Amatariel Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #1441 Del Skrevet 15. februar 2021 Prøver å begrave meg litt i kjendissladder, men finner jo bare gravidnyheter (forstår det er jeg som tiltrekkes av det 😛 ). Men ja, Meghan og Harry har nå offentliggjort at de venter barn, etter at hun hadde en SA i sommer. Og Kate og William har annonsert at de er i gang med prøving på nr. 4. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymapekatt Skrevet 15. februar 2021 #1442 Del Skrevet 15. februar 2021 😭 Kan ikke si noe annet en **** og KLEM, og sender deg masse varme tanker, Amatariel ❤️❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 15. februar 2021 #1443 Del Skrevet 15. februar 2021 Klem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 15. februar 2021 #1444 Del Skrevet 15. februar 2021 Sender deg en stor klem! Det er så vondt i lese om hvordan du har det nå. Jeg vet det ikke er så mye jeg kan si for at du skal føle deg bedre, men husk at det ikke er over før det er over. Det er så viktig at man tillater seg selv å være lei seg, og at man får gitt utløp for vonde tanker og følelser. Samtidig er det viktig å ikke miste håpet helt, du har ikke mistet sjansen din riktig enda. 🙂 Jeg skulle så inderlig ønske at det var noe jeg kunne gjort for at du skulle få lille sistemann. Åh som jeg unner deg den gleden. Jeg håper sånn at dere får det til. ❤️ Ta vare på deg selv, og din egen psykiske helse midt oppi denne karusellen av opp og nedturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #1445 Del Skrevet 16. februar 2021 13 DPO I dag er tempen helt nede på mensen-temperatur. Så da burde den komme i løpet av dagen i dag. Skjønner egentlig ingenting hvis den ikke kommer snart, for det RIVER og sliter. Kjenner ut som det tas tak på hver sin side der nede og river meg i to, sakte men sikkert Og lutealfase på 12 dager er jo det jeg er vant til, og ønsker. Så kom igjen da! Men jeg har nix nada spotting, så det taler litt i mot for at mensen kommer hvert øyeblikk. Pleier å ha litt brunt/rosa et halvt døgn før. Nå var dette akkurat det samme som skjedde sist syklus da, sannsynligvis pga. de ekstra d-vitaminene. Så så rart er det ikke. Eneste differansen er at jeg ikke kjente noe fysisk på kroppen om mensen før den kom på 15 dpo (noe som gjorde meg tullete da, og nesten ga meg håp). Men nå kjenner jeg at den ligger på lur, så da må den bare komme. Jeg føler alt etter 11 dpo og CD1 er limboland. Hater å være her. bittelillebolla skrev (10 timer siden): husk at det ikke er over før det er over. Det er så viktig at man tillater seg selv å være lei seg, og at man får gitt utløp for vonde tanker og følelser. Samtidig er det viktig å ikke miste håpet helt, du har ikke mistet sjansen din riktig enda Absolutt. Det er bare akkurat i disse dagene rett før og midt i mensen at det er som verst... vil føles bedre om noen dager. Takk for fine ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 16. februar 2021 #1446 Del Skrevet 16. februar 2021 Off dette var en vond lesing, kjenner at jeg blir trist på dine vegne akkurat nå, håper at mensen ikke er for langt vekke sånn at du kan få denne perioden overstått ❤️ Jeg syns og DPO land 11 og CD 1 er den verste tiden, det er da du ikke vet hva som skjer med kroppen 🤔 Sender deg en stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #1447 Del Skrevet 16. februar 2021 Saschi skrev (1 minutt siden): Jeg syns og DPO land 11 og CD 1 er den verste tiden, det er da du ikke vet hva som skjer med kroppen Egentlig enda verre. Jeg vet hva som skjer - mensen kommer garantert, men den er ikke her helt ennå. Ergo bare vente - på å få komme i gang med å vente! Kokkelimonke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 16. februar 2021 #1448 Del Skrevet 16. februar 2021 Har bare lyst å sende deg en god klem og masse gode tanker, Amatariel ❤️ Jeg har virkelig stor tro på at det blir sistemann på dere innen sommeren! Det hjelper sikkert ikke, men jeg ville nå bare si det ❤️ Håper du kommer deg gjennom mensen med psyken greit i behold. Plutselig er det leting etter EL igjen 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 16. februar 2021 #1449 Del Skrevet 16. februar 2021 Har du spurt gyn om å ta trippel dose letrozol? Eventuelt å prøve clomid? Jeg hadde grei virkning av letrozol, men veeeldig god på clomid selv om jeg ikke ble gravid. Jeg tror jeg hadde vurdert å spurt om trippel letrozol iallfall. Ikke at jeg er noe gynekolog eller helsepersonell, men det er nok sikkert det jeg hadde prøvd personlig da det ikke er noe å tape. Sorry om jeg trakker over noe med å si dette, det er virkelig ikke meningen, men har tenkt så mye på deg og din situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 16. februar 2021 #1450 Del Skrevet 16. februar 2021 Jeg tenker også mer på om det er noe mer medisiner du kunne fått som får et evt befruktet egg til å feste seg? Som er med på å øker sjansen hvis det allerede er blitt en befruktning ihvert fall! Hvis jeg har vært laaangt nede i prøvetiden, særlig sist vi prøvde var jeg vel mange ganger der du kanskje er nå, ga opp nesten og bare «ga blaffen» på en måte og mistet helt troa å gnisten på en måte. Gjorde det jeg skulle for at det skulle gå så var det bare å vente å se om det gikk, mnd etter mnd, og jeg ble nærmest deprimert til slutt, jeg så ikke noe glede i noe og var ikke meg selv på veldig lenge på slutten av prøveperioden. Husker enda at jeg tok en graviditedtest bare for å utelukke før TR skulle komme et par dager senere. Satte meg på do og hadde strmlen jeg hadde tatt på badebenken rett ved siden av meg, husker enda den deprimerende tanken der jeg satt på do og tenkte «hva i pokker er vitsen med å se på den der, det går jo ikke uansett» var som å holde på med noe som var så ønsket som føltes ut som aldri gikk og nærmest umulig! Så snudde jeg meg mot den testen etter noen minutter, helt uten en spent følelse i kroppen fordi jeg visste jo svare, men i det jeg så den svake rosa streken, så skjønte jeg plutselig at man får det til, selv i de mørkeste tiden man har i prøvetiden og føler det aldri går, jeg bare hyyyl grein og skalv, og ALDRI vært så lykkelig i mitt liv faktisk. Samme følelse som å vinne lotto bare enda større tror jeg😅 Jeg har såå troa enda på at du kommer dit❤️ Var egentlig ikke meningen å skrive alt dette, det jeg egentlig skulle skrive til deg var at i den langeprøverundene der så var det, det eneste lille lyspunkte i prøveperioden til slutt var å prøve nye ting. Alt fra grapefrukt kjerneekstrakt , progrestron støtte som jeg hadde igjen av etter IVF forsøk, babyklister, forskjellige vitminer som skulle være bra! Og det finnes alltids noe nytt som også kan være med på å hjelpe! Nå skal vi prøve spre-seed til første prøverunde når vi starter igjen, for jeg er litt tørr der nede etter strålingen, men tenkte også hvofor ikke prøve det også i samme slengen. Flere har jo også blitt gravide med det som hjelpe middel! Ble langt innlegg til deg! Prøver å bare få gnisten din litt opp og motivere deg til ny runde! For vet såå godt selv hvor tungt denne tiden på syklusen kan være❤️ Hadde vært bedre å hatt noe enda mere nytt for deg å prøve kanskje også? 😊 er ikke sikkert det er din ting som får deg litt opp og mer motiverende, men det gjorde meg litt bedre i en mørk plass i prøvetiden, som også varte leenge. Tor jeg hadde denne mørke tiden ifra januar-august var helt deppa og ikke meg selv (ifølge samboeren også) så vil bare si at jeg skjønner deg veldig godt med den sorgen for det blir en slags sorg for noe man ikke har, og får til. Håper det var noe her som du kunne prøve eller se på. Du vet jo sikkert om det meste av alt det uansett, men skader jo ikke å prøve noe av det i neste syklus heller 😊👍🏻 Har veldig tro på at bdronninggel også noe som får spermen godt opp og treffer, evt spare litt sperm før det gjelder sånn rett på positiv eggløaningatest og med pre seed osv 👍🏻 Skjønner alt dette er dritt å tenkte nå, men se litt å les litt på nettet om hva som funket for andre også❤️ Er alltid godt å kan lene seg litt på hjelpemidler når man så gjerne vil bli gravid men at det tar litt tid. Føles som om man gjør noe annerledes, og det kan være en bra ting 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #1451 Del Skrevet 17. februar 2021 (endret) CD1 Ser ut som jeg slipper å vente til i morgen (slik som sist pp), for nå virker mensen å være i gang. Litt spotting sent i går kveld og i morges, men nå er det på med bind. Da ble lutealfasen på 13 dager og selve syklusen på 27. Tidenes korteste syklus for meg!! Helt sinnsykt egentlig. Og noe jeg er veldig glad for!! Håper ikke noen misforstår meg når jeg syter sånn her i disse dager... utrolig glad for så normal sykluslengde. Bare de dagene når man venter på mensen etter neg. test som er vanskelige (og mensen i seg selv så klart). @24aa Jeg tenker at trippel dose letrozol er helt uaktuelt egentlig. Jeg har jo bare forsøkt to enkle og to doble doser. Sistnevnte var ikke gynekologen så happy for heller... at jeg begynte å ta på egen hånd. Men jeg er glad jeg gjorde det, da dobbel dose virker å ha god innvirkning på meg ang. når EL kommer. Nå har jeg fått EL på CD14 og 15 de to siste syklusene, så da ser jeg ikke hensikten med trippel dose? Og takk for et veldig fint og langt (!) innlegg @Love90. Setter utrolig pris på at du tar deg tid til det. Det virker som du vet akkurat hvordan dette er. Man kan bli helt motløs, og virkelig ikke ha noe håp igjen. Men så kan kroppe finne på mirakler. Det positive for min del er at jeg HAR opplevd disse fine tingene også. Selv om det er lenge siden nå, og jeg virkelig må grave dypt i hjernen min for å faktisk huske og ta innover meg at det faktisk har skjedd med meg. Føles som et annet liv siden... Men tilsammen har jeg jo blitt gravid 7 ganger, og med det opplevd flere sjokk. F.eks den gangen Medicus ringte og sa at jeg ikke hadde hatt eggløsning, og jeg et par uker senere fikk positiv g-test. Eller den gangen da mensen kom akkurat på IKM og jeg blødde i flere dager, og da jeg skulle teste for EL to uker senere så var jeg gravid!? Jeg har opplevd mye rart altså! Også da ting har sett som mørkest ut. Og jeg er veldig fan av nye ting. Litt sårt at jeg ikke har klart å bli gravid i løpet av høsten/vinteren her nettopp fordi jeg ikke har klart det på nye ting, for jeg har jo hatt en god historikk med det. Gravid første pp jeg forsøkte metformin, gravid første pp jeg forsøkte ovitrelle, gravid første pp jeg tok babyklister osv. Så da har jeg gått litt ned i kjelleren igjen da. Men tilsammen i løpet av mine prøveår så er det ikke mye jeg ikke har prøvd. Alt fra medisiner, til urter, akupunktur for fertilitet osv. Alt. Men noe er det lenge siden jeg har forsøkt, så jeg skal absolutt ta noe opp igjen. For du har helt rett i at det hjelper på psyken å gjøre noe, vite at man kanskje bidrar til at det skal gå denne gangen. Jeg gikk igjennom chartene mine her om dagen, og kom over at den ene gangen jeg ble gravid tok jeg plutselig hostesaft rundt EL (tynner ut EL-slimet). Så det har jeg tenkt å ta denne syklusen her også. Ellers så skal jeg snakke med gynekologen min. Jeg har jo egentlig kommet så langt som jeg kan ønske meg der. Metformin gir meg syklus og letrozol gir meg tidlig EL slik at jeg får kortere sykluser. Jeg får også en boost med ovitrelle. Gynekologen kan faktisk ikke gjøre meg gravid (uten å gå IVF-veien), så innerst inne innser jeg at nå er det bare flaksen det står på at egget og sædcellen møtes. Men jeg har ringt dem i dag, slik avtalen var dersom mensen kom, og fått en ny time. De lovte plass til meg på enkel stimuli, så det fikk jeg! Skulle nok helst ønsket time på CD11/12, men det er selvfølgelig midt i helgen Så da blir det på CD13. Mandag 1.mars. Jeg skal spørre da om det er noe annet han kan foreslå. Eneste jeg kan komme på selv er progresteronstøtte i lutealfasen, det har jeg aldri prøvd før. Jeg har alltid kun begynt på progresteron rundt 10 dpo (ved positiv g-test). Alt i alt er jeg ved mye bedre mot i dag enn mange andre ganger på CD1. Det er en kompleks årsak til det. Litt at jeg var såpass langt nede i helgen ved negativ test og da jeg innså at jeg ikke var gravid, og litt godt å få komme i gang med ny syklus i dag, og veldig glad for at syklusen er så normal på lengde, og fornøyd med å ha en gyn.time å se frem til nå. Og jeg ikke kan tillate meg å være så sur, trist og negativ som jeg var sist denne uken. Så da avslutter jeg offisielt PP8 og summerer den opp med charten her Endret 16. mars 2021 av Amatariel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaNO Skrevet 17. februar 2021 #1452 Del Skrevet 17. februar 2021 Godt å høre at mensen kom såppas fort, når det først skulle gå den veien.. Veldig fin lengde på syklus, så det er jo bra! Det er som du sier at denne terningen skal kastet. Man skal ha litt flaks for å vinne i yatzy. Veldig spennende om du får progresteronstøtte etter eggløsning. Jeg startet på dette i dag og det skulle visst gi egget en bedre "seng" å ligge på som min gynekolog så pent sa det. Jeg er selv veldig spent på dette. Sender deg en god klem 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 17. februar 2021 #1453 Del Skrevet 17. februar 2021 Så kjedelig at mensen kom, men hver CD1 er som en frisk start. Håper dere koser dere masse på bryllupsdagen ❤ Jeg håper spiren sitter snart, det er mer enn fortjent! Syns ikke det er overdrevent klaging her, dette er jo DIN dagbok. Du setter ord på følelsene dine, det er også en viktig del av prosessen, tenker jeg. Lykke til med ny PP ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #1454 Del Skrevet 17. februar 2021 Takk @HannaNO Glemte å si at jeg tenker å droppe B6-vitaminet denne syklusen. Jeg begynte jo på det tidlig i prøvingen her, fordi jeg visste det kan forlenge lutealfasen litt (hatt problemer med den før), og det fungerte jo veldig bra med en lutealfase på 12 dager. Men rett før jul var jeg hos fastlegen for å måle verdier litt generelt, og da fikk jeg påvist veldig lavt d-vitaminnivå. Fikk da resept på det som jeg skulle ta i 3 måneder. Jeg mistenker at inntaket av disse har forlenget lutealfasen min ytterligere med 1-2 dager. Og det er jeg egentlig ikke så interessert i Tenker derfor at det ikke skader å droppe B6 nå, så blir det ikke så mye den siste måneden jeg er på D-vitaminene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 17. februar 2021 #1455 Del Skrevet 17. februar 2021 Hurra for kjærligheten, så flott at humøret er på vei opp i tide til feiring 😊 Skjønner at du vil ta en prat med gynekolog, det gir jo en ekstra trygghet. Nå er det PP9 som gjelder, skal heie og håpe på at PP9 blir prøveperioden hvor dette sitter ❤️ Må forresten si at jeg syns det høres ut som om du og mannen din har et fantastisk forhold, og virkelig respekterer hverandre. Syns det er flott å høre hvordan dere har kommet fram til et kompromiss som var riktig for dere, selvom det såklart ikke alltid er like ideelt med en tidsfrist. Nei, nå håper jeg denne PP resulterer i en sistemann i søskenflokken, det er ihvertfall sikkert at dere to fortjener det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #1456 Del Skrevet 17. februar 2021 Atticmess skrev (7 minutter siden): Må forresten si at jeg syns det høres ut som om du og mannen din har et fantastisk forhold, og virkelig respekterer hverandre. Takk Vi har jo ikke et perfekt forhold og har vært i våre daler vi også - som alle andre. Men jeg er glad, takknemlig for og tar ikke for gitt at vi er der vi er i dag. Gjensidig respekt ja og mye kjærlighet ❤️ Til våren har vi vært kjærester i 18 år og kan jo da si at forholdet vårt er myndig 😅 Modent og myndig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 17. februar 2021 #1457 Del Skrevet 17. februar 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Jeg tenker at trippel dose letrozol er helt uaktuelt egentlig. Jeg har jo bare forsøkt to enkle og to doble doser. Sistnevnte var ikke gynekologen så happy for heller... at jeg begynte å ta på egen hånd. Men jeg er glad jeg gjorde det, da dobbel dose virker å ha god innvirkning på meg ang. når EL kommer. Nå har jeg fått EL på CD14 og 15 de to siste syklusene, så da ser jeg ikke hensikten med trippel dose? Nei det forstår jeg. Unnskyld ❤️ Jeg tenkte vel bare høyt mtp hva min gyn har sagt, men det skulle jeg ikke gjort. Jeg går ikke på letrozol eller noe nå pga div grunner, så lar vel min desperasjon gå ut over deg, unnskyld ☹️ Nå har vi endelig fått time til ivf, kanskje galskapen min går over da, for dette er tøft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #1458 Del Skrevet 17. februar 2021 24aa skrev (11 minutter siden): Nei det forstår jeg. Unnskyld ❤️ Jeg tenkte vel bare høyt mtp hva min gyn har sagt, men det skulle jeg ikke gjort. Jeg går ikke på letrozol eller noe nå pga div grunner, så lar vel min desperasjon gå ut over deg, unnskyld ☹️ Nå har vi endelig fått time til ivf, kanskje galskapen min går over da, for dette er tøft. Ingenting å unnskyld! Jeg tar egentlig i mot alt av tips med takk. Om det kom ut litt brått her, så var det bare jeg som tenkte høyt hva som var aktuelt og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 17. februar 2021 #1459 Del Skrevet 17. februar 2021 Amatariel skrev (7 minutter siden): Ingenting å unnskyld! Jeg tar egentlig i mot alt av tips med takk. Om det kom ut litt brått her, så var det bare jeg som tenkte høyt hva som var aktuelt og ikke Neida, oppfatta deg ikke som brå, vet at du er en snill dame. Følte bare at jeg gikk litt over streken. Selvsagt vet du hva som er best for nettopp deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 17. februar 2021 #1460 Del Skrevet 17. februar 2021 Jeg har veldig god erfaring med progesteronstøtte fra EL og til IKM (og videre fram til uke 8-9). Resultatet av det er snart 14 mnd og sitter i stolen sin og spiser lapskaus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå