Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ja, tar noen dager før EL og til EL er overstått. Tar en god shot fra flasken hver morgen da 😅

Da prøver jeg det neste periode. Leker ikke «prøver» nei 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du får litt fred nå i dpo-land og at dagene ikke blir så altfor lange 😊

Symptomjakt er jeg også dårlig på, kroppen min er ikke så konsekvent i hvilke symptomer jeg får mellom el og mensen, så hvis jeg kjenner etter vil jeg som oftest klare å finne noe som er nytt 🙈  Men enig i at det uansett er kjekt å kartlegge.

Nei, nå heier jeg på egget og dens utkårede soldat! Håper det blir en positiv test her om en ukes tid 🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du allerede er så mange dpo. Kanskje det ikke føles som "allerede" for deg, men fra sidelinjen går tida ganske fort. Nå er det virkelig bare venting som gjenstår ja. Håper dagene går raskt. Skal du inn på kontoret noe denne uka, eller blir det hjemmekontor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (20 minutter siden):

Skal du inn på kontoret noe denne uka, eller blir det hjemmekontor? 

Fysisk kontor 4 av 5 dager, så det blir godt! Har knapt vært ute av huset dagene i denne uken så. Og da går alt eeekstra sakte :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Fysisk kontor 4 av 5 dager, så det blir godt! Har knapt vært ute av huset dagene i denne uken så. Og da går alt eeekstra sakte :roll:

Kan absolutt tro på at tiden går sakte når det er mye tid hjemme. Det blir godt med denne uka da🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende dette altså 🥺 her dukket ikke mensen opp, så hadde nok ikke el heller. Pokkers pcos. Får leve gjennom deg da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettundervisning hele neste uke, så ja - jeg kan virkelig kjenne meg igjen i at ting går i sneglefart når man er hjemme hele dagen. Vi er ganske like i løypa, så jeg unner oss at den neste uken flyr avgårde ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO

Lite som skjer her. Veldig greit å være på jobb denne uken, for tiden går faktisk litt raskere da. Mer å gjøre, og jeg er mer sliten (les: sovner tidligere på kveldene). Jeg testet ikke i går eller i dag ettersom streken var såå svak på søndag, men jeg har tenkt å gjøre det i morgen bare for å sjekke om den har blitt blenda.

Tempen er fortsatt høy og fin. Det legger jeg ikke noe i lenger, for den er jo alltid det. Sammenligner med de tre siste syklusene her og ser at tempen på 6 dpo jo så og si er identiske. Så går ikke an å tolke noe graviditet ut fra det... er mest sannsynlig ikke det. Hadde nesten håpet på noe annerledes, for litt ekstra håp, men men.

?o=1&

Jeg vet jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige på dette tidspunktet i dpo-land... men nå MÅ jeg bare bli gravid snart. Jeg forbanner alle månedene som har gått med korona bak oss, og den gyldne muligheten til å være hjemme i ro. Uten sosial omgang. Misforstå meg rett, jeg er også lei av pandemi og ønsker en normal hverdag tilbake igjen. Men jeg er helt avhengig av å holde et evnt. svangerskap for meg selv (med mannen da) frem til overstått OUL. Slik som det har vært og er nå, så er det MYE enklere enn om ting blir vanlig igjen. Jeg begynner å kjenne på det yrende livet som så vidt har begynt å komme... med disse dagene på jobb der jeg har møtt kolleger så er det ingen tvil om at i det øyeblikket det er innafor å ta en fest så blir det det. Alle snakker om det. Og ikke bare èn! Vi hadde faktisk sommerfest i fjor, men ganske lav smitte da. Julebord ble jo avlyst. Men alle er gira på å finne på mye sprell fremover. Hvis jeg blir gravid nå så er det OUL ca. midt i juni. Jeg skal klare å holde ting i sjakk til da, men etter sommerferien kommer det til å bli vanskelig. Jeg klarer det jo alltids, men er utrolig mye mer pes. Og så irriterende når alt det sosiale har vært dødt i ett år og skjule et svangerskap (og min da skjelvende psyke) ville vært mye enklere :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du - spennende dager i vente, nå ❤️ Kunne du se noen endringer i temperaturen den gangen du ble gravid (eller de gangene du ble det)? 

Krysser fingrene for en forandring snart og at det blir noe denne runden. Jeg kjenner også på at du nå MÅ bli gravid snart! 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (12 minutter siden):

Kunne du se noen endringer i temperaturen den gangen du ble gravid (eller de gangene du ble det)? 

Nja, både og. Slet veldig med charting før, fordi jeg hadde såpass mye hormonforstyrrelser. Det var ikke alltid FF fant EL på en gang o.l. Så det gir meg ikke sånn kjempemye sånn sett, om du forstår. Om du klikker inn på charten min her, blar helt ned så er de 5 siste chartene de jeg har blitt gravide på. Mye rar temp der :Knegg:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (59 minutter siden):

Nja, både og. Slet veldig med charting før, fordi jeg hadde såpass mye hormonforstyrrelser. Det var ikke alltid FF fant EL på en gang o.l. Så det gir meg ikke sånn kjempemye sånn sett, om du forstår. Om du klikker inn på charten min her, blar helt ned så er de 5 siste chartene de jeg har blitt gravide på. Mye rar temp der :Knegg:

Ja, jeg skjønner hva du mener med at det ikke er helt helt klart mønster😅 Det må være din tur nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig- Nå er det PÅ TIDE at du blir gravid.
Kom igjen, kropp og egg og soldater...! :pisk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til de neste dpodagene! Håper for deg nå, nå må det jo være din tur!

Endret av saloni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dagene går litt raskere med fysisk kontor 😊  Er ikke barebare å vente på svar.. Har du noen tanker om når du begynner med testing denne prøveperioden?

Jeg håper veldig for deg nå altså 🤞 Hadde jo vært helt herlig med en så fin bursdagsgave i desember! Nei, skal krysse alt jeg har av fingre og tær, også håper jeg så veldig at vi blir maaaange på gravidlista denne mnden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (59 minutter siden):

Har du noen tanker om når du begynner med testing denne prøveperioden?

Ja, tenker man på annet egentlig? 😆

Jeg gjør i alle fall nesten ikke det. Jeg har tenkt og tenkt. Min historie er jo at jeg har pleid å teste fra 9 dpo. Årsakene til det har vært flere. For det første hadde jeg lutealfase på 10 dager i mine tidligere prøverunder, og jeg syns plutselig mensen VAR så mye kjipere enn en negativ test. Da kunne jeg forberede meg... Og for det andre så testet jeg faktisk positivt da jeg var gravid på 9 dpo, de gangene jeg var det. Og det var jo opptil flere ganger. Så har liksom holdt meg til den dagen.

Men så ble jeg jo gravid i sommer da, og negativ test kom på både 9 og 10 dpo. Og etter litt reseach så har jeg funnet ut at de strimlene som selges på babyplan, som jeg bruker nå (og brukte da) har blitt dårligere. Noe har de gjort i produksjonen sin, for jeg reagerer annerledes på dem nå. Det ser jeg tydelig i ovitrelle-testingen min også. Så, strek på 9 dpo er ikke sannsynlig for meg lenger. I tillegg så har lutealfasen min økt til 12-13 dager. Jeg har kjent på at disse dagene her, fra jeg får negativ test og skjønner jeg er gravid til mensen kommer - er umenneskelig tunge. De helt klart verste i hele syklusen. Så jo færre av dem jo bedre, sånn egentlig... 

Nå til helgen skal vi reise bort også. Første gang på eeevigheter. Så det er jo 'typisk' da, men egentlig så er det nok en positiv ting. For da klarer jeg å vente mens jeg gjør noe hyggelig. Skal besøke en vennefamilie og overnatte fra lørdag til søndag. Jeg kunne testet på lørdag 10 dpo før vi dro, men jeg tror ikke jeg blir å gjøre det. Jeg vil rett og slett ikke vite svaret før jeg drar bort og mens jeg er der. Uansett utfall faktisk. Begge deler vil sette meg ut og ødelegge/påvirke turen. Så jeg tror jeg har bestemt meg for at jeg skal teste på kvelden på 11 dpo når vi kommer hjem den søndagen.

Ble langt svar på ditt enkle spørsmål Atticmess :Knegg:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er like bak deg, og fy søren så kjipt det er å bare... vente! Altså, det er ingenting å gjøre. Når man jakter på EL, er det i alle fall noe som skjer og kan skje, nå må man bare vente på enten en positiv/negativ test eller mensen, og jeg må innrømme at jeg ikke syns noe om dette 😂 Nå kjenner jeg i tillegg på alle symptomer, men føles som PMS. Jeg kjenner murringer fra tid til annen, humørsvigninger, ømme pupper - alt dette er symptomer på PMS og at mensen kommer. Så er det jo dette med tempen også! Så ja - jeg forstår deg godt, selv om jeg kun har vært med en liten stund.

Godt dere skal reise vekk ❤️ Kanskje det er det som skal til for at du kroppen din kan ta i mot spiren, og holde seg der. Stress kan umulig være bra for kroppen generelt, når man slipper en del kortisol. Jeg skal reise til hjembyen min i helga, så vi får begge litt avbrekk som for din del er helt fortjent! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Ja, tenker man på annet egentlig? 😆

Haha, nei var det da 🙈 Vanskelig å ikke tenke på det i dpo-land ihvertfall 😅

Det er bra du har såpass god oversikt over når du eventuelt kan få positiv test fra. Høres jo veldig fornuftig ut å vente lengre enn 9/10 dpo, hvis testen da uansett ikke vil være positiv. Jeg forstår så godt hva du mener med dagene før mensen.. Det er virkelig de værste dagene det. Merker jeg har begynt å grue meg til dem..

Høres ut som en finfin plan å kose seg med venner i helga og avente testingen til man er hjemme igjen 😊 Kanskje dagene går litt fortere da også? 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

I dag mener jeg testen er blenda. Har myst i alle vinkler, men klarer ikke se noe, ikke skyggestrek heller. Dere ser ikke noe dere heller nei? Så da betyr det at jeg er "klar" sånn ovitrellemessig i alle fall til reell testing. Det er fint å vite. Men som jeg skrev i innlegget i går så skal jeg ikke ta test før søndag kveld.

Test 1, 2, 3, 4 og 7 dpo
159248018_477752190264491_2461547533173148165_n.jpg.697857d20397db3711c9cb363416d797.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ingen strek! Så da er det bare de siste ventedagene igjen! Hvordan går det med deg, er det kaos oppi hodet eller klarer du å logge litt av innimellom? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...