Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Jippi!! :hoppendeglad: Så fint at testen ble positiv i dag! Jeg har skikkelig trua på eggløsning i morgen. Så merkelig med disse dippene som plutselig har dukket opp hos flere, men veldig spennende! :) Unner deg å nyte påsken i DPO land. Sender deg mange lykkeønskninger. Jeg har veldig troa! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! Og eggløsninghelg i tillegg da, slik du liker 🤩 

Edit: innser at det ikke er helg. Men påske da 🐥

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (52 minutter siden):

Så bra! Og eggløsninghelg i tillegg da, slik du liker 🤩 

Edit: innser at det ikke er helg. Men påske da 🐥

Hihi ja. Kan ikke bli bedre sånn sett! Maange fridager og vi vil kose hele tiden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Hihi ja. Kan ikke bli bedre sånn sett! Maange fridager og vi vil kose hele tiden 🙈

Nyt🤩😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for positiv eggløsningstest 😃😃 nå må da dette være en skikkelig bra påskeegg som blir til en liten spire i magen 🤞🏻🤞🏻🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia egget! Hurra for positiv test! Teeenk om den er negativ allerede idag og EL faller idag! 

Talte opp i håp om at det skjer og at denne runden treffer for deg. Da faller termin ca 25 desember 🤩 

Bare uker mellom deg og din søster, samt 21 baby 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 

I dag kan være EL-dagen. Vi får se hva EL-testen sier i ettermiddag og hva tempen sier de kommende dagene. Jeg har også sjekket evnt. termindato Niny 😆 Veldig tett opp mot jul ja. Jeg ønsker selvsagt en sistemann så sterkt at når bursdagen faller har ingenting å si. Men hadde jeg kunne valgt når som helst på året å føde, så hadde jeg nok ikke valgt dette. Hovedårsaken til det er at jeg allerede har et barn født i romjulen, så pittelitt redd for å treffe denne dagen da. Julaften er heller ikke optimal føler jeg, spesielt ikke når man har tre barn fra før av. Den dagen er jo så spesiell for dem, så redd en mulig sistemann får bursdagen sin druknet om det blir julaften. Men for å presisere - jeg tar VELDIG gjerne en graviditet nå. Herregud, jeg ønsker det så sterkt at det gjør vondt. Og bare tanken på at det ikke skal gå nå og jeg bare har max to forsøk igjen også... nei, vil ikke tenke på det!

For å oppdatere om den uken med grapefruktkjerneekstrakt så fikk jeg nix nada EL-slim av det. Som alt annet. Det bare eksisterer ikke utad min kropp. Må bare stole på at det er inni der og gjør jobben sin med soldatene... Jeg syns det smakte helt grusomt også, så blir tvilsomt mer av det. Har uansett startet på babyklister i dag som jeg pleier rundt EL.

Ellers har jeg drukket alkohol i går kveld/natt da. Sikkert mange meninger om at man bør holde seg unna dette som prøver, og i alle fall rundt EL. Men jeg må bare følge mitt løp. Jeg har alltid hatt en hovedregel om at jeg lever helt som normalt frem til jeg ser en positiv test. Har vært prøver så mange ganger til sammen og over flere år at noe annet nesten ikke går. Men så hører det med til historien at jeg nesten aldri drikker alkohol. Jeg er veldig sær der. Nyter det aldri til mat liksom. Drikker kun ved spesielle anledninger, med de riktige folkene og hvis jeg faktisk har lyst, som egentlig er sjeldent. For å si det sånn - sist jeg smakte alkohol nå var en helg i september. Og den gangen før der var i juni. Så kaller meg ikke akkurat stordranker :fnise:  Så de glassene jeg tok i natt var med god samvittighet. Er ikke redd for at det skal hindre en befruktning heller. Faktisk var jo nestforrige (er det er ord?) gang jeg drakk den gangen jeg ble gravid i sommer. 

Ellers håper jeg alle har en fin påske! Endelig skal vi inn i deilige røde fridager. Jeg er SÅ glad for at jeg er på et hyggelig sted i syklusen min nå. Med den grusomme julen sånn sett friskt i minne.

norweastsmiley.gif.14b0a9fb0f9497969d70d294e58faa2d.gif 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily92 skrev (8 minutter siden):

Spent på testen i ettermiddag 😊

Ja jeg også. Det er litt mer spennende og gøy med EL-testing når jeg ikke tar ovitrelle! De to siste syklusene har det ikke vært vits å teste for meg pga. den sprøyten. Så har ikke EL-testet ordentlig siden tidlig i januar faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, nå har jeg akkurat testet og den er knall positiv. Enda sterkere enn i går. Så ingen EL her ennå. Har murret og styrt mye der i dag, føler nesten at underlivet/magen har trent, for kjennes støl. Så jeg tenkte at dette sannsynligvis var EL-smerter, og trodde på negativ test i dag. Men med positiv test er det nok mer før-EL-smerter. Men det er greit! Kan vente litt til, men orker ikke positiv test så mange flere dager nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende dager fremover.🙂 Krysser fingrene for at du får EL i morgen! 🤞🏻 Prøvde grapefruktjuice for noen dager siden, og det smakte grusomt. Imponert over at du klarte å holde ut i flere dager. 😂 Selv om du ikke har oppdaget noe EL slim, så finnes det mest sannsynlig oppi der rundt livmorhalsen. Det er vanlig at man må fiske litt etter det for å finne det. Jeg pleier bare å se på det som kommer ut, men tror det er mer vanlig å sjekke med fingrene? 🤔 Det er et godt hjelpemiddel, men når man EL tester så finner man jo EL uansett. 🙂

Håper du får en fin påske! 💛🐥 Unner deg DPO- påske nå. Håper dette blir den siste prøveperioden din! ☀️

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

CD 15 

I dag kan være EL-dagen. Vi får se hva EL-testen sier i ettermiddag og hva tempen sier de kommende dagene. Jeg har også sjekket evnt. termindato Niny 😆 Veldig tett opp mot jul ja. Jeg ønsker selvsagt en sistemann så sterkt at når bursdagen faller har ingenting å si. Men hadde jeg kunne valgt når som helst på året å føde, så hadde jeg nok ikke valgt dette. Hovedårsaken til det er at jeg allerede har et barn født i romjulen, så pittelitt redd for å treffe denne dagen da. Julaften er heller ikke optimal føler jeg, spesielt ikke når man har tre barn fra før av. Den dagen er jo så spesiell for dem, så redd en mulig sistemann får bursdagen sin druknet om det blir julaften. Men for å presisere - jeg tar VELDIG gjerne en graviditet nå. Herregud, jeg ønsker det så sterkt at det gjør vondt. Og bare tanken på at det ikke skal gå nå og jeg bare har max to forsøk igjen også... nei, vil ikke tenke på det!

For å oppdatere om den uken med grapefruktkjerneekstrakt så fikk jeg nix nada EL-slim av det. Som alt annet. Det bare eksisterer ikke utad min kropp. Må bare stole på at det er inni der og gjør jobben sin med soldatene... Jeg syns det smakte helt grusomt også, så blir tvilsomt mer av det. Har uansett startet på babyklister i dag som jeg pleier rundt EL.

Ellers har jeg drukket alkohol i går kveld/natt da. Sikkert mange meninger om at man bør holde seg unna dette som prøver, og i alle fall rundt EL. Men jeg må bare følge mitt løp. Jeg har alltid hatt en hovedregel om at jeg lever helt som normalt frem til jeg ser en positiv test. Har vært prøver så mange ganger til sammen og over flere år at noe annet nesten ikke går. Men så hører det med til historien at jeg nesten aldri drikker alkohol. Jeg er veldig sær der. Nyter det aldri til mat liksom. Drikker kun ved spesielle anledninger, med de riktige folkene og hvis jeg faktisk har lyst, som egentlig er sjeldent. For å si det sånn - sist jeg smakte alkohol nå var en helg i september. Og den gangen før der var i juni. Så kaller meg ikke akkurat stordranker :fnise:  Så de glassene jeg tok i natt var med god samvittighet. Er ikke redd for at det skal hindre en befruktning heller. Faktisk var jo nestforrige (er det er ord?) gang jeg drakk den gangen jeg ble gravid i sommer. 

Ellers håper jeg alle har en fin påske! Endelig skal vi inn i deilige røde fridager. Jeg er SÅ glad for at jeg er på et hyggelig sted i syklusen min nå. Med den grusomme julen sånn sett friskt i minne.

norweastsmiley.gif.14b0a9fb0f9497969d70d294e58faa2d.gif 

Skjønner faktisk veldig godt det med alkohol. Jeg drikker ikke så mye generelt, men ppn jeg ble gravid tok jeg både noen øl, hostesaft og det ene og det andre. Hadde forsåvidt gitt opp håpet for lengst. Uansett så tror jeg ikke det var det avgjørende for graviditet eller ikke. Er helt enig i at man skal leve som normalt til man faktisk er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...