Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (15 timer siden):

Så spennende @Rhea87 ☺️ Morsomt at vi er så likt i løypa. Om du fikk til aksjeinnskudd i dag så er det jo helt perfekt mtp. den positiv testen din. Enda har du to fertile dager igjen fremover.
Dpo-land kan vi ikke være helt sikker på enda. Jeg har tidligere opplevd alt fra positiv EL-test i èn og fire dager. Så kommer an på hvor lang LH-toppen er... Du får teste i morgen også og håpe den er negativ da (da har du sannsyyynligvis EL i morgen). Jeg temper også, så jeg gleder meg til å få bekreftet når EL er. Gynekologen mente i morgen, men man vet jo aldri, kan gå minst en dag til.

Veldig gøy at vi er så likt i løypen ja! 😊 Skal ta test idag også og følge med på eggløsningen, har ikke hatt den vanlige EL følelsen i kroppen, så føler ikke meg helt trygg på at jeg er der enda..

Leste om sykdom og travel jobb-mann hos deg igår, så maks uflaks med timingen da!😭 Håper dere klarer å lure dere til noe kos i kveld kanskje? Prøver du å la være å fortelle han for mye for å ikke stresse han? Jeg fikk beskjed fra min mann etter forrige pp at nå ville han ikke vite noe, bare når det ble positiv test 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig uflaks! 😩 Håper dere får det til! 🤞

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh - mission completed! :pinar:
Må jo himle litt over meg selv... skal ikke så mye til når man er prøver for at det skal tippe over. Lett å krisemaksimere!! Men det er noe med når jeg er så oppi dette, planla nøye gyn.timen i går, har kjøpt medisiner (betalte vel 1000 kr i går samlet for alt, som ikke er en stor sum i seg selv, men det er jo ikke noe man vil kaste bort) osv. og så skal man føle at man ikke får gjort nok av det som liksom skal være det  enkleste og beste!?? 

Men mannen kom ut av kontoret sitt og sa han skulle legge seg nedpå med en paracet. Sove i underkant av en time. Men litt før timen var gått så snek jeg meg oppi sengen sammen med ham :phaedra: Og det ga heldigvis uttelling! Var litt nervøs, for han skjønner vel nå at jeg har EL og jeg ville ikke at han plutselig skulle få prestasjonsangst - at det plutselig skulle bli en greie for oss. Men han leverte som alltid, på tross bading i feber (var ganske kokvarm ja). Nå har jo ikke soldater godt av feber, de dør jo faktisk av det. Men velger å tro at det går bra, fordi han i så fall nettopp har fått det og det er uansett noen millioner der. Så er nok definitivt noen raske friske på plass også! Blir nok å prøve på minst en runde senere i det fertile vinduet også, men denne dagen i dag følte jeg veldig sterkt var viktig!

Må også le litt, har aldri følt meg mer truffet av dette før enn nå... Du vet du er prøver når...

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, nå sitter jeg på jobb (alene på kontoret) og ler høyt 😂 så bra at jobben er gjort! Håper formen til mannen snart blir bedre 🤞🏻

Måtte også le høyt av det bildet du linket til - jeg har nemlig helt til nå trodd at det bare var meg 😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 - EL? - 1/2 DPO?

Jeg tok en skikkelig sterk og klar positiv EL-test i går kl.17. Men jeg har ikke lagt den inn i FF for jeg er litt usikker på om ovitrelle kan tulle med EL-testene, på tross at det ikke hadde gått et døgn siden jeg satt sprøyten. Så det er ikke sikkert testen er reell (burde ikke ha testet, men jeg var så nysgjerrig på hvordan den så ut 😅)

Jeg syns også jeg kjente klare stikk, murring - som faktisk kunne karakteriseres som litt vondt kl. 22.30 etter jeg hadde lagt meg, så jeg lurer på om EL kanskje skjedde da!? I så fall er jeg 1/2 dpo ca. nå :Knegg:
Tempen var ikke blitt noe høy i dag, og det er sikkert fordi det må gå litt mer enn 7 timer fra EL og før det merkes på basaltemperaturen? Derfor tror jeg egentlig at FF kommer til å sette EL på meg i dag. 

Fikk inn flere aksjer i går kveld, så nå er jeg sååå glad. Om det blir satt EL i dag, så er jeg akkurat der jeg vil med tre aksjeinnskudd i det fertile vinduet.

dpo.JPG.e513c25b1022b25b4e7494f6c1ab9fdd.JPG

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt ordnet seg med aksjene 😁 Det kan jo se ut som at temp-stigningen har startet da? 🤔 

Håper veldig at dette er din mnd altså 🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (17 minutter siden):

Det kan jo se ut som at temp-stigningen har startet da? 🤔 

Saschi skrev (7 minutter siden):

Tempen begynner å stige, så det er jo et bra tegn da

Tja, joda, den er litt mer opp enn i går, men er fortsatt langt under det som pleier å bli coverline hos meg og før-EL-temp. Så basert på dette tror jeg ikke FF kommer til å sette EL på meg før i dag. Som er greit altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ekstra aksjer og tempstigning! 😃 Denne syklusen har jeg skikkelig tro på. Så spent på dine vegne! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii! Så spennende 😀 Høres virkelig ut som alt er lagt til rette denne måneden for deg! 🥰

Krysser fingrer og tær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en g-test nå, bare for å sjekke at ovitrellen er tatt opp i blodet og ting 'er i gang'. Der kom det en strek nr.2, som det skal, så det er bra! Jeg kommer til å teste hver dag for å sjekke når den blir blenda igjen. Jeg drømmer enda om en kopi av testerekken jeg hadde første gang jeg forsøkte ovitrelle.... da streken kom tilbake igjen 😍 Her er innlegget jeg skrev i november om det og viste frem bilder - for dem som vil se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig testrekke! 😍 Du hadde virkelig fortjent å få oppleve det samme denne syklusen her. Blir fryktelig spennende! 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh nå er jeg såå spent for deg! Hurra for ovitrelle og ikke minst aksjer x3- det er jo bare helt nydelig 😄❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 DPO

Glad for å være i dpo-land (og det på CD15!!) danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif
Men jeg er rett og slett litt frustrert over charten min. Det virker som den ikke liker ovitrelle..??  I alle sykluser jeg har tempet siden høsten, bortsett fra i november da jeg tok ovitrelle, så har charten vært et prakteksemplar. Tydelig tempeøkning etter EL. Men i november da jeg tok ovitrelle så stagnerte tempen rundt EL, og FF klarte ikke å sette kryss av seg selv. Der ble jeg nødt til å override den med EL-test for å få satt EL-tidspunkt.

Og nå med ny syklus med ovitrelle så virker den å surre igjen. Tempen er så LAV? Den er under min standard mens- og før-EL- temp :roll: Jeg bare synd dette er "for dårlig" (?). Misforstå meg riktig, jeg tror jo at jeg har hatt EL! Gyn. så modent egg på mandag og jeg tok ovitrelle samme kvelden. Så egget har sluppet, men hvorfor spiller ikke tempen på lav? Ovitrelle skal jo være et progresteronboost også, så ekstra rart at tempen er så lav. Satser på et skikkelig superhopp opp i morgen, men dette er i alle fall noen frustrasjonstanker fra meg...

Ville ikke spamme dagboken min med masse charter, men jeg har lagt ut bilder på tempetråden på akkurat det jeg skriver om ovenfor, om noen er spesielt interesserte og vil se. Link til innlegget.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget som du linket til (det fra November) og jeg håper du får samme strek men som du skrev, så er det ikke alle ovitrelle slår ut på. De gangene jeg har tatt den så har den ikke slått ut :vetikke: Vil og ha samme strek som du hadde og se utviklingen men får bare leve gjennom herlige personer som deg ❤️

Jeg har ikke satt meg inn i temping (forstår ikke helt hva det er og hva jeg skal gjøre) men har lest her inne og er snik leser av tempetråden og det med FF høres ikke "rett" ut for meg, den skulle jo ha registrert den og gått lavere... men bra du fikk manuelt overstyrt den og rettet på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO

Jeg fikk denne linken av Atticmess, så det var interessant. Da er det ikke bare 'jeg som er ødelagt', men basaltemperaturen reagerer på ovitrellen slik at det faktisk er naturlig at ikke FF klarer å kartlegge EL riktig.

For i dag fikk jeg høøøy temp (😀), men FF setter ikke kryss. Tok testforsøk med å sette høy temp både i morgen og søndag også, men ikke kryss da heller. Så da blir det som i november at jeg måtte få FF til å sette kryss etter EL-test heller.
Liiiittt antiklimaks kjenner jeg, for jeg blir så glad når charten ser så fin ut og den klarer å registrere basaltemperaturen helt etter boken. Men, hjelper jo på når jeg forstår at det er en grunn til det.

Ellers vil jeg bare klage littegrann i dag. Selv om jeg er i dpo-land og selv om det er fredag. Viktig å poengtere at jeg er ueeeeeeeeeeendelig glad for tidlig EL denne syklusen, og at jeg faktisk er i dpo-land med bra med aksjeinnskudd også. Jeg tar ikke det som en selvfølge, og gudene vet hvor jeg ville vært psykisk nå om dette ikke var tilfellet.

Men ja. Nå tærer denne prøvingen skikkelig på. Jeg kjenner at jeg har stagnert skikkelig i livet. Jeg tror det er en blanding av flere ting, men hovedsakelig dette med prøvingen, koronasituasjonen og iskald vinter. Herregud så mye vi har sittet her hjemme det siste året og gjort... ingenting. I mange måneder var vi dog flinke til å finne på ting. Holdt hus og hjem oppegående (pusset opp et rom i mai f.eks), dro på turer, spilte brettspill osv. Nå er jeg på et punkt at jeg orker i n g e n t i n g. Huset er kaos og alt irriterer meg. Jeg føler jeg har 'møtt veggen' og det eneste jeg orker med fritimene mine er å surfe her på nettet eller se på TV. Stakkars familien min spør om jeg vil være med på brettspill (som jeg egentlig elsker), men orker knapt å reise meg fra sofaen, i alle fall ikke bruke hodet. Det har vært -15 til -20 grader stort sett hver dag hittil i 2021, så det er uaktuelt å være ute. Bare sitter inne og fryser under pledd.

Jeg er alltid lei meg og skuffet på IKM når mensen kommer, men det blir verre og verre kjenner jeg. Nå sist var ekstrem, og jeg kjente at jeg for første gang ikke kom ordentlig ut av det når mensen var overstått. Har pleid å være positiv og se fremover da, men nå var det umenneskelig tungt. Og det på tross av at gyn.timen ventet og alt. Ekstremt takknemlig for tidlig EL som dere vet, men fordi den kom tidlig og min tristhet varte så lenge så kræsjet disse. Så for første gang i historien var jeg ikke glad rundt EL, bare stresset og kjente på "vi må ha sex". VELDIG uvant for oss som pleier å komme oss til sengs i det øyeblikket mensen er over og kose oss hele syklusen. Og spesielt rundt EL. Da er jeg ekstra leken, fnisete, kåt osv. Nå var det bare sånn "bli ferdig med det" :roll: En skikkelig kjip følelse. Håper ikke dette er noe som har kommet for å bli....

Jeg trenger sårt å komme videre nå. Jeg vet at en positiv g-test vil gjøre meg mer redd enn glad, men jeg ønsker så sårt dette velkomment likevel! Jeg mååå videre til et nytt trinn nå altså, uansett hvor skummelt det er. Vet ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn her ellers så :(
Og som ikke følelsene mine river og sliter nok i meg fra før av, så fikk jeg for 15 minutter siden nå en e-post med nyhetsbrev fra Babyverden. Sånn helt plutselig! Ikke fått fra dem siden i sommer, men sender de meg en!? Med stor overskrift "Hei xxxx (fornavn). Du er nå 35 uker gravid! Det er 5 uker og 3 dager igjen til termin". Hva i helvete...! :kjempesinna:

Min chart ♦

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå! Dette var tøff lesing, for selv om jeg ikke har fulgt deg så lenge så har jeg tenker over at du ALLTID er så oppmuntrende og positiv i andre sine dagbøker - og at du selv imponerende holder motet oppe tross nedturene. 

Men det er klart at selv den mest optimistiske, støttende og positive personen også skal få lov å føle på at alt bare er tungt. Fordi, livet kan faktisk være skikkelig dritt til tider. Man skal prøve å holde motet oppe igjennom en pandemi som føles evigvarende, man må hele tiden tenke på hva man har lov til å og ikke lov til, man må tilpasse livet sitt og bruke energi på ting man før ikke trengte å tenke på. I tillegg er det vinter og det er ikke bare å sende barna ut for å leke, eller å legge seg 10 minutt i solen for ekstra vitaminpåfyll. Nei, den lille energien vi klarer å holde på ila vinteren blir brukt raskere opp enn før. Og så har du oss prøvere da, som i tillegg bruker enormt masse energi på det hver måned i tillegg. Klart du går på felgen tilslutt ❤️  Mann og barn tåler en periode med sliten mamma, det går mot lysere og varmere tider, vi skal kunne klemme og være sammen med andre uten å tenke at det ikke er lov innen en overkommelig tid og du kommer til å få den positive graviditetstesten lysende imot deg! Det føler jeg på meg 🥰 Håper du klarer akseptere at ikke ting er topp for en periode, men også se fremover - for det vil bli bedre! Lover! ☺️

.. og dumme babyverden 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg og interessen min for å google alt som vekker nysgjerrigheten min kom til nytte 😊 

Er så fantastisk at du fikk tidlig EL 😀

Og må nesten sende deg en god klem ❤️ Jeg kjenner meg igjen på mye av det du skriver. Har selv nesten ikke energi til noe, umotivert til de grader, ikke noe bedre på jobb. Er en grunn til at jeg klarer å henge her så mye 🙈 Skikkelig kjip følelse, så føler med deg. Håper intenst på at vår og lengre kvelder vil hjelpe. Håper dette er en passerende greie for deg, er ikke noe godt å ha det slik..

Av og til er livet skikkelig dritt, og jeg vil bare si at jeg håper livet gjør opp for det og gir deg den beste gaven i verden!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere to :klem:  
Jeg prøver absolutt å holde min negativitet inne på min egen dagbok ja... føler at der er det lov. Et sted må det jo ut :fnise:
Takk for påminnelsen om at våren kommer! Nesten så jeg hadde glemt det. Fikk litt mer livsmot nå. Tenk... om ikke alt for lenge så vil fuglene kvitre, solen varme og man kan gå ut uten jakke. Og kanskje en liten magespire har festet seg også 🤞 Da vil denne tiden her føles som et fjernt minne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre a t du kjenner på tunge tanker og følelser - du som er så positiv på vegne av alle andre! Kan du lage den noen positive checkpoints i hverdagen? Jeg tok en sånn i går, vi bestilte pizza, åpnet en flaske vin og så en film  - det gledet jeg meg til hele dagen, selv om det ikke er de store greiene.. Håper du klarer å styre tankene dine og glede deg over ting igjen. Du har jo holdt på en stund, så det er jo ikke rart at man kan føle på en tomhet. Hadde jeg sittet på jobb og vært intenst opphengt i et prosjekt og jobbet døgnet rundt med det også hadde det ikke blitt noe av -så risikerer man å miste noe av gleden til slutt.. Sender deg en god klem og masse forståelse ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...