Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Ja, jeg hadde jo veldig håpet på EL på CD 14 eller 15 som de to siste syklusene, men det er innen CD16 som er mitt personlige mål. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper gyn ser et stort og modent egg imorgen🥰 krysser fingrene for at det nå er din tur 🤞🏻 Det må det være snart nå! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til hos gyn i dag! Krysser fingrene for tidlig EL og en oppløftende time 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for positiv gyn. time i dag! ❤️🤞 Spent på å høre om det er noe mer de kan hjelpe deg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13

Nå har jeg en rapport fra formiddagen å skrive som er veldig todelt når det kommer til følelser og humør. Jeg er veldig splittet, men skal forsøke å nedtegne dette i den rekkefølgen jeg opplevde alt i.

Jeg dro på gynekologtimen veldig spent ettersom jeg har hatt en dårlig følelse ang. dette med om det var et egg klart. Det var heldigvis ubegrunnet frykt, for der lå det et 20mm klart på venstre side - motsatt side enn sist. Så det kan se ut som det annenhver-eggstokktullet er over. Såå lettet og glad! Livmoren så også helt perfekt ut. Vi snakket litt om optimalisering, og han mente helt klart at ovitrelle var tingen. På forkant hadde jeg begynt å lure om jeg bare skulle droppe det, ettersom jeg nå har forsøkt det to ganger uten hell og det ikke virker som jeg er avhengig av å bruke det for å få eggløsning. Tenkte heller å høre om progesteronstøtte. Det var dog gynekologen veldig lunken til. Sa at de ikke anbefalte det, at det var alt for lite dokumentert effekt av progesteronstøtte i lutealfasen. Han hadde helt klart tro på ovitrelle, som både ville holde styr på eggløsningen, men også gi en progestronboost, om det var slik at kroppen ville sette pris på det. Så da ble det det da.

I bilen på vei hjem kjente jeg på en stor takknemlighet. Vet at jeg krisemaksimerer en god del her inne når det gjelder meg selv, men unnskyldningen min er at jeg har opplevd SÅ mye styr med kroppen min. Spesielt syklustull, hormonkrøll osv. Har ventet i ukes- ja månedsvis på EL før. At den skal komme og gå som en klokke på normal tid i syklus er fortsatt uvirkelig for meg å forstå. Så ja, uendelig takknemlig for at det blir tidlig EL også denne gangen. I samme filosofering tar jeg meg i å være takknemlig for andre ting også, som innimellom kan føles vanskelig. F.eks så skal mitt yngste barn besøke skolen i barnehagen i dag. Det har vært vanskelig å forholde seg til for meg, for alt jeg tenker på når det gjelder alt dette er hjeeelp, hun blir så stor og at hun skal begynne på skolen til høsten er nesten smertefullt for det minner meg på om at tiden flyr, aldersforskjell blir større osv. Men så tok jeg meg altså i denne takknemligheten på vei hjem i stedet for, der jeg virkelig følte hvor glad jeg er for at jeg har barn i det store og hele. De er hele livet mitt. Jeg tar absolutt ingenting for gitt.
Jeg tenkte også på hvor heldig jeg er som bor så nært Medicus. Jeg kan dra månedlig uten noe problem. Er gåavstand fra kontoret mitt, men nå som jeg har hjemmekontor tar det 15 minutter i bil. Utrolig luksus. Det gikk så raskt å kjøre dit i dag, gjøre timen og kjøre hjem igjen at jeg var ikke savnet på jobb en gang (opplyst fravær i kalender så klart, men ikkeno' stress). Vet det er mange som må reise laangt for å besøke fertilitetseksperter, så dèt var jeg også veldig takknemlig for.

Videre innlegg er redigert bort da det kom meninger om at det ble for sensitivt stoff. 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære fine, deg! Først og fremst - så BRA at kroppen fungerer som den skal!! Det er som du sier ikke en selvfølge og det er viktig å være takknemlig for det man kan være takknemlig for. Så hurra for det, og hurra for de fine barna du har!

Endret av HannaNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens EL-test ble veldig sterk. Veldig fint å se at det faktisk kan gå fra svak som den var i går til veldig sterk i dag. Gir håp til andre pp'er hvor jeg kanskje ikke får dratt på UL for å se på egg, og dermed har visshet om snarlig EL. 

20210301_163042.jpg.0a21bf034505a06e407574f5f0d9584f.jpg

20210301_163126.jpg.5733b8135eec3aa0fe1739ecc4c94b5b.jpg

Jeg ville faktisk egentlig tolket denne som positiv, men jeg tok en digital test også og den sa faktisk negativ. Men det er nok rett før. Uansett ikke veldig nøye og fintolke EL-testene for meg nå... Skal sette ovitrelle i kveld så blir nok å fastsette EL til onsdag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem sendes til deg! :klem:Godt å kunne kjenne på takknemlighet oppi alt dette som kan være så frustrerende og krevende. ❤️ 

Endret av bittelillebolla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at gynekologen så et modent egg og at du nå har fått sterk EL-test😊 satser på Det er gullegget!😀 

Endret av Lily92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjekt å lese at du har fått bekreftelse på EL av gynekolog, og spesielt de testene! Herregud, de ligner jo virkelig på de jeg har nå, og har hatt, siden CD 15. Det gir litt håp å se at det kan gå fra SÅ svakt til SÅ sterkt på kort tid 👏

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er så godt å lese om ditt og mannen sitt forhold! Det virker som dere har det utrolig bra sammen, og at dere kommuniserer godt og er enige om ting! Selv om dere kanskje ikke kommuniserer så mye om akkurat prøvinga så er jo dette noe dere har blitt enige om at dere ikke skal gjøre, nettopp for at det ikke skal være så "styrete". Etter at du (eller noe  andre her) skrev at mannen kun har én eneste oppgave, og det er å prestere når det virkelig gjelder, så fikk det meg til å tenke litt.. For det er jo sant. Det er vi damene som må teste, forberede, kjøpe inn det som trengs av tester og medisiner, går til gyn, tar blodprøver, og ikke minst: får kjenne på skuffelsen når det ikke går. Ikke det at mannfolka ikke blir skuffa, men igjen: de har kun den ene oppgava å forholde seg til, og når ting ikke går så er det vi damene som føler oss mislykka fordi all planleggingen, all testingen, etc gikk i vasken.. Vi gjør fader meg en gedigen jobb i det her!! 

Jeg ble litt irri på min egen mann i går. Jeg hadde styra på for å få tatt disse hormonprøvene på riktig tidspunkt, har googla og kjørt rundt for å finne Wild Yam og leita og satt fram hostesaft, ordna middag, vaska klær.. Og når han endelig kommer hjem fra jobb, 4 timer etter vi egentlig skulle ha spist sammen, fordi han bare måtte bli ferdig med noe på jobben, ja da kjente jeg at jeg eksploderte litt inni meg (og utad!). Så før vi la oss tvang jeg han til å rydde og støvsuge hele huset, og i dag måtte jeg tvinge han til å ta stilling til hva vi skal ha til middag. Jeg må ALLTID planlegge middagsuken vår, og det går helt greit, men han tar liksom aldri ansvar for å ta opp maten til tining osv før vi drar på jobb.. Føler det hele tiden ligger på meg at ting blir gjort hjemme, jeg må mase og styre.. Blir dårlig stemning av det! 

Sukk.. Det var dagens utblåsning herfra også! La oss håpe at gårsdagens opplevelse blir noe dere kan le av den dagen spira sitter, @Amatariel! 😅 Jeg kommer til å le av meg selv jeg også, den dagen jeg går rundt der med vaggende gange og tenker tilbake på da jeg kjørte byen rundt for å finne Wild Yam, og tok hostesaft mot slimhoste uten å være syk 😂😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et herlig innlegg @EXB1987 :klemmer: Det er akkurat sånn det er ja. Utrolig mye som ligger på våre skuldre. Det var nesten litt godt den gangen mannen ble tvunget her til å følge meg på en vanvittig reise for noen år siden. Akkurat som deg så skulle jeg tar hormonprøver på riktige dager (utredning for habituell abort), og det var mange prøver over en hel måned som skulle tas, midt i sommerferien. Desperat på tiden som jeg var da, så var det uaktuelt å utsette det. Så da ble det innom all verdens legekontorer med rekvisisjoner den ferien. Typisk nok hadde vi bilferie og var faktisk både i Tromsø og Kristiansand, og mange steder innimellom 😂 Så reiseruten måtte legges nøye opp etter åpningstider o.l. Tror han fikk kjenne på at det faktisk var litt styr da. Men rart hvor raskt man glemmer ja... det er nok på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra el kommer tidlig denne gangen og 😊 Fantastisk at kroppen går som ei klokke nå på 3. mnden! Skjønner at det er en lettelse å få bekreftet etter gyntimen.

Fint å lese om hvor takknemmelig du er for det du har, er alt for lett å glemme de tingene vi allerede har å være takknemmelige for slik tilværelsen er nå. Jeg har stor tro på at våren, sola og lyset hjelper på slik at det blir lettere å fokusere på de gode tingene framover. Og forhåpentligvis kommer en liten spire og gjør gleden komplett 🤞❤️

Endret av Atticmess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Atticmess skrev (1 time siden):

Men høres ut som om dere fikk tatt en god prat om dette i etterkant, kan jo ha vært litt godt? Nå vet han kanskje bedre åssen dette er for deg, og forhåpentligvis tolker han ikke det som styr, men kanskje han nå forstår bedre hvor mye dette betyr for deg. Jeg tror egentlig vi har gått av en utblåsning med jevne mellomrom i dette, og det syns jeg disse mannfolka bør takle, er så lite annet de trenger å håndtere i prøvingen. Og i tilfeller som dette fortjener de det rett og slett 🙈

Ja, var egentlig godt med en prat. Helt klart sant at man bør renske litt opp ordentlig innimellom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15 - EL!

Ettersom jeg satt ovitrelle på mandagskvelden så beregner jeg EL til i dag 😊 Guuud så godt! Da ble det samme syklusdag som i januar, èn dag senere enn i februar. Det går HELT fint. Tempen i dag var også nede på noe som er en fin EL-temp. Her er en overlay av disse tre siste fine syklusene, der turkis er nåværende. Blir spennende å se om temperaturen blir å klatre eller sprette oppover nå.

?o=1&

Når det gjelder aksjeinnskudd så ble det mange runder i går. Vi hadde morgenkos før jobb, og i går kveld kjørte vi på med TO runder før vi sovnet. Jeg tror ikke en gang det går an å skrive opp tre runder på èn dag i FF, så jeg har bare satt inn dobbeltkryss da. Hehe! Klarer dog ikke helt å tro at det er så mange oppspilte soldater igjen på den siste runden der altså uansett, men hvem vet...

Jeg er i alle fall godt fornøyd med dobbeltkryss dagen før EL. Jeg har trålet igjennom mine tidligere FF-charter hvor jeg har blitt gravid og historien min er oppløftende der. Sjekk denne og denne charten. Og mye sex generelt har visst ikke vært ødeleggende heller. Noe som både denne og denne charten viser. (Herregud, det er helt fjernt at jeg har så mange gravidcharter og tolke. Men interessant da... glad jeg har tempet og ført inn all info disse årene).

Endret av Amatariel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere har fått kost dere, hihi 🙊 Tror virkelig dette er lovende! Jeg har stor tro på at soldatene takler litt bootcamp avogtil. Så dette har jeg stor tro på!

Gleder meg til å se hva tempen din finner på de neste dagene, også får du nyte dpo-land 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL :duskedame:Jeg har VELDIG trua! 😀 

Endret av Snølilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...