Gjest Treningsentusiast Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Kan ikke dere som er så for***** ivrige etter å få av litt flesk på kroppen ty til midler som virker, og som er VARIGE? Jeg blir ekstremt provosert over at folk her ikke klarer (eller det heter vel GIDDER) å legge om kostholdet sitt, for så å øke bevegelsen sin i det daglige liv! Jeg har sett så mange tråder her inne om folk som bruker slankemiddelet Reducil og liknende. Hva er det med dere som tyr til dette middelet? klarer dere ikke å komme igang med trening? hva med å kutte ut godterier og den slags? Det kan faktisk hjelpe på!!!! Er det en haug med sofaslankere her inne som tror at det å knaske noen piller vil føre til en varig vektnedgang? eller er dere bare hyper-desperate på å komme dere inn i bikinien? Nei ærlig talt. Mulig alt det dere tyr til funker, men noen varig vektnedgang vil det ikke bli. Ikke får dere noen bedre helse heller. Det skader faktisk ikke å kutte ut karbo-bombene deres og lette litt på r****!! :evil: Hilsen irritert treningsentusiast!!!
:-) anna Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Og dette plager deg fordi?! Finn deg en hobby!!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2005 #3 Skrevet 23. juni 2005 Jeg er litt enig i at man kan bli litt lei av å lese om slanketeer, slankefolier og liknende...men hva skal man gjøre. Angående Reductil, det gis bare til mennesker som har BMI over 30, og da trenger man motivasjon og ekstra-dytt til å begynne på vektnedgangen. Reductil virker på sentralnervesystemet, så det gir resultater. (Da er Xenical litt mer suspekt..). I tillegg, får man disse pillene av legen, så får man samtidig hjelp til å omlegge kostholdet etc.. Men som sagt...det er slitsomt med mennesker som ser etter snarveier som ikke finnes, men det eneste som virker er å fortelle hvorfor disse snarveiene ikke fungerer
Gjest Bellatrix Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Er enig med Susanne. En ting er medisiner, men å drive med disse teene, såpene og tyggisene blir for dumt.
Gjest Ladylike Skrevet 23. juni 2005 #5 Skrevet 23. juni 2005 Det burde vel egentlig være det samme for deg trådstarter, hva andre gjør Men uansett, jeg har ikke prøvd mange "hurtigkurer", og har kuttet ut godteri, brus o.l, og vendt opp ned på kostholdet mitt for å bli sunnere og gå ned i vekt. I tillegg sykler jeg en times turer annenhver dag og driver med styrketrening. Dette har jeg gjort i to måneder nå og ikke opplevd noen "fremskritt", så jeg skjønner litt at folk blir frustrerte og vil prøve noe annet. Men....Anyway, det funker vel etterhvert
Gjest Jalileh Skrevet 23. juni 2005 #6 Skrevet 23. juni 2005 Forsåvidt enig jeg. Altfor mange tråder om dette for tiden. Det finnes ingen lettvinn løsning folkens! Trening og sundt kosthold er det beste!
*Lene* Skrevet 24. juni 2005 #7 Skrevet 24. juni 2005 Hjertens enig med trådstarter... Eneste som virker på sikt er trening, trening, trening og normalt sundt kosthold.. Sorry
Gjest pingle Skrevet 24. juni 2005 #8 Skrevet 24. juni 2005 Jeg er fast bruker her, men er nå så pinglete at jeg skriver under nick. Denne problemstilingen har vært en gjenganger på forumet så lenge jeg kan huske. Sunt kosthold og trening er selvsagt det beste, uansett om man skal ned i vekt eller ikke. På grunn av en kronisk sykdom gikk jeg opp 20 kilo i løpet av et år, samtidig som jeg drev med squash, arobic og løping minst tre ganger i uka OG hadde et vanlig sunt kosthold. Hadde jeg ikke hatt den gode livvstilen hadde jeg nok veid over 100 kilo i dag. Sykdommen er nå under kontroll, jeg trener og spiser sunt, men har måttet slutte å løpe. Jeg går likevel ikke ned i vekt. Da kan midler som reductil og xenical være en starthjelp. Disse midlene er dyre og har bivirkninger, så det er ikke noe som må tas for moro skyld. Men det er klart, uten full omlegging er dette bare tull.
Gjest Melk Skrevet 24. juni 2005 #9 Skrevet 24. juni 2005 For en som er ekstremt overvektig så er det ikke alltid "bare" å begynne å trene. Skjønner godt at man da ønsker en starthjelp med medikamenter. En annen ting er de som griner seg til slikt hos legen og som slettes ikke er særlig store, eller går rett tilbake til gammel livsstil etterpå.
mari Skrevet 24. juni 2005 #10 Skrevet 24. juni 2005 Jeg er enig i argumentene, men jeg er ikke noe for måten du legger det frem på. Det er ikke noen vits i å bli sint på mennesker som klager. Du har jo et valg om du vil gå inn på siden og lese! Kosthold og trenning (mangel på sådan) er hovedgrunnen til at folk legger på seg, men det finnes noen unntak, og man skal derfor være var før man kommer med komentarer ell. til overvektige mennesker.
Gjest Trulselinemor Skrevet 24. juni 2005 #11 Skrevet 24. juni 2005 Kjære trådstarter! Jeg har en BMI over 30. Hvor høy den er har ingen med. Jeg må ned i vekt. Jeg spiser sunt kosthold, jeg spiser regelmessig og jeg mosjonerer. Jeg må gå ned av helsemessig årsak. Jeg må ha starthjelp. Før jeg flyttet var jeg til vektkontroll hver 3 uke, men jeg gikk ikke ned. Jeg skrev opp alt jeg spiste og hvor lenge jeg hadde gått på turer. Jeg smaker litt sjokolade i helgene. Ellers aldri noe. Jeg er ingen sofa gris.
Gjest Treningsentusiast Skrevet 24. juni 2005 #12 Skrevet 24. juni 2005 Og dette plager deg fordi?! Finn deg en hobby!!! aner ikke hvorfor det bryr meg. men det bryr meg i allefall.
Gjest Treningsentusiast Skrevet 24. juni 2005 #13 Skrevet 24. juni 2005 Og dette plager deg fordi?! Finn deg en hobby!!! aner ikke hvorfor det bryr meg. men det bryr meg i allefall.
Gjest Treningsentusiast Skrevet 24. juni 2005 #14 Skrevet 24. juni 2005 Det burde vel egentlig være det samme for deg trådstarter, hva andre gjør Men uansett, jeg har ikke prøvd mange "hurtigkurer", og har kuttet ut godteri, brus o.l, og vendt opp ned på kostholdet mitt for å bli sunnere og gå ned i vekt. I tillegg sykler jeg en times turer annenhver dag og driver med styrketrening. Dette har jeg gjort i to måneder nå og ikke opplevd noen "fremskritt", så jeg skjønner litt at folk blir frustrerte og vil prøve noe annet. Men....Anyway, det funker vel etterhvert hvorfor skal det være det samme for meg egentlig? 'tenk hvis alle politikerene tenkte sånn. tenk hvis helsevesenet tenkte sånn; "samme for meg, er ikke meg det går ut over". Hører du nå hvor dumt det høres ut? Jeg har da lov til å bry meg jeg. Det provoserer meg. Men, fint at du i allefall trener sånn det skal gjøres. Altså, om du ev.t skulle ty til diverse slankemiddler så blir det jo ikke en varig vektnedgang.
:-) anna Skrevet 24. juni 2005 #15 Skrevet 24. juni 2005 Jeg tror vel egentlig ikke at det er slik at folk prøver vidunderkurer og forskjellige slankepiller fordi de ikke har skjønt det her med matinntak og trening. Jeg tror faktisk alle VET at det å spise mindre og trene mer vil føre til at man går ned i vekt. Det er ikke akkurat graderte opplysninger. Men ingen av oss er like. Noen er treningsfantomer som bare ELSKER salat og har en forbrenning som en jetmotor. Og ER sånn fra naturens side. Andre er helt motsatt. For de som er i andre enden av skalaen er det faktisk ikke "bare" å trene og spise mindre. Hadde det vært enkelt så hadde alle som ønsker å gå ned i vekt vært tynne. For å ta meg selv som eksempel... selv om jeg aldri har gått på noen mirakelkurer. Jeg er et menneske som elsker mat. Å lage mat, smake nye ting, dekke et bord, samle folk til et godt å spennende måltid o.s.v. Jeg er også et menneske som misliker å trene. Det kjeder meg og jeg blir sur. Det er vondt, slitsomt og føles som verdens lengste minutter. Det er ingenting som provoserer meg mer enn en peppy aerobic-instruktør som blir mer og mer energisk etterhvert som timen varer. Jeg blir mer og mer sinna og lengter etter at timen skal være over. Jeg trener KUN for å holde meg i form, og jeg hater hvert sekund av det. Så om jeg skulle BARE ete sunt og trene masse hadde jeg brukt store deler av livet mitt på ting jeg misliker å holde på med. Det er livet for kort til. Poenget mitt er at folk er forskjellige La nå folk være som de er. Selv om det innebærer at de prøver vidunderkurer for å bli tynne. Det er noe som heter å feie for egen dør. Og å bruke engasjementet sitt der det er ønsket. og jeg kan sikkert komme på flere ordtak også.
mari Skrevet 24. juni 2005 #16 Skrevet 24. juni 2005 :-)anna - det er nå sånn at det er en del mennesker som faktisk ikke skjønner dette. Det er en grunn til at livstidsykdommer er det største problemet i vår tid. Folk sitter for mye på rompa og trener for lite. Jeg tror at det er veldig mange som ikke skjønner at de ikke kan spise på mcD. flere ganger i uken og alikevel gå ned i vekt. Selv om det innformeres om dette tilstadighet så er det noen som ser glossy brosyrer som sier noe annet og velger å tro på det de sier istede. Det er veldig viktig å hjelpe alle som skal/vil gå ned i vekt og andre overvektige mennesker (BMI 25+) å forstå at det ikke er noen raske løsninger, men kun en livstilsendring som kan hjelpe i lengden. Det er veldig store utgifter for landet å ha overvektige mennesker fordi det følger så mange sykdommer med å være det. Det er også mange plager for de som er overvektige blandt annet slitasjeskader på ledd (spesielt knærene) og diabetes. Det kan godt være at det hjelper å bruke medisiner for å komme nok ned i vekt så man kan trene, men det er veldig viktig at man ikke ser på slanking som en løsning, men bare som en begynnelse.
:-) anna Skrevet 24. juni 2005 #17 Skrevet 24. juni 2005 Men folk som av helsemessige grunner trenger å gå ned i vekt får nok veiledning til det av fastlegen sin f.eks. I allefall om de ønsker det. Jeg tror faktisk ikke at en tråd på KG er noen "wake-up-call" for noen. Det virker heller som en stueren avart av "esj det er så plagsomt for meg å se på tykke damer i trange klær" "esj jeg så en overvektig person på McDonalds"-tråder som har vært tidligere. At overvekt koster samfunnet penger er ikke noe som kan legges på de runde skuldrene til tykke enkeltpersoner. Det må løses gjennom samfunnsmessige grep som f.eks forebygging/holdningsskapende arbeid.
mari Skrevet 24. juni 2005 #18 Skrevet 24. juni 2005 nei, jeg er enig i at en tråd på KG ikke vil forandre noe som helst, men det må da være lov å ta det opp som et tema. Jeg er som sagt før, ikke enig i måten det ble lagt frem av trådstarter, men jeg er enig i budskapet. Jeg har ingenting i mot overvektige mennesker, noen av mine absolutt bestevenner er overvektige, det er helt greit, fordi jeg vet at de er sånn. De trener mye (2-3 ganger i uken) og spiser relativt sundt. Det er bedre å være "tjukk" og sund enn å være tynn og usund. Mitt eksempel var ikke for å hetse de som går på McD, men hvis spiser man der ofte, er det veldig vanskelig å holde en diett som gjør at du går ned i vekt!
Gjest Trulselinemor Skrevet 25. juni 2005 #19 Skrevet 25. juni 2005 Jeg vil si en ting til. Det var ikke jeg som ba om reductil, det var legen som anbefalte meg den. Han hadde ikke gjort det, hvis det ikke er viktig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå