Lakrisen Skrevet 30. april 2021 #2001 Del Skrevet 30. april 2021 Lykke til i DPO-land 🥰 håper virkelig det går denne måneden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. april 2021 Forfatter #2002 Del Skrevet 30. april 2021 (endret) 3 DPO Jeg har valgt å lage overlay av charten min på de syklusene her jeg har brukt ovitrelle i, for å få sammenligningsgrunnlaget mest riktig. Og det stemmer at tempen spratt raskere opp enn den pleier. Både 1 dpo er høyere enn vanlig, og den ene gangen er også 2 dpo det. Jeg lurer rett og slett om årsaken kan være at ovitrelle ble "tatt bedre opp i kroppen min" nå enn tidligere. Vet ikke om det er en greie som faktisk kan skje. Jeg injiserer jo samme dose hver gang Men det er ikke bare tempen som har fått meg til å lure på det, men testene også. Her er de fire testene jeg har tatt hittil (EL - 3 dpo) Her syns jeg spesielt 1 og 2 dpo er sterkere enn jeg har fått før, og når jeg går tilbake i dagboken min for å se så stemmer det. Her er en testrekke jeg gjorde da, for å sammenligne: Her er 1 og 2 dpo de to øverste testene, og de er absolutt svakere enn de som jeg har tatt denne gangen. Så det er mer hcg i kroppen denne gangen. Sannsynligvis betyr det ikke så mye, for kan jo ha med urinkonsentrasjon og alt å gjøre. Men man klamrer seg jo til håpet og blir glad for alt som kan virke annerledes 🤞 Forrige gang var testen helt blenda på 7 dpo, så det ble interessant å se når det skjer denne gangen. To be continued... Jeg regner med at jeg skal reell teste neste fredag, og akkurat nå føles det som en eeeeevighet til. Endret 30. april 2021 av Amatariel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 30. april 2021 #2003 Del Skrevet 30. april 2021 Spennende med litt annerledes styrke på testene! Skjønner at det føles ut som en evighet å vente heeeelt til neste fredag... Kjenner meg veldig igjen i det! Håper den neste uka går fort for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. april 2021 Forfatter #2004 Del Skrevet 30. april 2021 saloni skrev (1 minutt siden): Håper den neste uka går fort for deg Ja jeg tror heldigvis det er håp for det. Jeg skal reise bort (!) på mandag og kommer ikke hjem før torsdag. Det gleder jeg meg helt enormt til..!! Reise liksom!! Se noe annet enn hjemmekontoret Er jobbtur da, så må jo jobbe, men det går heeelt fint. Blir bare SÅ godt å komme litt bort fra mann og barn, ha egentid på kveldene, se en annen by osv. Ikke sikkert dagene går så fort som ønsket, men det blir uansett bedre enn å sitte hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 1. mai 2021 #2005 Del Skrevet 1. mai 2021 Spennende med alt som er annerledes! Og så fantastisk deilig med jobbreise, bare komme seg litt bort fra de daglige rutinene, spise frokost en annen plass enn vanlig og i det hele tatt få en annen dagsrytme for noen dager. Kan se for meg at det bidrar til at tiden går raskere 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ME97 Skrevet 1. mai 2021 #2006 Del Skrevet 1. mai 2021 Heier på deg!!👏🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 1. mai 2021 #2007 Del Skrevet 1. mai 2021 Oi, så den forskjellen på test-rekkene! Ingen tvil om at du har mørkere tester denne gangen. Dette blir spennende! Så deilig det må være å reise bort nå, heldiggrisen! Blir sikkert fint å få et miljøskifte, og kanskje få tankene litt over på noe annet en liten stund. Håper du får noen fin dager, og at du ikke bare må jobbe men får litt tid til å kose deg også. 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissB Skrevet 2. mai 2021 #2008 Del Skrevet 2. mai 2021 Håper du får ei fin reise med jobben og at du får tenkt på litt annet 😊 Så går nok tiden mot testing litt fortere igjen! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #2009 Del Skrevet 2. mai 2021 5 DPO Gratulerer med dagen.... til dagboken min 🙄 Da jeg startet denne dagboken 2. mai i fjor kunne jeg aldri i min villeste fantasi gjette eller tro at jeg fortsatt skulle være her - som ikke gravid. Men over 100 (!) sider senere og over 2000 (!) innlegg så er dèt altså status. Kanskje rart å tro at det skulle gå når vi brukte ca. 1 år på de to forrige barna, men jeg gjorde altså det. 1 år er jo lang tid, det er mange muligheter til klaff der, i alle fall når jeg var forberedt og startet prøvingen fra dag èn på metformin og uten hormonprevensjon bak meg. Jeg kommer ikke unna denne tidsfristen vi har for sistemann når jeg mimrer. Rart å gå tilbake og se hva jeg skrev Amatariel skrev (På 2.5.2020 den 18.36): Det er også nettopp derfor det er litt "nå eller aldri" for oss, for den biologiske klokken min tikker jo, men aller viktigst akkurat nå ønsker jeg at det ikke skal bli for stor aldersforskjell mellom nr. 3 og 4. Så vi har gitt oss en tidsfrist på et drøyt år for å klare dette her. Noe som er litt skummelt, da jeg jo vet at det ikke er unormalt å måtte prøve i ett år før det blir klaff. Men nå får vi bare prøve, og se litt hva skjebnen ønsker for oss. Men da jeg gikk og tittet litt tilbake på et av de første innleggene jeg skrev her inne, i en skravletråd, så ble jeg overrasket. Tenk at det er meg som har skrevet det! Det er ganske surrealistisk. Amatariel skrev (På 27.4.2020 den 22.22): Har tre barn, og de to siste prøvde vi i godt over ett år på hver for å få til. Har hatt forskjellige problemer (alt fra hormonkrøll, til kort lutealfase, manglende EL, holde på svangerskap osv.) 1 drøyt år høres kanskje ikke så lenge ut for mange (vet jo at mange sliter i årevis), men dette er år med intet annet i hodet enn prøving. Temping, EL-testing, gynekologtimer osv. Så jeg føler litt på en måte at jeg er ferdig med akkurat den delen av prøving. Nå når vi ønsker et fjerde og siste barn så er det ikke "på død og liv" om du forstår... ønsker det jo, men skal nok klare å slå meg til ro dersom det ikke går. Men det blir da med naturlig sex gjennom hele syklusen og ingen EL-tester. Som er planen iallefall Det med EL-tester røk jeg jo på allerede i pp1. Jeg hadde ikke vært prøver i mange uker før ALL tidligere kunnskap kom tilbake til meg med et pang. Jeg hadde vært 6 år uten alt dette, og trodde jeg hadde glemt det meste. Men det kom tilbake, og jeg ble raskt hektet (igjen) på EL-testing, forum og skravle om prøving. Bare det å følge andre som også prøvde syns jeg var magisk, og veldig spennende. Temping klarte jeg dog å holde meg unna i starten, følte det ble litt voldsomt, og hadde jo lovet mannen å ta det litt rolig. Startet vel i september/oktober med det først. Men rart å se at jeg skrev at jeg ikke ønsker et fjerde og siste barn på død og liv. Det føles ikke helt sånn nå. Det verker i hele kroppen etter lengsel nå. Det er nok ingen tvil at 12 måneder der man har tenkt på dette daglig og virkelig prøvd ALT man kan uten hell, gjør sitt. Jeg trodde jeg skulle takle det bedre enn jeg har gjort, ref. den knekken jeg hadde ved sist mensen f.eks. Og at jeg tok så lett på tanken om å slå meg til ro dersom det ikke går. Men det var jo lett å si da... når man faktisk trodde at det skulle gå. Men samtidig så kjenner jeg på at jeg vil være den personen igjen! Det ER jo jeg som skrev det. Og jeg husker at jeg følte det jeg skrev da. At vi fint kunne gå videre med livet vårt hvis det ikke ble flere. Nå begynner det å bli på tide å finne frem til den personen igjen. Jeg kan sikkert klare det, men FY det blir vanskelig. Og blir garantert et større savn enn jeg egentlig trodde. Det er noen momenter som har dukket opp det siste året som gjør det vanskeligere, som jeg ikke visste om for ett år siden. Det ene er jo at jeg faktisk ble gravid i fjor, slik at jeg har den sorgen å bære på. At vi var så nære... at "barne/prøvekarriereren" vår og siste minne ikke skal være fødsel m/ baby, men abort Og ellers at søsteren min og min beste venninne har blitt gravide den siste tiden, slik at vi ikke får jevngamle barn sammen med dem. Dette er ting som betyr veldig mye for meg, og som gjør vondt å ikke skulle oppleve. Det gjør prosessen med å godta skjebnen for oss myyye verre enn jeg trodde den gangen. Men - håpet er ikke helt ute ennå. Jeg har nåværende og neste syklus å bli gravid på 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. mai 2021 #2010 Del Skrevet 2. mai 2021 Jeg har skikkelig trua på at det skal klaffe for deg denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 3. mai 2021 #2011 Del Skrevet 3. mai 2021 Jeg skjønner godt at det må føles litt rart, særlig med tanke på alle opp- og nedturer som du har hatt underveis. Men du har et fantastisk pågangsmot som mange her inne nyter veldig godt av Jeg har jo ikke barn selv enda, så det er jo ikke heeelt det samme, men jeg kjenner igjen følelsen av lengsel veldig - og det overasker meg! Jeg gikk inn i prøvingen med en litt sånn devil may care (i alle fall i mitt eget hode), men allerede første PP stjal det fullstendig fokus. Jeg gikk fra å synes det var helt greit å skulle få barn, til å bli såre skuffet over at det ikke ble noe denne PP. Helt utrolig hvordan innstilling og følelser omkring dette endrer seg så drastisk og så raskt. Jeg håper og tror inderlig for deg denne PP! 🤞🤞 Det må jo ha vært et superegg som kom så tidlig 🥚🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 3. mai 2021 #2012 Del Skrevet 3. mai 2021 Det hadde vært så fantastisk om det klaffet for dere nå på slutten! Det ønsker jeg virkelig for dere. Men skjønner også at du forbereder deg på at det ikke kan gå, for det er jo også en mulighet. Jeg kjenner meg på mange måter igjen, både det å bli oppslukt I prøvingen/graviditet og det med at det ikke ble helt som forventet. For man vil jo så gjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #2013 Del Skrevet 3. mai 2021 6 DPO Mandag og veiedag. Har ikke viket fra kostholdsplanen, så fikk heldigvis gledelig valuta for det. - 1,3 kg ned! Vet at det motsatte kan skje, men jo lenger det går uten jo bedre, for jeg blir veldig demotivert av å jobbe hardt for å få stillstans/oppgang. Men heldigvis går det fortsatt bra her! Og det motiverer videre. Men denne uken blir litt annerledes ettersom jeg skal reise bort noen dager, Jeg er et vanedyr, men skal jobbe så godt jeg kan og klarer for å spise riktig. Ellers tar jeg fortsatt g-tester. Ovitrelle er snaart ute, men på dagens nederste test her så kan jeg fortsatt se en strek (selv om den er veldig skyggelignende svak). Tempen er det lite å rapportere om. Jeg bare temper for å få en helhetlig kurve, men det gir meg egentlig ingenting. Den har bekreftet EL, og kommer ikke til å skje noe her før helt opp mot IKM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 3. mai 2021 #2014 Del Skrevet 3. mai 2021 Imponerende jobb med vektnedgangen! 👏 Tester du nå alle dager frem mot ikm, eller kommer du til å ta pause fra testingen så snart den er helt negativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 3. mai 2021 #2015 Del Skrevet 3. mai 2021 (endret) Wow! 1,3kg ned er utrolig imponerende! 😃👏 Det gir nok motivasjon videre også! Her blir det veeldig spennende å følge med den neste uken! Jeg har stor tro på dette superegget som kom supertidlig! Endret 3. mai 2021 av nilci 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #2016 Del Skrevet 3. mai 2021 Godis skrev (20 minutter siden): Imponerende jobb med vektnedgangen! 👏 Tester du nå alle dager frem mot ikm, eller kommer du til å ta pause fra testingen så snart den er helt negativ? Jeg tror jeg blir å ta en test hver dag egentlig. I morgen er jo 7 dpo og den dagen jeg antar nå testen blir helt negativ. Da er det bare to dager til 9 dpo som er den dagen jeg pleier å ville ønske å starte testingen... så kan likså greit bare ta denne daglige testen så får jeg en komplett testrekke. Håper såååå at streken som ble borte plutselig kommer tilbake igjen 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 3. mai 2021 #2017 Del Skrevet 3. mai 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Jeg tror jeg blir å ta en test hver dag egentlig. I morgen er jo 7 dpo og den dagen jeg antar nå testen blir helt negativ. Da er det bare to dager til 9 dpo som er den dagen jeg pleier å ville ønske å starte testingen... så kan likså greit bare ta denne daglige testen så får jeg en komplett testrekke. Håper såååå at streken som ble borte plutselig kommer tilbake igjen 🙏 Synes det høres ut som en god plan 🥰 gleder meg til å følge meg, forhåpentligvis kommer streken sterkere tilbake 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 3. mai 2021 #2018 Del Skrevet 3. mai 2021 Woho! Gratulerer med vektnedgangen! 🥳 Jeg er så imponert. Kjempe spent på testingen fremover nå. Har masse masse håp for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 3. mai 2021 #2019 Del Skrevet 3. mai 2021 Du er jo on fire når det gjelder vektnedgangen, altså! Fy søren du er flink 😍 Blir såå spennende å følge med på deg i dagene fremover, her går det mange tanker din vei ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 3. mai 2021 #2020 Del Skrevet 3. mai 2021 Håper streken din kommer tilbake om 3-4 dager 😀 det er såå kjipt at du ligger mange dager foran meg denne gangen. Vi har jo fulgt hverandre de siste pp. Nå er jeg «alene» 🤣 Denne gangen må det bare klaffe for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå