Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (33 minutter siden):

2 DPO

Ja, dette går jo rasende fort 😆 Eh nei, men jeg skal forsøke å bruke den kommende uken på å slappe av. Var temmelig heftig her i starten av uken med gyn.timen, styret med mannen, masse sex osv. Jakten på EL er i seg selv slitsom nok, så nå trenger jeg nok litt ro.

MEN enklere sagt enn gjort. Jeg klarer ikke la være å tolke og styre litt heller. Er ganske aktiv i tempe- og ovitrelle-tråden, men for min egen del og historiens del så kopierer jeg inn litt hit. Beklager til dere som får infoen min dobbelt opp! Men en gang i fremtiden kan det fint for meg å lese dagboken min om igjen.

Jeg tester altså videre ut ovitrelle. Absolutt gått ned, for streken er svakere i dag. Bekymrer meg litt over at den er SÅ svak, for andre som har tatt ovitrelle har MYE sterkere streker på 1 og 2 dpo. Men men... det er kanskje bare sånn jeg er.

156897358_1210582052689782_4671033702920595801_n.jpg.9efa327670b25aab8add92c681004c7a.jpg

Ellers var tempen min i dag var ikke imponerende :( At det skal ta sånn tid å få økning! Når jeg sammenlignet med de to siste syklusene så er jo denne kjempelav til 2 dpo å være... men 'heldigvis' sjekket jeg syklusen for november også, og da ser jeg at jeg ligger likt som den (også ovitrelle da). Men jeg har likevel en dårlig følelse... liker ikke dette. Syns tempen min generelt er lav. Samme temp på 2dpo som CD9 liksom. Så igjen - morgendagen blir spennende. Den øke snart!

?o=1&

En annen ting jeg må nevne er søsteren min. Ikke sikkert så mange av dere husker at jeg har snakket om henne/oss før. Men vi ble altså helt tilfeldig prøvere samtidig i mai i fjor.  Hadde aldri snakket om dette sammen før, eller når hun ville ha barn (førstegangs), men plutselig var de i gang. Glad vi snakket om dette, for vi har jo fulgt hverandre disse månedene med snakk, vise EL-tester osv. Og vi har faktisk hatt en del sykluser i det siste hvor vi har vært veldig likt i løypa. Har litt med at jeg har fått stabile sykluser og ikke sliter med sen EL lenger... men ja. Nå viser det seg at vi har fått EL på samme dag denne syklusen 😍 Det er jo helt crazy!! Så nå drømmer vi til krampa tar oss altså. For en opplevelse om vi skal gå gravide helt likt sammen og få søskenbarn som er så jevngamle. Mamma kommer til å få SLAG (av lykke) om vi kommer med denne nyheten, og i tillegg har samme termindato 😆

Så utrolig moro det med søsteren din!! Min søster og jeg har faktisk barn med en dags mellomrom. Vi lå på barsel sammen. De ti barna har hatt mye glede av hverandre opp i gjennom og er gode venner i dag. Krysser fingrene for to pos tester hos dere da!

Det er sååå koselig å gå gravide sammen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, ville spurt din gyn om hvorfor dine nivåer etter ovitrelle er så lave iforhold til andre som du ser på nettet? Trenger jo ikke å ha en betydning heller da 😊 

så gøy at dere to er helt likt på dagen! Dette må være lykke mnd for dere begge🤞🏻 Hadde vært utrolig gøy om det hadde skjedd😃 håper tempen din blir å øke nå fremover også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (34 minutter siden):

Så utrolig moro det med søsteren din!! Min søster og jeg har faktisk barn med en dags mellomrom. Vi lå på barsel sammen. De ti barna har hatt mye glede av hverandre opp i gjennom og er gode venner i dag. Krysser fingrene for to pos tester hos dere da!

Oj så morsomt å høre fra noen som har opplevd det. At det faktisk er mulig. Jeg har ingen tantebarn på min side fra før av, så jeg kommer til å bli overlykkelig den dagen jeg får det. Det er forresten en trøst også... om vi ikke får denne sistemann vi ønsker oss, så kommer jeg nok til å bli tante en dag og ha baby i nærheten. Selvsagt ikke det samme, men en trøst. Bare håper det går for søsteren min snart 🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel! ❤️ Har vært litt dårlig på å legge igjen kommentarer i det siste, men ville bare gi et lite lyd fra meg nå. Leser alt du skriver, og følger spent med på reisen din! Håper virkelig at det klaffer for deg denne gangen (og såå gøy hvis det klaffer for både deg og din søster da!). 

Stort heiarop og bamseklem fra meg. Håper du får en nydelig helg :klem: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er jo nesten negativ allerede, det ser ut som den vil være blenda ganske snart da 😊 Veldig interessant å følge med på disse testene etter ovitrelle, og ikke minst interessant hvor mye det varierer med hvor lenge hcgen sitter i. Leste et sted at gyn egentlig skal gi en dato for når det er skal være trygt å teste, har du fått det? Eller forholder de seg bare til IKM?

Og så morsomt at du og søster ligger så likt! Prøvingen høres egentlig ut som en fin ting å bonde over, og i tillegg hadde det jo vært veldig flott å få søskenbarn som er såpass tett 😁🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (2 minutter siden):

Leste et sted at gyn egentlig skal gi en dato for når det er skal være trygt å teste, har du fått det? Eller forholder de seg bare til IKM?

Hovedregelen til ovitrelle er at den skal være ute etter 10 dager fra injisering. Så han har ikke sagt noe mer utover at jeg vet dette. Jeg skal teste til den er blenda nå, regner egentlig med at den er det innen 5 dpo senest. Og da blir det maange dager å vente før jeg reellt kan teste. Så er ikke så redd en overlapp. Testrekken blir ikke på langt nær så lang som den gangen i 2014 da jeg testet med ovitrelle og ble gravid. Drømmer ennå om en til sånn... Bildelink her og her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (9 timer siden):

Nå viser det seg at vi har fått EL på samme dag denne syklusen 😍 Det er jo helt crazy!! Så nå drømmer vi til krampa tar oss altså. For en opplevelse om vi skal gå gravide helt likt sammen og få søskenbarn som er så jevngamle. Mamma kommer til å få SLAG (av lykke) om vi kommer med denne nyheten, og i tillegg har samme termindato 😆

Åherregud så perfekt det hadde vært!! 

Åååh nå krysser jeg fingrene enda mer for deg og virkelig håååper! 🤞🤞

Tenkt det da! Drømmen din om samme termingruppe som meg hadde gått i oppfyllelse, dere hadde fått gått gravid sammen og sammenlignet og kost dere isammen. Felles permisjon osv. Samme termindato! 🙈 Og mormor med dobbelt opp med verdens beste julepresanger 🤩🤞🎉

Tenk hvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (5 minutter siden):

Åherregud så perfekt det hadde vært!! 

Åååh nå krysser jeg fingrene enda mer for deg og virkelig håååper! 🤞🤞

Tenkt det da! Drømmen din om samme termingruppe som meg hadde gått i oppfyllelse, dere hadde fått gått gravid sammen og sammenlignet og kost dere isammen. Felles permisjon osv. Samme termindato! 🙈 Og mormor med dobbelt opp med verdens beste julepresanger 🤩🤞🎉

Tenk hvis! 

JA! Det gir ingen mening hvorfor jeg skulle drømme at akkurat vi skulle komme i samme termingruppe hvis det faktisk ikke skjer 😆 Så det jo skje. Ellers er jeg bare sprø :icon_lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (1 minutt siden):

Spennende med de testene dine😃 er det tidligtester eller vanlige du tester med?

Tester med de vanlige fra babyplan, for er de jeg blir å teste med når jeg skal teste reelt. Så viktig for meg å se at disse blir blenda før det gjelder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

Puh, det ble heldigvis høy temp i dag. Jeg kjenner det er noen kilo som løfter seg av skuldrene da. Jeg klarer liksom ikke TRO ordentlig på at jeg har hatt EL før tempen blir høy. Teit, når jeg både tok EL-test og ovitrelle. Jeg måtte dog teste i dag om FF klarte å sette kryss av seg selv:

cd18.JPG.477c422489a71a7384a434979e8a9c64.JPG

Det klarte den ikke. Så jeg forsøkte å sette inn en lignende temp i morgen. Da setter den striplet kryss på CD16. Sånn tempemessig så er det kanskje slik det ser ut ja... Men med tanke på at jeg tok ovitrelle på CD13-kvelden så må jeg bare tro at EL skjedde senest innen CD15. Vanskelig når jeg ikke kjente NOE på kroppen denne gangen. Sist syklus hadde jeg klare murringer et døgn etter ovitrelle. Så jeg har overridet charten.

Dagens g-test har halvert seg igjen, så nå er den veldig svak - nesten ikke synlig, men den er der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for stort hopp! 🥳 Nå er det hvert fall ingen tvil om at egget har sluppet. Håper det er din tur nå. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det blir å følge med deg de neste dagene nå!🤩 Jeg håper på positive tester på både deg og søsteren din! Så koselig det hadde vært!🥰😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for tempt hopp😃 måtte dette bli mnd der du blir gravid🤩 🤞🏻🤞🏻 Nå blir det lange ventedager for deg sikkert, men blir også spennende da😄 tenker du å droppe videre testing nå? Evt når begynner du testingen denne gangen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (3 timer siden):

Hurra for tempt hopp😃 måtte dette bli mnd der du blir gravid🤩 🤞🏻🤞🏻 Nå blir det lange ventedager for deg sikkert, men blir også spennende da😄 tenker du å droppe videre testing nå? Evt når begynner du testingen denne gangen? 😊

Ja det blir en laaang uke. Men heldigvis skal jeg fysisk på jobb i uken som kommer (har annenhver uke hjemmekontor). Da vil timene gå litt raskere. Jeg blir å teste videre her nå til testen blir blenda, men det er nok ikke mange dagene igjen å snakke om. Så får vi se... litt vanskelig denne gangen faktisk. Har pleid å begynne 9-10dpo, men det havner akkurat på helgen - som vi skal reise bort i (bo hos andre). Så det må jeg tenke på... hva som blir best/smartest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Jeg har vridd og myst en del på testen min i dag, og det var ikke veldig lett å se den. Men etter tørk var det klarere. Så den ER fortsatt der. Testene mine fra 1-4 dpo:

20210307_121136.jpg.66aa4fd57aaf8dd5a89bd924f4ab6c03.jpg

Nå begynner de virkelige ventedagene, for nå er det ikke så mye mer "å gjøre". Dropper nok testing et par dager nå som den var så svak. Satser på at den er helt blenda på 6-7 dpo. SÅ kan den spennende testingen begynne. 

Jeg temper jo selvfølgelig, men erfaringsmessig er det ikke noe tempen min kan fortelle meg fremover. Jeg vet når jeg hadde EL nå, og selv om temperaturen holder seg høy så gjør den jo alltid det også selv om mensen kommer.

?i=10074998&

Her er en overlay av de siste syklusene. Eneste som kan bli litt spennende er jo dersom den gule nåværende grafen her plutselig finner på noe annerledes. En kjempelav temp på 5-7 dpo f.eks hadde jo vært noe, som kan gi håp om festedipp.

?o=1&

Symptomjakt er heller ikke noe jeg driver med i dpo-land, som jeg har fortalt mange ganger før. Fordi jeg ikke "tror" på symptomer. Så mange ganger som jeg har vært gravid så har jeg aldri kjent noe så tidlig (festeblødning èn gang, det er det eneste). Aldri følt svangerskap på kroppen før sv.uke 6, så det blir positiv test og fraværende mensen som er det første jeg kan håpe på, og det er jo en drøy uke til.

MEN jeg fører uansett opp det jeg kjenner på kroppen. Og det som er litt spesielt nå er mitt "enorme" kviseutbrudd. Får alltid èn kvise i forbindelse med EL og så pleier jeg å få èn før mensen. Men denne gangen har det vært flere, senest i dag. Ellers lite nytt. Sluttet med hostesaft, tar babyklister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får du noen dager til å senke skuldrene og slappe helt av.. Så MÅ det bli pos test denne pp!!

Hostesaft, for å få mer EL- slim? Hvilken hostesaft er det, reseptfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (12 minutter siden):

Hostesaft, for å få mer EL- slim? Hvilken hostesaft er det, reseptfri?

Helt vanlig Solvipec slimløsende hostesaft. Det er for å tynne ut EL-slimet slik at soldatene kommer seg lettere frem 😊 Om du googler litt rundt så ser du mange har opplevd å bli gravid etter å ha tatt dette. Måtte gå igjennom mine egne charter selv, og om du ser her på denne gravidcharten min så tok jeg hostesaft da. Jeg hadde helt glemt det, så da tok jeg en avgjørelse på å forsøke det nå også. Skader i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar det kun de dagene rundt EL? Hvor mye tar du?

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (11 minutter siden):

Du tar det kun de dagene rundt EL? Hvor mye tar du?

Ja, tar noen dager før EL og til EL er overstått. Tar en god shot fra flasken hver morgen da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...