Gå til innhold

Forsvinne helt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å lure på om man har noen grunn til å være til? Jeg tenker hver eneste dag, mange ganger om dagen på at jeg ikke har noe å gjøre i denne verden. Har alltid vært livsglad, men det siste året har jeg begynt å tenke rare tanker. Føler at jeg ikke trenger å være her. Jeg har bare lyst til å forsvinne helt i løse luften, uten at noen vet at jeg har vært her engang. Det er vanskelig å forklare... Har lyst å høre om det er normalt å ha det sånn. Vil ikke at de som jeg kjenner skal vite hva jeg tenker, så jeg spør her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er helt normalt å ha slike tanker i perioder. Men slike tanker henger ofte sammen med depresjoner, og det kan være lurt å få snakket med noen om disse tankene.

En psykolog vil kunne hjelpe deg med å sortere tankene, men disse har dessverre ofte lang venteliste. Det kan være lurt å finne ut om din kommune har en psykiatrisk sykepleier du kan snakke med - for da vil du nok komme til mye fortere. Helse- og sosialetaten i kommunen eller fastlegen din skal kunne svare på om kommunen har en slik ordning.

Hvis du ikke vil ha proffesjonell hjelp akkurat nå så prøv å finne noen andre du kan snakke med, en venn eller et familiemedlem du stoler på. Det finnes også telefoner du kan ringe og snakke anonymt - både Kirkens SOS og Mental Helse har slike telefoner - nummeret står foran i telefonkatalogen.

Bare det å åpne opp og sette ord på tankene kan gjøre at tilværelsen blir mye lettere.

Håper det ordner seg for deg :)

Gjest doriansen
Skrevet

Ja, jeg tror også det er normalt å tenke slik innimellom, men bare hvis det går over :blunke:

Hvorfor føler du at du ikke trenger å være her? Er ikke tilværelsen din meningsfylt, kanskje...?

Det kan hende det er en idè å engasjere seg i noe idèelt arbeid?

Eller finne på noe helt annet enn det man driver med til hverdags, i alle fall.

Nå vet jo vi at du har vært her, så da går det ikke an å forsvinne :blunke:

dorian :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ingen vits å ringe Menal Helse eller noe slikt, hvis du er mann. De tror du bare driver ap med dem. De tror deg rett og slett ikke - jeg har prøvd. Pratet med en dame på Kirkens SOS, men ble truet med anmeldelse. :(

Gjest doriansen
Skrevet

Hm?

Det var snodig! :roll:

Og veldig tvilsomt, må jeg si??

Tok de deg ikke seriøst, eller?

Det er nesten så jeg får lyst til å starte min egen snakk-telefon.

Men, sjansen er vel stor for at man hadde fått for mye data-snakk, kanskje? :blunke:

dorian :ler:

Skrevet
Er det vanlig å lure på om man har noen grunn til å være til?

Vet ikke om det er vanlig - men det er ikke ukjente tanker for meg :(

Lurer på om noen vil savne meg jeg? Joda - jeg er jo flink til å hjelpe andre - så noen vil nok savne meg! :roll:

Nei - livet er ikke enkelt. Og jeg føler at jeg sliter litt mer enn andre mange ganger........ Men - hvem har sagt at livet skal være enkelt?

At det skal være rettferdig? :(

Gjest Anonymous
Skrevet

JA - jeg har iallefall følt det slik mange ganger......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...