Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (På 24.12.2020 den 11.22):

CD 2

Det har du veldig rett i! Godt argument det.

Ja det gir absolutt mening. Må være mulig å få nye doser letrozol dersom jeg møter i februar og er tom... Jeg er bare litt redd for at gynekologen skal bli sint på meg 🙈 Han er så dyktig og  høyt respektert i miljøet at jeg syns han er litt skummel, hehe. At han skulle reagere på at jeg har tatt dobbel dose uten at han sa det...

Føler ikke helt det blir veien å gå. Jeg har vært involvert med Medicus siden 2009 og har fått mine to yngste barn med oppfølging- og medisinhjelp fra dem. Og nå i høst har jeg jo fått henvisning til dem fra fastlegen min.

Jeg glemte å si at en stor grunn til at jeg nøler med avgjørelsen er risikoen for flerlinger. Dette sa damen på telefonen også, at er en risiko - en som de som klinikk ikke kan ta over telefon og at det derfor var mitt eget ansvar. Årsaken til at jeg er redd for flere barn enn ett i magen er at jeg er konisert to ganger og et slikt svangerskap vil være ekstra risikofullt for meg.

Men når jeg hører om så mange som ikke merker forskjell på enkel og dobbel dose, så tenker jeg at jeg kanskje bør ta sjansen. Forhåpentligvis er de to alternativene at jeg får EL tidlig/normal eller bare litt sen. Håper på det første, men skulle den bli litt sen så er det ingen krise. Så krysser fingrene for at det ikke skulle blitt flerlinger da.

Selv om min indre sinnstemning er tung og trist, så forsøker jeg hardt å gjemme det. La det andre bryte frem. Gleden og takknemligheten for alt jeg har. Verdens beste familie ❤️ Kom ut av midlertidig karantene akkurat tidsnok også, så har fått besøk av familie langveisfra. Og alle er friske! Da er mage- og ryggsmertene skyldet mensen bare litt småtteri.

stockingsmiley1.gif.fd94dc7f1b0c8b82631bd6c03a1d2926.gif Så da ønsker jeg alle mine lesere her inne en riktig god jul hollysmile2.gif.eb7ca807ef750eefd3457e84cfc9c646.gif

Åja, så ikke denne før nå. Sånn jeg etter snart 10 sykluser på letrozol har skjønt det er ikke risikoen så stor. Er ikke som pergo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 4

Jeg endte med å starte på dobbel dose letrozol i går. Så nå er jeg i gang med det, og mensen er på hell. Blir over i løpet av dagen i dag tenker jeg. Blir godt å legge disse dumme dagene bak seg, og se fremover...

Veldig spent på når jeg får EL denne syklusen! CD16 første runde på letrozol som sagt, og CD23 på andre runde. Begge med enkel dose. Har såååå lyst til å få tidlig EL, eller under 20 dager i alle fall. Det hjelper utrolig mye på psyken min.

Fertility Friend som jeg har oppdatert syklusen min i over flere år (og derfor har myye data på meg) estimerer EL til CD24, som er 15. januar. Det føles uhorvelig lenge til. Men FF hos meg har pleid å være enten veldig spot on, eller virkelig tatt feil med en uke eller noe. Så håper den tar feil denne gangen!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er det en stund siden jeg har vært innom, og hjertet mitt bristet litt når jeg leste meg opp her inne. Først når du fortalte om aborten og deretter når den dustete mensen kom 💔 Vil bare gi deg en klem
Håper jula ble fin selvom. 

Det blir spennende å se hvordan det går med dobbel dose, håper det gjør susen denne gangen! Når begynner du å teste for eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 26.12.2020 den 16.46):

CD 4

Jeg endte med å starte på dobbel dose letrozol i går. Så nå er jeg i gang med det, og mensen er på hell. Blir over i løpet av dagen i dag tenker jeg. Blir godt å legge disse dumme dagene bak seg, og se fremover...

Veldig spent på når jeg får EL denne syklusen! CD16 første runde på letrozol som sagt, og CD23 på andre runde. Begge med enkel dose. Har såååå lyst til å få tidlig EL, eller under 20 dager i alle fall. Det hjelper utrolig mye på psyken min.

Fertility Friend som jeg har oppdatert syklusen min i over flere år (og derfor har myye data på meg) estimerer EL til CD24, som er 15. januar. Det føles uhorvelig lenge til. Men FF hos meg har pleid å være enten veldig spot on, eller virkelig tatt feil med en uke eller noe. Så håper den tar feil denne gangen!

Krysser fingrene for tidlig El 🤗❄️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6

Hadde håpet dagene gikk fort når det er jul, men det gjør det ikke. Laaange dager der alle er slappe. En tid man skal nyte at man ikke må på jobb o.l, men har liksom havnet i en tung boble. Dårlig kosthold, sover lenge. Dette gjelder alle altså, ikke bare meg. Men jeg har den "indre depresjonen" inni meg i tillegg da, som gjør at jeg er trist når jeg får et øyeblikk for meg selv (dusj, senga, vaskerom o.l.). Klarer heldigvis å sette opp et påklistret smil og ha det fint på kveldene når vi spiller spill med besøket. I morgen kommer dog et nytt besøk som skal bo hos oss til over nyttår, og de har alltid en positiv og sunn energi over seg. Krysser fingrene for at jeg/vi blir smittet av det! 

Temping har jeg helt på pause nå. Det var nå den ene positive tingen med at syklusstart ble midt i jula og ferien her. Hadde jeg vært rundt EL eller i dpo-land så hadde jeg selvsagt hatt ringeklokke på og tempet kl.6 som vanlig. Men nå er det helt uaktuelt. Har rar døgnrytme, og godt å sove sammenhengende. Men skal ta opp det igjen etterhvert altså...

EL-testing tenker jeg å starte med om en uke ca. Tidligste jeg noensinne har fått EL var på CD16. Vanskelig å tro at det skjer noe voooldsomt tidligere enn dette. Ellers er jeg spent på om jeg får noen bivirkninger av letrozol nå som jeg tar dobbel dose.  Har èn dag igjen å ta tablettene nå. I natt våknet jeg av å være skikkelig kvalm. Tenkte faktisk litt på letrozolen da, men det kunne like gjerne være blandingen av pinnekjøtt, potetgull og alt mye annet rart jeg hadde spist kvelden før. Men jeg klarte å sovne igjen til slutt, og kvalmen gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å lese at du fikk mensen ☹️ Den følelsen er så kjip! Jeg ligger ikke så langt foran deg i syklusen. Jeg er på syklus dag 13 i dag. Håper du får tidlig EL slik at vi kan følge hverandre 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har merket noe særlig til bivirkninger enda kan man jo håper du slipper unna😁 Jeg hadde voldsom hodepine fra dag 2 på dobbel dose, og unner deg virkelig å slippe det! Hadde vært veldig kjedelig å være full av bivirkninger nå midt i juleferien. Håper du får bedre virkning denne gangen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9

Da var vi på årets siste dag. Det er alltid en emosjonell dag for meg, uansett status i livet. Fordi jeg alltid reflekterer mye over året som har gått - på alt som har skjedd - folk man har mistet - folk som blir født og mye annet. Og alltid tenker jeg over håp og drømmer for året som kommer. Men enkelte år er det selvfølgelig mer å tenke over enn andre. Og kan vel midt sagt si at nå er det et sånt år.

Jeg klamrer meg til alt det positive i livet mitt. Og syns det er greit at vi har så mye besøk nå. Blir tvunget til å være sosial da. Hadde de ikke vært her så hadde jeg sikkert sittet veldig stille og mutt i et sofahjørnet denne helgen.

Delte dette diktet på prøverforumet, men vil gjerne ha det her i dagboken min også da jeg syns det er så fint og passende.

Sekundene tikker
tiden er inne
vi går inn i et nytt år
med håp i sinnet

Tid for ettertanke
på året som gikk
drømmer som knuste
alt vi ikke fikk

Men alt det gode
må ikke bli glemt
lykke, glede, tro
er i hjertet gjemt

Nytt år, nye muligheter
er det noen som sier
nye sjanser feires
med store seremonier

Er det derfor det feires
så stort og flott
dette 'miserable' året
som nettopp har gått

Ved midnatt skyter vi
alle tragedier opp i sky
og feirer sjanser
født på ny

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint dikt Kjenner meg godt igjen i det du skriver, om å tenke gjennom året som har gått, og drømme fremover i tid. Ønsker deg en fin kveld og et godt nytt år 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et vakkert dikt med mye mening Ønsker deg et godt nyttår, Amatariel 🌸 Håper 2021 bringer en sistemann for deg 💛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! ️ Diktet var helt nydelig! ❤️ 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Så fint dikt🥰

Godt nyttår 🎆

Satser på god effekt av dobbeldosen din med letrozol🙏🤞 Jeg fikk selv positiv test i går kveld og den var svakere igjen i dag. Så da kommer tydeligvis eggløsningen fort etter positiv test her(strimmel test). Så takk, det har jeg lært av deg. Viste ikke jeg måtte "teste ut"eggløsningen. 

Jeg skal nå ta duphaston tabletter. Men vet du om noen andre råd som kan virke bra ? 

💕💕💕

IMG_20210102_140600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecks skrev (32 minutter siden):

Jeg skal nå ta duphaston tabletter. Men vet du om noen andre råd som kan virke bra ? 

Så bra, hurra for EL! Satser på at jeg kommer etter om ikke så lenge. Jeg ville hatt sex i dag også om jeg var deg. Ellers bare slappe av og kose seg i dpo-land. Gjør noe hyggelig som gjør at dagene går raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det diktet var kjempefint, ble litt rørt her jeg sitter (jeg er lettrørt og griner stort sett av alt). Jeg syns det er bra at du reflekterer over året som har gått, uavhengig av hvordan det har vært. Da får man tatt et ordentlig farvel til det gamle, og åpner samtidig opp for det nye året. Skulle ønske jeg var bedre til akkurat det, så det får jeg lære meg i år ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...