Smiley90 Skrevet 18. februar 2021 #1461 Del Skrevet 18. februar 2021 Kjære deg❤️ Det her var jo ikke sånn denne syklusen skulle gå! Jeg forstår så godt frustrasjonen din, og det at du er på en mørk plass akkurat nå skal du få lov til å være. Jeg leste love90 sitt innlegg om å teste ut litt nye produkter, og det var jo et kjempe lurt tips (jeg vurderer det selv faktisk)😊 Jeg heier på deg, og har på følelsen at den sitter snart. Har selv erfart at når jeg nesten har gitt opp håpet og er på det «mørkeste» så sitter gullegget. Jeg vet at du har mistet før, har du snakket med gyn om å ha produkter liggende som skal tas med en gang en graviditet dukker opp? Jeg sier når og ikke hvis for jeg har så på følelsen at du kommer til å få to streker snart. Av produkter tenker jeg på Albyl-e og progesteron? Da har du også sikret deg med at du gir kroppen det den skal for å få det pokkers egget til å klamre seg fast! Jeg sender så mange klemmer til deg, ikke gi opp❤️ Det her går veien! Bare vent❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #1462 Del Skrevet 18. februar 2021 Takk for koselig melding @Smiley90 Tar alle ord til meg. Når det gjelder evnt. ny graviditet så er gynekologen veldig klar over at jeg vil ha progesteron. Etter alle abortene på rad og rekke i 2014 så fikk jeg det på den siste, slik at spiren holdt. Så jeg var raskt å 'bestille' det samme igjen i sommer. Dessverre er det jo ikke en vidundermedisin, og er ikke spiren liv laga så hjelper det jo ikke, noe jeg fikk erfart med MA'en. Men jeg tror likevel det er god støtte! Så allerede i høst ble vi enige om at progesteron ligger klart ved neste graviditet, og da den som er i tablettform. Syns de stikkpillene er noe herk... Men - nå skal jeg som nevnt forhøre meg på neste time om det er mulig å ta progesteronen allerede etter EL. Ettersom det er noe jeg ikke har forsøkt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #1463 Del Skrevet 20. februar 2021 CD4 Disse dagene snegler seg noe helt ufattelig sakte. Forstår ikke folk som syns det går raskt frem mot EL-testing! MEN måtte inn nå med en positiv nyhet, og det er er at mensen er helt ferdig! 😳 Jeg fikk en utrolig mild runde denne gangen. Jeg har egentlig alltid hatt kort mensen, før lå den på 4 dager. Etter oppstart av prøvingen på sistemann har den vært på 3 dager. Men jeg har alltid litt spotting en dag før og etter, og minst en av dagene er med mengde heavy. Denne runden her har det vært utrolig lite. Ikke noe spotting, og de tre dagene ble light, medium, light. Det var faktisk såpass lite og uvanlig at jeg tok en g-test i dag. Det er hovedregelen min å ALLTID gjøre dersom noe er uregelmessig eller litt rart under/etter mensen. Jeg opplevde nemlig "mensen" i 2013 rundt IKM som jeg var 100% var mensen, men som et par uker senere viste seg å være en svangerskapsblødning. Jeg fikk totalt sjokk. Så etter dette sjekker jeg alltid om noe føles rart. Har jo ingen forventninger da, og testen i dag var jo selvsagt negativt. Men greit å få sjekket, og føles bra med kort og lite mensen. Var egentlig ferdig tidlig i går også, så jeg og mannen fikk åpnet denne syklusen på vår måte i går kveld 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 20. februar 2021 #1464 Del Skrevet 20. februar 2021 Så deilig med kort mensen, litt sjalu på den 🙈 Ikke lenge til du er igang igjen nå 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 20. februar 2021 #1465 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) Så heldig du er som har kort mensen! 🤩 Kan jo være en sammenheng med at du hadde tidenes korteste syklus, og kanskje derfor menstruasjonen var mildere? Har hørt noen nevne noe om det et sted. 🤔 Tror du det kan stemme? Endret 12. september 2021 av bittelillebolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 20. februar 2021 #1466 Del Skrevet 20. februar 2021 Jeg hadde lange menstruasjoner før (6-8 dager med blødning), nå er det 4-5 dager og det er utrolig deilig å ikke blø i en hel uke, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #1467 Del Skrevet 20. februar 2021 bittelillebolla skrev (2 timer siden): Kan jo være en sammenheng med at du hadde tidenes korteste syklus, og kanskje derfor menstruasjonen var mildere? Har hørt noen nevne noe om det et sted. 🤔 Tror du det kan stemme? Ja kanskje? Selv om det er rart. Eggløsning er eggløsning uansett hvor i syklusen man er, og blir det ikke befruktet så går det til grunne. Rart om mengde blødning skal være forskjellig da... Jeg håper bare det ikke er noe galt. Jeg har fått skikkelig angst nå for at et eller annet skal slå feil og gå mot meg. Jeg klarer ikke andre problemer og utfordringer annet enn å få denne sædcellen til å treffe egget. Nå har jeg ventet og ventet, og jobbet enormt hardt for 1) få en syklus uten hormontull 2) få eggløsning tidlig som gjør at jeg får prøvd hyppigere enn før. Så dette må bare bestå!! Ellers går jeg helt under. Atticmess skrev (4 timer siden): Ikke lenge til du er igang igjen nå 😁 Det føles bare uuuuendelig lenge til. Tenkte å starte EL-testing på CD11, og det er ikke før søndag i neste uke. Og over en uke til nå føles som en evighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 20. februar 2021 #1468 Del Skrevet 20. februar 2021 Skjønner godt at det føles frustrerende, og tålmodigheten blir nesten en liten anektode i eget sinn når du har alle erfaringene fra før. Vi ligger gaaanske likt i løypa, jeg er på CD14 i dag så jeg er 10 dager foran deg. Allikevel er jo dette min første prøveperiode så jeg forventer ikke spesielt mye. Syns du fortjener en sistemann ❤ og jeg en førstemann. Håper vi kan være gravid samtidig! 😎👼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #1469 Del Skrevet 20. februar 2021 Koselig melding @Ms.Sommerfugl - takk Hadde virkelig vært flott å være gravid samtidig, jeg håper på det! Jeg misunner deg på mange måter å være helt i starten. Det er veldig magisk og flott ♥ All den spenningen, mindre stress osv. Jeg skal ikke påberope meg å være sliter eller noe (vet jo om mange som prøver i mange år før de får sitt første barn, og noen får aldri). Men jeg har hatt en del måneder i mitt liv som prøver. Måtte telle over nå, og akkurat nå er jeg i den 36. prøvemåneden om jeg slår alle med barna mine sammen Det høres kanskje ikke så mye ut for mange, og om jeg hadde hatt måneder med lett prøving og "tar det som det kommer, og ser hva som skjer", men jeg har fra den aller første pp'en vært skikkelig aktiv. Med testing, gynekologtimer, medisiner, venting, venting, venting. Og akkurat nå er jeg så lei. Er veldig klar for å legge prøving bak meg som et fullstendig avsluttet kapittel av livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 20. februar 2021 #1470 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) ❤️ De beste ønsker for denne syklusen! Endret 12. september 2021 av bittelillebolla Postet for tidlig ved et uhell 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 20. februar 2021 #1471 Del Skrevet 20. februar 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Koselig melding @Ms.Sommerfugl - takk Hadde virkelig vært flott å være gravid samtidig, jeg håper på det! Jeg misunner deg på mange måter å være helt i starten. Det er veldig magisk og flott ♥ All den spenningen, mindre stress osv. Jeg skal ikke påberope meg å være sliter eller noe (vet jo om mange som prøver i mange år før de får sitt første barn, og noen får aldri). Men jeg har hatt en del måneder i mitt liv som prøver. Måtte telle over nå, og akkurat nå er jeg i den 36. prøvemåneden om jeg slår alle med barna mine sammen Det høres kanskje ikke så mye ut for mange, og om jeg hadde hatt måneder med lett prøving og "tar det som det kommer, og ser hva som skjer", men jeg har fra den aller første pp'en vært skikkelig aktiv. Med testing, gynekologtimer, medisiner, venting, venting, venting. Og akkurat nå er jeg så lei. Er veldig klar for å legge prøving bak meg som et fullstendig avsluttet kapittel av livet. Tja, jeg er veldig intens om dagen og samboer hører mye babyprat og sexprat. Han ville ikke gjøre det med folk i hytta, men jeg stresser ikke. Vi hadde oss på torsdag, og tenker å gjøre det i moegen. Det er 3 ganger på en uke og det bør vi være fornøyd med 😁 Tenker å ta en el test i mårra ettermiddag. Du har uansett vist deg uvurderlig for informasjon og erfaring! ❤ Jeg har lært masse av å lese dine svar. Og wow 36 PP 😳😂 det er mye! Nå satser jeg på at det går veien 🤞 for oss begge. God lørdag videre 😊❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 21. februar 2021 #1472 Del Skrevet 21. februar 2021 Nå har ikke jeg lest gjennom hele dagboka di, men ut fra det du har lagt igjen av spor i andre dagbøker så har jeg skjønt at det er mye du har vært gjennom! Leste de siste sidene her nå og blir så lei meg på dine vegne ❤️ Likevel syns jeg det er helt utrolig at du klarer å være så genuint glad på andres vegne og komme med så mye gode ord og råd til andre prøvere. Du virker som en helt unik og fantastisk raus dame 🥰 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. februar 2021 Forfatter #1473 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) CD5 Da er det èn uke siden søndagen jeg testet og skjønte at jeg ikke var gravid. Skjønner ikke at det er mulig at en uke kan gå så sakte! 😣 Hver time og hver dag har sneglet seg av sted. Og som jeg nevnte forrige helg så skulle det være en del koselige ting å gjøre denne uken. Det har det for så vidt vært, og jeg prøver virkelig å leve i nuet under dette. Men det er vanskelig. Jeg skulle gjort MYE for positiv test😭 Men - det ble det altså ikke, og det gjør fryktelig vondt. Nå må jeg forsøke å mobilisere en ny uke foran meg. Usikker hvordan jeg skal klare det, for syklusmessig skjer det i n g e n t i n g. Skal starte opp tempingen igjen i morgen, men det tar 10 sekunder hver morgen. EL-testing blir først fra CD11. Så uken foran meg ser fryktelig lang og kjedelig ut. Endret 16. mars 2021 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 22. februar 2021 #1474 Del Skrevet 22. februar 2021 Blir bra å starte opp med temping igjen i det minste. Mager trøst kanskje, men da er det hvertfall noe se på inne appen som man (hvertfall jeg) uansett åpner og glaner i stadig vekk 🤷♀️ Jeg føler veldig med deg. Lengter noe forferdelig etter dpo-land nå.. Og blæ.. dette skulle jo gå i kjærlighetsmnden! 😔 Nei, nå syns jeg mars må manne seg opp og gi oss det vi ønsker mest 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 22. februar 2021 #1475 Del Skrevet 22. februar 2021 Amatariel skrev (På 20.2.2021 den 11.24): Det var faktisk såpass lite og uvanlig at jeg tok en g-test i dag. Det er hovedregelen min å ALLTID gjøre dersom noe er uregelmessig eller litt rart under/etter mensen. Jeg opplevde nemlig "mensen" i 2013 rundt IKM som jeg var 100% var mensen, men som et par uker senere viste seg å være en svangerskapsblødning. Jeg fikk totalt sjokk. Dette visste jeg ikke, da lærte jeg noe nytt, vet du om dette skjer med mange eller er det uvanlig? Prøvde å søke på nettet men ble ikke klokere 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. februar 2021 Forfatter #1476 Del Skrevet 22. februar 2021 Saschi skrev (1 time siden): Dette visste jeg ikke, da lærte jeg noe nytt, vet du om dette skjer med mange eller er det uvanlig? Prøvde å søke på nettet men ble ikke klokere 🙈 Det er faktisk utrolig vanlig med svangerskapsblødning, spesielt tidlig i svangerskapet. Men jeg ante ikke selv at blødningen kunne være SÅ stor at man tror det er mensen før jeg opplevde det selv. Men i følge gynekologen min er det ikke uvanlig i alle fall. Og noe årsak finner man sjeldent. Det bare er sånn. Men ja, utrolig sjokk var det... gikk jo 100% ned i kjelleren fordi mensen kom, var spesielt vondt fordi jeg den gangen hadde hatt en SA syklusen før. Var såå klar for å være gravid igjen. Stakkars mannen brukte nesten to uker på å trøste meg 🙄 Og så viste det seg at jeg faktisk var blitt gravid. Så er det noe jeg vet og har erfart så er det at kroppen kan finne på mye rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 22. februar 2021 #1477 Del Skrevet 22. februar 2021 Ahh, da lærte jeg det, har bare hørt om spotting men nå er nervene mine roet ned igjen 😊 Takk professor ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 23. februar 2021 #1478 Del Skrevet 23. februar 2021 Titter bare innom for å sende over en klem❤️ Du er sterk! Satser på at denne syklusen sitter gullegget🤞🏻🤞🏻 Masse masse babystøv/eggløsningstøv/fruktbarhetsstøv sendes over 😅💪🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 24. februar 2021 #1479 Del Skrevet 24. februar 2021 Hvordan går det med deg? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #1480 Del Skrevet 24. februar 2021 CD 8 24aa skrev (1 minutt siden): Hvordan går det med deg? ❤️ Takk som spør Skjer liksom ingenting her. Timene bare snegler seg avgårde. Hadde tenkt å starte EL-testing på CD11, men mulig jeg må begynne på CD10 bare for å gjøre noe. Ellers bare HÅPER jeg at kroppen ikke tuller til noe, men faktisk gjør som de to siste syklusene... gir meg tidlig EL. Da skal jeg overleve disse ventedagene altså. Marerittet er om jeg må laangt over tyve dager igjen (jammen ikke lenge siden jeg hadde det sånn), og jeg kjenner at jeg verken har tid til det eller at psyken min kan takle det. Så kroppen må bare oppføre seg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå