AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Jeg har sett at det gjentar seg at det er så slitsomt med bleiebarn. Forstår likevel ikke hva som er så slitsomt med det? Skifte bleie tar jo ikke noe tid? 1 minutt her og der, kanskje 4-5 ganger per dag? Det utgjør ikke stor tid av dagen. Begynner de på do skal man jo tørke de og veilede ved håndvask. Jeg syns det tar lenger tid enn å ha bleiebarn. Hvorfor er det så mye jobb med bleiebarn? Anonymkode: 47ca4...dac 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Bæsj langt opp etter ryggen eller en som spreller vilt eller hyler når man skal skifte tar fort mer en et par minutter 😅 Overgangsfasen fra bleie til do er mer slitsom ja, men gleder meg til yngste her er ute av bleiene også 🙏 Anonymkode: 9b21c...e96
Husfruen89 Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett at det gjentar seg at det er så slitsomt med bleiebarn. Forstår likevel ikke hva som er så slitsomt med det? Skifte bleie tar jo ikke noe tid? 1 minutt her og der, kanskje 4-5 ganger per dag? Det utgjør ikke stor tid av dagen. Begynner de på do skal man jo tørke de og veilede ved håndvask. Jeg syns det tar lenger tid enn å ha bleiebarn. Hvorfor er det så mye jobb med bleiebarn? Anonymkode: 47ca4...dac Du har rett i at det i utgangspunktet ikke tar lang tid å bytte en bleie, og mer tid når man er nybegynner på do. Men ikke alle barn ligger som dukker på stellebordet 😅 mange er små akrobater som skal vri seg, sparke, tar hånda ned i ting som ikke skal røres osv 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett at det gjentar seg at det er så slitsomt med bleiebarn. Forstår likevel ikke hva som er så slitsomt med det? Skifte bleie tar jo ikke noe tid? 1 minutt her og der, kanskje 4-5 ganger per dag? Det utgjør ikke stor tid av dagen. Begynner de på do skal man jo tørke de og veilede ved håndvask. Jeg syns det tar lenger tid enn å ha bleiebarn. Hvorfor er det så mye jobb med bleiebarn? Anonymkode: 47ca4...dac HELT enig! Kunne jeg valgt skulle jeg hatt ungene i bleie til...lenge! Har kranglet om håndvask etter dobesøk i 1,5 år nå - er så lei! Bleie er null jobb, rene latskapen. Men skal sies at alderen fra 0-3 er jeg glad er over for er barn her og snart over for nr to. For ALDEREN bleiebarna er i er innmari slitsom syns jeg. Kan være det som menes? Anonymkode: f5210...aaa
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 Når jeg bruker ordet bleiebarn, så tenker jeg generelt på barn i alderen 0-3 år, småbarn. Det å bytte bleier er ikke det verste, det å håndtere krapylene som har fått for seg at de er kongen i huset, søvnløse netter(!!!!), ingen rolige måltider (mas og kjas), korrigering, sikkerhet og bekymringer (de har man vel uansett alder) er det jeg tenker på som slitsomt. Anonymkode: 4d037...3cd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 Det er mye som er mer slitsomt enn selve bleiene i bleiealderen. Bleieskift i seg selv er null stress, mye enklere enn bleieslutt og tiden rett etter, der de gjerne må på do NÅ. Når det er sagt er det jo enda enklere nå som yngstemann er 6, og alt sånt går av seg selv uten at jeg må passe på for noe som helst. Anonymkode: e4eef...3e1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Må legge til at mine var veldig enkle å skifte på da. Ser av noen svar over her at jeg var rimelig heldig der. Anonymkode: e4eef...3e1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Jeg er den mora som skiftet bæsjebleier på sønnen min til han var 4,5 år. Bleieslutt var et hælvete når det gjaldt både tissing og bæsjing. Han har autisme, men likevel var det beintøft. Tenk dere det sosiale aspektet med dette. Jeg var livredd for mobbing. Da han var 4,5 år gikk det endelig av seg selv og han sluttet samtidig med nattbleier. Anonymkode: 47d9c...8e8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den mora som skiftet bæsjebleier på sønnen min til han var 4,5 år. Bleieslutt var et hælvete når det gjaldt både tissing og bæsjing. Han har autisme, men likevel var det beintøft. Tenk dere det sosiale aspektet med dette. Jeg var livredd for mobbing. Da han var 4,5 år gikk det endelig av seg selv og han sluttet samtidig med nattbleier. Anonymkode: 47d9c...8e8 Høres helt grusomt ut. Godt han sluttet med bleier til slutt da. Da er det håp for andre foreldre som har utfordrende bleieslutt. Anonymkode: 24be4...e94
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Med begrepet ‘bleiebarn’ tenker jeg småbarn i alderen 0-3 år med alt det innebærer, og ikke kun det faktum at de bruker bleie. Anonymkode: 6b993...a04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå