Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Eira2020 skrev (6 minutter siden):

Skjønner at du er litt avmålt enda som har den historikken du har, men jeg har troa på at det vil gå veien for deg denne gangen 😍🤞🏼

Jeg trodde faktisk at jeg skulle føle meg mer redd ved en positiv test enn jeg faktisk gjør nå. Da jeg testet positivt for fjerde gang på ett år i 2014 så følte jeg kun redsel og frykt når jeg fikk den testen. Var redd for noe sånt nå igjen. Men selv om jeg kjenner litt på det langt inni magen der (som sikkert kommer frem igjen foran en TUL) så kjenner jeg først og fremst på utrolig GLEDE nå. Hadde jo egentlig ikke trodd at jeg skulle bli gravid noensinne igjen... men nå føler jeg jo at vi har fått tidenes sjanse til å få en sistemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oversikt over hvordan denne pp11 ble håndtert:

Medisiner: metformin, dobbel letrozol og ovitrelle
Kosttilskudd: folat, B6-vitamin, vanlig d-vitamin og jern annenhver dag
Homeopati o.l: hostesaft før EL og fructus femina (babyklister) etter EL
Sex: av de fem fertile dagene hadde vi sex tre dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.
Kosthold: jeg har spist lavkarbo hele den siste måneden
Vekt: - 5,8 kg den siste måneden
Mannen: tatt sink og c-vitamintilskudd de 3 siste ukene
Symptomer: ingen. Kjenner ingenting, ikke så mye som et halvt ømt bryst en gang. Eneste jeg har å vise til er at jeg fikk en krampeaktig hendelse på 8 dpo. Vred meg på do i noen sekunder i smerte, avfeide det som luftsmerter egentlig. Skrev det dog opp i FF, og det kan jo ha vært festesmerte?

Det eneste jeg egentlig tror har vært årsaken til at det ble klaff her nå er kombinasjonen av medisiner og flaks. Og muligens det hjalp litt at jeg kuttet ut sukker/godteri og snacks helt og bare spist ren mat. Vektnedgangen er sikkert positiv, men klarer ikke helt tro at det er årsaken. Vekten jeg har i dag er bl.a den samme jeg hadde i høst, og jeg ble jo ikke gravid da. At mannen begynte å ta sink- og c-vitamintilskuddet jeg søkte meg frem til var bra for soldatene virker også litt tilfeldig. Sto på nettet at for optimal virkning så bør man ta de i minst to måneder, mens her ble det jo bare 3 uker inntak før jeg nå står med positiv test.

Og verdt å nevne at denne spiren er unnfanget på min tidligste eggløsningen NOENSINNE. Aldri fått EL på CD13 før, men det gjorde jeg denne gangen. Ikke at jeg tror tidlig EL er noe bedre enn sen (har to barn unnfanget på CD26 og CD28 også), men dette var jo litt gøy da. Kanskje dette blir et barn som blir tidlig ute med det meste :fnise:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se denne oversikten! Uansett hva som gjorde at det klaffet, enten det var ren flaks, ekstra passende medisinbruk, null godteri, eller en god kombo: du har fått ditt sterke ønske oppfylt 💓 Så glad for å se at du ikke utelukkende er bekymret for at det skal gå galt 👏 For det er jo faktisk en stor sannsynlighet for at dette skal bli en lillebror eller lillesøster 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg trodde faktisk at jeg skulle føle meg mer redd ved en positiv test enn jeg faktisk gjør nå. Da jeg testet positivt for fjerde gang på ett år i 2014 så følte jeg kun redsel og frykt når jeg fikk den testen. Var redd for noe sånt nå igjen. Men selv om jeg kjenner litt på det langt inni magen der (som sikkert kommer frem igjen foran en TUL) så kjenner jeg først og fremst på utrolig GLEDE nå. Hadde jo egentlig ikke trodd at jeg skulle bli gravid noensinne igjen... men nå føler jeg jo at vi har fått tidenes sjanse til å få en sistemann.

Det er så rørende når man kjenner til historien din dette altså 😭 Så glad på dine vegne ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

11 DPO

I går la jeg meg veldig tidlig, var i seng kl.22.30. Ikke helt vanlig på en fredag akkurat, men jeg var helt utslitt mentalt. Jeg talte at jeg til sammen tok 8 forskjellige tester i går, og med tanke på hvor mye tid jeg brukte på å vri, myse, tolke, prøve å ta bilder osv. Puh! Sovnet egentlig raskt, men våknet maange ganger i natt. Men det var liksom en god oppvåkning om dere skjønner. Vanligvis er jeg så spent før testing sånn (spesielt natt til 11 dpo når jeg tenker jeg skal få svar), men denne gangen fikk jeg jo virkelig se positive tester allerede i går. Så da jeg våknet bare tenkte jeg shit- det er ingen drøm, jeg tror jeg er gravid, og så sovnet videre.

Gikk på do kl. 5 da, men det var nesten litt kalkulert. Få ut den verste brusurinen... Tempet som vanlig, og så havnet jeg i en skikkelig komasøvn utover morgenen her. Trodde aldri jeg skulle klare det da jeg la meg så tidlig, men var nok pga. de mange oppvåkningene i natt. For våknet plutselig ikke før kl. 9.30. Da først ble det testing.

Ikke like knallgul urin som i går ettermiddag, men den fikk duge. Og når resultatet faktisk BLE to streker på strimmelen så konkluderer jeg med at det 100% ikke er ovitrellerester happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif Jeg har altså klart å bli gravid!! Et hinder som jeg har brukt aaaalt for mange måneder å overkomme. Nå er det bare å krysse alt vi har for at denne holder. For dette er siste mulighet altså. Om jeg mister denne så blir det ikke mer prøving.

Jeg tok bare to strimler i dag, for det er nok for meg for å få den bekreftelsen jeg ønsker. Neste steg blir å følge med på økning, og da må det gå litt tid. Jeg tror forresten dette ville slått ut på en digital nå, men jeg skal vente med den til i morgen. For det er i morgen tidlig jeg tenker å fortelle mannen, og på ettermiddagen kommer min søster på besøk. Vil vise dem begge to en positiv digital test elsker.gif.1b1a44df014b6dc03280b3b9286baaf3.gif

Det var en vanlig BP-strimmel og en tidlig jeg tok i dag:
183535578_762853917749858_6942200535819707024_n.jpg.a4da24a5660b054b0ce64af6ac487f63.jpg 

De er litt sterkere i virkeligheten, og når jeg legger de i testrekken så er de sterkere enn i går morges (og ca. like sterk som de på ettermiddagen tatt i sterk konsentrert urin). Så det ser bra ut!

Og her syns jeg vi forresten atter igjen får se at en tidligtest fra BP slett ikke er noe bedre enn en vanlig test. Jeg hadde egentlig sluttet å kjøpe dem etter at flere her inne erfarte dette og det da var bortkastet ekstra penger, men de sender jo gratiseksemplarer avgårde i pakningene sine. For både i går og i dag syns jeg disse to strimlene ser veldig like ut. Tidligtesten slo i alle fall ikke ut noe tidligere enn den vanlige testen.

Tempen er forresten helt som vanlig i dag også, men det er i morgen den pleier å traske nedover igjen når mensen kommer. Gleder meg til å forhåpentligvis oppleve at den denne gangen ikke går ned! 😊

Jeg så du hadde kommentert i IKM mai og det første jeg gjorde var å tenke "åh nei" men nå ble jeg glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du klarer å nyte litt, og kjenne glede ved tanken på at dere faktisk klarte det uten så altfor store bekymringer. Tenk, dere klarte det! :bolledeig:Gratulerer så mye igjen! Jeg gleder meg til å se digital test, og til å høre om hvordan både mann og søstera din tar nyheten. ❤️ Så stas! Blir så glad på dine vegne. Endelig lille sistemann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå gratulerer så mye!! Dette fortjener du virkelig 😭😍❤️ Gleder meg så til å følge med videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif Det er helt surrealistisk med gratulasjoner!

Første bekymring er progrestontilskudd. Avtalen med Medicus var at jeg skulle ta kontakt med dem i det øyeblikket jeg fikk positiv g-test for å få dette. Tyyypisk at det er helg nå da. Får håpe at det holder at jeg ringer på mandag. Forhåpentligvis går det kjapt mellom ekspedisjon --> gykekolog, slik at gynekolog --> resept på apoteket kan skje før kl.17 slik at jeg rekker apoteket. Føles så lenge til å vente helt til tirsdag med tilskuddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTEN ORD! Altså, jeg har vært borte fra forumet en liten stund, også kommer man tilbake til tidenes BESTE nyhet! HELT FANTASTISK, Amatariel! Og velfortjent!!! STORT HURRA  ❤️❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå nå fikk jeg skikkelig GÅSEHUD! På de testene er det jo ingen tvil! Ser en strek på alle sammen 😍 

Nå må det gå veien! ❤️ 

HURRAAAAAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud for en koselig nyhet å komme inn her til!🤩🤩 Gratulerer så mye, dette fortjener du såå nå etter så mange nedturer!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye🥰 er det noen jeg har ønsket skal bli gravid her inne så er det deg. Tenk at du (mest sannsynlig) får en sistemann da 😭😀 men nå blir jeg igjen alene her uten deg☹️ Hvem skal jeg være i DPO-land med nå🙈 send flaksen din over til meg nå som du har klart det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk 🥰 Er virkelig fantastisk at den endelig satt ❤ Og så godt å høre at du har godfølelsen og positiviteten med deg 😊 Håper du får kjapp tilbakemelding fra gyn på mandag og raskt for progesteronstøtten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sa jeg det plutselig til mannen! 🙊
Hadde virkelig ikke tenkt å gjøre det før i morgen ved digital test. Men det bare falt seg naturlig her nå. For det første har jeg vært temmelig åndsfraværende siden i går ettermiddag... går helt rundt meg selv nesten. Glemmer hva jeg skal hente, tankene bare vandrer av sted hele tiden. Rett og slett vært surrete og tussete. Tror ikke mannen har merket det, men jeg føler meg jo ikke som meg selv omtrent. Og nå i ettermiddag var plutselig alle barna ute hos venner, og vi ble alene igjen i stuen (skjer nesten aaldri). Jeg var ute på en tankevei igjen, og dèt så han da, og han bare spurte normalt hva jeg tenkte på? Da våknet jeg fra dagdrømmen og ble litt smilende lur og lurte på om han ville vite det? Og det ville han, i alle fall når jeg sa det på den måten! 😄 Så da sa jeg det bare rett ut - at jeg tror jeg er gravid.

Tror han ble veldig overrasket, tror ikke han så den komme da han spurte :icon_lol: Men han ble selvfølgelig glad. Sa ooi og gøøøy mange ganger. Jeg tullet og lurte på hva det egentlig var i de tablettene på kosttilskuddet han tok, for det funket i alle fall som krutt. Så ja, sånn gitt det til! Rart å fortelle denne nyheten til han for 8. gang liksom... Men jeg sa også tydelig at jeg ikke var helt sikker enda, for har tenkt å ta en digital i morgen for å få det bekreftet. Vi må se det med bokstaver gitt. Og så må det holde den første kneiken her. Kjemisk er det jo mange som opplever, og det er noe jeg ikke har opplevd. Og akkurat som sist så er det jeg er mest redd for ting jeg ikke har opplevd før... :roll: Føler det henger litt over meg at jeg "må få alt". Så - må komme meg over IKM i første omgang her.

Lily92 skrev (2 timer siden):

Gratulerer så mye🥰 er det noen jeg har ønsket skal bli gravid her inne så er det deg. Tenk at du (mest sannsynlig) får en sistemann da 😭😀 men nå blir jeg igjen alene her uten deg☹️ Hvem skal jeg være i DPO-land med nå🙈 send flaksen din over til meg nå som du har klart det! 

Takk kjære du :hug: Og jeg forstår akkurat hva du mener! Jeg skulle jo ha vært i terminklubb sammen med Niny, for det drømte jeg. Sånn seriøst, drømte det på ordentlig! Ble så glad da hun ble gravid, og kjeeempeskuffet da jeg ikke ble det og drømmen falt i fisk. Nå håper jeg at det er deg jeg skal være i klubb med! Blir helt perfekt nå om du bare får to streker denne sykusen her! 🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Amatariel ❤️❤️ sååå glad på dine vegne! Helt fantastisk! 😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...