Gå til innhold

Kaster dere lærerbøker fra videregående/universitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant bøker fra videregående, historie, kroppsøving osv. Usikker om de hører til i bokhylla eller søppeldynga. 
Hva mener du?

Anonymkode: ff421...5d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de ikke har en verdi for meg eller andre, så går de i søpla 

Anonymkode: c0d53...165

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har jeg kvittet meg med for lenge siden.

Anonymkode: eec40...5b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hvor gamle de er, hvis de er veldig gamle så vil jo informasjonen være veldig utdatert og da har de jo ingen verdi. 

Anonymkode: d71a9...38d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte det jeg kunne selge, og beholdte det som kunne være relevant senere. Jeg studerte IT, så det blir fort utdatert 😅 beholdte kanskje 3 - 4 bøker. 

Anonymkode: 33642...146

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beholder alle bøkene fra universitet. Planlegger å ha dem i en bokhylle og mimre tilbake til studietida. Foreldrene mine gjorde det samme og det er koselig. 

Anonymkode: 4e405...a36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bøker fra vgs hadde jeg ikke beholdt, men beholder bøkene fra universitetet da de er bra å ha for å kunne sjekke ting seinere. 

Anonymkode: e82cd...b8a

• Liker 1
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Jeg kaster aldri bøker. Legger dem i gratisbibliotekene rundt om i byen, gir bort eller selger. Tar vare på de jeg liker. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beholdt bøker som kunne bli brukt i jobben, men da stod den også på jobb. 

Andre saker er fjernet da de ikke ble verken åpnet eller brukt på over 10 år. 

Anonymkode: 1b1f6...e33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi lånte bøker på VGS, så har ingen lærebøker derifra. Solgte en del av bøkene fra bachelorgraden som jeg følte jeg ikke trengte videre, men noen av dem jeg har tatt vare på slår jeg opp i titt og ofte fortsatt. 

Anonymkode: 6b890...b94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaster de ikke, men gir til gjenbruk. De aller fleste bøkene fra videregående er gitt vekk - mye er jo utdatert etter 10-15 år. 

Fra universitetet har jeg kvittet meg med over halvparten, har kun ting som er oppdatert eller gode som referanse til jobben jeg gjør. Men jeg går gjennom alle bøkene mine årlig, og da ryker ting jeg ikke bryr meg om. Og så har jeg beholdt noen jeg bare vil lese på nytt :) 

Anonymkode: 73447...d34

• Liker 1
Skrevet

Bøker fra videregående har jeg ikke tatt vare på. Mye fra universitetet har jeg tatt vare på, da det rett og slett er nyttige oppslagsverk, og har mye nyttige kilder om en ønsker å fordype seg igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste bøkene fra videregående solgte jeg videre da jeg var ferdig med fagene. Har beholdt bøkene fra siste året, da de er relevante i jobben min og det er ting som ikke endrer seg eller går ut på dato. Bøkene ligger lett tilgjengelig i et skap, men jeg bruker dem ikke like ofte nå som da jeg var nyutdannet. Nå er det som regel bare for å sjekke hvis en lærling spør om ting som ikke er så veldig relevante akkurat der jeg jobber, men som kan være veldig relevant et annet sted innen samme bransje.

Anonymkode: af9cd...27d

Skrevet (endret)

Jeg har tatt vare på noen, både fra videregående og fra høgskolen. Primært språk- og litteraturbøker, de er fortsatt nyttige og relevante.

Endret av Daria
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen bøker fra vgs, husker ikke hvordan det fungerte, men tror kanskje vi fikk låne bøkene på skolen? 

Har alle bøkene fra universitetet og bruker de regelmessig til å slå opp ting jeg har glemt. 

Anonymkode: a6063...1ac

Skrevet (endret)

Jeg kaster aldri - selger på finn.no. Alt fra VGS-bøker, fagbøker, og læreboker og lignende. Solgte en mattebok og oppgavesamling samlet fra 2006 for nærmere 200,- 

Endret av bundaberg
AnonymBruker
Skrevet

Selger de på finn

Anonymkode: 14b8f...90d

Skrevet (endret)

Jeg liker noen av pensumbøkene faktisk. Hyggelige å lese de igjen. Men ikke fra VGS

Endret av Kågebruker
Gjest Boron
Skrevet

Har 2 fulle hyller med pensumbøker fra videregående og høyskole. Ser prisen på videregåendebøkene ligger mellom 0 - 50 kr på ibok.no. Bøkene fra høyskole er litt høyere verdi, men også her dumper folk prisene. Når man da i tillegg vet at det koster mellom 89 - 139 kr i frakt å sende ÈN bok gjennom brevformat i Posten, så sier det seg selv at ingen ønsker å kjøpe dem når dem da nesten nærmer seg fullpris hos bokselgere på nettet, som selger dem fraktfritt. 

Aka jeg tjener knapt noen ting på å selge dem, og kan likegodt beholde dem. Har ikke akkurat plassmangel heller :) 

Skrevet

Nå endres jo alle kompetansemål uansett. Så de fleste bøker fremover vil jo fornyes uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...