Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Håper det er spennende småkramper av spennende grunner 🤩 Hvordan har det vært å være tilbake på fysisk kontor nå? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende når det nærmer seg :)

går du på progesteron tabletter (duphaston )? Jeg har også merket masse stikkinger. Ikke gått på letrozol denne perioden ,bare duphaston☺️ testet i går men da var det ingenting. Har ikke testet i dag. Vurderer bare vente 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (2 timer siden):

Hvordan har det vært å være tilbake på fysisk kontor nå? 😊

Det gikk helt greit, men absolutt tungt ja. Mindre søvn, mer reisevei og holder på med avrusing av sukker 😆 Men selvfølgelig greit å komme seg i ordentlige klær, sminke seg og greier, hehe. Få på plass til normal hverdag og rutiner.

Rebecks skrev (39 minutter siden):

går du på progesteron tabletter (duphaston )? Jeg har også merket masse stikkinger. Ikke gått på letrozol denne perioden ,bare duphaston☺️ testet i går men da var det ingenting. Har ikke testet i dag. Vurderer bare vente 😅

Nei, jeg har aldri gått på progresteron i dpo-land. Gynekologen min har vært veldig klar på at jeg skal få det først når jeg BLIR gravid. Så to ganger har jeg gjort det da. Første gangen var med min yngste datter. Da hadde jeg hatt tre aborter på under ett år (den ene riktignok sen, men det var to tidligere også) og jeg var litt sånn hjeeelp meg. Så da sa han at jeg skulle få progresteron neste gang jeg fikk positiv test, så da ringte jeg dit den dagen det skjedde og jeg gikk på crinone til sv.uke 10. Neste gang var i sommer. Da fikk jeg cyclogest, men ble som kjent en MA i uke 9 da. Så jeg er veldig klar for å ringe om progresteron ved ny positiv test igjen! Da skulle det ligge klart duphaston til meg, sa han. Veldig klar for å ta tabletter, ikke stikkpiller 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Det gikk helt greit, men absolutt tungt ja. Mindre søvn, mer reisevei og holder på med avrusing av sukker 😆 Men selvfølgelig greit å komme seg i ordentlige klær, sminke seg og greier, hehe. Få på plass til normal hverdag og rutiner.

Nei, jeg har aldri gått på progresteron i dpo-land. Gynekologen min har vært veldig klar på at jeg skal få det først når jeg BLIR gravid. Så to ganger har jeg gjort det da. Første gangen var med min yngste datter. Da hadde jeg hatt tre aborter på under ett år (den ene riktignok sen, men det var to tidligere også) og jeg var litt sånn hjeeelp meg. Så da sa han at jeg skulle få progresteron neste gang jeg fikk positiv test, så da ringte jeg dit den dagen det skjedde og jeg gikk på crinone til sv.uke 10. Neste gang var i sommer. Da fikk jeg cyclogest, men ble som kjent en MA i uke 9 da. Så jeg er veldig klar for å ringe om progresteron ved ny positiv test igjen! Da skulle det ligge klart duphaston til meg, sa han. Veldig klar for å ta tabletter, ikke stikkpiller 😛 

Hehe ja ganske stor forskjell på tabletter til å svelge en det andre griseriet😅

Jeg har også hatt en MA i uke 9+ . Ikke noe greit. Har også hatt veldig mange i uke 5.så får se om det hjelper med tabletter nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn: oooh nå er det spennende her! 

Håper helgen kommer fort og at fysisk-kontor-uken går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Betyr sannsynligvis ingenting, men jeg ville bare loggføre her at etter kl.14 i dag så har det vært mye stikking/iling/småkramper i livmorområdet. Kan ikke huske om dette er noe som er vanlig/normalt, eller om det bare er jeg som overanalyserer alt.

🤞🤞🤞🤞💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Betyr sannsynligvis ingenting, men jeg ville bare loggføre her at etter kl.14 i dag så har det vært mye stikking/iling/småkramper i livmorområdet. Kan ikke huske om dette er noe som er vanlig/normalt, eller om det bare er jeg som overanalyserer alt.

Sååå spennende! Er jo naturlig å kjenne på mye i tiden du er i nå, men jeg slår et slag for at det er positivt ❤️ krysser så fingre og tær for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringer, stikkinger og ilinger, samt tempen (jeg har sneket!) idag! Åååh så jeg håper den hopper igjen imorgen og at det er et dipp der! 🤩🤩🤩🤞🙈😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO

Moro at du følger med @Niny 😊 Jeg er veldig fornøyd med dagens temp ja, 36.9 er fortsatt veldig høyt for meg. Først nærmere 36.70/60 kan jeg bli bekymret... men jeg har jo også blitt gravid før med lave temper. Så konklusjonen min er at jeg ikke kan tolke enkelttemper. Egentlig burde jeg kanskje ikke ha tempet i dpo-land i det hele tatt 😶 Jeg gjør det jo for å få bekreftet EL, og det har jeg jo fått nå. Men - så er det litt gøy å plotte inn en temp også, dag etter dag. Det som hadde vært mest spennende var om jeg plutselig skulle fått en festedipp! Det er vel i disse dager det kan skje (mellom 6-9 dpo?). Men da skal tempen rase altså, sånn type under coverline.

Min chart ♦

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å følge med, Amatariel! Håper symptomene betyr at det er noe bra på gang! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter litt innom her igjen, er en stund siden jeg var her sist. Syns charten din ser kjempefin ut, og for et hopp etter eggløsning! Har en god følelse for deg denne måneden, krysser fingre for at det går bra! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Still going strong når det gjelder tempen min. Men kjenner selvfølgelig på at den blir å rase litt før IKM, som den pleier å gjøre. Men - nyte håpet enn så lenge!

Det er helt sykt at vi er i januar! I 2021! Hadde i høyeste grad at jeg skulle vært gravid nå da vi bestemte oss i april 2020 for å bli prøvere. Og så innser jeg at dette har jeg sagt før. For med både nr. 2 og 3 var vi prøvere i litt over ett år før spiren satt. Så DUM jeg var som trodde det annerledes nå..!?? Selv om jeg var hormonprevensjonfri på 10. året, og visste akkurat hvilken medisin jeg skulle begynne på allerede i pp1. Vel vel, sånn er det nå.

Men nå er jeg altså så KLAR for å være gravid at jeg har ikke ord. Jeg sier hver gang at det passer så godt nå, men det er sant :Knegg: Det er ofte et eller annet som gjør det spesielt bra å bli gravid nå. Og dette med covid-19 må jo trekkes frem igjen. Her sitter jeg altså på fysisk kontor - mutters alene. Nesten i alle fall. Er ikke mange sjeler på huset. Hadde vært -perfekt- å være gravid nå!! Når jeg enten bruker dagene mine på hjemmekontor eller på kontor med lite folk rundt meg. Med nr.2 kastet jeg opp mye i første trimester. Hver morgen, også ofte ankomst på jobb. Så ble i skjul da, spy så stille som mulig, prøve å ikke få mistanker rettet mot meg :roll: Med nr.3 var jeg ikke kvalm en dag, men var jo helt ødelagt psykisk pga. angst og redsel for å miste igjen. Så jeg hadde det ikke noe særlig bra i sosiale relasjoner. Skulle holde svangerskapet hemmelig til etter OUL også (noe jeg klarte). Men hadde vært en enklere vei om det ikke var folk rundt meg hele tiden. Og nå er vi vel forhåpentligvis på en nedtrappende vei koronamessig..!? Er i alle fall et håp om mer normaltilstand igjen i Norge (iallefall) til sommeren. Så det betyr at dersom jeg skal få nyte godt av denne situasjonen. tross alt, så må jeg faktisk bli gravid snart!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig at dette er en passende tid å være gravid på, sånn hemmelighetsmessig. Man slipper å forholde seg så mye til folk og det er deilig. Jeg er nemlig vanvittig dårlig til å lyve, og veldig glad i et glass vin på kvelden, så hvis vi skulle hatt normal omgang men mennesker hadde mange skjønt det før jeg var klar for å fortelle tror jeg. 
Syns absolutt det er din tur til å bli gravid nå! 
Har kjønn på babyen hatt noe å si for hvordan kvalmen har vært? 
Tror du dere kommer til å prøve ca like lenge som dere gjorde med nr. 2 og nr 3, eller blir det slutt når året er over? 

Og så lurer jeg på noe med dette at du temper, er det sånn at tempen holder seg høy hvis man blir gravid også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke kjønn har noe å si ang. kvalmen nei @Protea. Nr. 1 og 2 = kvalm første trimester og kastet mye opp, det ble en av hvert kjønn.

Vi kommer ikke til å prøve like lenge som de andre gangene nei, for her er det stopp med prøving etter 1 år. Det var planen helt siden pp1... som var i mai i fjor. Så jeg har egentlig bare ut mai nå i år på meg å bli gravid. Men håper egentlig mannen har glemt akkurat når vi startet :Knegg: Han husker nok bare at det var rett før sommeren. Så i beste fall kan jeg dra det ut til å få med meg junisyklusen... men hvis det ikke går da, da blir det ingen sistemann :( Vondt å tenke på, og vet det blir en helt egen sorgprosess jeg må igjennom. Prøve å ikke tenke for mye på det nå... Men ja, bare en ekstra årsak til at jeg så gjerne vil at det skal klaffe NÅ. For det tærer mer på jo nærmere denne fristen jeg kommer. Og kan dere tenke dere for et press det blir når vi kommer dit at vi bare har èn eggløsning igjen å prøve på?? Uff, jeg kommer jo til å være helt ødelagt da. Så er ikke så rart jeg har tenkt tanken på å bare droppe prøvingen helt nå (spesielt før jul tenkte jeg det). For det er psykisk utmattende å gå igjennom syklus for syklus, og så klaffer det ikke uansett. Så burde vel gitt meg nå og startet på sorgprosessen i stedet for å pine meg enda flere måneder. Men - det er jo dette lille håpet som blafrer og som gjør at jeg ikke har gitt opp og nok blir å gi det tiden ut som vi avtalte.

Og ja - hovedregelen med temping og tiden rundt IKM er at den ikke går noe særlig ned. Progesteronet holder tempen høy (slik den er hos meg nå), og så synker den når mensen kommer, men holder seg høy hvis man er gravid.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper sånn på at dette skal gå i boks for deg nå snart 🤞 Enig i at denne perioden her hadde vært perfekt for å kunne holde en graviditet hemmelig. Hadde vært så deilig å slippe å måtte tenke på om folk oppdaget det i starten, og at man kan fokusere på det selv og slippe den ekstra byrden ved at andre får vite om en eventuell MA.

Håper du slipper å gå inn i sorgprosessen rundt å måtte gi opp prøvingen.

Fint å se at tempen fortsatt holder seg høy og fin, venter spent på om det dukker opp en festedipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...