Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er rart med disse EL- symptomene. Føler de kommer og går i mange dager, klarer ikke å se noe mønster i det hele tatt. Alt fra press/ømhet i underlivet, murringer, slim og ømme pupper til ingen symptomer og plutselig masse symptomer igjen. Skjønner ingenting 😅 

Håper sistemann sitter for deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

Jaa, i dag satte FF kryss! Så deilig når det bare fungerer slik det skal 😁 Med tester, temp og  at FF setter EL på dagen jeg også mener er riktig. En utrolig deilig bekreftelse dette. føler jeg på ordentlig at dpo-land kan begynne.

3dpo.jpg.55804b3656130f9f1d06d2c349581d6e.jpg

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare å nyte DPO-land 🤩 er så gøy at vi er helt likt. Når tenker du å teste? Jeg tror jeg skal teste på søndag om en uke. Da er vi 10 DPO😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (42 minutter siden):

Nå er det bare å nyte DPO-land 🤩 er så gøy at vi er helt likt. Når tenker du å teste? Jeg tror jeg skal teste på søndag om en uke. Da er vi 10 DPO😀

Ja er det jeg også kanskje lander på... jeg vet jeg burde vente til 11 dpo, og at jeg er så nysgjerrig at jeg egentlig vil teste 9 dpo. Så 10 dpo er på en måte et kompromiss til meg selv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin økning! 🤩 Denne prøveperioden har jeg veldig tro på! 🤞🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at den satte kryss og at tempen øker 😃 krysser så fingrene for deg denne syklusen🤞🏻🤞🏻 Nyt dpo land før testingen starter😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev til deg i tempetråden at jeg syns det så så bra ut denne grafen men så du sablet meg ned med like grafer 😉

Jeg har en god følelse for deg denne pp'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å teste på dpo 9, da tester jeg på samme dag som deg hvis du tester dpo 10. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom en del her i prøverdagboken din, og ser at du deler mye av din erfaring i forumet. Du virker som en veldig klok og empatisk dame. Håper virkelig at denne PP’en blir full klaff for deg ❤️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser virkelig fingrene for denne PPen Amatariel ❤️ Må fortsatt innom å titte når jeg først er innom forumet. Håper SÅ for at du og mannen skal få to streker innen fristen dere har satt dere. Du virker som ei fantastisk dame, unner det alt godt! 
Sitter selv godt inne i babybobla med lille på snart 4 uker, og er nå i gang med dagens 1000. amming. Slitsomt, ja, men veldig verd alt sammen. Kanskje sitter du der med din egen lille desember 21 ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg @PepsiFlax! Gratulerer så mye med din lille! ❤️ Utrolig at tiden på en måte går så uendelig sakte, men samtidig så fort. Syns ikke det var så lenge siden vi skrev her inne sammen og det var spennende prøvetanker på vei, men så nærmer det seg faktisk året. Rart at du har fått din baby, og jeg er ikke gravid en gang. Slik kan forskjellene være. Men satser på at til neste år på denne tiden så har jeg også en liten klump 💞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende det skal bli å følge med på deg her de neste dagene @Amatariel! Er det en som virkelig fortjener en positiv test her så er det vel deg 🤞🏼❤️ (Både med all den innsatsen du og mannen har lagt inn, men også all kunnskapen og støtten du gir alle her på forumet). Sender deg gode tanker ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 DPO

Det var hardere å komme tilbake til hverdagen etter påskeferien enn først antatt. Litt overrasket over det, for har hjemmekontor så skulle tro det var en smooth overgang, men nei. Hjemmekontor har jo nesten blitt den nye normalen nå så... Men ja, vi koste oss enormt med ferie der vi bare har gjort avslappende ting (nesten ikke vært utenfor huset). Vi har tilbrakt nesten hver time i fellesskap som familie, sett filmer, tv-serier og spilt spill. Og ellers har jeg lest mange bøker. Vi har sovet lenge om dagene, og spist mye god mat i store måltider. Og godteri. Mye godteri.
Så det som må endres på når en sånn ferie er overstått er hovedsakelig døgnrytmen og kostholdet. Så nå er jeg mye trøtt, og hodepine pga. sukkeravvenningen. Bare min egen skyld så klart, men det er likevel hardt 🙄

Dpo-land går som vanlig. Ikke veldig raskt, men det var jeg forberedt på og tar det egentlig fint som det er. Som nevnt tidligere er jeg bare så glad for at jeg er på riktig side av EL-streken. Så mindre bekymringer nå. Det er godt. En positiv ting er jo at denne uken føles kortere ettersom den på en måte startet på en tirsdag, i alle fall hverdagen. Så plutselig var det onsdag nå jo, og ikke såå lenge til helg.

Jeg er så spent på svaret og ønsker meg ingenting annet enn en positiv test. Tenk om!! Samtidig er det vanskelig å tro. Nå har det ikke gått på mange, mange måneder - selv om vi har truffet EL med god margin. Så hvorfor skulle det gå nå?
Så jeg gruer meg veldig til testing og svar. Denne gangen vil det negative svaret virkelig gjøre vondt. Sånn slå sammen alle de andre negative syklusene-vondt. Denne gangen betyr negativt svar garantert ingen 2021-baby. Garantert ikke samme år som min søster. Og det vil bety kun to sjanser til. Føles så nært slutten når jeg kan si "dette er nest-siste syklus" 😞 Så ja, dette gruer jeg meg til.

Tempen er som den pleier. En del av meg er glad for den er så fin sånn skoleeksempel-messig. En annen del skuffet over at det ikke fremgår noe som er annerledes. SE så lik denne nåværende (oransje) grafen er de tre forrige... og det er jo ikke noe bra. Ble jo ikke gravid på noen av dem så. Så håper hver morgen på en temp som skiller seg ut.

6dpo.JPG.c012af9b1f63c63320a55e88cf7d0290.JPG

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

6 DPO

Det var hardere å komme tilbake til hverdagen etter påskeferien enn først antatt. Litt overrasket over det, for har hjemmekontor så skulle tro det var en smooth overgang, men nei. Hjemmekontor har jo nesten blitt den nye normalen nå så... Men ja, vi koste oss enormt med ferie der vi bare har gjort avslappende ting (nesten ikke vært utenfor huset). Vi har tilbrakt nesten hver time i fellesskap som familie, sett filmer, tv-serier og spilt spill. Og ellers har jeg lest mange bøker. Vi har sovet lenge om dagene, og spist mye god mat i store måltider. Og godteri. Mye godteri.
Så det som må endres på når en sånn ferie er overstått er hovedsakelig døgnrytmen og kostholdet. Så nå er jeg mye trøtt, og hodepine pga. sukkeravvenningen. Bare min egen skyld så klart, men det er likevel hardt 🙄

Dpo-land går som vanlig. Ikke veldig raskt, men det var jeg forberedt på og tar det egentlig fint som det er. Som nevnt tidligere er jeg bare så glad for at jeg er på riktig side av EL-streken. Så mindre bekymringer nå. Det er godt. En positiv ting er jo at denne uken føles kortere ettersom den på en måte startet på en tirsdag, i alle fall hverdagen. Så plutselig var det onsdag nå jo, og ikke såå lenge til helg.

Jeg er så spent på svaret og ønsker meg ingenting annet enn en positiv test. Tenk om!! Samtidig er det vanskelig å tro. Nå har det ikke gått på mange, mange måneder - selv om vi har truffet EL med god margin. Så hvorfor skulle det gå nå?
Så jeg gruer meg veldig til testing og svar. Denne gangen vil det negative svaret virkelig gjøre vondt. Sånn slå sammen alle de andre negative syklusene-vondt. Denne gangen betyr negativt svar garantert ingen 2021-baby. Garantert ikke samme år som min søster. Og det vil bety kun to sjanser til. Føles så nært slutten når jeg kan si "dette er nest-siste syklus" 😞 Så ja, dette gruer jeg meg til.

Tempen er som den pleier. En del av meg er glad for den er så fin sånn skoleeksempel-messig. En annen del skuffet over at det ikke fremgår noe som er annerledes. SE så lik denne nåværende (oransje) grafen er de tre forrige... og det er jo ikke noe bra. Ble jo ikke gravid på noen av dem så. Så håper hver morgen på en temp som skiller seg ut.

6dpo.JPG.c012af9b1f63c63320a55e88cf7d0290.JPG

Føler med deg, er på sukker-detox selv 😟 Fordelen er at man føler seg bedre i kroppen med en gang! 

Jeg kan ikke noe særlig med disse tempene, men jeg håper virkelig at det går veien for deg 💕 Sender mange tanker og klemmer din vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her 😅 har jo blitt helt avhengig av all sjokoladen og godteriet🙈

skjønner så godt hvor skuffet du blir denne syklusen om det ikke blir klaff nå ja! Nå må jo gullegget komme snart må man da tro. Håper så det er denne syklusen for deg, det blir full klaff😊🤞🏻🤞🏻 Har du pleid å hatt noe temp dipp eller noe i de syklusene i tidligere svangerskap? Håper et eller annet skjer annerledes med tempen imorgen😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (13 minutter siden):

Har du pleid å hatt noe temp dipp eller noe i de syklusene i tidligere svangerskap? 

Nei egentlig ikke. Det som er vanskelig for meg nå er at det er så lenge siden jeg ble gravid sist (hvor jeg tempet) at sammenligningsgrunnlaget egentlig er litt dårlig. Jeg hadde en del hormonforstyrrelser før da jeg ble gravid. Hvis du kommer inn på denne linken så er det et overlay av min nåværende chart + 4 jeg ble gravid i. Ikke veldig mye som er konsekvent? :ohmy: Nåværende syklus ligner kanskje litt på 2014-charten, men ikke så mye på det andre. Den ligner nok aller mest på de syklusene jeg nettopp har hatt bak meg 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...