AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Ser at ved UiB så er det enten lektor i realfag, eller så er det fremmedspråk, historie eller nordisk. Jeg liker matte og biologi godt, men samtidig er jeg definitivt sterkest i fag som norsk og historie, så hadde ikke ønsket en ren realfagslinje. Er det ikke mulig å få undervisningskompetanse på tvers av disse linjene, eller må det bli enten eller? Jeg vurderer å lappe sammen min egen utdannelse (etter å ha snakket med rådgiver først), og så ta PPU til slutt. Dersom det ikke er lov å sjonglere mellom linjene. Mitt «problem» er at jeg er så interessert i forskjellige fag, at det er vanskelig å velge noe vekk. Samtidig som jeg vil være smart mtp arbeidsmengde som lektor, ved retting osv. Tenker og at elever ved realfag gjerne er mer motiverte enn andre? Fordi de skal inn på medisin osv. Noen som har gode råd? Gleder meg til jeg kan begynne 😁 Anonymkode: bbab3...561
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Ta en master i fks realfag, også tar du et årsstudium i språk etterpå Anonymkode: cde80...522
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå