Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg blir så glad av å gå inn og lese her nå! ❤️ Endelig var det din tur igjen! Jeg håper formen din fortsetter å være fin fremover, og at lille spire vokser seg stor og sterk! Nyt tiden fremover! 💕

Mulig jeg ikke helt har fått det med meg, men har du fortalt det til mannen? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HURRA!!! :hoppendeglad: Så fantastisk å lese dagboken din! Gratulerer fine deg! Dette gjorde meg såå glad, og jeg gleder meg til å lese om fortsettelsen ❤️ Endelig!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (6 minutter siden):

Mulig jeg ikke helt har fått det med meg, men har du fortalt det til mannen? ☺️

Ja, det ble at jeg sa det på lørdag.

Amatariel skrev (På 8.5.2021 den 18.58):

Da sa jeg det plutselig til mannen! 🙊
Hadde virkelig ikke tenkt å gjøre det før i morgen ved digital test. Men det bare falt seg naturlig her nå. For det første har jeg vært temmelig åndsfraværende siden i går ettermiddag... går helt rundt meg selv nesten. Glemmer hva jeg skal hente, tankene bare vandrer av sted hele tiden. Rett og slett vært surrete og tussete. Tror ikke mannen har merket det, men jeg føler meg jo ikke som meg selv omtrent. Og nå i ettermiddag var plutselig alle barna ute hos venner, og vi ble alene igjen i stuen (skjer nesten aaldri). Jeg var ute på en tankevei igjen, og dèt så han da, og han bare spurte normalt hva jeg tenkte på? Da våknet jeg fra dagdrømmen og ble litt smilende lur og lurte på om han ville vite det? Og det ville han, i alle fall når jeg sa det på den måten! 😄 Så da sa jeg det bare rett ut - at jeg tror jeg er gravid.

Tror han ble veldig overrasket, tror ikke han så den komme da han spurte :icon_lol: Men han ble selvfølgelig glad. Sa ooi og gøøøy mange ganger. Jeg tullet og lurte på hva det egentlig var i de tablettene på kosttilskuddet han tok, for det funket i alle fall som krutt. Så ja, sånn gitt det til! Rart å fortelle denne nyheten til han for 8. gang liksom... Men jeg sa også tydelig at jeg ikke var helt sikker enda, for har tenkt å ta en digital i morgen for å få det bekreftet. Vi må se det med bokstaver gitt. Og så må det holde den første kneiken her. Kjemisk er det jo mange som opplever, og det er noe jeg ikke har opplevd. Og akkurat som sist så er det jeg er mest redd for ting jeg ikke har opplevd før... :roll: Føler det henger litt over meg at jeg "må få alt". Så - må komme meg over IKM i første omgang her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå fantastisk med økning på testen i dag, HURRA! ❤️ 

Det var så fint å lese milepælene du har satt deg opp i tiden fremover, dette blir en spennende og fin tid med sistemann på vei. Jeg gleder meg masse til å følge graviditeten din videre altså! Håper at formen din fortsetter å holde seg fin, og den lille spiren der inne vokser seg helt perfekt stor og sterk :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (33 minutter siden):

Ja, det ble at jeg sa det på lørdag.

Se der ja! Det innlegget hadde jeg ikke fått med meg! Men så koselig! Og så greit at det plutselig dukket opp et fint tidspunkt hvor dere var alene! 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (30 minutter siden):

Se der ja! Det innlegget hadde jeg ikke fått med meg! Men så koselig! Og så greit at det plutselig dukket opp et fint tidspunkt hvor dere var alene! 🥰 

Ja det var veldig koselig. Men vi er jo på et punkt der vi ikke klarer å gråte av glede, hoppe rundt og være fnisete glad liksom. Blir veldig rolig og nøktern prat. Vi har flere aborter enn barn, så de tankene slår nok litt vel mye inn. I alle fall sånn utad er vi helt rolige, så er jeg heller veldig glad for endelig positiv test og fylt av håp inni meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese her ❤️ Forstår at du er skeptisk, men det er også lov å kjenne på glede og lykke. Livet er det ingen som kan forutse!

Men du? Hvilke vitaminer var det mannen din begynte å ta?
Jeg mener å huske at du ga han noe for en liten stund siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin økning på testen! :rodmer:  Høres ut som du har hatt noen fine samtaler, både med mannen og søsteren din. Må være deilig å få delt gleden med noen, selv om dere vil vente litt med å fortelle det til flere. Forstår det veldig godt! :) Hvor lenge tenker du å fortsette å tempe? Så spent og glad på dine vegne! Endelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (25 minutter siden):

Men du? Hvilke vitaminer var det mannen din begynte å ta?
Jeg mener å huske at du ga han noe for en liten stund siden 😅

Ja stemmer, dette innlegget her skrev jeg for bare 3 uker siden! *så rart*

Amatariel skrev (På 18.4.2021 den 20.07):

Ellers er det lite nytt. Det er liksom ikke mer å gjøre. Det er kun å ha flaks igjen som mangler nå. Det eneste unntaket er at “jeg har satt” mannen på sink og c-vitaminer. Jeg tror jo ikke han har noe dårlig sæd, men når jeg har gjort alt jeg kan med meg så blir man jo desperat da. Leste meg frem til at disse vitaminene hjelper på kvaliteten, så da kan det ikke skade tenker jeg. Spurte mannen om han var villig til å ta det, og det hadde han ikke noe i mot. Men jeg klarer ikke helt tro at det skal gjøre det store utslaget. Hvis sperm virkelig skal optimaliseres så burde man gå på kosttilskudd lenger enn den tiden vi har igjen. Men men, skader som sagt ikke, og så er det den følelsen at vi gjør noe som er nytt.

Jeg leste meg frem til at det som var bra for fertilitetens skyld når det gjaldt mannen var sink og c-vitaminer. Så da jeg fant denne boksen kjøpte jeg den pronto.

bittelillebolla skrev (15 minutter siden):

Hvor lenge tenker du å fortsette å tempe? Så spent og glad på dine vegne! Endelig! :klem:

Bare til i morgen. Greit å få charten "fullverdig" frem til IKM. Men videre er det ikke noe vits :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditet og super utvikling på testene😄🤰 Nyt tiden fremover med alle milepælene som kommer💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått en ny dato å se frem til i første omgang! Blir tidlig ultralyd den 9. juni. Da er jeg 8+1. Vil dra ca. samme tidspunkt som sist. Føler jeg har mye erfaring nå med når jeg ønsker å ha tidlig UL, så da er det bare å kjøre på med det "jeg kan". Bare å håpe på bedre nyheter denne gangen!

I tillegg har jeg fått resept på duphaston (progesteron), så det skal jeg hente ut rett etter jobb.

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 3 uker og 6 dager på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021
Tidlig ultralyd: 9.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Ferdig med medisin: 22.juni 2021
Andre trimester: 15.juli 2021
Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Tid for ordinær ultralyd: 17.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 22.august 2021
Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021
Fosteret kan høre: 25.september 2021
100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021
Tredje trimester: 20.oktober 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021
Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021
Termin: 21.januar 2022

Endret av Amatariel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom deler av dagboken din nå, gratulerer så mye med graviditeten!❤️❤️ Så bra spiren endelig satt😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 DPO / 4+0!

I dag skal jeg begynne å regne svangerskapsuker. Whooo - det blir deilig! Men også veldig rart. Selv om det siste året har vært langdrygt, så føler jeg samtidig at jeg "nettopp har gjort dette". Dag etter dag, helt til uke 9+5, før jeg plutselig rykket tilbake til start. Så redd for at dette skal skje igjen! (for denne gangen blir det i så fall ingen ny start). Jeg kjenner egentlig at jeg nekter å gå igjennom atter en sommer som gravid uten at det skal bli baby! Herlighet så irriterende i fjor... gravid hele sommeren liksom. Hvor mange er gravid to hele somre på rad?? Jeg skal altså fint klare å komme meg igjennom ferien med mye slekt og venner uten å fortelle nyheten igjen, og unngå sommeralkoholen igjen, men da får jeg fader meg få noe igjen for det også. Denne gangen må det komme en baby til slutt! 🙏

Ellers er det en historisk dag for meg i dag. Jeg har tempet for aller siste gang! Dèt er i alle fall rart det. Jeg blir nesten litt vemodig og rørt av meg selv 😶 For lite visste jeg den høstdagen i 2009 at ved oppstart av temping for første gang så skulle jeg lære SÅ mye om kroppen min, bli "underholdt" i så mange timer av tempecharter, bli kjent med likesinnede tempejenter over flere år osv. Jeg har jo selvsagt hatt opphold i løpet av disse årene, men de årene jeg har vært prøver så har jeg vært 100% dedikert.

Det er derfor på sin plass å kopiere inn min siste tempechart her:

pp11.JPG.7ea490bf905c765eac7d9d7ab0152c91.JPG

Med overlay for de ovitrelle-pp'ene jeg har hatt:

overlay.JPG.3c87a73591ec038bee9e7d4dcade6824.JPG

Jeg må også vise dere hvordan testrekken min ble denne gangen! Akkurat slik jeg håpet på! Streken forsvant etter ovitrelle og kom tilbake igjen 1913463046_rrt.gif.c0221021db9ca8dacf0d8e398d80af94.gif

Dette er en morgentest tatt hver eneste dag fra EL til 14 dpo
1465420722_ELtil14dpo.jpg.de1bc6a99b52ee4f42924dd3fbf316b6.jpg

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, svangerskapsuker ❤ Beste følelsen å kunne telle det altså 😁

Og for en herlig testrekke! 😊 Så fin økning og! 

Skjønner at det både er vemodig og fint med siste tempecharten. Nå er du endelig i mål, og jeg håper og tror lille spiren skal holde hele løpet og at nok en sommer som gravid blir verdt det 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Atticmess :hug:

Glemte forresten å si at jeg ikke har fått duphastonen ennå. Snakket med Medicus i går som nevnt og fikk resept, men apoteket har den ikke 😑 Er bestilt så får den forhåpentligvis i morgen. Så glad jeg hadde de tre cytotec-kapslene... tok siste i går kveld, så èn dag uten progesteron har forhåpentligvis ikke mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin testrekke! 🤗
Din prøverdagbok var den første jeg begynte å følge her inne, og jeg har tenkt mye på deg de siste månedene. Unner deg denne graviditeten sååå mye! 🥰

Endret av Lianne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin økning🤩🤩 dette er så fortjent nå Amatariel🥰 tenker på alle nedturene du har hatt nå og med MA i sommer! dette er bare helt fantastisk😁 ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fy søren, så koselig å gå inn her etter en liten forumpause! Gratulerer så mye, dette var jammen meg hyggelige nyheter 🥰❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...