flaks og babystøv over dere ❤️❤️❤️ god klem! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble oppriktig glad for å se deg tilbake her, har tenkt mye på deg og vært bekymret for hvordan det går. Har vært innom profilen din også, i håp om at det skulle stå du hadde vært pålogget, bare uten å skrive noe. Så det var veldig fint å se deg her igjen ❤️ Skjønner at det ble en solid knekk når det ikke gikk denne prøveperioden. Jeg tror det er viktig å tillate seg å kjenne på alt av følelser som dukker opp, slippe det ut og kanskje bli litt lettere til sinns etterpå. Midt oppi alt var det fint å se at mensen var raskt over, så må du ikke dvele ved den lengre enn høyst nødvendig. Stor stor klem 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake ❤️ Kjedelig og trist å høre om knekken og turen ned i kjelleren... 😥 Gjør det samme som Sai her, og kaster masse babystøv i din retning! :hug: Vituell klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå godt å høre fra deg! Har savnet deg masse her inne. :klem: Forstår veldig godt at du følte for å trekke deg litt tilbake. Full forståelse! ❤️ Lytt til deg selv, og gi deg selv det du trenger. Fuglte med på charten din, og så du fikk tantebesøk. Hjerte mitt sank da jeg så det, og jeg tenkte masse på deg. Dette er så styggelig urettferdig. Jeg sender deg masse lykkeønsker og håp! Måtte det endelig bli din tur nå! :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake kjære @Amatariel, det er godt å ha deg tilbake her inne :klem:

Så utrolig vondt å lese om knekken din!:tristbla: Håper av hele meg at denne syklusen her blir siste ganger du skal måtte føle på denne typen nedtur ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at du er tilbake her @Amatariel💛 Det var utrolig kjedelig at det ikke klaffet denne gangen heller. Og fullt forståelig at du fikk litt knekken! Nå krysser jeg fingre og tær for at spiren sitter innen fristen deres 💛💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...