Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Åååå, dette var hyggelig lesning! Har fulgt deg en stund her inne, og unner deg dette SÅ!!😍😍😍 Gratulerer!❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (6 minutter siden):

4+2

Pittelitt tidligere enn hva jeg vanligvis pleier men jeg følte sterkt for å ta en ny digital test i dag i håp om økning. I morgen ettermiddag er det jo 1 uke siden de første ultrasvake testene kom. Og det gikk bra! Såå glad for det. Enda et hinder overkommet. Hcg øker i alle fall normalt til nå, så ingen lett streifer. Ny test neste uke 🤞

20210513_135030_copy_400x316.jpg.e77ff1f70f6889fcf82e10cf0766d2f8.jpg

Jeg er så glad på dine vegne!🥰 Noen ganger så beskriver en gif perfekt hvordan jeg ser ut bak skjermen:

e4adb9dead114c659c05980d2b2314e3.gif.2e7240cb814812bb7fcfedbff70d86d3.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!! Heia lille sistemann! :yvonne:

Gratulerer med perfekt økning på testene. Jeg er så glad på dine vegne. Gleder meg sånn til å følge deg fremover, jeg er overbevist om at dette går veien for dere og at en nydelig liten bylt kommer til verden i starten av 2022. :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

20210513_135030_copy_300x236.jpg.9d5d332dfd41541afcee3d4aada2a458.jpg

Så gøy med 2-3 test😍 Viser at hcgøkningen er som den skal! Jeg tok også slike frem til jeg fikk 3+🙈 Greit å følge med, føler man i alle fall da har kontroll» på det man kan ha kontroll på❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med digital bekreftelse på HCG-økning! :nordvesta: Måtte den spire og gro og vokse seg stor og sterk! 🌱🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3

Jeg har en håpløs fobi med tidlig svangerskap og fredager! 🙄 De to gangene jeg har opplevd tidlig SA, så var det på en fredag. Sånn rett etter jobb, og mens tacoen sto i ovnen. Sjokk over å finne det første blodet, så liksom familiekose seg med tacoen samtidig som jeg var fryktelig bekymret... Så kom alt ut senere den kvelden. Så i dag kjenner jeg på en sånn uggen følelse. Håper bare alt går bra! 🙏

Symptommessig kjenner jeg egentlig ingenting. Jeg har forsøkt å klemme litt på brystene, men vil egentlig si at de er som vanlig. Hvis jeg skal forsøke å fremkalle noe, så må det være at brystvortene kanskje er litt mer såre enn normalt. Tror jeg :roll: så ja... konkluderer med at hadde det ikke vært for manglende mensen og positiv g-test så hadde jeg ikke visst at jeg var gravid.

Men jeg er uendelig takknemlig!! Tenk at egentlig skulle jeg sittet i mensen-helvete her nå 😱 Er sååå glad for at jeg ikke gjør det. Det er en utrolig kontrast disse to verdenene.  

Endret av Amatariel
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klem til deg 🥰 og fortsatt masse babystøv! 👼🏻👼🏻 Skjønner veldig godt at slike vonde opplevelser sitter igjen i minnet, men tror hele prøvergjengen her på KG fortsetter å heie på deg og den lille spiren 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4

Nå skal jeg slutte å ta tester altså, men det har liksom vært mitt tidsfordriv de siste dagene... jeg hadde såå mange tester liggende, og det føles så lenge til de dagene jeg kan ta digital. Og det var nettopp slike her tester som forberedte meg den gangen jeg mistet på 4+6. For da stoppet stigningen opp/begynte å synke. Jeg var derfor veldig forberedt den dagen jeg begynte å blø. Når det først skjer så er det nesten bedre å være forberedt... den gangen jeg mistet på 5+6 var jeg totalt uforberedt og fikk sjokk da jeg begynte å blø. Det er særdeles lite hyggelig.

Den nederste testen her er i dag, og jeg syns egentlig ikke den ser sterkere ut enn for to dager siden. Men - det er jo en grense for hvor sterke disse her strimlene egentlig blir. Så jeg er ikke så veldig bekymret for at 16 og 18 dpo er såpass like. Det er bare et hint om at det ikke er vits å teste mer nå. Bare å vente på torsdag i neste uke da jeg kan ta en ny digital nå...

18dpo.jpg.61681b3943121c703dd83b160021ce93.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin testrekke! 🙂 Skjønner så godt at det er spennende å teste, og vet ikke om jeg hadde klart å la være jeg heller. 🙈 Tror ikke du trenger å bekymre deg for at 16 og 18 DPO ikke har den store forskjellen. Flere faktorer som spiller inn på styrken, og du fikk jo kjempe fin digitaltest før helga. 🎉 Gleder meg til neste torsdag hvor jeg er helt sikker på at 3+ vil lyse mot deg. ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bla tilbake på en sporadisk test jeg tok på 17 dpo med utvannet ettermiddagsurin, og den ser ca lik ut som din på 18 🤩 Helt nydelig strek altså! 💖

På 21 dpo ser jeg at jeg tok den siste strimmelen jeg hadde og da var begge strekene like sterke. 

Tror jeg heller ville tatt en sporadisk test her og der da hvis du ikke lengre skal ta en daglig for økningen sin del 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fin økning🤩🤩 

kan jeg spørre om hvilken vitaminer og andre hjelpende ting du og mannen har tatt i det siste før du ble gravid? Må prøve litt i kostholde nå å håpe det kan funke her også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (2 timer siden):

Er så fin økning🤩🤩 

kan jeg spørre om hvilken vitaminer og andre hjelpende ting du og mannen har tatt i det siste før du ble gravid? Må prøve litt i kostholde nå å håpe det kan funke her også😊

Ja klart, jeg lagde et innlegg om det litt bak her som du kan se på 😊 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+6

Gratulerer med dagen alle sammen flagg.gif.ee53d52fae555f0dd02caf63852d4dd8.gif
I fjor på denne tiden var jeg i pp1 og utrolig spent fordi det ikke var mange dager igjen til testing. I år er jeg nygravid og til neste år har vi forhåpentligvis en tass på 4 mnd liggende her ❤️

I dag kan jeg informere om mitt aller første symptom! Nå har brystene blitt ømme! Endelig! Dette var jo noe jeg alltid opplevde mellom EL og mens før, men etter MA'en i fjor så forsvant ømheten totalt, var ikke tilstede i lutealfasen i det hele tatt. Men nå har det jeg husket i fjor kommet - ømme bryst hvis jeg klemmer på dem.

Ellers så er 4+6 en spesiell dag for meg. Det er den ene gangen før hvor jeg har mistet en spire. Nå skal jeg ikke gjøre dagen i dag til et trist innlegg her, men jeg vil gjerne reflektere litt fordi det er en del av meg og min historie.

Denne svangerskapslengden er jo tidlig. Det betegnes vel egentlig som en 'kjemisk' graviditet dersom man mister nå. Men den gangen jeg opplevde dette var det ikke noe kjent betegnelse, så vi sa bare tidlig spontanabort. Og man rekker jo å drømme mye på disse dagene, for det er jo over en uke siden man fikk positiv test da.
Denne historien starter faktisk i Kristiansand dyrepark. Jeg er på sommerferie med mann og to barn, og jeg er desperat etter å bli gravid igjen. For jeg har hatt to aborter det siste året, og for 8 måneder siden mistet jeg i uke 14. Jeg er derfor desperat etter å bli gravid igjen, og hver måned som har gått nå er virkelig en pinelse. Skuffelse på skuffelse. Men denne sommeren gjør vi alt vi kan, jeg kartlegger eggløsning supernøye, som hver gang egentlig, men det føles jo mer stress når vi er ute på bilferie. Tester på alskens rare steder. Og så har jeg begynt med litt ekstra utredning via Medicus, så jeg har fått med meg en haug rekvisisjoner på ferie for diverse blodprøver jeg skal ta på visse dager. Og på bilferie gjennom hele landet var jeg innom mange små rare legekontorer på steder jeg aldri før har hørt om :fnise: Så ja, følte virkelig at vi jobbet hardt denne sommeren. Og etter en dag i dyreparken kom vi hjem til Abra havn-huset vårt, barna ble lagt og jeg fant ut at jeg skulle ta en g-test. Det nærmet seg testing og jeg visste jeg kunne få svaret nå. Hadde egentlig tenkt å vente til vi var ferdig i dyreparken (var redd for å være lei meg og ikke tilstede for barna). Men jeg klarte ikke mer, så jeg tok en First Response-test. Og den viste en svak strek! Samme streken var der neste dag, og jeg forsto at jeg hadde blitt gravid. Det var en magisk og surrealistisk dag! Solen strålte, masse mennesker i dyreparken og jeg følte det som jeg svevde på en sky av latter og glede hele dagen. Vi skulle kjøre hjem neste dag og det var et par landsdeler unna, og vi hadde allerede planlagt å ikke sove på reisen men komme oss hjem. Vi kjørte derfor i ett strekk, så jeg og mannen byttet på. Jeg husker så godt alle de timene jeg hadde bak rattet, men resten av familien sov. Jeg kjørte og kjørte, og tenkte og tenkte. På fremtiden, over at vi endelig skulle få nr.3. Forhåpentligvis. Var jo litt redd pga. to aborter bak meg det siste året, men jeg følte virkelig at uflaksen vår var brukt opp.
Vi kom hjem fra ferien og tilbake på jobb. Det var så stas og spennende å troppe opp der helt nygravid og spent for magehemmeligheten. Det første som møter meg på dag èn er å treffe min kollega igjen, og det første hun sier til meg er at hun er gravid. Ganske langt på vei, fordi hun har holdt det skjult lenge, men nå vistes det så hun måtte nesten si noe. Det var stas og glede, og jeg hadde såååå lyst til å avsløre min nyhet også. At jeg også var gravid! Men jeg hadde jo nettopp testet positivt, så det var bare alt for tidlig.
Noen få dager gikk i glede, men så begynte testene å stoppe opp i styrke. Jeg var like nazi på testingen da som nå, så det ble tatt mange i testerekke. De flatet skikkelig ut, og jeg forsto at dette ikke kom til å gå veien. Og på en fredags ettermiddag etter jobb, rett før familietacoen, så begynte jeg å blø. Dette var da 4+6. Så kort, men likevel så mange drømmer som ble knust. Det var egentlig helt ufattelig, men min tredje abort på bare ett år var et faktum.

Så ja, det føles spesielt i dag hvor jeg er på 4+6 igjen. Men ingen blod denne gangen. På grunn av min historie så er denne dagen en milepæl å komme over! Bare å se frem til neste nå.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0

Fem uker!! Bare trettifem igjen :fnise: Men jeg koser meg nå! Bekymret og redd selvsagt, men det er helt magisk å telle svangerskapsuker. Tenk, egentlig skulle jeg vært CD8 eller noe i dag. Så dette er mye bedre, og jeg er takknemlig hver time.

Søsteren min har nylig avslørt sin graviditet til familien, som mamma, pappa og i går- mine barn. Utrolig stas fordi det er lenge siden det har vært baby i vår familie, så alle sammen er jo helt tussete nå. Mamma overlykkelig for å få et til barnebarn, og det er så rart å snakke med henne på telefonen og tenke i mitt stille sinn at det kanskje kommer ett til om ikke så lenge 😄 Men jeg er glad vi ikke skal si noe på leeenge ennå, for det er fint at søsteren min får denne oppmerksomheten for seg selv en stund. At hun får fokuset og gleden fra folk rundt seg, før jeg plutselig "skal blande meg" med en nyhet jeg også 😶

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg et par innlegg bakover for å oppdatere meg litt, men dette var så koselig lesing :lillesky: Du skriver så fint og levende om det du har opplevd før, og jeg skjønner godt at disse milepælene er så viktige for deg. Ble helt varm om hjertet av å tenke på Dyreparken! Som liten hadde vi sommerhus på Sørlandet og vi dro alltid minst en tur til dyreparken hvert eneste år - det er virkelig kids paradise! Har også vært tilbake som voksen med kjæreste eller venner og det slo meg akkurat nå at neste gang jeg skal dit, så skal jeg mest sannsynlig ha med en liten tass 🥰 Fortsetter å krysse fingrene for deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en ny fullgått uke! 🎊 Så fint av deg å tenke sånn rundt annonseringen, slik at søsteren din får «sole seg i glansen» en stund på egenhånd også ☺️ Blir en fantastisk nyhet å dele med familien når dere kommer dit ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...