AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Mitt barn på ett år (12 måneder) begynner i barnehagen i august. Han er liten av vekst og er ikke flink til å få i seg mat, foreløpig. Håper det endrer seg til august, men vet ikke. Kan jeg dem gi han MME på tåteflaske i tillegg? Kan selvsagt fikse vann på termos og ferdig dosert pulver i flaske slik at dette er enklest mulig for dem. Han greier selvsagt ikke å spise selv, mater de ansatte i barnehagen? Nå snakker jeg kun i en overgangsperiode til han greier dette selv. Hva skjer om barnet ikke kan gå frem til barnehagestart? Øver de på dette? Anonymkode: ef113...2e4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt barn på ett år (12 måneder) begynner i barnehagen i august. Han er liten av vekst og er ikke flink til å få i seg mat, foreløpig. Håper det endrer seg til august, men vet ikke. Kan jeg dem gi han MME på tåteflaske i tillegg? Kan selvsagt fikse vann på termos og ferdig dosert pulver i flaske slik at dette er enklest mulig for dem. Han greier selvsagt ikke å spise selv, mater de ansatte i barnehagen? Nå snakker jeg kun i en overgangsperiode til han greier dette selv. Hva skjer om barnet ikke kan gå frem til barnehagestart? Øver de på dette? Anonymkode: ef113...2e4 Som regel lar dette seg gjøre. Der min går så har de alltid muligheten til å tilpasse kosthold uansett allergi og behov. De fleste barnehager tar i mot barn helt ned i 9 måneders alder. Jeg har selv jobbet i barnehage og tatt i mot barn som er 9/10 måneder gamle. Alt tilpasses etter barnas behov. Gjør ikke barnehagen dette for deg eller ikke vil tilpasse seg så har du valgt en dårlig barnehage. Anonymkode: a110e...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Hvorfor skriver du 12 måneder i parantes? Alle vet jo at det 12 måneder i ett år. Anonymkode: 2fa6c...962 9
Lorieen Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 Selvfølgelig gir de barnet mme, det er du som forelder som forteller barnehagen hva ditt barn trenger, og de skal følge opp dette. Og det er veldig vanlig at barn ikke kan gå når de begynner i barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 Vær var 12 mnd da han begynte i bhg i august i fjor! Hadde med seg tåteflasker med vann og pulver og fikk mme i bhg. Ikke noe problem, men vi gjorde så han kun fikk flaske ved soving. Matveien var å at han nesten ikke spiste, men dette gikk seg ril i bhg! De fikk jo med seg når han hadde spist lite, og da fikk han grøt! Og at de ikke kan gå er ikke noe problem heller! Det lærer de seg plutselig om de er 1 år eller mer og da går det ca ett kvarter så løper han 😂 assa som sagt dette ordner seg! Anonymkode: e3254...94d
Peppsi Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du 12 måneder i parantes? Alle vet jo at det 12 måneder i ett år. Anonymkode: 2fa6c...962 Sikkert fordi barnet kunne vært 22 mnd også hvis man skriver det er 1 år 😅 og da ville man reagert mer på om det ikke kunne gå eller trengte mee 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du 12 måneder i parantes? Alle vet jo at det 12 måneder i ett år. Anonymkode: 2fa6c...962 1 år kan også være 18 måneder, da kan barna mer og det er mer rart å gi mme. 1 år kan være 23 måneder og da er det hvert fall rart. Det er rimelig stor forskjell på et barn på 12 mnd eller et barn på 23 mnd. Da min var 12 mnd kunne han ikke gå eller prate. Når han var 23 mnd kunne han like mye som en 4 åring. Likevel var han jo bare 1 år gammel. Anonymkode: a110e...f7d 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du 12 måneder i parantes? Alle vet jo at det 12 måneder i ett år. Anonymkode: 2fa6c...962 Forskjell på 1 år(12 mnd) og 1 år(20 mnd)... Det er et helt år og masse utvikling, så skjønner hvorfor hun skriver det Anonymkode: 0bc1c...248 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 Det er helt innafor 😊 I vår barnehage har de alt av flasker, ulike typer mme osv. Anonymkode: b7869...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 år kan også være 18 måneder, da kan barna mer og det er mer rart å gi mme. 1 år kan være 23 måneder og da er det hvert fall rart. Det er rimelig stor forskjell på et barn på 12 mnd eller et barn på 23 mnd. Da min var 12 mnd kunne han ikke gå eller prate. Når han var 23 mnd kunne han like mye som en 4 åring. Likevel var han jo bare 1 år gammel. Anonymkode: a110e...f7d Å presisere at en unge er 12 mnd kan jeg skjønne, men hvis han er 23 mnd er da mer naturlig å si at han er snart 2 år. Anonymkode: e6b00...1d6 1
oslojente1980 Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 Klart, vi mater barna🥰 Det går helt fint. Gir også flaske 😁🥰 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #12 Skrevet 2. mai 2020 Ikke kravstor nei. Det var iallefall null problem da yngste starta i bhg 11 mnd gammel. De ordnet med kokt avkjølt vann, stilte med mme og blandet og matet. Jeg stilte med flasker og koking av disse. Jenta mi var 20 mnd da hun begynte å gå, øvde mye i bhg. Anonymkode: 6adf3...06c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #13 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å presisere at en unge er 12 mnd kan jeg skjønne, men hvis han er 23 mnd er da mer naturlig å si at han er snart 2 år. Anonymkode: e6b00...1d6 Likevel, så er han faktisk 1 år når han er 23 mnd også. Anonymkode: a110e...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #14 Skrevet 2. mai 2020 Vi tilrettelegger for mye i starten for at overgangen skal gå så enkelt som mulig for barna! Vi er jo og’ interessert i at barna får i seg mat. Samtale med foreldre løser det meste og vi prøver å møtes halvveis. Det kan være at det begynner 7 ettåringer med mange ulike behov og rutiner på ganske få ansatte. Men går man i dialog og ikke har mening « mitt barn skal ha!» som utgangspunkt, er alle de ansatte veldig villige til å tilrettelegge! Anonymkode: 710da...2f0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #15 Skrevet 2. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Vi tilrettelegger for mye i starten for at overgangen skal gå så enkelt som mulig for barna! Vi er jo og’ interessert i at barna får i seg mat. Samtale med foreldre løser det meste og vi prøver å møtes halvveis. Det kan være at det begynner 7 ettåringer med mange ulike behov og rutiner på ganske få ansatte. Men går man i dialog og ikke har mening « mitt barn skal ha!» som utgangspunkt, er alle de ansatte veldig villige til å tilrettelegge! Anonymkode: 710da...2f0 Altså den skjønte jeg ikke. Hva mener du med å være villig til å tilrettelegge hvis man ikke ber om at grunnleggende behov dekkes?! Det er i jobb-beskrivelsen å gi mat og drikke til barna. Skjønner ikke hva det er å tilrettelegge.. Og møtes på halvveien? Hva betyr det? Det var et rørete innlegg synes jeg😬 fikk inntrykk av innlegget ditt at man må komme på godsiden av de ansatte for å få dekket det barnet har behov for 🙈 Anonymkode: 20538...87f 5
Gjest Kvinne487 Skrevet 2. mai 2020 #16 Skrevet 2. mai 2020 Jeg jobber i barnehage og det er alltid et par, tre barn som begynner hver høst som spiser både grøt, mat på glass og mme på flaske. Barna får etter sine behov og vi er veldig fleksible 😊👍🏻
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #17 Skrevet 2. mai 2020 Ungen min er straks 1.5 år og får fremdeles MME i barnehagen. Kun en liten flaske når hun skal sove, men det er ikke noe problem. Anonymkode: 9b42d...33f 1
Sunnys Skrevet 2. mai 2020 #18 Skrevet 2. mai 2020 Jeg jobber i barnehage. Vi har flere barn som får mme og grøt. Foreldre leverer bare pakken, så koker vi opp vann Og fikser resten
Skogkløver Skrevet 2. mai 2020 #19 Skrevet 2. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså den skjønte jeg ikke. Hva mener du med å være villig til å tilrettelegge hvis man ikke ber om at grunnleggende behov dekkes?! Det er i jobb-beskrivelsen å gi mat og drikke til barna. Skjønner ikke hva det er å tilrettelegge.. Og møtes på halvveien? Hva betyr det? Det var et rørete innlegg synes jeg😬 fikk inntrykk av innlegget ditt at man må komme på godsiden av de ansatte for å få dekket det barnet har behov for 🙈 Anonymkode: 20538...87f Jeg regner med hun sikter til at barnehagen fint klarer tilrettelegge for en flaske før dupp. Men at det er vanskelig å please alle foreldre som mener at barnet deres må sove 9.45 og får grøt annenhver time når det er våkent. Spesielt dersom det ikke passer med rutinen og de 5 andre barna som legges og får mat rundt kl 10 🤷♀️ 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #20 Skrevet 2. mai 2020 Maten går nok fint. Angående å øve på å gå så har jo de ansatte andre barn å ta seg av så det vil jo bli litt variabel tid til det, så ville ikke hatt for høye forventninger der. Men de ansatte vil jo også at barna skal lære å gå for det er mye lettere når alle barna kan gå, så vil tro de vil øve litt om de får tid, iallfall om du spør pent om det er noe de kan fokusere litt på Erfaring er at de kjappere lærer seg å gå når de begynner i barnehage fordi de ser etter de andre barna og vil gjøre som dem og klare å følge dem. Anonymkode: 75fd8...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå