Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Så vondt å lese. Det er absolutt lov å bruke dagboka til å få det ut. Og når den mailen kom på toppen av alt 😫 Ikke ok... Kan jeg spørre... Har du noen å prate med, eller burde du kanskje hatt det? Noen i helsevesenet som har møtt mange med disse følelsene som bygger seg opp i en prøver kropp? For det er absolutt ikke godt å ha det slik du har det nå, og noen ganger trenger man hjelp til å komme ut av det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis skrev (På 5.2.2021 den 10.47):

Kan jeg spørre... Har du noen å prate med, eller burde du kanskje hatt det?

Noen andre enn dere mener du..?? :lol: Neida, skjønner hva du mener.
Jeg har mange ganger tenkt at det på generell basis hadde vært lurt å ha en psykolog i bakhånd, å gå til fast. For alt mulig egentlig, takling av livet bedre. Men det ER jo så dyrt om man skal gå privat med det 😳 Hadde jeg vært rik så skulle jeg 'unnet' meg det. Men det er uaktuelt på nåværende tidspunkt. Å gå via fastlegen ser jeg heller ikke monn i. Et system som er helt håpløst å komme igjennom. Har hørt om flere som har sloss og kranglet med systemet og tatt evig tid før de fikk en psykolog. Jeg har det jo bedre enn mange. Får bare slike knekker innimellom som nå når jeg er langt nede. Familie/venner/kolleger er heller ikke særlig hjelp i, for jeg liker ikke å belemre andre med mine problemer. I tillegg er det ingen rundt meg som ville skjønt at vi vil ha flere barn. De syns det var 'mye' når vi skulle ha nr.3 liksom :roll:

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha 😅 Men okei, jeg forstår. Veldig synd at det er så kostbart å gå privat, hvis ikke hadde vi nok vært mange som hadde hatt godt av en tur nå og da. 

Er det mulig, skal det være så vanskelig å få hjelp offentlig. Man får da hjelp av helsevesen ved brekte kroppsdeler, bihulebetennelser og magesår. Hvorfor skal terskelen for å gi hjelp til psykiske utfordringer være så mye høyere. Det er virkelig synd. 

Enda godt du er her på forumet og får snakket litt ut, for det trenger vi alle når knekken kommer. Vi er glade for at du er her, og lytter gjerne 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem, Amatariel 💖 For et temperaturhopp du har hatt i dag, da! Måtte inn og snike i dag tidlig og smilte godt for meg selv da jeg så den høye temperaturen. Måtte det bare gå veien i denne kjærlighetsmåneden 🤞🏻💕

Jeg skjønner godt tankene og frustrasjonen din. Jeg er også glad du skriver det her, for hvis du ikke deler med familie/venner så må du dele med noen, og det kan fint være oss tenker jeg. Det er jo alltid godt å bare få det ut, om det så er til en gjeng på Internett som du ikke kjenner. Jeg setter kjempestor pris på å ha deg her inne og blir alltid så glad når du legger igjen en melding i dagboken min. Og det vet jeg at mange andre også gjør 🥰

Har dere planlagt noe hyggelig på bryllupsdagen deres? Kan det være aktuelt med en ny hotellhelg slik dere hadde før jul? Kanskje unne deg en tur på spa? Stor klem! 💕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem Amatariel! ❤️ Du er en reddende engel for flere her inne, så det skulle bare mangle at ikke også du fikk lov å vise deg fra den sårbare siden. Vondt å lese om hvordan du har det. :(  Alle har lov til å ha dype daler, og høye topper. Du har lov til å kjenne på de følelsene. Ta vare på deg selv, du er viktig og verdifull. Jeg skulle virkelig ønske at du slapp å vente så lenge på sistemann, men jeg er helt sikker på at han (tror fortsatt det blir gutt jeg da) vil dukke opp. 👶 Den dagen du får den lille sprellende krabaten i armene, vil denne prøvetiden bare være et minne. 

Endret av bittelillebolla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære @Amatariel 💕

Så trist at du går rundt og har det sånn! Og det er lov å kjenne på frustrasjon, sorg, oppgitthet.. Ja, alt egentlig. Det er ikke lett å være prøver, og jaggu ikke i en tid som dette der man stort sett må være isolert og holde seg til nærmeste familie. Også den kulden vi har nå da.. 🥶🥶 

Jeg har hatt noen tunge stunder i livet (slik de fleste har vil jeg tro, det er jo slik livet er), og jeg har hatt god nytte av å gå til et kommunalt tilbud som heter Rask Psykisk Helsehjelp. Det er et lavterskeltilbud for de med lettere psykiske plager, det er gratis og har kort ventetid. De er superflinke der, og det er godt å ha noen å lufte tankene med, og få konstruktive svar tilbake. Flere venninner av meg har også benyttet seg av tilbudet og synes det har vært til god hjelp. Kanskje du kan se om din kommune tilbyr noe sånt? 

Man bør ikke sitte med slike tanker selv, og jeg er glad for at du åpner opp for oss her inne, i det minste 😊 

Jeg skal være såååå glad når koronaen er et tilbakelagt kapittel! Hadde jeg visst hvordan 2021 skulle starte så tror jeg jeg hadde blitt igjen i 2020 (neida, men du skjønner hva jeg mener😅). Nå gleder jeg meg over at dagene blir lengere for hver dag som går, og selv om det er iiisende kaldt ute og full vinter så vet jeg at vi for hver dag som går er ett steg nærmere vår og sommer 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære kjære deg❤️ Som jeg ønsker hver gang jeg titter her nå at du har blitt gravid! Du har vært så støttende mot meg her inne og mange andre å da får man jo kanskje et ekstra håp for akkurat deg! Leser også at du er veldig nedfor fortiden, er ikke så rart heller med tanke på at du egentlig snart skulle hatt termin, så klart er jo det en sorg i seg selv som kanskje hadde vært enklere hvis du hadde hatt en liten en i magen på ny nå! Men jeg er uansett sikker på at den fjerde lillebaby kommer jeg! Du har fått så stabil syklus nå som ikke er for lange, så jeg er sikker på at den sitter snart😍 krysser fingrene denne runden🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

EXB1987 skrev (På 5.2.2021 den 17.00):

jeg har hatt god nytte av å gå til et kommunalt tilbud som heter Rask Psykisk Helsehjelp. Det er et lavterskeltilbud for de med lettere psykiske plager, det er gratis og har kort ventetid.

Takk for tips, det har jeg aldri hørt om før. Googler og ser de har det her, men pga. korona så er det nå kun via telefon og video. Og snakke med folk via telefon/video er noe av det verste jeg vet, så det går nok ikke.

Love90 skrev (På 6.2.2021 den 10.37):

Men jeg er uansett sikker på at den fjerde lillebaby kommer jeg! Du har fått så stabil syklus nå som ikke er for lange, så jeg er sikker på at den sitter snart😍 krysser fingrene denne runden🤞🏻 

Tusen takk, så koselig at du tar deg bryet med å stikke innom meg her! :hug: Tenker masse på deg også, og håper det går bra etter forholdene.

Sovia skrev (På 5.2.2021 den 12.36):

Har dere planlagt noe hyggelig på bryllupsdagen deres? Kan det være aktuelt med en ny hotellhelg slik dere hadde før jul? Kanskje unne deg en tur på spa? Stor klem! 💕

Jaa vi feirer alltid bryllupsdagen vår med fin restaurant! ❤️  Hotellhelg passer dessverre ikke, men jeg fikk par-spa i julegave hos mannen, så det er planlagt å bruke dette i forbindelse med bryllupsdagen. Så det blir stas! 

I tillegg tenker jeg alltid på familien vår. Vi har alle så spredt over hele landet, og nesten ingen her vi bor. Derfor treffer vi familiene våre sjeldent, noen bare 1-2 ganger i året. Og jeg syns det er SÅ stas å fortelle om en graviditet ansikt til ansikt. Spesielt mamma har alltid fått denne beskjeden personlig fra meg. Så drømmen er jo at det skjer igjen... Den drømmen ble knust i høst da alle møttes for høstferie og jeg ikke var gravid. Men nå i mai skal vi møtes igjen... og jeg har regnet meg frem til at hvis jeg faktisk er gravid nå så er det innafor (min grense) til å fortelle dem det da! Ååå jeg vil så gjerne! 🙏

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en tøff lesing og kjenner meg godt igjen. Jeg har vært der flere ganger. Jeg endte opp i terapi etter 1,5 år med prøving. Ble som en maskin. Jeg tror mange har vært der flere ganger og jeg er glad du får det ut i dagboken din❤️ Sender deg en stor klem :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ❤️ Nå har jeg lest gjennom store deler av tråden din, og for en tid det har vært for deg. Kjenner jeg vil gi deg en klem. Det betyr så mye at du engasjerer deg i andre, skulle gjerne ønske at du slapp unna den tunge, lange prøveperioden (egentlig ønsker jeg jo det for alle). Veldig kjedelig å høre om dine tanker om dagen, det er vanskelig å sette seg inn i det uten å ha opplevd det selv, men jeg som er helt helt helt i startfasen kan tenke meg hvor frustrerende og tyngende det må være å prøve lenge uten resultat. 

Det er uansett fint at du har et sted du kan få litt utløp for tanker og følelser, det er vel noe med folk som er i lignende situasjon som deg. Jeg gleder meg til å lese om den dagen spiren sitter 😄❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Jeg vil si turen takk til alle dere som engasjerer dere og tar dere tid til å komme inn hit og kommentere. Dere aner ikke hvor mye hvert enkelt ord betyr. Jeg vet rett og slett ikke om jeg hadde kommet meg igjennom disse prøvemånedene uten denne dagboken og støtten jeg har i dere. Enten det er spenning her, bare tristhet, frustrasjon eller oppturer. Dere er den beste gjengen man kunne hatt rundt seg.

hug.gif.f5f1207c8887b4b4925b9192c4fdcb0c.gif

Nå er jeg på et sted i syklusen hvor jeg trives best. Ikke den grusomme tanta. Ikke jakten på EL (les: urolighet for om den kommer eller når), ikke testing med blenda tester der håpet svinner hen osv.) Så nå bare nyter jeg! Har noe å 'gjøre' i og med at jeg temper, og så tester jeg ut ovitrellen.

Jeg tenkte jeg skulle vise dere et bilde av testerekken så langt, men den er så svaaak. Tok faktisk et bilde, men jeg ser ikke selv strekene på bildet, så jeg dropper det :icon_lol:  Når jeg blar meg tilbake i dagboken her til syklusen i november hvor jeg også tok ovitrelle så skrev jeg at testen var blenda på 4 dpo. Syns jeg så noe svakt i morges, men nesten skyggestrek, så i morgen er den nok blenda. Så da tar jeg nok et par dager testepause før jeg begynner på'n igjen på 7/8 dpo. Forventer da at testen er blenda, men hååper jo da at en strek vil komme tilbake igjen snart.

Jeg har surfet litt rundt på FF og lagt de to ovitrelle-syklusene mine oppå hverandre for å sammenligne. Ganske gøy å se at det er såpass likt! Rundt samme temperatur før EL, setter ovitrelle og jeg har tre flate temper midt mellom EL før det klare hoppet opp. Nå er det bare å krysse hardt for at tempen denne gangen IKKE går ned fra 9 dpo.

4dpo_overlay.JPG.d75d0b77e082f5bedeaa907df39b0588.JPG

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Amatariel ❤️ Så godt å lese at du er på et sted i syklusen hvor du trives nå. Litt sjelero har du fortjent! Nyt dagene, også håper vi at tempen holder seg oppe! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at du har det bedre nå ❤️ Jeg håper virkelig at spiren sitter denne runden, og jeg har så troen på at du får en sistemann!

Jeg kjenner til stresset med kontordager! I Bergen er det påbudt med hjemmekontor for de som kan ha det. Men vi har to nye (deriblant vikar for meg) som må læres opp, og det er blitt min oppgave. Onboarding av nyansatte anses for å være forretningskritisk, så derfor må jeg på kontoret fremover. Er ikke helt happy med det, men har visst ikke noe jeg skulle ha sagt der. 

Nyt dagene fremover nå! Jeg følger spent med her! 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette er et deilig sted å være i syklusen! Min sene EL kombinert med din tidlige gjorde at vi nå er nesten samme sted 😄 Jeg er 4 DPO i dag. Krysser fingrene for at begge får en herlig februar-måned 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig spennende å følge deg ❤️ Dessuten virker du genuint engasjert i andres dagbøker også, det er en veldig fin egenskap 😄 Det er også godt å lese at du føler deg bedre!

Det høres ut som det kan bli fint å få tilbake litt av rutinene knyttet til vanlige arbeidstider? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 DPO

Nå begynner det å nærme seg de skumle dagene... blir nesten kvalm bare jeg tenker på det. Skrulledager der man bytter annen hvert minutt på å være sikker på at det har klaffet til at det ikke har det...

Jeg er en person som vektlegger forutsigbarhet over veldig mye! Elsker planlegging, se for meg ting og takler dårlig dersom det blir endringer. Det skal ofte ikke mer til at en aktivitetstime til et av barna mine blir avlyst på kort varsel en ettermiddag f.eks. Jeg blir helt tussete i hodet, og selv om det ikke er så mye som må replanlegges så gjør det noe med meg. Så akkurat denne biten med å være prøver er GRUSOMT.

Og nå er vi inne i en så fin måned, som jeg har snakket om før. Mye som skjer på min kant her. Alt fra morsdag, bursdag, besøk utenbys fra av nær familie osv. Nå er jeg helt kvalm av tanken på at jeg ikke vet på hvilken måte jeg skal igjennom dette på. Er det med et smil om munnen, lykkelig fnisete med mannen min, magehemmelighet, skåle i glede på fin restaurant, nytelse på spa..? Eller blir det pms-humør, helvetes mensen, psykisk smerte, mye gråt, presse seg igjennom disse fine begivenhetene med falsk smil? Jeg tør påstå at det er en TEMMELIG stor forskjell på disse to utfallene.

Det gjør det ikke noe lettere at jeg innser at det er en mye større mulighet for at jeg IKKE er/blir gravid, enn at jeg blir det. Sånn til syvende og sist. Bare denne måneden er det 20% sjanse for at vi har klart det... ikke akkurat en odds å juble i taket for. Og når jeg har lagt 8 prøvermåneder bak meg uten at jeg er gravid, så er ikke oddsen høy for å klare det på de 4 månedene som gjenstår.

Jeg tenker også langt frem i tid. Til neste år på dette tidspunktet. Da er livet mitt helt annerledes enn i dag! Tenk det. Enten er jeg mamma til en bitteliten en (eller veldig fødeklar), eller så er det lenge siden jeg har lagt prøvingen på hyllen, gått videre og forsøkt å glemme ønsket om sistemann. Begge delene er i alle fall fjernt fra den hverdagen jeg har i dag med temping, testing, dagboken her osv.

Tilbake til nåtiden. Jeg fikk blenda på OS-test for et par dager siden, men i dag tok jeg testingen opp igjen på litt bedre test (BP). Der tok jeg en tidligtest, og kunne såviiiidt skimte en svak svak strek. Altså vises ovitrellen på den ennå. Veldig greit å vite, og akkurat derfor jeg tok den. Skal teste frem til den blir blenda. Sannsynligvis i morgen eller fredag. Så blir den virkelig spennende testingen i helgen 🤞

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

7 DPO

Nå begynner det å nærme seg de skumle dagene... blir nesten kvalm bare jeg tenker på det. Skrulledager der man bytter annen hvert minutt på å være sikker på at det har klaffet til at det ikke har det...

Jeg er en person som vektlegger forutsigbarhet over veldig mye! Elsker planlegging, se for meg ting og takler dårlig dersom det blir endringer. Det skal ofte ikke mer til at fotballtreningen til sønnen min blir avlyst på kort varsel en ettermiddag f.eks. Jeg blir helt tussete i hodet, og selv om det ikke er så mye som må replanlegges så gjør det noe med meg. Så akkurat denne biten med å være prøver er GRUSOMT.

Og nå er vi inne i en så fin måned, som jeg har snakket om før. Mye som skjer på min kant her. Alt fra morsdag, bryllupsdag, eldste barnet har bursdag, besøk utenbys fra av nær familie osv. Nå er jeg helt kvalm av tanken på at jeg ikke vet på hvilken måte jeg skal igjennom dette på. Er det med et smil om munnen, lykkelig fnisete med mannen min, magehemmelighet, skåle i glede på fin restaurant, nytelse på spa..? Eller blir det pms-humør, helvetes mensen, psykisk smerte, mye gråt, presse seg igjennom disse fine begivenhetene med falsk smil? Jeg tør påstå at det er en TEMMELIG stor forskjell på disse to utfallene.

Det gjør det ikke noe lettere at jeg innser at det er en mye større mulighet for at jeg IKKE er/blir gravid, enn at jeg blir det. Sånn til syvende og sist. Bare denne måneden er det 20% sjanse for at vi har klart det... ikke akkurat en odds å juble i taket for. Og når jeg har lagt 8 prøvermåneder bak meg uten at jeg er gravid, så er ikke oddsen høy for å klare det på de 4 månedene som gjenstår.

Jeg tenker også langt frem i tid. Til neste år på dette tidspunktet. Da er livet mitt helt annerledes enn i dag! Tenk det. Enten er jeg mamma til en bitteliten en (eller veldig fødeklar), eller så er det lenge siden jeg har lagt prøvingen på hyllen, gått videre og forsøkt å glemme ønsket om sistemann. Begge delene er i alle fall fjernt fra den hverdagen jeg har i dag med temping, testing, dagboken her osv.

Tilbake til nåtiden. Jeg fikk blenda på OS-test for et par dager siden, men i dag tok jeg testingen opp igjen på litt bedre test (BP). Der tok jeg en tidligtest, og kunne såviiiidt skimte en svak svak strek. Altså vises ovitrellen på den ennå. Veldig greit å vite, og akkurat derfor jeg tok den. Skal teste frem til den blir blenda. Sannsynligvis i morgen eller fredag. Så blir den virkelig spennende testingen i helgen 🤞

Hei du - herrefred så spennende dette blir!! Selv om det "kun" er 20% sjanse så har jeg tro på at oddsen spiller på din side denne gangen. Nå må det være din tur! I hvor mange dager forventer du helt blank g-test før det forhåpentligvis begynner å kimte en strek igjen? Er det på lørdag-søndag du håper på babystrek? ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (1 minutt siden):

I hvor mange dager forventer du helt blank g-test før det forhåpentligvis begynner å kimte en strek igjen? Er det på lørdag-søndag du håper på babystrek? ❤️ 

Jeg har i årene før pleid å få en synlig strek fra 9 dpo. Men all erfaring og testing det siste året tilsier at strimlene HAR blitt dårligere. I sommer da jeg ble gravid fikk jeg blenda frem til 11 dpo, først da kom det opp en strek. Jeg er for gnien til å svi av mine dyre CB- og FR-tester før jeg faktisk skimter noe svakt på en strimmel :lol:

Så det jeg HÅPER på er å se strek på lørdag når jeg er 10 dpo, og på søndag forventer jeg å se noe. Dersom jeg er gravid. Så selve morsdagen er D-dagen denne syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Jeg har i årene før pleid å få en synlig strek fra 9 dpo. Men all erfaring og testing det siste året tilsier at strimlene HAR blitt dårligere. I sommer da jeg ble gravid fikk jeg blenda frem til 11 dpo, først da kom det opp en strek. Jeg er for gnien til å svi av mine dyre CB- og FR-tester før jeg faktisk skimter noe svakt på en strimmel :lol:

Så det jeg HÅPER på er å se strek på lørdag når jeg er 10 dpo, og på søndag forventer jeg å se noe. Dersom jeg er gravid. Så selve morsdagen er D-dagen denne syklusen.

Wææææ, la nå bare dagene rase av gårde! 🦋.  Håper tiden går fort frem til søndag! Hadde jo være en passende morsdagsgave.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...