bittelillebolla Skrevet 3. mars 2021 #1521 Del Skrevet 3. mars 2021 (endret) Kjempe fin chart så langt! 😍 Blir spennende å se om hva tempen gjør i morgen. Har troa på denne prøveperioden din. 🌱 Endret 12. september 2021 av bittelillebolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unicorn27 Skrevet 3. mars 2021 #1522 Del Skrevet 3. mars 2021 Masse masse lykke til denne PP, håper sånn for deg at spiren sitter denne gangen 🤞🤞❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 3. mars 2021 #1523 Del Skrevet 3. mars 2021 Denne gangen SKAL det klaffe, @Amatariel! Jeg krysser fingrene for oss begge! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 3. mars 2021 #1524 Del Skrevet 3. mars 2021 Imponerende med tre runder, altså! Jeg liker å tro at det ikke er sånn at én "ladning" er "god" eller "mindre" god, men i hver ladning (uff, føltes fælt å skrive det ordet, jeg beklager 😂) så er det noen supersoldater og noen litt halvslappe førstegangstjenere. De fornyer seg jo hele tiden, så jeg syns det er en klok tanke. Jeg håper veldig at det klaffer for dere denne gangen. Det var rørende å lese om praten deres etter mannens hyggestund og hvordan dere fikk rensket opp litt. Det er fint når man får ordnet opp og pratet ordentlig sammen: dere skal jo være hverandres store støtte i livet i mange år til, i både store og små prøvelser. Godt å kunne ha det så trygt sammen da ❤️ Heier på dere ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 3. mars 2021 #1525 Del Skrevet 3. mars 2021 Så bra, kjære deg! Kanskje det er greit at han vet om el, sånn at han ikke gjør noe utenom igjen? Her kunne min lett ha ordnet seg selv, selv om vi hadde oss annenhver dag, haha. Glad på dine vegne ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. mars 2021 #1526 Del Skrevet 3. mars 2021 Jippiii, hurra for EL! 😄 Da er vi plutselig ganske likt i løypa 👏 3 ganger på en dag, altså - WOW! Dere er jo dét superparet. Jeg kan bare mimre om dagene jeg orket/hadde lyst såpass mye i løpet av en dag. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at meg og min samboer er noe mindre superpar altså, men vi er ikke i nærheten av å ha samme sexlyst som dere Men altså, det kan jo ikke gå galt nå. Jeg tenker du skal koooose deg i DPO sammen med meg, også får vi begge positive tester i midten av mars (jeg har forresten bursdag rundt den tiden jeg eventuelt skal ta test 😮) Uansett, frøken, happy humping! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #1527 Del Skrevet 4. mars 2021 (endret) 1 DPO Sai skrev (På 3.3.2021 den 18.40): Imponerende med tre runder, altså! Jeg liker å tro at det ikke er sånn at én "ladning" er "god" eller "mindre" god, men i hver ladning (uff, føltes fælt å skrive det ordet, jeg beklager 😂) så er det noen supersoldater og noen litt halvslappe førstegangstjenere. De fornyer seg jo hele tiden, så jeg syns det er en klok tanke. Ja det høres veldig fornuftig ut. Håper det er sånn!! Ms.Sommerfugl skrev (På 3.3.2021 den 20.57): Jippiii, hurra for EL! 😄 Da er vi plutselig ganske likt i løypa 👏 3 ganger på en dag, altså - WOW! Dere er jo dét superparet. Jeg kan bare mimre om dagene jeg orket/hadde lyst såpass mye i løpet av en dag. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at meg og min samboer er noe mindre superpar altså, men vi er ikke i nærheten av å ha samme sexlyst som dere Men altså, det kan jo ikke gå galt nå. Jeg tenker du skal koooose deg i DPO sammen med meg, også får vi begge positive tester i midten av mars (jeg har forresten bursdag rundt den tiden jeg eventuelt skal ta test 😮) Uansett, frøken, happy humping! Ja det må sies at det er ikke vanlig for oss med tre ganger på èn dag 😆 En og annen måned så får jeg ham med på to ganger på en dag rundt EL, spesielt rundt helg der det er enkelt på lørdagsmorgen når vi slapper av, og så har vi en hyggelig lørdagskveld. Men ja, da føler man seg som de ungdommene Det var sånn vi holdt på da vi var 17 år... Hadde vært en fantastisk bursdagsgave for deg med positiv test!! Det syns jeg du fortjener Og jeg også. For jeg har IKM dagen etter termindatoen jeg fikk da jeg ble gravid i sommer 😔 Det er ekstremt tungt å gå igjennom en termindag slik uten å være gravid igjen (jeg har vært igjennom begge deler før). Nå skulle jeg jo ønske at jeg var gravid denne dagen med en spire som var stor og sikret frisk. Men jeg får ta en spennende babystrek som en godt alternativ. Så jeg håååper. I dag da jeg tempet så ble jeg skuffet. 1 dpo og så lav temp... kan den ikke klatre litt i det minste? Helt utrolig at jeg alltid får en dårlig følelse rett etter EL! Når jeg har sett sterk EL-test og tatt ovitrelle også. Må ha litt mer tillitt til kroppen tror jeg. For når jeg så overlay-grafen min i dag, så var den lav også i desember på denne dagen. Det er i morgen den må opp. Så vi krysser fingrene for at det skjer! Ellers er jeg i gang med g-testingen. Har pleid å teste med onestep de siste ovitrelle-syklusene, fordi de er veldig billige og jeg syns de fungerer greit. Ikke like bra som babyplan, men dugende. Men nå fant jeg ut at jeg skulle bruke babyplan. Har ikke testet ut ovitrelle med dem siden 2014, og noe har altså skjedd med de testene siden da, for de er mindre sensitiv nå. Så ville ha en fersk babyplanrekke. Slik ble dagens test på 1 dpo: Endret 17. mars 2021 av Amatariel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 4. mars 2021 #1528 Del Skrevet 4. mars 2021 Håper du slipper mensen rett etter termindatoen som du egentlig skulle ha😞 krysser alt for deg❤️ Høres ut som du og mannen har det veldig bra sammen og så mye sex tror jeg ikke det er så mange par som har vært sammen lenge har 😅 tror vi har sånn gjennomsnittelig 2-3 ganger i uka og aldri mer enn 1 gang om dagen😅 Angående tempen din, vil det si at eggløsningen er idag ettersom tempen fortsatt er lav? Har du tatt eggløsningstest for å se at den blir negativ igjen etter positiv? 😊håper dette er mnd og at gullegget har møtt sædcellen og er på vei ned i egglederen i skrivende stund🤞🏻 Heija egget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #1529 Del Skrevet 4. mars 2021 Love90 skrev (5 minutter siden): Angående tempen din, vil det si at eggløsningen er idag ettersom tempen fortsatt er lav? Har du tatt eggløsningstest for å se at den blir negativ igjen etter positiv? 😊håper dette er mnd og at gullegget har møtt sædcellen og er på vei ned i egglederen i skrivende stund🤞🏻 Heija egget Jeg tok en nesten positiv EL-test på mandag ettermiddag, samme dag som UL viste egg på 20mm. Og jeg injiserte ovitrelle den kvelden. Er (dessverre) ikke vits å teste med EL-test mer da, for da vil den uansett bli positiv. Egget slipper ca. 36 timer etter ovitrelle, så jeg har beregnet EL til i går. Kan jo ha skjedd i natt. Uansett så har jeg sett på all tempedataen min, og det er visst helt normalt at tempen bruker litt tid de syklusene ovitrelle er i bildet. Så den øker nok i morgen satser jeg på 👍 Takk for heiaropene - det betyr mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 4. mars 2021 #1530 Del Skrevet 4. mars 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): Jeg tok en nesten positiv EL-test på mandag ettermiddag, samme dag som UL viste egg på 20mm. Og jeg injiserte ovitrelle den kvelden. Er (dessverre) ikke vits å teste med EL-test mer da, for da vil den uansett bli positiv. Egget slipper ca. 36 timer etter ovitrelle, så jeg har beregnet EL til i går. Kan jo ha skjedd i natt. Uansett så har jeg sett på all tempedataen min, og det er visst helt normalt at tempen bruker litt tid de syklusene ovitrelle er i bildet. Så den øker nok i morgen satser jeg på 👍 Takk for heiaropene - det betyr mye! Ja, selvfølgelig😅 tenkte ikke på i farta at den ovitrellen gir utslag på positive tester uansett! Da er vel 1 dpo idag ja😃 godt å være over i dpo land da😊 denne mnd skal det gå ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 4. mars 2021 #1531 Del Skrevet 4. mars 2021 Så sprøtt med de babyplantestene. Jeg skjønner ingenting der heller, brukte de fast i 2015/2016, og da elsket jeg de! Men nå er de utrolig uforutsigbare mtp. skyggestreker og sensitivitet 🙄 Håper virkelig dere kommer i mål denne gangen 💜💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #1532 Del Skrevet 4. mars 2021 Snurrepurre skrev (1 minutt siden): Så sprøtt med de babyplantestene. Jeg skjønner ingenting der heller, brukte de fast i 2015/2016, og da elsket jeg de! Men nå er de utrolig uforutsigbare mtp. skyggestreker og sensitivitet 🙄 JA! Hvorfor endre noe som fungerte så bra?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 4. mars 2021 #1533 Del Skrevet 4. mars 2021 Amatariel skrev (13 minutter siden): JA! Hvorfor endre noe som fungerte så bra?? Mistenker billigere produksjon og mer overskudd.. dårligere er de iallfall, og det er sjukt frustrerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. mars 2021 Forfatter #1534 Del Skrevet 4. mars 2021 En annen ting som frustrerer meg litt er at det er så ustabilt om man kjenner EL på kroppen eller ikke. I alle år tidligere der jeg har vært prøver så har jeg aldri kjent EL. Alt av kroppslige symptomer har vært helt fraværende. Ikke EL-slim, ingen murringer, ingen stikk eller smerter. Har vært helt avhengig av EL-tester og temping. Og med mye krøll på de områdene også noen ganger så ante jeg ikke om jeg hadde hatt EL, og klarte derfor å bli overrasket en gang jeg ble gravid og ikke trodde jeg hadde hatt det. Så kom året 2020. Kroppen min var litt annerledes etter oppstarten av prøving på sistemann. I juni fikk jeg klare positive EL-tester og dagen etterpå var det ingen tvil om hva som skjedde inni der. Jeg våknet faktisk om natten og lå i fosterstilling i smerter en god stund. Denne eggløsningen ble jeg jo gravid på også. Utover høsten her har det vært hipps om happ om jeg har kjent noe. Enkelte sykluser har det vært klare stikk der jeg har skjønt at -nå- skjer det. En gang måtte jeg stoppe i trappen for å puste meg igjennom før jeg kunne trå videre. Andre sykluser har jeg ikke kjent noe. Forrige måned fikk jeg klare murringer dagen etter ovitrelle og jeg tør påstå at jeg kjente ca. tidspunkt når eggløsning faktisk skjedde. I går kjente jeg ikke noe igjen! Kan være at EL var om natten, og at det var såpass mildt at jeg ikke våknet av det. Men frustrerende ja! Føler jeg har bedre oversikt hvis jeg kan kjenne det selv. Mer betryggelse liksom. Men men - er visst ikke meningen at alt skal være stabilt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oransje Skrevet 4. mars 2021 #1535 Del Skrevet 4. mars 2021 Håper virkelig det klaffer for deg denne PP og at du får en positiv test snart! Krysser fingrene for deg. ❤️ Kroppen er så rar. Jeg hadde ganske klare EL-smerter forrige syklus, og det er jo greit å ha de symptomene (selv om det er ubehagelig) - men det er jo ikke sikkert at det samme vil skje denne PP - venter i spenning. 😄 Synes det er spennende å følge med på hva som skjer i kroppen spesielt etter en lang periode med prevensjon . Skjønner at det er frustrerende at det varierer sånn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 4. mars 2021 #1536 Del Skrevet 4. mars 2021 Krysser fingre og tær for pos test denne perioden. Så mye tid og krefter du bruker både på din egen pp og på alle våre andre sine, så fortjener du pos test nå! Imponert over deg 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffelarsen Skrevet 5. mars 2021 #1537 Del Skrevet 5. mars 2021 Lykke, lykke, lykke til Amatariel🥰 Håper spiren sitter nå i mars! Kanskje et litt dumt spørsmål fra meg, men tar du graviditetstest hver dag etter EL? Er det for en spesiell grunn, eller bare for å vite så tidlig som mulig? Gleder meg til å følge deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #1538 Del Skrevet 5. mars 2021 kaffelarsen skrev (13 minutter siden): Kanskje et litt dumt spørsmål fra meg, men tar du graviditetstest hver dag etter EL? Er det for en spesiell grunn, eller bare for å vite så tidlig som mulig? Neida, det er ikke et rart spørsmål - skjønner godt at du lurer hvis man ikke kjenner nærmere til bakgrunnen. Det er sånn at jeg har injisert en eggløsningssprøyte denne syklusen (ovitrelle), og i den er det hcg. Det betyr at man vil få falsk strek på testen etter EL. Så er det varierende hvor lenge dette sitter i kroppen til folk. Hovedregelen er at det skal være ute 10 dager etter injisering. Men når det skjer vet man ikke, så dersom man ikke tester ut medinsinen, så er det nesten umulig å vite om det er en falsk strek pga. medisinen eller en reell babystrek man ser hvis man tester f.eks 9-10 dpo. Jeg klarer ikke holde meg til IKM med å teste, derfor må jeg vite når medisinen er ute. Jeg skal ikke teste hver dag, bare til streken blir helt blenda igjen. Da vet jeg at medisinen er ute, og jeg kan gjøre meg klar til ordentlig testing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #1539 Del Skrevet 5. mars 2021 (endret) 2 DPO Ja, dette går jo rasende fort 😆 Eh nei, men jeg skal forsøke å bruke den kommende uken på å slappe av. Var temmelig heftig her i starten av uken med gyn.timen, styret med mannen, masse sex osv. Jakten på EL er i seg selv slitsom nok, så nå trenger jeg nok litt ro. MEN enklere sagt enn gjort. Jeg klarer ikke la være å tolke og styre litt heller. Er ganske aktiv i tempe- og ovitrelle-tråden, men for min egen del og historiens del så kopierer jeg inn litt hit. Beklager til dere som får infoen min dobbelt opp! Men en gang i fremtiden kan det fint for meg å lese dagboken min om igjen. Jeg tester altså videre ut ovitrelle. Absolutt gått ned, for streken er svakere i dag. Bekymrer meg litt over at den er SÅ svak, for andre som har tatt ovitrelle har MYE sterkere streker på 1 og 2 dpo. Men men... det er kanskje bare sånn jeg er. Ellers var tempen min i dag var ikke imponerende At det skal ta sånn tid å få økning! Når jeg sammenlignet med de to siste syklusene så er jo denne kjempelav til 2 dpo å være... men 'heldigvis' sjekket jeg syklusen for november også, og da ser jeg at jeg ligger likt som den (også ovitrelle da). Men jeg har likevel en dårlig følelse... liker ikke dette. Syns tempen min generelt er lav. Samme temp på 2dpo som CD9 liksom. Så igjen - morgendagen blir spennende. Den må øke snart! En annen ting jeg må nevne er søsteren min. Ikke sikkert så mange av dere husker at jeg har snakket om henne/oss før. Men vi ble altså helt tilfeldig prøvere samtidig i mai i fjor. Hadde aldri snakket om dette sammen før, eller når hun ville ha barn (førstegangs), men plutselig var de i gang. Glad vi snakket om dette, for vi har jo fulgt hverandre disse månedene med snakk, vise EL-tester osv. Og vi har faktisk hatt en del sykluser i det siste hvor vi har vært veldig likt i løypa. Har litt med at jeg har fått stabile sykluser og ikke sliter med sen EL lenger... men ja. Nå viser det seg at vi har fått EL på samme dag denne syklusen 😍 Det er jo helt crazy!! Så nå drømmer vi til krampa tar oss altså. For en opplevelse om vi skal gå gravide helt likt sammen og få søskenbarn som er så jevngamle. Mamma kommer til å få SLAG (av lykke) om vi kommer med denne nyheten, og i tillegg har samme termindato 😆 Endret 5. mars 2021 av Amatariel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffelarsen Skrevet 5. mars 2021 #1540 Del Skrevet 5. mars 2021 Amatariel skrev (26 minutter siden): Neida, det er ikke et rart spørsmål - skjønner godt at du lurer hvis man ikke kjenner nærmere til bakgrunnen. Det er sånn at jeg har injisert en eggløsningssprøyte denne syklusen (ovitrelle), og i den er det hcg. Det betyr at man vil få falsk strek på testen etter EL. Så er det varierende hvor lenge dette sitter i kroppen til folk. Hovedregelen er at det skal være ute 10 dager etter injisering. Men når det skjer vet man ikke, så dersom man ikke tester ut medinsinen, så er det nesten umulig å vite om det er en falsk strek pga. medisinen eller en reell babystrek man ser hvis man tester f.eks 9-10 dpo. Jeg klarer ikke holde meg til IKM med å teste, derfor må jeg vite når medisinen er ute. Jeg skal ikke teste hver dag, bare til streken blir helt blenda igjen. Da vet jeg at medisinen er ute, og jeg kan gjøre meg klar til ordentlig testing Tusen takk for svar. Aha, da forstår jeg! Dette var jo faktisk et godt tips for meg, ettersom jeg skal ta ovitrelle jeg også. Da slipper man jo å være usikker dersom en g-test skulle være positiv 10 dpo. Og såå gøy med søsteren din! Herlighet, tenk så gøy om det klaffer for dere begge to samtidig! Jeg krysser alt jeg har for dere begge💜 Håper du klarer å ta det litt med ro også, nå i ventetiden. Selv venter jeg jo bare på å begynne med sprøyter (ivf), men blir allerede gaaal av ventingen. Prøver så godt jeg kan å få tankene over på andre ting enn prøving, ivf, sprøyter, sukessrater, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå