Bulletproofhoware Skrevet 24. april 2021 #1941 Del Skrevet 24. april 2021 Har lest historien din og følger deg daglig i prøvedagboka ❤️ Ville bare si at jeg ble gravid flere ganger med veldig høy BMI, svært alvorlig fedme, så det er fullt mulig. Nå som jeg har gått ned masse i vekt og har tilnærmet normal BMI så sliter jeg med å bli gravid, uten å si at det har noe sammenheng 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. april 2021 Forfatter #1942 Del Skrevet 24. april 2021 Bulletproofhoware skrev (13 minutter siden): Har lest historien din og følger deg daglig i prøvedagboka ❤️ Ville bare si at jeg ble gravid flere ganger med veldig høy BMI, svært alvorlig fedme, så det er fullt mulig. Nå som jeg har gått ned masse i vekt og har tilnærmet normal BMI så sliter jeg med å bli gravid, uten å si at det har noe sammenheng 🤪 Takk, så hyggelig at du har fulgt meg og ville legge igjen en kommentar nå ❤️ Hjelper absolutt å høre om din erfaring mtp. vekt og bli gravid. Håper du klarer å bli gravid igjen snart 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. april 2021 Forfatter #1943 Del Skrevet 25. april 2021 CD 11 Jeg startet opp med EL-testing i dag, men streken var veeeeldig svak. Ikke noe særlig tro på spesiell tidlig EL, men vi får se. Får vel egentlig svaret i morgen, så sånn sett er EL-testing litt bortkastet. Men jeg ville bare gjøre noe i ettermiddag Gynekolog i morgen, så krysser fingrene for at ett egg skiller seg positivt ut og at jeg får ovitrelle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 26. april 2021 #1944 Del Skrevet 26. april 2021 Håper du får gode nyheter hos gynekologen i dag, og at eggløsning er like rundt hjørnet 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 26. april 2021 #1945 Del Skrevet 26. april 2021 Masse lykke til hos gynekologen senere i dag! ❤️ Håper du får satt sprøyten og at DPO-land venter på deg rett rundt hjørnet her nå🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 26. april 2021 #1946 Del Skrevet 26. april 2021 Veldig tøft av deg å dele @Amatariel! Både om prøvingen og vektstrev. Tror det er mange flere enn de som legger igjen spor etter seg som også setter pris på noen som setter ord på både følelser og opplevelser☺️ Jeg har selv et litt trøblete forhold til kropp og vekt. Slet med spiseforstyrrelser i mange år og sultet meg i lange perioder. Selv om jeg er mindre plaget med dette i dag, har forbrenningen min tatt skade av systematisk sulting. Jeg legger veldig raskt på meg og må stort sett holde meg til rundt 1600 kalorier om dagen kombinert med ganske mye fysisk aktivitet for å holde vekten normal. Jeg er også som deg, at kroppen trives veldig godt på lavkarbo, så jeg holder meg til det. Problemet er når søtsuget melder seg... Forsøker å bytte ut med frukt og diverse annet, men det har liten effekt hos meg. Hvis jeg vil ha sjokolade, så er det bare sjokolade som hjelper. Men jeg har funnet mange gode alternativer hos https://www.tights.no/ 😍Både Monster proteinbarer, litt sunnere chips og lavkarbo lefser. Men den store favoritten min er denne https://www.tights.no/butikk/sukkerfri-salt-lakris-1kg/ Bare et lite obs på at man kan få mye luft i magen av søtstoffene, så de må spises med litt forsiktighet! Uansett, masse lykke til hos gyn i dag! 🥰🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. april 2021 Forfatter #1947 Del Skrevet 26. april 2021 CD 12 Ingen rapport fra gynekologen ennå fordi timen er helt på slutten av dagen -kjeeedelig-. Men det kommer! Men måtte bare inn fordi mandag er veiedag og fortelle at resultat ble -0,7 kg. Veldig fornøyd med det! Målet er et halvt kilo pr. uke, så alt over det er skikkelig bonus. Ble glad av det (kan ikke huske sist jeg hadde nedgang tre mandager på rad, men det har jeg hatt nå). Så det var bra start på uken! Nå er det bare å krysse alt for et modent egg også 🤞 Takk for lykkeønskninger! Og at du delte din historie Fhuzzy Jeg har handlet litt på Tights, absolutt noen gode barer/lakris der. Heldigvis har jeg ikke så mye søthunger når jeg spiser lavkarbo. Jeg er SÅ mye mer glad i salt snacks enn godteri, og da kan jeg heldigvis ty til baconsnacks når nøden blir stor (holder meg til helgene). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 26. april 2021 #1948 Del Skrevet 26. april 2021 Amatariel skrev (21 minutter siden): CD 12 Ingen rapport fra gynekologen ennå fordi timen er helt på slutten av dagen -kjeeedelig-. Men det kommer! Men måtte bare inn fordi mandag er veiedag og fortelle at resultat ble -0,7 kg. Veldig fornøyd med det! Målet er et halvt kilo pr. uke, så alt over det er skikkelig bonus. Ble glad av det (kan ikke huske sist jeg hadde nedgang tre mandager på rad, men det har jeg hatt nå). Så det var bra start på uken! Nå er det bare å krysse alt for et modent egg også 🤞 Takk for lykkeønskninger! Og at du delte din historie Fhuzzy Jeg har handlet litt på Tights, absolutt noen gode barer/lakris der. Heldigvis har jeg ikke så mye søthunger når jeg spiser lavkarbo. Jeg er SÅ mye mer glad i salt snacks enn godteri, og da kan jeg heldigvis ty til baconsnacks når nøden blir stor (holder meg til helgene). Så bra jobba! At du har nedgang med veiedag på mandag applauderer jeg, for her i gården henger helgens kos igjen slik at jeg heller veier og måler på onsdager 😅 men kanskje annerledes hvis du holder deg mer unna karbohydrater enn det jeg gjør. Her i gården er det karbofest hver lørdag 😂🤤 Flink er du 👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. april 2021 Forfatter #1949 Del Skrevet 26. april 2021 jentafralandet skrev (2 minutter siden): At du har nedgang med veiedag på mandag applauderer jeg, for her i gården henger helgens kos igjen slik at jeg heller veier og måler på onsdager 😅 Ja jeg har det sånn av flere årsaker. For det første har jeg hatt det i maange år, så det er en vane. Og de gangene jeg har vært på GR-kurs så har møtene også vært mandag, og vi måtte veie oss der. I fjor hadde jeg kostholdsveileder og måtte sende inn ukentlig vekt, og også der skulle hun ha den inn på mandager. Det har vært noen tilfeller for noen år tilbake der jeg tenkte at det var bedre å ha en annen dag, forsøkte f.eks en periode å ha det på fredager, fordi jeg alltid følte meg så flink mandag-fredag og det var gøy å se et lavere tall. Men jeg merket hvor galt det klikket i det mentale da. Fikk det for meg at jeg kunne slå meg mye mer løs da fordi det var jo så lenge til veiedag Nå hjelper å ha mandag som veiedag til å holde meg selv litt i ørene. Får bl.a ofte lyst på snacks, salt/usunn mat på søndager, men når jeg tenker på at jeg skal veie meg dagen etterpå så dropper jeg det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 26. april 2021 #1950 Del Skrevet 26. april 2021 Masse lykke til hos gynekolog ☺️❤️ Så utrolig flink du er, håper så det klaffer for deg snart ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 26. april 2021 #1951 Del Skrevet 26. april 2021 Lykke til hos gynekologen! Håper det ligger et stort, fint egg og venter på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 26. april 2021 #1952 Del Skrevet 26. april 2021 Lykke til hos gynekolog i dag. Får håpe det var et stort egg Gratulerer med en uke med vektnedgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. april 2021 Forfatter #1953 Del Skrevet 26. april 2021 Jaa det var et stort egg klart der! 😁 Jeg blir like overrasket hver gang! Absolutt null tro på et modent egg når jeg hoppet opp i stolen, spesielt med tanke på den utrolig svake EL-testen jeg fikk i går ettermiddag. Tror aldri jeg har sett så svak test noensinne. Men på høyre side lå det et modent egg på 21-22mm! Gynekologen mente at dette ville slippe i løpet av det neste døgnet (!). Om det er sant og jeg faktisk får EL i morgen på CD13 så er det så tidlig som jeg aldri før har fått EL (har fått på dag 14 et par ganger i år). Men ovitrelle ble skrevet ut likevel, for det er er nå greit som han sier. En sikkerhet. Og selv om egget finner på å slippe av seg selv så hjelper ovitrellen som en progresteronboost. Så jeg skal sette den i kveld. Ellers måtte jeg be om mer metformin og letrozol, for jeg er tom for alt av medisiner nå. Minner meg bare på hvor surt det er at jeg ikke ble gravid forrige syklus... Ellers så nevnte jeg for første gang til gynekologen om prøvestoppen til sommeren. Det var rart, for det er første gang jeg har nevnt det høyt! Og til en fagperson. De har jo aldri spurt om det, og jeg har ikke følt for å si noe. Alle gangene jeg har vært på klinikken så har vi jo levd i nuet, hva vi gjør i "denne syklusen" som teller. Men det ble naturlig å bare nevne det når jeg snakket om at jeg var veldig frustrert. At vi ikke hadde så mye tid igjen. Så han spurte, og jeg bekreftet at IVF ikke er et alternativ. Går det ikke til sommeren så kommer jeg ikke tilbake dit. Han var forresten enig i alle tankene jeg hadde om hvorfor jeg ikke er gravid ennå - at det rett og slett går på flaks nå. Jeg har EL, mannen har vist seg fertil med å ha befruktet meg tidligere, ingenting annet virker galt. Det eneste som taler litt i mot meg er alderen, at årsaken til at det tar tid nå vs. f.eks i 2014 da jeg ble gravid fire ganger på ett år, er at jeg nå er eldre. Så, det er bare å sette all sin lit til det fine egget som ligger klart! Da jeg kom hjem i ettermiddag måtte jeg ta en EL-test også, selv om jeg vet at det ikke er nødvendig. Blir så sykt nysgjerrig! Har EL-testene bare sluttet å fungere på meg liksom..!? Så interessant å ta en EL-test for å se hva den sa. Og den ble positiv! 😳 Måtte til og med dobbeltsjekke strimmelen med en digital, for å være sikker. Men joda, den smilte som bare det. Et så stort hopp på strekstyrken på EL-testene har jeg aldri hatt før! Er det ikke rart med et så modent egg som jeg hadde i dag, at streken i går ikke var sterkere?? Sjekk da, dette er i går og i dag: 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 26. april 2021 #1954 Del Skrevet 26. april 2021 Så gøy at det var en stort fint egg der, og plutselig LH hopp i tillegg! 😁 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 26. april 2021 #1955 Del Skrevet 26. april 2021 Må bare lufte for deg at jeg har skikkelig troen denne runden! Har en magefølelse på at det er nå det skjer for deg, så håper magefølelsen min stemmer denne gangen😁 Passer jo bra med egget som er ivrig etter slipp, og en vektnedgang som er helt super! Jeg tror absolutt det spiller rolle på fertiliteten. Når jeg ble gravid hadde jeg akkurat lagt om kostholdet til å inneholde mye mer grønnsaker og begynt på kosttilskudd for å stabilisere blodsukkeret selv, og det funket jo som bare det🤞🏼 Nå håpet jeg det samme gjelder for deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 26. april 2021 #1956 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Woho! 🎉 Glad på dine vegne! ❤️ For en fantastisk LH stigning! Nå blir det spennende! Tenk EL på dag 13!! 🙌 Endret 12. september 2021 av bittelillebolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 26. april 2021 #1957 Del Skrevet 26. april 2021 Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 26. april 2021 #1958 Del Skrevet 26. april 2021 Så deilig at EL testen var positiv! Og at det gikk fint hos gynekolog. Er så fint når man endelig får litt skikkelig farge på den streken etter svake tester. Krysser fingrene for full klaff denne runden🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 26. april 2021 #1959 Del Skrevet 26. april 2021 Hurra for egget! Og så gøy med den el-testen som PLUTSELIG ble positiv 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 26. april 2021 #1960 Del Skrevet 26. april 2021 Åh!! Så gøy med et fint egg! Må legge til at jeg ble gravid på den syklusen jeg hadde cd13-14, med modent 22-23mm egg, og satt sprøyta samme dag. Håper det samme gjelder deg! 💜. anbefaler forresten tortillalefsene på tights.no om du ikke er super strikt og glad i taco 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå