Amatariel Skrevet 8. mai 2021 Forfatter #2201 Del Skrevet 8. mai 2021 Akkurat nå gikk tiden bare så UTROLIG sakte her. Barna forsvant for kvelden, og mannen ferdigstiller litt jobb. Skal ha mat og se film snart, så da går forhåpentligvis tiden litt raskere. Men nå ble jeg sittende og tenke her. Mange sykluser bak meg så har jeg hatt veldig gode argumenter for hvorfor jeg har hatt ønske om at det skulle bli klaff akkurat dèn måneden. Det har vært alt fra å få barn i samme år som min søster, til hjemmekontor, den høstferien jeg planla å annonsere til slekta osv. Gang på gang har jeg blitt skuffet da disse ønskene og planene ikke ble noe av. MEN NÅ. Nå skal jeg virkelig tenke over hva som er bra med å bli gravid nå (sånn utover det åpenbare om at det selvsagt er sterkt ønsket). For det har jeg ikke turt å tenke på denne syklusen faktisk. Først nå at jeg sitter og ser på kalenderen osv. Men ja, hvis dette holder så er jeg 8-9 uker i midten av juni, som er det tidspunktet jeg hadde MA på sist. Det blir veldig banalt, men da vil jeg faktisk få bekreftet liv før jobbens store sommerfest. Og denne festen har vi gledet oss myyye til. Alt annet har jo blitt avlyst pga. korona (ikke noe julebord f.eks) og vi kolleger har vel nesten ikke snakket om annet i lunchene i det siste om hvor mye vi gleder oss til drinkparty denne festen - jeg mest av alle Ønsker jo ingenting annet enn en sprellende bamsemums, mens hvis jeg atter igjen skal oppleve MA så skal jeg fander meg ta den helt ut på sommerfesten. Vi skal reise på sommerferie i uke 13, så da kan jeg planlegge en TUL rett før det, slik at jeg også da vet ståa før jeg skal treffe mannens familie. Vil nok føle at det er for tidlig å dele noe nyhet da (sist delte vi ikke før etter OUL), men hvis jeg får vite at alt ser bra ut på den ultralyden også, så er det i alle fall lettere å fortelle noen få om det skulle bli slik at det blir veldig naturlig (kan være litt "drikkepress" blant en del av søskene hans - er mye vin på sommerhuset hvor vi skal være i to uker). Men best av alt - i uke 18/19 skal vi på et familieselskap med min slekt, hvor mange møter - inkludert min kjære mamma ♥ Til vanlig bor hun laaangt unna, og vi sees veldig sjeldent. Dette betyr at jeg kan fortelle henne babynyheten ansikt til ansikt. Noe jeg ønsker sterkt, for det har jeg gjort med de andre tre også. Dette er neste gang vi skal møtes, og hvis jeg får gjennomført OUL før dette så hadde det vært helt perfekt. Så det var veldig koselig å gå igjennom kalenderen og oppdage disse tingene nå. At det faktisk passer så bra med min svangerskapslengde og planer forøvrig denne sommeren. Vet at dette kan slå helt feil og alt snu på null komma niks, men nå må jeg bare ha troen 🤞 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 8. mai 2021 #2202 Del Skrevet 8. mai 2021 Nå som du er gravid er det kjempefint å glede seg over det som er å glede seg over. Skulle det ikke gå veien vil det bli tungt, uansett om du har gledet deg først eller ikke. Så godt å finne at det klaffer litt med kalenderen, og særlig når du skal møte mammaen din 🥰 Når vil det være termin etter dine beregninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. mai 2021 Forfatter #2203 Del Skrevet 8. mai 2021 Godis skrev (3 minutter siden): Når vil det være termin etter dine beregninger? 21. januar 😊 Her er en liste over datoer jeg har samlet opp. Er bare nødt til å ha datoer å se frem til... eeeett steg av gangen Mine viktige datoer Du er nå 3 uker og 4 dager på vei Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021 Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021 Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021 Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021 Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021 Andre trimester: 15.juli 2021 Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021 Tid for ordinær ultralyd: 17.august 2021 Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 22.august 2021 Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021 Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021 Fosteret kan høre: 25.september 2021 100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021 Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021 Tredje trimester: 20.oktober 2021 Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021 Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021 Termin: 21.januar 2022 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 8. mai 2021 #2204 Del Skrevet 8. mai 2021 Fin oversikt @Amatariel, ønsker at du får gå svangerskapet ut helt uten noe skummel action 💞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 8. mai 2021 #2205 Del Skrevet 8. mai 2021 Det var lurt med en sånn liste! Syns det er en fornuftig tanke, med ett steg om gangen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 8. mai 2021 #2206 Del Skrevet 8. mai 2021 Ååååh, hvis jeg er gravid nå så har vi termin nesten samme dag (terminkalkulator sier 22. Januar for meg). Herregud så fint det hadde vært, da... ❤️ nå håper jeg de pms - symptomene jeg har (som for øvrig har kommet unormalt tidlig, men kan selvfølgelig være nettopp det - PMS) egentlig er et lite egg som fester seg og gror, samme som hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bulletproofhoware Skrevet 8. mai 2021 #2207 Del Skrevet 8. mai 2021 Denne gangen går det veien for deg ❤️ Du har vært igjennom det meste, du hadde 2 pp igjen for å greie det. Hadde det ikke vært en mening med dette, så hadde du ikke blitt gravid. Tenk, det klaffet akkurat i det fristen holdt på å gå ut. Du er ikke redd denne gangen, nettopp fordi det går bra.. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkee Skrevet 8. mai 2021 #2208 Del Skrevet 8. mai 2021 Ææ har ikke vært her inne på mange dager, så det var skikkelig spenningsoppbygging i denne tråden! HERREGUD SÅ GØY! Gratulerer så mye ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 8. mai 2021 #2209 Del Skrevet 8. mai 2021 Jeg har fulgt med deg i det skjulte de siste månedene, men nå følte jeg at jeg måtte legge igjen et lite livstegn. Jeg er så utrolig glad på dine vegne! Helt fantastisk at det endelig klaffet! 😊 Utrolig hvor engasjert man kan bli i en helt fremmeds liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud2014 Skrevet 9. mai 2021 #2210 Del Skrevet 9. mai 2021 Kjære deg, GRATULERER SÅ MYE!! Jeg er SÅ glad på dine vegne ❤️❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 9. mai 2021 #2211 Del Skrevet 9. mai 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 9. mai 2021 #2212 Del Skrevet 9. mai 2021 Amatariel skrev (12 timer siden): 21. januar 😊 Her er en liste over datoer jeg har samlet opp. Er bare nødt til å ha datoer å se frem til... eeeett steg av gangen Mine viktige datoer Krysser fingrene for at spiren vil holde løpet ut for deg denne gangen ❤️ - Og så må jeg si at denne listen var grei for meg også som har de samme milepælene plutselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 9. mai 2021 #2213 Del Skrevet 9. mai 2021 Du kommer sikkert til å syns jeg er rar nå men.. Jeg har fulgt deg siden tidlig høst, og vi har prøvd ca like lenge. Jeg fikk beskjed om å slutte på letrozol i desember pga mange runder, og heller sikte meg inn ivf(pcos), så har ikke prøvd siden det da jeg venter på ivf. Jeg tenkte at nå håpet jeg at du ble gravid så fort som mulig, og før meg siden du hadde dårlig tid. Jeg satte alle mine ønsker til deg, og håpet så inderlig du skulle få det til før meg. Nå tok jeg ivf i april/mai, og i dag 9dpo fikk jeg en svak positiv test. Og det beste av alt? I følge ivf kalender, har vi isåfall termin samme dag ❤️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 9. mai 2021 #2214 Del Skrevet 9. mai 2021 Gratulerer så mye @Amatariel og så koselig å høre reaksjonen til mannen din! 😍 Dette må jo bare gå veien - hele KG heier på deg og spiren nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 9. mai 2021 #2215 Del Skrevet 9. mai 2021 Det er rart at man kan bli så engasjert i en «fremmed» person på et nettforum. Men etter at jeg selv ble gravid igjen etter MA før jul, så har jeg håpet så innmari at du skulle følge etter. Jeg tror det er en sånn prøver-greie. Man vet hvor altoppslukende det blir, og hvor store forhåpninger man har og hvor skuffende det er hver gang det ikke klaffer. Og jeg ble så glad da du testet positivt nå, at jeg kjente det i hele kroppen. Det er en god følelse å kunne glede seg på andres vegne. Jeg krysser fingrene for oss begge, og håper vi sitter med hver vår sistemann i armene i januar 2022! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. mai 2021 Forfatter #2216 Del Skrevet 9. mai 2021 12 DPO Jeg blir så enormt glad for alle tilbakemeldingene her inne..! Jeg har ikke vært i tvil over støtten her inne egentlig, og alle kommentarene her bekrefter bare det til de grader Er så koselig... mange som har fulgt med lenge, noen helt nye. Føler meg veldig beæret og er helt enig med dere om at man bli veldig engasjert i andres liv. Såpass mye at hvis man hadde kunne bestemt mer om hvordan ting skulle bli, så hadde jeg gjort det. Det er klart jeg har håpet veldig for meg selv her nå mtp. dårlig tid og at dette var nest siste syklus å gjøre det på. Men dersom det hadde vært mulig så hadde jeg lett "gitt" graviditeten min til flere her inne. Fine folk som har prøvd lenger, ikke har barn fra før av og som sliter Jeg syns livet er urettferdig på den måten der. I dag var det så gøy å tempe, for ENDELIG fikk jeg en temp som skiller seg ut fra de andre. Åh så lenge jeg har ventet på det. Basaltemperaturen min har jo vært sååå (irriterende) jevn og lik hver syklus. Men i dag gikk den ikke ned som den pleier 😁 Ellers tok jeg vanlig BP-test i dag også, og det er absolutt noe som skjer der 😊 10, 11 og 12 DPO Men best av alt denne! Er fortsatt helt utrolig at jeg skulle oppleve å se en slik test igjen! Dette må synke litt inn... 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 9. mai 2021 #2217 Del Skrevet 9. mai 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsa Skrevet 9. mai 2021 #2218 Del Skrevet 9. mai 2021 For en lang morgen det har vært! Men hurra, noe er vært å vente på!! ❤❤❤❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 9. mai 2021 #2219 Del Skrevet 9. mai 2021 Wææ! Nydelig testrekke, og så deilig det må være å se akkurat det ordet på digital. Unner deg denne gleden av hele mitt hjerte. Tenker mye på deg og spiren, og får fortsatt gåsehud hver gang. Tenk at du er GRAVID!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eira2020 Skrevet 9. mai 2021 #2220 Del Skrevet 9. mai 2021 Hurra!! Så deilig det må være for deg å endelig se det svart på hvitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå