24aa Skrevet 24. februar 2021 #1481 Del Skrevet 24. februar 2021 Amatariel skrev (9 timer siden): CD 8 Takk som spør Skjer liksom ingenting her. Timene bare snegler seg avgårde. Hadde tenkt å starte EL-testing på CD11, men mulig jeg må begynne på CD10 bare for å gjøre noe. Ellers bare HÅPER jeg at kroppen ikke tuller til noe, men faktisk gjør som de to siste syklusene... gir meg tidlig EL. Da skal jeg overleve disse ventedagene altså. Marerittet er om jeg må laangt over tyve dager igjen (jammen ikke lenge siden jeg hadde det sånn), og jeg kjenner at jeg verken har tid til det eller at psyken min kan takle det. Så kroppen må bare oppføre seg! Skjønner.. Det er en sykt slitsom periode vi er i. Men tror el kommer tidlig som sist, du har jo tross alt begynt på dobbel! Håper iallfall det. Skal du til gynekolog denne pp? Kanskje greit å snakke med han/hun og spørre om råd eller noe for resterende tiden? ❤️ Jeg har begynt prøvingen igjen etter to mnd uten prøving og letrozol. Har ikke orket å teste etter el en gang da. Fikk faktisk testene i posten i dag, cd 25. Tror faktisk jeg har fått el av meg selv denne pp, etter å ha gått ned noen kg. Men målet mitt er bare å få en normal syklus denne mnd etter to tullete siden jeg var uten letrozol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #1482 Del Skrevet 25. februar 2021 CD 9 24aa skrev (12 timer siden): Skal du til gynekolog denne pp? Kanskje greit å snakke med han/hun og spørre om råd eller noe for resterende tiden? ❤️ Ja jeg skal på mandag, på CD 13. Har blandede følelser omkring det. Gode, fordi det blir fint å se etter modent egg. Håper jo at letrozol fungerer like bra som de to siste syklusene, men om det plutselig ikke gjør det så er det fint at gynekologen får SE det, og evnt. ta videre grep. Så det er en trygghet. I tillegg har jeg denne gangen tenkt å spørre om det er noe annet han kan tenke seg som kan hjelpe meg? Jeg har jo mye kunnskaper selv, og tror ikke det er så mye annet som må til nå enn at vi har flaks på befruktningen. Men jeg er jo ikke gynekolog, så vil høre hva han sier. Eneste idèen jeg har selv er å kanskje prøve progresteron i lutealfasen. Men litt dårlige følelser også, nettopp fordi jeg ikke tror det er så mye mer medisinsk/faglig som skal til. Og er så kjedelig å bruke tid og penger på dette. Må ta fri fra jobb, kjøre til andre siden av byen, og bruke en god del penger på timen + ovitrelle (om jeg skal ta det igjen). Ikke kjeeempegøy når dette uansett ikke fører til graviditet, slik som tidligere sykluser. Ellers lite spennende å meddele her så tidlig i syklusen. Men kan vise et bilde så langt av charten min, overlappet med forrige syklus. Jeg discardet tempen som var unormal høy på tirsdag, så ting ser veldig likt ut nå som sist. Og så langt så liker jeg det. Ønsker jeg jo veldig EL på CD14 også denne gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 25. februar 2021 #1483 Del Skrevet 25. februar 2021 Blir spennende å høre hva gynekologen sier, kan jo hende progresteronstøtte kan være noe? Håper du får noen gode støttende ord, og forhåpentligvis så har letrozolen gjort jobben sin denne gangen også 🤞 Hadde vært gull med EL på CD 14, håper litt på tidlig EL selv, er lei av å vente allerede 🙈 Menmen, til syvende og sist bestemmer kroppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #1484 Del Skrevet 26. februar 2021 CD 10 Yes, endelig føler jeg at jeg er på et sted som ikke er ulidelig kjedelig. Hjelper veldig psykisk å være på en tosifret syklusdag. Tempen gikk litt ned igjen i dag også, så da begynner det å nærme seg temperaturen jeg liker å ha rett før EL 😊 Dagens første EL-test blir tatt i ettermiddag, det er også noe som er fint å begynne med. Aldri startet så tidlig med EL-testing før, men nå har jeg jo hatt rekordtidlig EL de to siste syklusen, så er greit å begynne nå syns jeg. Man vet jo aldri! Kanskje det blir enda en tidligere dag? 😅 Neida, det er vanskelig å tro... Men dersom jeg kan få EL innen CD16 så blir jeg sååå takknemlig 🙏 Et annet lite grep jeg har gjort i dag er å starte med hostesaft. Vet ikke om jeg eeegentlig tror på det så hardt, at slimløsende hostesaft hjelper til med det fertile slimet. Men jeg har jo vært på prøveforum i nok mange år og faktisk sett folk bli gravide etter å ha forsøkt det. Og jeg har selv vært en av dem! Kan jo være helt tilfeldig. Og jeg hadde faktisk glemt det. Men da jeg gikk igjennom og surfet på mine egne gravidcharter (herlighet, tenk at jeg har mange av dem!) så kom jeg jo over denne. Og SE! Der tok jeg hostesaft i tre dager før EL, og ble jammen gravid. Skader i alle fall ikke å prøve det igjen tenker jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 26. februar 2021 #1485 Del Skrevet 26. februar 2021 Hurra for tosifret syklusdag! 🙌 Blir spennende med hostesaften, det skader jo ikke. Har også i løpet av min korte tid her hørt om flere hvor dette har hatt god effekt 😊 Ååh, er så spent nå! Du nærmer deg jo sakte men sikkert dpo-land 😁 Gleder meg til å høre om erfaringen din med hostesafta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 26. februar 2021 #1486 Del Skrevet 26. februar 2021 Amatariel skrev (21 minutter siden): CD 10 Yes, endelig føler jeg at jeg er på et sted som ikke er ulidelig kjedelig. Hjelper veldig psykisk å være på en tosifret syklusdag. Tempen gikk litt ned igjen i dag også, så da begynner det å nærme seg temperaturen jeg liker å ha rett før EL 😊 Dagens første EL-test blir tatt i ettermiddag, det er også noe som er fint å begynne med. Aldri startet så tidlig med EL-testing før, men nå har jeg jo hatt rekordtidlig EL de to siste syklusen, så er greit å begynne nå syns jeg. Man vet jo aldri! Kanskje det blir enda en tidligere dag? 😅 Neida, det er vanskelig å tro... Men dersom jeg kan få EL innen CD16 så blir jeg sååå takknemlig 🙏 Et annet lite grep jeg har gjort i dag er å starte med hostesaft. Vet ikke om jeg eeegentlig tror på det så hardt, at slimløsende hostesaft hjelper til med det fertile slimet. Men jeg har jo vært på prøveforum i nok mange år og faktisk sett folk bli gravide etter å ha forsøkt det. Og jeg har selv vært en av dem! Kan jo være helt tilfeldig. Og jeg hadde faktisk glemt det. Men da jeg gikk igjennom og surfet på mine egne gravidcharter (herlighet, tenk at jeg har mange av dem!) så kom jeg jo over denne. Og SE! Der tok jeg hostesaft i tre dager før EL, og ble jammen gravid. Skader i alle fall ikke å prøve det igjen tenker jeg. Spennende tid fremover!🙏🏼🤩 Jeg har også vært en av dem som har blitt gravide med hostesaft! Som du sier kan det helt klart være tilfeldig! Men jeg anbefalte det (i tillegg til grapefruktjuice og ananas) til en venninne som hadde vært prøver i over et år, og hun ble faktisk også gravid🤩 Krysser fingre og tær for deg denne PP!🙏🏼❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #1487 Del Skrevet 26. februar 2021 Hopptimisten skrev (8 minutter siden): (i tillegg til grapefruktjuice og ananas) Jeg har en grense, og her går den 😂 Grapefrukt og ananas er omtrent noe av det verste jeg vet (og jeg er ikke kresen), så det er bare helt uaktuelt å ta. Jeg var veldig desperat da jeg prøvde på nr.2 og forsøkte da faktisk grapefruktjuice, i håp om at det skulle være drikkende. Det var det ikke Så her må bare hostesaften fungere! (og alle medisinene jeg går på, haha). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 26. februar 2021 #1488 Del Skrevet 26. februar 2021 Amatariel skrev (41 minutter siden): Jeg har en grense, og her går den 😂 Grapefrukt og ananas er omtrent noe av det verste jeg vet (og jeg er ikke kresen), så det er bare helt uaktuelt å ta. Jeg var veldig desperat da jeg prøvde på nr.2 og forsøkte da faktisk grapefruktjuice, i håp om at det skulle være drikkende. Det var det ikke Så her må bare hostesaften fungere! (og alle medisinene jeg går på, haha). 😂😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 26. februar 2021 #1489 Del Skrevet 26. februar 2021 Husker at det hjalp veldig på motivasjonen og gjøre et tiltak, så hostesaft blir bra ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #1490 Del Skrevet 26. februar 2021 EL-testen var helt normal negativ her. Ser testestreken ja, men den er ikke særlig sterk. Bare å fortsette og teste i dagene fremover. Har et håp om at den kan finne på å øke i løpet av helgen 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 26. februar 2021 #1491 Del Skrevet 26. februar 2021 Lykke til denna syklusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 27. februar 2021 #1492 Del Skrevet 27. februar 2021 🤞🏻🤞🏻 for at hostesaft hjelper denne pp for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 27. februar 2021 #1493 Del Skrevet 27. februar 2021 Jeg synes du skal få EL til uka så vi kan bli terminklubb-buddies i november/desember ❤️ Denne måneden er det vår tur, det har jeg bestemt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. februar 2021 Forfatter #1494 Del Skrevet 27. februar 2021 Lorieen skrev (15 minutter siden): Jeg synes du skal få EL til uka så vi kan bli terminklubb-buddies i november/desember ❤️ Denne måneden er det vår tur, det har jeg bestemt! Jaa det håper jeg! Satser på det, selv om dagens EL-test ble svakere enn i går. Bare normal negativ EL-test her... så ingen økning pr. nå hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 28. februar 2021 #1495 Del Skrevet 28. februar 2021 Så gøy at vi er på EL jakt samtidig 😁 ikke samme CD da , jeg er på CD22 i dag, men jeg vet at du har hatt sene EL tidligere så jeg har håpet ennå for oss begge 🤞😁 Spennende tider nå, med hostesaft. Jeg syns også det virker rart at det skal løse opp slimet der nede, men når det har funket for såpass mange så kan det umulig være sammentreff? Eller placebo. Man kan jo ikke bli placebo gravid 😂 Blir spennende å følge med her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. februar 2021 Forfatter #1496 Del Skrevet 28. februar 2021 CD 12 Ms.Sommerfugl skrev (14 minutter siden): Så gøy at vi er på EL jakt samtidig 😁 ikke samme CD da , jeg er på CD22 i dag, men jeg vet at du har hatt sene EL tidligere så jeg har håpet ennå for oss begge 🤞😁 Spennende tider nå, med hostesaft. Jeg syns også det virker rart at det skal løse opp slimet der nede, men når det har funket for såpass mange så kan det umulig være sammentreff? Eller placebo. Man kan jo ikke bli placebo gravid 😂 Blir spennende å følge med her! Ja det er litt spennende tider! Verdt å prøve hostesaften syns jeg ja, den skader i alle fall ikke. Jammen bra man ikke kan bli placebo-gravid må jeg si 😅 Det er det vel bare dyr som kan bli!? (innbildt svangerskap). Puh - får være takknemlig for at dèt ikke er noe vi mennesker må slite med. Ja vi er faktisk på EL-jakt samtidig! Det er morsomt 😊 Her er tabelloversikten over mine sykluser i denne prøverunden og som du ser så er det tre sykluser hvor jeg måtte over CD20 for å få EL ja. Men selv om de to siste syklusene her har vært utrolig fine så er jeg likevel så spent nå!! Jeg er sååå redd for å måtte vente lenge igjen -har så lite tid igjen-. Så jeg krysser ALT jeg har for at jeg har et fint og modent egg nå. Jeg var jo hos gynekolog på CD12 sist syklus og da ble det målt et egg på nesten 22mm (!) og han sa dette slipper nok hvert øyeblikk. Og nå er jeg på CD12 igjen, og jeg lurer sånn på ståa inni der! Tenk om det bare er en haug pittesmå egg 😭 Jeg føler jeg vil få en liten indikasjon i ettermiddag, ettersom EL-testen sist ble nesten positiv på CD12. Så den bør jo bli det i dag også om jeg skal følge samme løp. Jeg har også fått kviser slik jeg pleier i forkant av EL. Men - uansett så vil jeg få svaret i morgen. Gyn.time på formiddagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 28. februar 2021 #1497 Del Skrevet 28. februar 2021 EL synes jeg er den mest spennende tida! For man vet jo at den sannsynligvis kommer, det store spørsmålet er bare når. Ja, tenkt at jeg synes EL er mer spennende enn å teste for graviditet 🙈 Men det er vel bare nervene og skuffelsen som gjør der slik, tenker jeg. Uansett - lykke til hos gyn i morgen! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 28. februar 2021 #1498 Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg har begynt å bruke hostesaft som jeg tar litt før eggløsning og etter. Håper det vil hjelpe for deg❤️ masse lykke til 🤞❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. februar 2021 Forfatter #1499 Del Skrevet 28. februar 2021 Baah, EL-testen i dag er på stedet hvil! Fortsatt normal svak negativ. Da får jeg nok ikke like tidlig EL som sist... liten nedtur, men skal ikke krisemaksimere helt ennå. Men jeg var jo hos gynekologen på denne syklusdagen sist og så et superklart egg (og fikk nesten positiv test) , så klarer ikke i min villeste fantasi å tro at det er et klart egg når jeg skal dit i morgen. Helt klart irriterende når det er én syklusdag senere jo... Utrolig så 'raskt vant' man blir til normaltidlig EL altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 28. februar 2021 #1500 Del Skrevet 28. februar 2021 Blir spennende å høre hva gyn sier imorgen da 😊 Kan jo fortsatt slippe relativt tidlig enda. Skjønner at du vil ha det så tidlig som mulig såklart, det er jo egentlig det som er drømmen. Meen fortsatt veldig bra hvis det slipper rundt CD 15/16 f.eks 😁 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå