Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åå dere fine folk altså! 1913463046_rrt.gif.c0221021db9ca8dacf0d8e398d80af94.gif Jeg må ha verdens beste heiagjeng her inne! Det hjelper såå mye når jeg har så få IRL (eneste er søsteren min). Ikke en gang mannen klarer å følge med. Nå har jeg de 2-3 siste syklusene fortalt han i klartekst den dagen jeg har hatt eggløsning, men han er alt for lite fokusert på tiden etterpå så aner nok ikke når testing foregår eller når mensen kan komme. Jeg har ikke lyst å ha han med på tidligtesting heller egentlig, har de siste gangene jeg har blitt gravid fungert veldig greit å først si noe når en g-test har blitt klart positiv (digital). Han er nok preget av det året med fire graviditeter.

Får bare håpe at dere fineste heiagjeng ikke må trøste meg igjen om noen dager :roll:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det kan bli ensomt IRL. :( Skulle du noen gang ønske at mannen ville involvere seg mer i prøvingen, eller synes du det er greit at du har det litt for deg selv? Veldig positivt at han ikke har fått prestasjonsangst av å vite om det fertile vinduet. Husker du nevnte at det var en bekymring for deg tidligere.

Håper så veldig at test-rekken din ender med to streker denne gangen! :hug: Det hadde du virkelig fortjent! Er så spent på dine vegne. Måtte endelig sistemann komme!! 🙏 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen spennende dager du har i vente!🤞 Jeg har vært litt dårlig til å gi lyd fra meg i det siste, men jeg følger med hver dag! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Forstår at det kan bli ensomt IRL. :( Skulle du noen gang ønske at mannen ville involvere seg mer i prøvingen, eller synes du det er greit at du har det litt for deg selv? Veldig positivt at han ikke har fått prestasjonsangst av å vite om det fertile vinduet. Husker du nevnte at det var en bekymring for deg tidligere

Nei jeg syns jeg og mannen har det helt fint nå egentlig. Vi har vært igjennom den "forelskelsen" som nye prøvere før, der han hang over meg for hver en test jeg tok, vi fniste og var spente. Opptil flere ganger. Men når man har opplevd mye kjipt så går den følelsen sakte men sikkert over... hvis han skulle vært med på tester nå, tolket charter sammen med meg så ville jeg følt det litt anstrengt. Så nei, føler det er mitt bord nå. Det er jeg som er mest oppi dette, og omtrent har det som en "hobby" for tiden, og jeg klarer meg jo fint for jeg har dere :hug: 

Absolutt ikke prestasjonsangst hos mannen nei. Det var virkelig en helt ubegrunnet frykt fra min side. Tidligere var jeg litt redd for å fortelle når EL var fordi jeg vet at prestasjonsangst ER veldig vanlig blant menn, og hadde det skjedd oss akkurat på EL en gang så hadde jeg blitt såå lei meg. Vi har jo ikke tid til det. Men det motsatte har da skjedd her. Han blir ekstra villig når jeg forteller om EL, og presterer i høyeste grad. Hadde det vært for han så hadde vi hatt sex hver dag hele EL-uken, men jeg syns det blir for mye og holder litt igjen. Ble 3 av 5 dager nå sist, og det syns jeg er passelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig forståelig at nyprøver forelskelsen går over litt etter hvert, spesielt når man har opplevd vonde ting sammen. :( 

Så flott at det har gått så fint å åpne opp litt mer rundt prøvingen. :) Bekymringen din var jo veldig forståelig. Det blir jo et enormt press om å prestere når gjelder som mest. 3 av 5 høres jo helt supert ut! Man regner fire dager før, eggløsningsdagen og dagen etterpå som fertile, er det riktig? 🤔

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9dpo og den skikkelige testingen begynner på ekte! Tror de neste dagene blir like nervepirrende for oss som daglig må inn og oppdatere oss hos deg 😄🤞🤞🤞

Håper håååper sånn! Herregud altså 🙈 La det bli strek! 💫💖

Endret av Niny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er titt og ofte innom dagboken din, men har ikke lagt igjen noen kommentar tidligere...  Håper sånn på dine vegne at det blir to fine streker denne runden! ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO

Så blenda som det kan bli på testene i dag. Kan i alle fall slå i bordet med at ovitrellen er helt ute. Men jeg blir nok å snike meg til ettermiddagstest også, dersom jeg får en konsentrert urin. Jeg er sjeldent fornøyd med morgenurinen sånn sett. ER for tørst på kveldene til det, så den er ganske lys gul. Mulig det hadde slått ut med noe svakt dersom jeg hadde vært gravid, men klamrer meg til håpet om at urinen er for ukonsentrert. Og at det er for tidlig selvsagt. Lørdag er d-dagen, det er da jeg får vite om jeg er gravid eller ikke (regner med testen er blenda i morgen også uansett utfall så).

Tempen gikk piiiittelitt ned, så den er den laveste 9 dpo-tempen hittil med bruk av ovitrelle. Vet det bare er en enkelttemp, men den + blenda tester gjør ikke at jeg får store forventninger akkurat sukk.gif.d51c93f8dd0cb837c774ceb2f634d495.gif

bittelillebolla skrev (8 timer siden):

3 av 5 høres jo helt supert ut! Man regner fire dager før, eggløsningsdagen og dagen etterpå som fertile, er det riktig? 🤔

Hovedregelen er tre dager før, selve EL-dagen og dagen etterpå. Det blir 5 til sammen. Her er min "samleieoversikt" denne gangen:
pp11.jpg.bee496c28de8abd0b2455b2f41271946.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig tidlig enda, så streken kan fortsatt dukke opp 😀 sist hadde du vel ikke positiv før 10 DPO:) så plutselig kan det dukke opp en strek 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (3 minutter siden):

Det er veldig tidlig enda, så streken kan fortsatt dukke opp 😀 sist hadde du vel ikke positiv før 10 DPO:) så plutselig kan det dukke opp en strek 😀

Ikke før 11 dpo faktisk. Derfor jeg lover å ikke gi opp før lørdag når jeg er der! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende dager 😁 Håper så veldig på at streken dukker opp igjen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse håp igjen🤩 Krysser sånn fingrene for babystrek på deg ❤️

Endret av saloni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt noen vanvittig travle dager denne uka, så jeg har ikke hatt så mye tid til å legge igjen kommentarer! Men jeg er inne hver dag for å sjekke hvordan det står til 😅 Er så utrolig spent og unner deg så inderlig noen gode nyheter snart! 😍 Masse babystøv herfra! 🌟:nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det mulig å være så dum? crazy2.gif.08c18c210c84b3899b761fef96bc1ab6.gif
Som jeg nevnte i morges tenkte jeg å ta en test igjen i ettermiddag. I tilfelle den urinen virket mer konsentrert, for de på morgenene her har vært ganske lyse i fargen. Som tenkt så gjort. Jeg tisset og så at urinen var mørkere gul, så da ville jeg teste. Og så velger jeg å ta en tidligtest! Altså... hva trodde jeg skulle komme ut av dèt?

Senest i går tror jeg at jeg kaaanskje så en svak skyggestrek fra ovitrellen på en 25 miU-test. Så når jeg tar en 10 miU-test nå så er det kanskje ikke SÅ rart at det skimtes en strek der. Eller!? Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Visste jo at det var en tidligtest. Veldig klassisk eksempel på at man ikke tenker rasjonellt "in the moment" :roll:

Jeg bør vel absolutt holde meg til de vanlige strimlene fremover... ny test i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Herregud er det mulig å være så dum? crazy2.gif.08c18c210c84b3899b761fef96bc1ab6.gif
Som jeg nevnte i morges tenkte jeg å ta en test igjen i ettermiddag. I tilfelle den urinen virket mer konsentrert, for de på morgenene her har vært ganske lyse i fargen. Som tenkt så gjort. Jeg tisset og så at urinen var mørkere gul, så da ville jeg teste. Og så velger jeg å ta en tidligtest! Altså... hva trodde jeg skulle komme ut av dèt?

Senest i går tror jeg at jeg kaaanskje så en svak skyggestrek fra ovitrellen på en 25 miU-test. Så når jeg tar en 10 miU-test nå så er det kanskje ikke SÅ rart at det skimtes en strek der. Eller!? Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Visste jo at det var en tidligtest. Veldig klassisk eksempel på at man ikke tenker rasjonellt "in the moment" :roll:

Jeg bør vel absolutt holde meg til de vanlige strimlene fremover... ny test i morgen tidlig.

Hvor mange dager er du etter ovitrellen da? Ovitrelle pleide være ute 10 dager etter jeg hadde satt den hos meg. Om jeg forstår det rett er du 9 dpo i dag og da er det vel 11 dager siden du satte den? 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Hvor mange dager er du etter ovitrellen da? Ovitrelle pleide være ute 10 dager etter jeg hadde satt den hos meg. Om jeg forstår det rett er du 9 dpo i dag og da er det vel 11 dager siden du satte den? 

Jeg satt den kl.21 den 26. april. Så i kveld er det akkurat 10 døgn siden. Jeg fikk EL dagen etter jeg satt ovitrelle (som gynekologen mistenkte, fordi det var så modent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...