Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Håper virkelig du får positiv test denne gangen 🤞 hilsen snikleser som har fulgt med en stund 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg deler de samme tankene dine om at det er vanskelig å se for seg at man kan få en positiv test når det har gått så lenge ute . Men samtidig så er det jo sånn at det plutselig går:) ei jeg kjenner brukte 1,5 år på første og uplanlagt gravid når første var 6 mnd. Så er mye tilfeldigheter som spiller inn. Satser på to streker til helga 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Lily92 :hug: Det hjelper med slike ord fra noen som er akkurat på samme dpo som meg. Jeg har jo den fordelen av at jeg vet jeg kan bli gravid, så er takknemlig for det. Forstår at det må være ekstra vanskelig som førstegangs. Men er også frustrerende når månedene bare går og går og jeg ikke blir gravid, tross at jeg kan. Om ikke annet så er det en liten trøst (?) for deg og andre førstegangsprøvere at det er likt sånn sett. Det viser at det ikke trenger å være noe galt for å bli gravid, det kan bare ta litt tid... Men som du sier, plutselig kan det skje!

(og koselig med en snikleser @Månelilje setter pris på besøk og kommentarer :hug:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint om du lykkes nå, gode deg. Her er jeg førstegangsprøver, som har fått beskjed om at jeg må ha ivf, men tenker vi er i en vanskelig situasjon begge to. Begge vil det så inderlig. Likevel må jeg bare inn her og lese, håper at dpo-dagene går raskere enn de egentlig går, for er så gira på den positive testen din ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som @Lily92, det er ingen grunn til at det ikke plutselig skal gå 😊 Jeg har jo to IVF-barn og årevis med prøving bak meg uten at det var funnet noe galt med verken meg eller mannen, og nå - 9 år etter at vi begynte å prøve på førstemann - sitter jeg plutselig her med en uplanlagt nyfødt i armene ❤️ Ingen åpenbar grunn til at akkurat den syklusen skulle føre til et barn, for å si det sånn 😅 Jeg heier på denne syklusen; satser på at fri og påskesjokolade har gjort susen! 🤞🏼💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold håpet oppe, det er ingen grunn til at det ikke skal være din tur nå 😊 Nærmer seg tid for testing 🥰🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innom og sjekker etter oppdateringer her hver dag. Veldig spent på testingen, krysser alt jeg for en liten babystrek 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så godt at det gjør vondt å tenke på at tidsfristen nærmer seg. ❤️ Jeg håper så veldig at sistemann sitter nå! Forstår godt at du leter etter tegn på at noe er annerledes denne gangen, men det er jo ikke sikkert at det trenger å skje noe annerledes for at sistemann dukker opp. Du har jo helt nydelige og perfekte charter, og jeg tror egentlig dere bare trenger litt flask nå. 🍀 Slike dipper og topper trenger jo nødvendigvis ikke å bety noe heller, selv om det er veldig spennende å oppdage.  Så ikke mist håpet, selv om det ser veldig likt ut enn så lenge. Kanskje det eneste som blir annerledes denne gangen, er at den ikke tipper nedover, og at grafen endrer farge fra blå, til grønn? 🤞Håper, håper!

Mener å huske du skrev for lenge siden at det var en stund siden mannen din hadde testet seg, men er det også lenge siden han har sjekket vitaminene sine? Leste et sted at D-vitamin visstnok var vel så viktig for mannens reproduktive helse som for oss kvinner. Kanskje det hadde vært et forsøk verdt å prøve det ut, den siste tiden om det ikke skulle klappe nå? Jeg bare kastet ut en tanke, men dere vet jo selvsagt best selv hvordan deres situasjon er. :hug: Håper så veldig for dere!! 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO

Takk igjen for alle dere som orker å klikke dere inn og kommentere :hug: Vet at det er veldig kjedelig her for tiden... bare vente liksom. Jeg temper jo hver dag, og det er en liten glede jeg har hver morgen. Spenning når klokken dirrer og jeg skal ta dagens temp. Det lille jeg kan gjøre for tiden liksom. Får ikke vite noe om graviditet sånn, men får i det minste bekreftet at alt er normalt i det minste (at tempen holder seg høy pga. progesteron slik den skal, og ikke har defekt lutealfase)

Men forhåpentligvis kan jeg by på litt mer spenning i helgen. Teeenk om jeg kan se en svak strek på søndag!? Har altså tenkt å ta første test da, og jeg er klar over at det kan være for tidlig. Da jeg ble gravid i fjor var det ikke før 11 dpo at jeg kunne se noe. Men det kan jo hende at noe svakt kan skimtes, så da blir det brått mer spennende! Hååååper så!
Skulle dog bare ønske at noe var annerledes her i dpo-land så jeg virkelig kunne føle på håpet. Ber ikke om så mye, men et lite ømt bryst f.eks hadde vært fint :roll: Vet at ømme bryst slettes ikke er ensbetydet med graviditet, men om jeg hadde fått det nå så hadde det vært en forandring for meg og gitt meg mer håp om at dette faktisk kunne gå. Men neida, jeg klemmer og kliper (:lol:) men kjenner absolutt ingenting i brystene.

bittelillebolla skrev (15 timer siden):

Mener å huske du skrev for lenge siden at det var en stund siden mannen din hadde testet seg, men er det også lenge siden han har sjekket vitaminene sine? Leste et sted at D-vitamin visstnok var vel så viktig for mannens reproduktive helse som for oss kvinner. Kanskje det hadde vært et forsøk verdt å prøve det ut, den siste tiden om det ikke skulle klappe nå? Jeg bare kastet ut en tanke, men dere vet jo selvsagt best selv hvordan deres situasjon er. :hug: Håper så veldig for dere!! 

Ja, mannen har ikke hatt sædtest siden 2014, men den var tipp topp da. Og han gjorde meg jo gravid i fjor, så har egentlig ikke noe grunn til å tro at det ikke skal være dårlig nå. Han er jo bare 36 år også, så det er vel 'ingen alder' for en mann å bli bekymret sånn sett. Takknemlig for D-vitamintipset, skal tenke på det. En del av meg tenker at det egentlig ikke er vits når vi bare har to pp'er igjen. Tror egentlig bare vi må vente på flaksen. Men skal absolutt tenke på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende @Amatariel! Nå nærmer det seg virkelig testdag med stormskritt her 🤩 Frem til da får du prøve å nyte en kjempefin chart og at alt er som det skal være (selv om det sikkert er en mager trøst i denne venteperioden...). Så håååper vi at du kan skimte en strek nr. 2 på søndag, så fantastisk det hadde vært! Virkelig unner dere det altså. 

Øsnker deg en god helg når tid kommer ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som håper for deg når du skal teste i helgen. Tenk om du får to streker 🤩 Og fortsett å klem på brystene, plutselig gjør det kanskje vondt 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh tenk hvis! 🤞🤞

Og hva om du plutselig får noe rød/rosa spotting idag eller imorgen, for så å forsvinne igjen! 😄🙈🤞🤞

Såå spent på helgen på dine vegne 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Amatariel said:

8 DPO

Takk igjen for alle dere som orker å klikke dere inn og kommentere :hug: Vet at det er veldig kjedelig her for tiden... bare vente liksom. Jeg temper jo hver dag, og det er en liten glede jeg har hver morgen. Spenning når klokken dirrer og jeg skal ta dagens temp. Det lille jeg kan gjøre for tiden liksom. Får ikke vite noe om graviditet sånn, men får i det minste bekreftet at alt er normalt i det minste (at tempen holder seg høy pga. progesteron slik den skal, og ikke har defekt lutealfase)

Men forhåpentligvis kan jeg by på litt mer spenning i helgen. Teeenk om jeg kan se en svak strek på søndag!? Har altså tenkt å ta første test da, og jeg er klar over at det kan være for tidlig. Da jeg ble gravid i fjor var det ikke før 11 dpo at jeg kunne se noe. Men det kan jo hende at noe svakt kan skimtes, så da blir det brått mer spennende! Hååååper så!
Skulle dog bare ønske at noe var annerledes her i dpo-land så jeg virkelig kunne føle på håpet. Ber ikke om så mye, men et lite ømt bryst f.eks hadde vært fint :roll: Vet at ømme bryst slettes ikke er ensbetydet med graviditet, men om jeg hadde fått det nå så hadde det vært en forandring for meg og gitt meg mer håp om at dette faktisk kunne gå. Men neida, jeg klemmer og kliper (:lol:) men kjenner absolutt ingenting i brystene.

Ja, mannen har ikke hatt sædtest siden 2014, men den var tipp topp da. Og han gjorde meg jo gravid i fjor, så har egentlig ikke noe grunn til å tro at det ikke skal være dårlig nå. Han er jo bare 36 år også, så det er vel 'ingen alder' for en mann å bli bekymret sånn sett. Takknemlig for D-vitamintipset, skal tenke på det. En del av meg tenker at det egentlig ikke er vits når vi bare har to pp'er igjen. Tror egentlig bare vi må vente på flaksen. Men skal absolutt tenke på det.

Krysser fingrene for svak positiv test i helgen eller rett over 🤞 Det må være veldig tøft å holde motet oppe, men jeg tenker at dere har like stor sannsynlighet for å lykkes denne syklusen uansett hvor mange ganger dere har hatt uflaks tidligere! Om man får 1-5 hver gang man kaster en terning de første 8 gangene har man ikke noen mindre sjanse for å få 6 den 9-ende gangen :)

Er kun en anekdote selvfølgelig, men vi traff på første syklus etter at samboeren hadde fått tilskudd av D-vitamin etter å ha fått påvist veldig lave nivåer. Ikke sikkert det er relevant for dere, men om noens menn har lite energi kan jeg absolutt anbefale å få det sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte mitt håper veldig for deg nå Amatariel! ❤️ Unner deg såå å se en liten strek nummer to til helga! 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge dagboka di nå i helga - Er spent på dine vegne! Lykke til igjen, og god helg ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...