Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg glemte også å si at da jeg gikk på vekten i går så sa den - 0,9 kg siste uken. Dette gir en samlet vektnedgang på - 6,7 kg siden påske! (-2,9 kg siden nyttår). Så det påskeresultatet er jeg veldig fornøyd med!! Dette gir i alle fall et -litt- bedre utgangspunkt for et svangerskap. Det er dog lett å tenke men hvorfor gjorde jeg ikke dette i høst for å ha et mye bedre utgangspunkt nå? (er fortsatt langt over idealvekt), men sannheten er at jeg prøvde. Mange ganger. Slet meg igjennom hele høsten, men klarte ikke gå ned i vekt. Så da får jeg være fornøyd med det jeg faktisk klarte her nå i vår.

Men nå blir det selvsagt ikke fokus på 'slanking' fremover. Jeg skal ikke spise kun LCHF, men innføre mer karbohydrater. Det som er bra med at jeg har vært så streng de siste ukene er at jeg har avruset meg på sukker helt, spiser mindre måltider og tar bedre valg. Dette er jo bare generelt bra :) Så vet jeg fristelsene kommer med diverse maifeiringer vi har, men jeg håper og tror at det mentale i meg klarer å tenke at det går an å spise litt, f.eks ett kakestykke. Og ikke en halv kake :roll: (som ja, var enkelt for meg før).

Jeg skal også bevege meg mer, prøve å innføre jevnlige kveldsturer. Det har vært tidenes mest stillesittende år for min del i alle fall... og kroppen har bare godt av å bevege seg. Jeg har erfaring med at jo mer jeg har bevegd meg i svangerskap, jo mindre plager får jeg i tredje trimester. 

Altså ikke så fokus på vekt fremover, men jeg satser likevel på at den vekten som faktisk kommer på er svangerskapsrelatert og ikke dårlige valg ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja tenk at dette er din aller siste chart! Og at det skulle endte med en gravid-chart for sistemann! 🙌 Det er jo helt fantastisk! En helt utrolig vektnedgang du har fått til også. Det kan du absolutt kan være stolt av det! 🏅 Gleder meg stort på dine vegne til fortsettelsen på svangerskapet. Håper formen blir slik den var med tredjemann, og at du slipper unna den verste kvalme. Jeg lurer sånn på om jeg får rett i at det er en liten gutt, eller ikke. :fnise: Dette blir så stas, og så spennende! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (24 minutter siden):

Jeg lurer sånn på om jeg får rett i at det er en liten gutt, eller ikke. :fnise: Dette blir så stas, og så spennende! ❤️ 

Hihi ja jeg er jo veldig glad i symmetri, så blir spennende å se om befruktningen tok hensyn til det 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig det er å følge dagboken din for tiden altså @Amatariel! Denne graviditeten er så fortjent ❤️ Bra jobba med vektnedgangen, og så tror jeg veldig på det du sier om jevn bevegelse gjennom svangerskapet. Jeg krysser fingre og tær for at formen min vil holde seg nogenlunde så jeg får gått mye turer i sommer hvertfall! Har du blitt mye dårlig i starten av dine tidligere svangerskap? Nå håper jeg bare tiden kan gå litt fort for oss så vi kommer oss i gang med milepælene 😬👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+1

Da var IKM overstått og ikke et blodspor å se! 😊

Jeg tok en ny First Response-test i går ettermiddag, og der er økningen veldig stor! Dette tror jeg er en av fåå tester som vises like sterk teststrek som kontrollstrek på IKM.

10 og 14 DPO
10dpo_test5.jpg.004d55fded0f5a6cac3717a824fb5b66.jpg186099050_333550881743615_3405700835417608924_n.jpg.d6ef141e95297f80f32400fb73e362af.jpg

Eira2020 skrev (10 timer siden):

Har du blitt mye dårlig i starten av dine tidligere svangerskap? 

Veldig variert hos meg! Med nr. 1 og 2 var jeg dårlig hver dag fra uke 6 og ut første trimester. Kastet opp daglig på morgenen (på vei til jobb :roll:). Neste gang jeg ble gravid var jeg ikke dårlig, og ble selvsagt bekymret av det. Og det endte med abort i uke 14 (men skal ikke ha noe å si at jeg ikke var dårlig akkurat dèt da). Du du kan tro jeg var bekymret da jeg ble gravid igjen og ikke dårlig da heller. Redd hver dag egentlig... men det ble fullgått og ble mitt barn nr. 3 ❤️ I fjor rakk jeg heller ikke å kjenne på noe kvalme eller noe annet før MA i uke 9. Så da får vi se denne gangen... Er jo "fint" med symptomer som påminner en om at man er gravid, men samtidig er det så grusomt å være kvalm også. Litt godt å vite nå at jeg ikke MÅ være det for at svangerskapet skal gå bra, ettersom det gikk helt fint med nr. 3. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en økning på testen altså! 😍 Dette er så stas. Gleder meg sånn til å følge deg på reisen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig glad på dine vegne! 😍:yvonne: Kjempefine tester og et imponerende vekttap - mange gode nyheter på en gang!

Betryggende å høre at du ikke hadde noen plager med nr. 3, jeg har nemlig grublet litt over at jeg ikke har noen symptomer... Det kan jo selvfølgelig komme etter hvert og da, men det blir jo litt surrealistisk når man ikke kjenner noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (28 minutter siden):

Betryggende å høre at du ikke hadde noen plager med nr. 3, jeg har nemlig grublet litt over at jeg ikke har noen symptomer... Det kan jo selvfølgelig komme etter hvert og da, men det blir jo litt surrealistisk når man ikke kjenner noe. 

Ja det første jeg kjente på kroppen da jeg var gravid med henne var ikke før i uke 16... da kom de første kilingene innenfra. Så ganske spesielt! Hadde jeg ikke vært på 3 stk UL før den tid så hadde jeg ikke trodd på at jeg var gravid :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho!! For en strek og for en glede!! :nordvesta: 
Gratulerer med nydelig test! Nå blir det kjedelig morgener på meg fremover når jeg ikke skal titte innom charten din, haha! Har blitt så vant til å titte innom deg etter jeg har lagt inn min egen temp. Håper flere henger seg på og deler linker etter hvert, for det har vært så spennende å følge deg «live». 🌷

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Amatariel! :duskedame::klem::hoppendeglad::strix:  Jeg har gledet meg til denne dagen og må innrømme at jeg felte noen lykketårer når jeg fikk oppdatert meg siden sist jeg var innom! Fantastiske nyheter! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk dere :hug: dette er fortsatt surrealistisk!

I dag har jeg endelig fått tak i duphaston! Skal ta en tablett tre ganger om dagen, samme som jeg gjør med metforminen. Så mye piller! Men veldig mye bedre enn vaginale kapsler! Har jo tatt cyclogest i tre dager nå, og jeg tror hele tiden at jeg blør! En ting er at jeg har hjertet i halsen hver gang jeg er på do og trekker buksa ned. Men pga cyclogesten så føler jeg meg ekstra våt nedentil, så veldig ofte 'kjenner' jeg at det renner. Noe det egentlig ikke gjør, men kjennes sånn ut. Så da må jeg ta ekstra turer på toalettet for å sjekke. Sååå slitsomt. Så håper denne nye progesteronen letter på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Tusen takk dere :hug: dette er fortsatt surrealistisk!

I dag har jeg endelig fått tak i duphaston! Skal ta en tablett tre ganger om dagen, samme som jeg gjør med metforminen. Så mye piller! Men veldig mye bedre enn vaginale kapsler! Har jo tatt cyclogest i tre dager nå, og jeg tror hele tiden at jeg blør! En ting er at jeg har hjertet i halsen hver gang jeg er på do og trekker buksa ned. Men pga cyclogesten så føler jeg meg ekstra våt nedentil, så veldig ofte 'kjenner' jeg at det renner. Noe det egentlig ikke gjør, men kjennes sånn ut. Så da må jeg ta ekstra turer på toalettet for å sjekke. Sååå slitsomt. Så håper denne nye progesteronen letter på dette!

Tell me about it! Jeg går fortsatt på Lutinus, og jeg får jo panikk hver gang det renner ut. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2

Pittelitt tidligere enn hva jeg vanligvis pleier men jeg følte sterkt for å ta en ny digital test i dag i håp om økning. I morgen ettermiddag er det jo 1 uke siden de første ultrasvake testene kom. Og det gikk bra! Såå glad for det. Enda et hinder overkommet. Hcg øker i alle fall normalt til nå, så ingen lett streifer. Ny test neste uke 🤞

20210513_135030_copy_300x236.jpg.9d5d332dfd41541afcee3d4aada2a458.jpg

Endret av Amatariel
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...