Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Noddi skrev (1 minutt siden):

Men 11dpo er fortsatt tidlig for veldig mange.

Ja vet... men er rart hvor blendet man blir av sine egne tidligere erfaringer. Jeg har jo fått svak strek på 9 dpo i 6/7 svangerskap, og svak strek på 11 dpo den siste gangen. Så all rasjonalitet i meg sier jo at dersom jeg har blitt gravid nå så ville jeg sett noe. I dag var urinen ikke så utvannet heller. Så sannsynligheten for mensen om to dager er EKSTREM stor.

Men takknemlig for alle dere som klikker dere inn hit og håper litt videre for meg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg gjorde da jeg våknet i dag var å gripe tak i mobilen og se om det hadde kommet en oppdatering fradeg @Amatariel😊 

Håpet er ikke ute enda, krysser fingrene for deg! 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du mister litt troen, men håpet består til IKM 🥰 Har du kjent noen murringer i livmoren etc. og pleid å kjenne det tidligere før testing når du har vært gravid? Husker at det var veldig fremtredende symptomer for meg i mine graviditeter men man er jo så forskjellige. Spennende temp da. 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så kjedelig at det ikke ble noe å se på testen idag. Nå gjentar jeg alle andre her, men det er et lite håp enda! ❤️  Spennende at tempen er så høy. Håper den holder seg sånn og at du får en positiv test i morgen 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (4 timer siden):

Har du kjent noen murringer i livmoren etc. og pleid å kjenne det tidligere før testing når du har vært gravid?

Nei, jeg tror ikke det. Jeg mener at jeg kun èn av de syv gangene jeg har blitt gravid har fått graviditetssymptom, og det var da en veldig klar festeblødning. Men har ikke vært forberedt på den måten noen andre ganger... Med sønnen min fant jeg ikke ut at jeg var gravid før 24 dpo en gang... Og i sommer var jeg jo sikker på at jeg ikke var gravid på 10 dpo, og ble veldig overrasket over en svak strek dagen etterpå. Så jeg har slått meg til ro med at jeg er en sånn som ikke kjenner noe forskjell på PMS og graviditet.

Men akkurat denne gangen skal jeg innrømme at det er litt rart at jeg ikke har kjent de veldig sedvanlige murringene i korsryggen i forkant av mensen 😶 Så litt mer håp nå enn vanlig, på tross av negativ test. Rarere ting har skjedd meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det rett og slett må flere dpo-er til denne gangen, før du får strek? 

Du kjenner deg og kroppen din best, men du vet også at ikke alt nødvendigvis skjer "etter boka". Så lenge tempen ikke har sunket og mensen ikke har kommet er det fremdeles håp! 

"theres hope in the hanging snor!" 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig kjedelig med negativ test, men jeg henger meg som vanlig på de andre her😁 Fortsatt håp når mensen ikke har kommet!🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Ja vet... men er rart hvor blendet man blir av sine egne tidligere erfaringer. Jeg har jo fått svak strek på 9 dpo i 6/7 svangerskap, og svak strek på 11 dpo den siste gangen. Så all rasjonalitet i meg sier jo at dersom jeg har blitt gravid nå så ville jeg sett noe. I dag var urinen ikke så utvannet heller. Så sannsynligheten for mensen om to dager er EKSTREM stor.

Men takknemlig for alle dere som klikker dere inn hit og håper litt videre for meg :hug:

Ser den. På den ene graviditeten min mistet jeg håpet kjapt. Alltid pleid å få positiv test 9-10dpo. Men ingen positiv test den gang. Mistet håpet. Men 12 eller 13 dpo. Husker ikke eksakt. Fikk jeg en strek! 

Så man blir absolutt blendet av tidligere erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO

Nå er jeg helt utmattet av berg- og dalbanen. Tok en strimmel i går kveld som jeg kaaanskje syns jeg så en skygge på eller noe. Nok til å bli ganske så håpefull faktisk. Sånn sett i lys at jeg heller ennå ikke kjenner på kroppen at mensen kommer snart. Det har vært veldig rart. I dagene før pleier jeg å være veldig grumpy og kjenne det klart i mageregionen. Ingen fysiske tegn denne helgen, og i stedet for å være grumpy så har jeg vært mer... seksuelt interessert 😏

Og ble jo ikke noe mindre håpefull da jeg lå i sengen og tempet i morges. Rett etter en drøm i natt om at jeg fødte en baby og om hjemturen fra sykehuset. For tempen er høy! Pleier aldri å være så høy dagen før IKM. Til sammenligning lå den på 36,60, 36,80 og 36,65 de forrige syklusene. Så at den er oppi 37 nå er uvanlig. Og fortsatt ingen PMS i dag heller.

Så veeldig spent under testing. Men begge strimlene ble blenda. Eller, slått sammen med alle de andre tingene nevnt over her så klarte jeg å se på meg et streksyn. At jeg kanskje så noe veldig svakt i riktig vinkel. Det ble i alle fall nok til at jeg ikke orket en slik pinelse utover dagen, så jeg tok også en First Response-test. Som jeg egentlig vokter med mitt liv og har lovd at jeg ikke skal ta uten å se en strimmelstrek. De er dyre og selges kun i utlandet. Men nå måtte jeg bare. Og den ble helt blenda den også, så da er det ingen tvil. 12 dpo, IKM i morgen og negativ FR. Jeg er defintivt ikke gravid  386705625_grte.gif.672df1f33cae36a0d3317a3d1d1a2238.gif

Og som ikke det er nok i seg selv så tuller kroppen med meg også. Er mer enn nok hjerteskjærende at det ikke gikk denne gangen heller, men nå blir det kanskje tull med syklusen igjen..!? Endelig fått eggløsning på rett kjøl, så skal IKM bli rar? Er det noe som har vært konsist for meg siden jeg ble prøver denne gangen så er det at mensen kommer på 13 dpo. Så den bør komme i morgen altså!! 😩 Vet ikke om jeg klarer mer sykluskrøll. Og gynekologtimen min i februar er satt opp med tanke på at jeg får mensen i morgen også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en berg-og dalbane, Amatariel. 
jeg skjønner veldig godt at du blir påvirket av dette. Fy søren så vanskelig! 

men er det virkelig NULL håp nå? Jeg tenker at tempen er høy og ingen mens enda, er det ikke da for tidlig å avblåse alt? Jeg forstår allikevel at du føler håpløsheten og at det virker som håpet er ute, jeg ønsker bare å holde håpet ditt litt lenger. 

jeg håper du tar feil, og at det kommer en strek. Jeg syns ikke det er for sent. 

det er fascinerende hvordan man virkelig ikke vil ha mensen, men på samme måte ønsker at den skal komme riktig dag. De første PP mine tenkte jeg "jeg vil ikke ha mensen, men hvis jeg får den må den komme på ***dag" hele tiden 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (2 minutter siden):

men er det virkelig NULL håp nå? Jeg tenker at tempen er høy og ingen mens enda, er det ikke da for tidlig å avblåse alt?

Ja dessverre. Hadde jeg ikke vært så flink (🙄) til å kartlegge EL så kunne jeg jo ha håpet at jeg var noen dager feil der. Men med veldig klar EL-test og temping så vet jeg at jeg er 12 dpo i dag. Og First Response-testen er en av de beste (om ikke den beste) til å teste etter graviditet på dette tidspunktet. Den er klar som dagen og veldig lett å tolke. Og pleier å gi meg utslag på 9 dpo, ikke svakt usikkert en gang, men veldig klart. Og den var så blenda som det er mulig å få den i dag.

Jeg trenger håpet deres, men må ha håpet om at mensen kommer i morgen slik den skal. Ellers henger kanskje ovitrellen jeg ønsker meg i en tynn tråd for neste syklus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Ja dessverre. Hadde jeg ikke vært så flink (🙄) til å kartlegge EL så kunne jeg jo ha håpet at jeg var noen dager feil der. Men med veldig klar EL-test og temping så vet jeg at jeg er 12 dpo i dag. Og First Response-testen er en av de beste (om ikke den beste) til å teste etter graviditet på dette tidspunktet. Den er klar som dagen og veldig lett å tolke. Og pleier å gi meg utslag på 9 dpo, ikke svakt usikkert en gang, men veldig klart. Og den var så blenda som det er mulig å få den i dag.

Jeg trenger håpet deres, men må ha håpet om at mensen kommer i morgen slik den skal. Ellers henger kanskje ovitrellen jeg ønsker meg i en tynn tråd for neste syklus...

Aah trist lesing 😕 På lik linje som deg så var jeg relativt klar for å få mensen til riktig tid. For man har en plan man vil følge. Og med kluss i syklus blir mye uvisst. 

Nei enten så får du få en babystrek i morgen eller den stygge heksa. :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vondt å lese, håpet/håper virkelig at dette skulle være din mnd.. Håper ikke det er noe kluss med syklusen, og at kroppen fortsatt er i rute.

Skal krysse alt jeg har av fingre og tær for at det blir en strek i morgen! Eventuelt at tanta i det minste kommer på besøk til avtalt tid. 

🤞 🤞 🤞 🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så leit å høre om blendahvite tester. Men jeg sender deg litt positivitet. Og jeg har tro på at i morgen kan det komme en liten strek ❤️ Det er som du tidligere har sagt, håpet er ikke ute før tante rød er på plass!! Krysser fingrene for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når First Response var helt blenda i dag, så blir det nok dessverre ikke noe strek i morgen :(
Nå er jeg mest spent på om svak spotting begynner i ettermiddag/kveld slik det pleier dagen før tanta kommer.

Men takk for at dere klikker dere inn hit og orker å kommentere :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så trist å lese! 😔 Men som de andre her skriver (og som du bruker å skrive til oss) så er ikke håpet ute før TR faktisk dukker opp! Men jeg skjønner du er realist oppi det hele, du kjenner jo kroppen din best. 

Klem 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe skikkelig dritt! Nå håper jeg at mensen kommer til riktig tid (håper aller helst at det bare er testene som tar helt feil og at det egentlig er en baby der) sånn at du i det minste får den hjelpen du kan få når du er hos gynekologen. 
Jeg syns det er kjempetrist at det ikke gikk veien din denne gangen, og håper virkelig at dette er siste mnd dette skjer! 
Sender over en virtuell klem ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...