Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Åh, det er så utrolig kjedelig 😭 Håper virkelig du får en fin bursdag likevel 💖 Gratulerer så mye med dagen din! Stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var sikkerlig dritt å lese! Føler med deg i dag ❤️ Håper du allikevel klarer å få en fin bursdag og jul. Det fortjener du som alltid er så god mot alle oss her inn :klem: Gratulerer med dagen :smilyblomst:
Vi tar imot det nye året med åpne armer, og nye muligheter! Dette MÅ jo gå din vei veldig snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette var trist å lese :( hadde virkelig håpet at dette skulle gå veien nå😭 jeg håper uansett at du nyter jula kg bursdagen din❤️ Gratulerer så mye med dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dette var utrolig kjedelig å lese! Jeg har troen på at 2021 blir et bra år! Gratulerer med dagen kjære Amatariel ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem!🥰
Gratulerer så mye med dagen, selv om den ikke ble helt som du håpet❤️
Ønsker deg og dine en god jul!🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agh, så nedtur :(  Håper dine nære og kjære klarer å gi deg noen lysglimt på bursdagen  din selv om den har startet skikkelig  dårlig! 2021 SKAL bli bedre - på alle måter. Gratulerer med dagen :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh 😕💛 så utrolig kjedelig! En masse gode klemmer herfra, håper du får en fin dag til tross 🎉 2021❄️🤞💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, så kjedelig! Du hadde fortjent en mye bedre bursdagspresang 💔 Veit hvor dritt denne følelsen er. Mange varme tanker og klemmer sendes din vei! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen :nordvesta: Håper du har fått litt fri fra tankene for å få feiret litt :klem:

Så synd med negativ test. Håper gynekologen kommer tilbake til deg kjapt 🤞  Julen er litt kjip sånn sett, mye som stopper opp i en-to uker nå, men kroppen tar ikke mye hensyn til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist Amatriel! Jeg kan ikke forestille meg hvor skuffende det må være....  Jeg håper du klarer og kose deg litt i jula allikevel, stor juleklem fra meg:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1

Da kom styggetanta, aaakkkurat som (ikke) bestilt. Lutealfasen er og blir på 12 dager. Eneste som var uvanlig var at jeg ikke hadde noe spotting i går. Pleier å få litt på et par tørk kvelden før. Så det var jo nok til å selvfølgelig få pittelitt håp igjen, men neida. Ellers så er jeg så nedtrykt som det er mulig å bli. Det var jo selvfølgelig dumt å tenke sånn, men denne gangen hadde jeg virkelig troen. Veksler alltid litt mellom å tro og ikke - men denne gangen var den positive troen mye sterkere. Tenkte at NÅ skulle dette året avsluttes med èn god nyhet. Så dette gjorde at jeg ikke var like forberedt på denne tanta.... som selvfølgelig var skikkelig dust. Jeg burde jo ha visst bedre.

Det eneste jeg faktisk var litt forberedt på var at jeg allerede før helgen sendte e-post til gynekologen for en plan videre. Mine to hovedspørsmål er jo om jeg 1) kan ta dobbel dose letrozol denne nye syklusen og 2) om jeg kan få ovitrelle (og vet da at jeg må ha ul-time i forkant). Men fikk ikke svar, så jeg purret på mandag. Så ble det litt e-postkorrespondanse før konklusjonen ble at jeg måtte ringe for å få time. Jeg som har vært så fornøyd der tidligere syns nå at det ble fryktelig mye styr og vanskelig å komme igjennom...  Men mulig jeg bare er veldig stresset og "desperat" nå (tiden løøøøper jo i fra meg) og det er jul og alt.

Så da ringte jeg i går. Men egentlig ganske frustrerende. For det første så kan de ikke svare på letrozol-spørsmålet mitt. Resepsjonisten sier hun har snakket med gynekologen og det kreves en time for prat/sjekk for å kunne rådgi medisinering. Så hun sa hele tiden at alt nå var på "mitt eget ansvar" når jeg spurte om dette. Så jeg er fortsatt i villrede hva jeg skal gjøre...

For oppsummering av letrozolhistorien min så fikk jeg det fordi jeg syns jeg hadde så sen EL (oppmot CD30 flere ganger). Første pp med letrozol gjorde at jeg fikk EL på CD16. Dèt er sånt jeg ønsker!! Men neste pp, også på enkel dose, kom ikke EL før CD23. Det var jeg mindre fornøyd med... Derfor jeg lurer på om en dobbel dose kan være lurt denne gangen. Men jeg har bare fire doser igjen, så hvis jeg tar en dobbel nå så har jeg en færre dose til evnt. senere, om dere forstår... Så vet ikke hva jeg skal gjøre.

Så var det snakk om ovitrelle og videre hjelp. Og det må jeg ha time for, noe som er greit for meg. Men jeg er på CD14 den 5. januar, så det er jo dette tidspunktet jeg vil ha time på. Men det hadde de iiiiikke ledig. Veldig fullt sier de, masse folk som har ringt i det siste og jula gjør sitt. Så da må jeg komme på time i syklusen etter denne jeg nettopp har begynt på. Så da må jeg jo bare gjette ut fra FF-kalenderen min om når jeg sånn ca. er på CD14 da :roll: Så da har jeg fått time da, til 10. februar. Høres helt fryktelig ut.... Håper VELDIG hardt at jeg ikke trenger den. Men må klare ting på egen hånd her da...

Her er oppsummeringen av PP6
132869208_837841600308742_2892892763967121566_n.jpg.d434b8923d25582ada0cbd82d6ed0eed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt dobbel dose letrozel på eget ansvar tror jeg. Føler du trenger litt motivasjon til neste pp. Synd at det skulle være så vanskelig å ta noe slikt over tlf når du følges opp regelmessig av vedkommende. Skjønner om du ikke er så fornøyd med det altså, det er ikke du som tenker feil i desperasjon. God jul til deg da også håper jeg i det minste at starten av 2021 har mye bra å by på ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg enig med Babycodex. Ville prøvd dobbel dose på eget ansvar. Tenker jo at hvis du likavel skal inn for ny time seinere en gang, så kan du få fornyet resept så du får flere doser tilgjengelig? 🤔 Tenker at når du responderte så dårlig på 1 dose denne gangen, og du hadde lite bivirkninger, så tar du vel ingen skade av dobbel dose? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen min spør meg alltid om jeg har tatt dobbel dose (fordi han tror det ) men jeg tar enkel. Så hadde ikke vært bekymret for å ta dobbel. Og jeg har ikke like lange sykluser som deg. Så hadde ikke vært bekymret for det.

Utrolig kjipt å ikke få time .du har ikke noen andre gynekologer som kan hjelpe deg ? 

Jeg forstår deg såå godt ang tanta. Denne gangen skulle det gå. Det følte jeg på meg selv også. Og merker de første dagene i dpo land er sååå positive og med skikkelig godt mot. Det her går nå. Men neida. Dagene fra første test til endelig bekreftelse er skikkelig vonde.  Håper følelsen er litt bedre i morgen. .🎄🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 2

babycodex skrev (22 timer siden):

Føler du trenger litt motivasjon til neste pp. 

Det har du veldig rett i! Godt argument det.

Niny skrev (21 timer siden):

Tenker jo at hvis du likavel skal inn for ny time seinere en gang, så kan du få fornyet resept så du får flere doser tilgjengelig? 🤔 Tenker at når du responderte så dårlig på 1 dose denne gangen, og du hadde lite bivirkninger, så tar du vel ingen skade av dobbel dose? 🤔

Ja det gir absolutt mening. Må være mulig å få nye doser letrozol dersom jeg møter i februar og er tom... Jeg er bare litt redd for at gynekologen skal bli sint på meg 🙈 Han er så dyktig og  høyt respektert i miljøet at jeg syns han er litt skummel, hehe. At han skulle reagere på at jeg har tatt dobbel dose uten at han sa det...

Rebecks skrev (19 timer siden):

Utrolig kjipt å ikke få time .du har ikke noen andre gynekologer som kan hjelpe deg ? 

Føler ikke helt det blir veien å gå. Jeg har vært involvert med Medicus siden 2009 og har fått mine to yngste barn med oppfølging- og medisinhjelp fra dem. Og nå i høst har jeg jo fått henvisning til dem fra fastlegen min.

Jeg glemte å si at en stor grunn til at jeg nøler med avgjørelsen er risikoen for flerlinger. Dette sa damen på telefonen også, at er en risiko - en som de som klinikk ikke kan ta over telefon og at det derfor var mitt eget ansvar. Årsaken til at jeg er redd for flere barn enn ett i magen er at jeg er konisert to ganger og et slikt svangerskap vil være ekstra risikofullt for meg.

Men når jeg hører om så mange som ikke merker forskjell på enkel og dobbel dose, så tenker jeg at jeg kanskje bør ta sjansen. Forhåpentligvis er de to alternativene at jeg får EL tidlig/normal eller bare litt sen. Håper på det første, men skulle den bli litt sen så er det ingen krise. Så krysser fingrene for at det ikke skulle blitt flerlinger da.

Selv om min indre sinnstemning er tung og trist, så forsøker jeg hardt å gjemme det. La det andre bryte frem. Gleden og takknemligheten for alt jeg har. Verdens beste familie ❤️ Kom ut av midlertidig karantene akkurat tidsnok også, så har fått besøk av familie langveisfra. Og alle er friske! Da er mage- og ryggsmertene skyldet mensen bare litt småtteri.

stockingsmiley1.gif.fd94dc7f1b0c8b82631bd6c03a1d2926.gif Så da ønsker jeg alle mine lesere her inne en riktig god jul hollysmile2.gif.eb7ca807ef750eefd3457e84cfc9c646.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (53 minutter siden):

Jeg glemte å si at en stor grunn til at jeg nøler med avgjørelsen er risikoen for flerlinger. Dette sa damen på telefonen også, at er en risiko - en som de som klinikk ikke kan ta over telefon og at det derfor var mitt eget ansvar. Årsaken til at jeg er redd for flere barn enn ett i magen er at jeg er konisert to ganger og et slikt svangerskap vil være ekstra risikofullt for meg.

Jeg forstår tvilen din. Men du kan jo også tenke på at dersom det faktisk skulle finne på å slippe 2 egg samtidig, hvor stor er faktisk sjansen for at begge blir rett refruktet og begge fester seg rett? 

Hvor mange ganger har ikke et egg sluppet der du ikke ble gravid? 🤔

Takk, og selv god jul! 😊🎄

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

CD 2

Det har du veldig rett i! Godt argument det.

Ja det gir absolutt mening. Må være mulig å få nye doser letrozol dersom jeg møter i februar og er tom... Jeg er bare litt redd for at gynekologen skal bli sint på meg 🙈 Han er så dyktig og  høyt respektert i miljøet at jeg syns han er litt skummel, hehe. At han skulle reagere på at jeg har tatt dobbel dose uten at han sa det...

Føler ikke helt det blir veien å gå. Jeg har vært involvert med Medicus siden 2009 og har fått mine to yngste barn med oppfølging- og medisinhjelp fra dem. Og nå i høst har jeg jo fått henvisning til dem fra fastlegen min.

Men når jeg hører om så mange som ikke merker forskjell på enkel og dobbel dose, så tenker jeg at jeg kanskje bør ta sjansen. Forhåpentligvis er de to alternativene at jeg får EL tidlig/normal eller bare litt sen. Håper på det første, men skulle den bli litt sen så er det ingen krise. Så krysser fingrene for at det ikke skulle blitt flerlinger da.

Selv om min indre sinnstemning er tung og trist, så forsøker jeg hardt å gjemme det. La det andre bryte frem. Gleden og takknemligheten for alt jeg har. Verdens beste familie ❤️ Kom ut av midlertidig karantene akkurat tidsnok også, så har fått besøk av familie langveisfra. Og alle er friske! Da er mage- og ryggsmertene skyldet mensen bare litt småtteri.

stockingsmiley1.gif.fd94dc7f1b0c8b82631bd6c03a1d2926.gif Så da ønsker jeg alle mine lesere her inne en riktig god jul hollysmile2.gif.eb7ca807ef750eefd3457e84cfc9c646.gif

Jeg forstår,da blir det litt annerledes. Hadde ikke fått med meg at det var medicus du fikk behandling hos. De er jo mer erfarne på fertilitet en en vanlig gynekolog.(tenker jeg da ) 

Det kan jo også være du vil få eggløsning like tidlig som første gang på en dose. 

Ønsker deg og dine en fin julefeiring🎄

Og håper smertene ikke blir for ille. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 23.12.2020 den 12.34):

CD 1

Da kom styggetanta, aaakkkurat som (ikke) bestilt. Lutealfasen er og blir på 12 dager. Eneste som var uvanlig var at jeg ikke hadde noe spotting i går. Pleier å få litt på et par tørk kvelden før. Så det var jo nok til å selvfølgelig få pittelitt håp igjen, men neida. Ellers så er jeg så nedtrykt som det er mulig å bli. Det var jo selvfølgelig dumt å tenke sånn, men denne gangen hadde jeg virkelig troen. Veksler alltid litt mellom å tro og ikke - men denne gangen var den positive troen mye sterkere. Tenkte at NÅ skulle dette året avsluttes med èn god nyhet. Så dette gjorde at jeg ikke var like forberedt på denne tanta.... som selvfølgelig var skikkelig dust. Jeg burde jo ha visst bedre.

Det eneste jeg faktisk var litt forberedt på var at jeg allerede før helgen sendte e-post til gynekologen for en plan videre. Mine to hovedspørsmål er jo om jeg 1) kan ta dobbel dose letrozol denne nye syklusen og 2) om jeg kan få ovitrelle (og vet da at jeg må ha ul-time i forkant). Men fikk ikke svar, så jeg purret på mandag. Så ble det litt e-postkorrespondanse før konklusjonen ble at jeg måtte ringe for å få time. Jeg som har vært så fornøyd der tidligere syns nå at det ble fryktelig mye styr og vanskelig å komme igjennom...  Men mulig jeg bare er veldig stresset og "desperat" nå (tiden løøøøper jo i fra meg) og det er jul og alt.

Så da ringte jeg i går. Men egentlig ganske frustrerende. For det første så kan de ikke svare på letrozol-spørsmålet mitt. Resepsjonisten sier hun har snakket med gynekologen og det kreves en time for prat/sjekk for å kunne rådgi medisinering. Så hun sa hele tiden at alt nå var på "mitt eget ansvar" når jeg spurte om dette. Så jeg er fortsatt i villrede hva jeg skal gjøre...

For oppsummering av letrozolhistorien min så fikk jeg det fordi jeg syns jeg hadde så sen EL (oppmot CD30 flere ganger). Første pp med letrozol gjorde at jeg fikk EL på CD16. Dèt er sånt jeg ønsker!! Men neste pp, også på enkel dose, kom ikke EL før CD23. Det var jeg mindre fornøyd med... Derfor jeg lurer på om en dobbel dose kan være lurt denne gangen. Men jeg har bare fire doser igjen, så hvis jeg tar en dobbel nå så har jeg en færre dose til evnt. senere, om dere forstår... Så vet ikke hva jeg skal gjøre.

Så var det snakk om ovitrelle og videre hjelp. Og det må jeg ha time for, noe som er greit for meg. Men jeg er på CD14 den 5. januar, så det er jo dette tidspunktet jeg vil ha time på. Men det hadde de iiiiikke ledig. Veldig fullt sier de, masse folk som har ringt i det siste og jula gjør sitt. Så da må jeg komme på time i syklusen etter denne jeg nettopp har begynt på. Så da må jeg jo bare gjette ut fra FF-kalenderen min om når jeg sånn ca. er på CD14 da :roll: Så da har jeg fått time da, til 10. februar. Høres helt fryktelig ut.... Håper VELDIG hardt at jeg ikke trenger den. Men må klare ting på egen hånd her da...

Her er oppsummeringen av PP6
132869208_837841600308742_2892892763967121566_n.jpg.d434b8923d25582ada0cbd82d6ed0eed.jpg

Hvorfor skulle du IKKE kunne ta 5mg letrozol? Jeg veksler mellom 5 og 7.5. Har aldri tatt 2.5. Får eggløsning samme dag uansett men. Syns det virker slitsomt å ikke få svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...