emkj11 Skrevet 26. januar 2021 #1241 Del Skrevet 26. januar 2021 Fant dagboken din nå ved tilfeldighet. Visste ikke din historie. Og likevel har du hjulpet meg flere ganger ved å svare på mine anonyme poster om graviditet. For en person du er ❤️❤️❤️ ønsker deg alt godt!! må drømmene gå i oppfyllelse asap 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EXB1987 Skrevet 26. januar 2021 #1242 Del Skrevet 26. januar 2021 Jeg slenger meg på alle fine ord du får @Amatariel! Du virker som ei skikkelig grepa dame, og det at du tar deg tid til å kommentere, hjelpe, støtte og berolige oss andre her inne når du selv har det tungt og vanskelig sier noe om hvordan du er som person. Familien din er veldig heldige som har deg ❤ Jeg håper du lykkes med drømmen om en sistemann, og selv om det føles håpløst så kan det jo like så gjerne skje i månedene fremover som det kunne ha skjedd de månedene som har vært. Plutselig klaffer det! 😊 Heier på deg og krysser det jeg har for at du vil lykkes den neste tiden!🥰 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 27. januar 2021 #1243 Del Skrevet 27. januar 2021 Måtte lese meg opp for å oppdatere meg. Krysser fingrene for at det vil gå snart ❤️ Tenker på deg og kunne ønske det var noe jeg kunne gjøre for å få deg til å føle deg bedre. Klem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #1244 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) CD 8 Snart helg, gleder meg til det. Forrige var så kjip, så nå ser jeg frem til å omfavne tacokos, familien osv. Jeg vet ikke når eller om jeg skal starte EL-testing. Hadde det vært en 'vanlig' måned så hadde jeg begynt på CD12. Men dette er på mandag som er den morgenen jeg skal til gynekologen. Hvis det blir sånn at vi ser modne egg og jeg får ovitrelle da så blir det jo ikke noe vits med EL-testing. Så det jeg teller ned til nå er rett og slett gynekologtimen min. Skal faktisk til en annen en min vanlige. Det er fordi jeg ble nødt til å endre timen min for en måned siden (egentlig bestilt før jul) fordi syklusen min endret seg litt. Og da hadde ikke min faste ledig. Men jeg syns nesten det er en fordel nå. Jeg har møtt denne gynekologen før. Det var han som tok den andre undersøkelsen på meg i august som bekreftet MA'en. Ikke at det var noe gøy, men jeg syns han var hyggelig og lett å snakke med. Min faste derimot har jeg et kompleks forhold til. Han er kanskje landets beste på området sitt, og uten han hadde jeg ikke hatt mine to yngste barn. Men samtidig føler jeg så mye ærefrykt rundt ham at det nesten er litt vanskelig å snakke. Jeg har følt meg litt dum de siste gangene jeg har vært der. Så sånn sett ble jeg glad når jeg hørte at det ble hos han andre. Jeg har lagd denne oppsummeringen å gi ham når det gjelder syklusen min siden mai. Den ser ganske grei og forståelig ut ja? Noe annet jeg bør ha med? Endret 28. januar 2021 av Amatariel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. januar 2021 #1245 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Forståelig og fin tabell! Hva med å ta med lutealfaselengde (evt total sykluslengde)? Endret 28. januar 2021 av miore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snølilje Skrevet 28. januar 2021 #1246 Del Skrevet 28. januar 2021 Amatariel skrev (53 minutter siden): Men samtidig føler jeg så mye ærefrykt rundt ham at det nesten er litt vanskelig å snakke. Jeg har følt meg litt dum de siste gangene jeg har vært der. Så sånn sett ble jeg glad når jeg hørte at det ble hos han andre. Jeg har lagd denne oppsummeringen å gi ham når det gjelder syklusen min siden mai. Den ser ganske grei og forståelig ut ja? Noe annet jeg bør ha med? Dette kjenner jeg meg så igjen i! Jobber selv i helsevesenet og vet godt at det er viktig å være tydelig på sitt for å få god hjelp. Men med en gang jeg skifter rolle og blir "pasient" blir jeg en taus "flink pike" som bare nikker og hører på legen. Tenkte derfor å forberede meg godt til neste time hos gyn. Ble veldig inspirert av skjema ditt, så tenker jeg låner det og gjør noe av det samme 🙊 Vet ikke om det er nødvendig å ta med lutealfasen for den er kanskje det samme/regelmessig hos deg? Kanskje det er fint at det er en annen en denne gangen, så slipper du å kjenne på "ærefrykt". Husker jeg helt feil, eller er det Medicus du går til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #1247 Del Skrevet 28. januar 2021 miore skrev (1 time siden): Forståelig og fin tabell! Hva med å ta med lutealfaselengde (evt total sykluslengde)? Jeg tenkte egentlig ikke at det var nødvendig, fordi jeg har alltid har hatt lutealfase på 12 dager, med unntak av den nå sist som ble 14 dager. Men da tok jeg ekstra tilskudd av D-vitamin, så jeg tror det er derfor. Vil ikke forvirre gynekologen heller. Snølilje skrev (1 time siden): Kanskje det er fint at det er en annen en denne gangen, så slipper du å kjenne på "ærefrykt". Husker jeg helt feil, eller er det Medicus du går til? Det er Medicus ja. Vært i systemet der siden 2009, og er egentlig godt fornøyd! Bortsett fra at akutte timer er vanskelig da det er ganske fullt... Du må bare låne oppsettet til skjemaet ja 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snølilje Skrevet 28. januar 2021 #1248 Del Skrevet 28. januar 2021 Amatariel skrev (41 minutter siden): Jeg tenkte egentlig ikke at det var nødvendig, fordi jeg har alltid har hatt lutealfase på 12 dager, med unntak av den nå sist som ble 14 dager. Men da tok jeg ekstra tilskudd av D-vitamin, så jeg tror det er derfor. Vil ikke forvirre gynekologen heller. Det er Medicus ja. Vært i systemet der siden 2009, og er egentlig godt fornøyd! Bortsett fra at akutte timer er vanskelig da det er ganske fullt... Du må bare låne oppsettet til skjemaet ja 😇 Så godt å høre! Vurderer å gå over til privat, da jeg opplever at det har blitt mye rot med saken vår i det offentlige. Må være fint å kun ha et sted å forholde seg til 🙂 Masse lykke til på timen, spent på å høre hvordan det har gått 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 28. januar 2021 #1249 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Oversikten var kjempe fin! Veldig lett å forstå.😊 Blir så spennende å se når du får EL, og hvor lang luteralfase din blir denne gangen. Du tar jo dobbel dose letrozol og D-vitamin tilskudd denne syklusen også. 😀 Endret 12. september 2021 av bittelillebolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 28. januar 2021 #1250 Del Skrevet 28. januar 2021 Kjære deg🥰 Jeg har nå lest meg opp siden 15 Januar.. og jeg har rett og slett ingen ord! Jeg vil bare si at jeg tar av meg hatten for deg, du er så behjelpelig, trygg og god å snakke med. Kommer med råd og oppmuntring samtidig som du har det tøft selv, det er ikke mange som deg! Jeg ser for meg at du virkelig er en klippe for både venner og familie. Jeg sender over en god klem, og håper så INDERLIG at det er din tur nå i Februar❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 28. januar 2021 #1251 Del Skrevet 28. januar 2021 💜 kjenner til berg og dalbanen av følelser ja 😅. er så vondt når man har et gryende håp. Men - nå er du i en ny og frisk syklus 🥰 håper det sitter denne runden 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #1252 Del Skrevet 28. januar 2021 Tusen takk for de fine ordene @Smiley90 Kommer ikke over hvor snille dere alle sammen er. Denne prøvetiden hadde vært uutholdelig uten dere! Men dere, i dag klarte jeg å utføre en brøler Jeg tar jo en lite hav av piller hver eneste dag. Bruker derfor doseringsbrett (som får meg til å enten føle meg veldig gammel eller veldig syk, men men). Den er jo kjekk da! Jeg tar alle pillene på morgenen, bortsett fra metformin - den tar jeg èn tablett av hver morgen, ettermiddag og kveld. I tillegg tar jeg alltid pillene rett etter frokost, som oftest ved tannpussen. Jeg vet jo veldig godt at spesielt metforminen skal inntas med mat. Jeg er avhengig av frokost, men akkurat i dag var jeg sååå trøtt og treg. Endte med at morgenrutinene ble utført (tok pillene), jeg leverte i barnehagen osv. uten at jeg spiste frokost. Skulle ha hjemmekontor også, så da tenkte jeg at jeg skulle ta meg mat 'snart'. Plutselig hadde jeg sittet og jobbet et par timer før jeg kom på maten jeg ennå ikke hadde spist! Var mer kvalme som gjorde seg gjeldende enn sult, men jeg gikk jo straks og tok meg litt mat. Jeg pleier aldri å få bivirkninger av noen av medisinene jeg tar, men nå kjente jeg at jeg var litt småsvimmel og kvalm. Ble litt bedre med mat da. Men så - nå i ettermiddag så skulle jeg gå på badet for å hente ettermiddagspillen min. Men hele doseringskammeret for torsdag var tomt..!? What! Det tok meg noen sekunder før jeg forsto hva som hadde skjedd. Jeg har tatt alle sammen på morgenen! I et jafs omtrent helt på autopilot! Så jada, svelget 1500mg metformin jeg, på tom mage. Forhåpentligvis går det helt fint for èn gangs skyld. Noen som vet noe om dette? Har virkelig aldri skjedd før... det hender en sjelden gang at jeg glemmer ettermiddagspillen og ser den på kvelden, men da tar jeg bare èn slik at jeg havner på 1000mg på dose den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 28. januar 2021 #1253 Del Skrevet 28. januar 2021 Amatariel skrev (21 minutter siden): Tusen takk for de fine ordene @Smiley90 Kommer ikke over hvor snille dere alle sammen er. Denne prøvetiden hadde vært uutholdelig uten dere! Men dere, i dag klarte jeg å utføre en brøler Jeg tar jo en lite hav av piller hver eneste dag. Bruker derfor doseringsbrett (som får meg til å enten føle meg veldig gammel eller veldig syk, men men). Den er jo kjekk da! Jeg tar alle pillene på morgenen, bortsett fra metformin - den tar jeg èn tablett av hver morgen, ettermiddag og kveld. I tillegg tar jeg alltid pillene rett etter frokost, som oftest ved tannpussen. Jeg vet jo veldig godt at spesielt metforminen skal inntas med mat. Jeg er avhengig av frokost, men akkurat i dag var jeg sååå trøtt og treg. Endte med at morgenrutinene ble utført (tok pillene), jeg leverte i barnehagen osv. uten at jeg spiste frokost. Skulle ha hjemmekontor også, så da tenkte jeg at jeg skulle ta meg mat 'snart'. Plutselig hadde jeg sittet og jobbet et par timer før jeg kom på maten jeg ennå ikke hadde spist! Var mer kvalme som gjorde seg gjeldende enn sult, men jeg gikk jo straks og tok meg litt mat. Jeg pleier aldri å få bivirkninger av noen av medisinene jeg tar, men nå kjente jeg at jeg var litt småsvimmel og kvalm. Ble litt bedre med mat da. Men så - nå i ettermiddag så skulle jeg gå på badet for å hente ettermiddagspillen min. Men hele doseringskammeret for torsdag var tomt..!? What! Det tok meg noen sekunder før jeg forsto hva som hadde skjedd. Jeg har tatt alle sammen på morgenen! I et jafs omtrent helt på autopilot! Så jada, svelget 1500mg metformin jeg, på tom mage. Forhåpentligvis går det helt fint for èn gangs skyld. Noen som vet noe om dette? Har virkelig aldri skjedd før... det hender en sjelden gang at jeg glemmer ettermiddagspillen og ser den på kvelden, men da tar jeg bare èn slik at jeg havner på 1000mg på dose den dagen. Det går helt fint:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 #1254 Del Skrevet 28. januar 2021 Har du prøvd i snart 8 månader? Klem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #1255 Del Skrevet 28. januar 2021 mammahjarte skrev (14 minutter siden): Har du prøvd i snart 8 månader? Klem ❤️ Ja jeg er i pp8 nå. Første prøvemåned var i mai i fjor. "Brukte opp" 9 uker på å være gravid i sommer da... det irriterer meg 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 #1256 Del Skrevet 28. januar 2021 10 minutter siden, Amatariel said: Ja jeg er i pp8 nå. Første prøvemåned var i mai i fjor. "Brukte opp" 9 uker på å være gravid i sommer da... det irriterer meg 😖 Ja ser den 😐 Sender deg masse babystøv for 2021 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 29. januar 2021 #1257 Del Skrevet 29. januar 2021 Så rart når man bare gjør ting uten å få det med seg. Håper det gikk helt fint med å ta tabletten på tom mage 🤞 Hvordan er formen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #1258 Del Skrevet 29. januar 2021 CD 9 Atticmess skrev (36 minutter siden): Hvordan er formen? Formen er fin Så det høye inntaket av tablettene i går gikk heldigvis fint. I dag er jeg tilbake til en normal dose Tempen er jevn, fin og lav - akkurat som den skal være på dette tidspunktet. Gleder meg til helg! Har bestilt meg sushi til lunch som ekstra kos på jobbdagen også, så dette blir bra. Blir nok ekstra kos med mannen også i løpet av helgen, for det har vi vært dårlige til i det siste. Samtidig blir det greit at helgen blir overstått også, for jeg er nysgjerrig på gyn.timen på mandag. Drømmescenarioet er at fine egg fremstår på UL, jeg får ovitrelle, og letrozol til evnt. neste syklus. Så kryss fingrene for det! 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 29. januar 2021 #1259 Del Skrevet 29. januar 2021 Så bra tablettinntaket gikk bra 😊 Kos deg masse med sushilunsj på jobben og helgekos med mannen. Det er vell fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea87 Skrevet 29. januar 2021 #1260 Del Skrevet 29. januar 2021 Har lest igjennom innleggene den siste måneden @Amatariel ❤️ håper dette er pp det klaffer! 🥰 Blir veldig spennende med gyn time og hva han sier. Ellers høres det digg ut med sushi idag - misunnelig! Håper helgen blir helt topp 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå