Gå til innhold

Sykehjem er selvfølgelig smittebomber!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenk over det. Hvor langt ned på rangstigen over arbeidstakere kommer de som jobber på sykehjem? Definitivt på bunnen. De "vasker rumper". Hvor langt ned på lønnsstigen kommer de som jobber på sykehjem, på tross av at de jobber både netter og julaften? Definitivt på bunnen. Det florerer av ufaglærte arbeidere som knapt nok kan norsk på norske sykehjem. Før denne gruppen blir anerkjent for den viktige jobben de gjør så kan vi dessverre forvente både dårlig hygiene og lav arbeidsmoral. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan bli overrasket over dette? Kommunenes helsevesen er minst like mye forsømmet og nedbemannet som sykehusene.

https://www.aftenposten.no/norge/i/70vpGv/kriserammede-vallerhjemmet-smittet-beboer-laa-i-sin-egen-urin-paa-bordene-laa-brukt-medisinsk-utstyr?

Anonymkode: 782e8...929

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sant, dessverre. Her var det også snakk om innleide vikarer, sikkert med enda dårligere lønn og opplæring.

Anonymkode: 7df6c...56d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glad for at sykehjemmet jeg jobber på har ordnede forhold. Alle fast ansatte har utdannelse. Kun vaskepersonell  som er ufaglærte,men endel med fagbrev der også. Helgestillinger/vikarer er personer under utdannelse. Krav om gode norsk kunnskaper både skriftlig og muntlig,de som har hatt problemer med skriftlig norsk har fått oppfølging for å skrive plettfritt i journalen. 

Dette er et stort sykehjem med over 100 beboere. 

Ble ganske sjokka da en sykepleiestudent sa at hun hadde jobbet i Oslo på sykehjem,vakten var sammen med 5 Filippinere med minimale norsk kunnskaper. Hadde aldri sjedd hos oss.

Anonymkode: a6c68...d37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glad for at sykehjemmet jeg jobber på har ordnede forhold. Alle fast ansatte har utdannelse. Kun vaskepersonell  som er ufaglærte,men endel med fagbrev der også. Helgestillinger/vikarer er personer under utdannelse. Krav om gode norsk kunnskaper både skriftlig og muntlig,de som har hatt problemer med skriftlig norsk har fått oppfølging for å skrive plettfritt i journalen. 

Dette er et stort sykehjem med over 100 beboere. 

Ble ganske sjokka da en sykepleiestudent sa at hun hadde jobbet i Oslo på sykehjem,vakten var sammen med 5 Filippinere med minimale norsk kunnskaper. Hadde aldri sjedd hos oss.

Anonymkode: a6c68...d37

Du gjør en utrolig viktig jobb, jeg syns det er skandaløst at dere ikke belønnes i form av lønn og anseelse. Tenk at mange lever de siste årene av livet sitt på sykehjem omgitt av ufaglærte som ikke engang snakker norsk. Jeg er overhodet ikke overrasket over tilstandene som nå avsløres b la på Vallerhjemmet, og det forbløffer meg at andre tror det bedrives høykvalitetsarbeid på arbeidsplasser som av folk flest anses som møkk kjedelige og som utbetaler drittlønn. 23-åringer med hjemmekontor tjener dobbelt så mye som de som pleier de gamle dag, natt og julaften og det er en stor skam.

Anonymkode: 782e8...929

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja dessverre så blir det sett ned på, av en eller annen grunn, å jobbe på sykehjem. 

Men noen lønnstapere er vi ikke. Jeg tjener 570 000 i året i min sykepleiestilling med 8 år ansiennitet. Kommunen betaler bedre enn sykehusene. 

Anonymkode: 959c4...0db

AnonymBruker
Skrevet

Helsefagarbeidere har faktisk en 4 år lang utdannelse,  Så utrolig harry å se på de som "rumpevaskere" slik TS gjør. Sier MYE om TS.   Mange har dårligere betalt enn de, bla. sveisere,  kokker og sjefskokker,  flyverter, støpere, vaktmestere,  kontermedarbeidere, platearbeidere, indrustriarbeidere, frisører. 

Anonymkode: a1ab1...586

• Opprett ny...