AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Del Skrevet 2. mai 2020 Har lest at det er anbefalt å begynne med folattilskudd ca. 1 mnd før man planlegger graviditet. Men som mange vet kan det jo gå måneder (og noen ganger år) før man faktisk står der med positiv graviditetstest. Så hvordan gjør dere det med folattilskudd da? Tar dere folat måned etter måned? Spurte legen om det kunne være farlig på noen måte men fikk ikke noe skikkelig svar på det spørsmålet. Noen som vet? Anonymkode: fb1e1...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg har prøvd å få barn flere år. Tar det når jeg holder på med prøverør. Ikke alltid jeg gidder ellers. Anonymkode: 9c031...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Del Skrevet 2. mai 2020 Det er ikke noe problem å stå på folat, du kan ikke ta for mye av det. Anonymkode: 34649...5c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #4 Del Skrevet 2. mai 2020 Folat er bare et b vitamin og ikke farlig å få på. Siden det er så billig går jeg på det hele tiden. Selv etter 5 år som prøver. Anonymkode: c2d56...a5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #5 Del Skrevet 8. juli 2020 Jeg går på det hele tiden jeg. Hele året faktisk. Det får jeg fra en multivitamimtablett som jeg tar. Det er så viktig å ta ellers. Du skal ta det en mnd før du prøver og når du prøver. Når. Du blir gravid så er de aller fleste rådet til å ta disse lifeline gravid multivitanintablettene som er viktigst å ta de 3 første mndene som gravid. Men da stopper du med å ta folat for folat er det.ok av i de pillene. Folat vil øke også sjansen for at du blir faktisk gravid. Disse lifeline tablettene kommer jeg til å ta under hele svangerskapet. Det fikk jeg beskjed om at jeg kan gjøre på apoteket. Vi er så sårbare i denne generasjonem her og tror du selv opplever hvor mange som sliter med å bli gravide. Det beste er å ta folat. Det vil hjelpe deg. Spis sunt ikke drikk heller det ville jeg frarådet deg til å gjøre både for din og han sin del. Det kan ødelegge fostterets egentlige utvikling eller det kan bli født med senskader fra alkohol. Gå turer. Spis leverpostei brokkoli og spinat. Det vil booooste graviditet. Har du flere spm spør i vei. Lykke til ❤️👍 Anonymkode: 2b8ed...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #6 Del Skrevet 8. juli 2020 Har gått på det i snart ett år nå mens vi har prøvd. Vil heller ta dem selv om det (så langt) har vært «bortkastet», enn å risikere noe. Anonymkode: 7b652...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #7 Del Skrevet 8. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det fikk jeg beskjed om at jeg kan gjøre på apoteket. Selvfølgelig fikk du det, det kalles salgstriks. Helt unødvendig å kjøpe de dyre vitaminene der. Anonymkode: b15bd...92b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #8 Del Skrevet 8. juli 2020 Folat er et vannløslig b-vitamin, som betyr at du bare tisser ut det kroppen ikke benytter. Det er altså ikke farlig å ta for mye, eller over lang tid Det er også et vitamin en del kvinner har for lite av fra før (derav anbefalingen), så det skader ikke å ta det uansett og det kan hende du hadde behov for tilskudd uavhengig av et svangerskap. Anonymkode: 26de5...df3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #9 Del Skrevet 8. juli 2020 Jeg tar dette året rundt, og har gjort det i 22 år. Og jeg har jo ikke prøvd å få barn i 22 år. Men da jeg var 20 år, ble jeg veldig dårlig, og det var grunnet alt for lite folinsyre. Så etter det, så bruker jeg det fast. Anonymkode: 9d848...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #10 Del Skrevet 8. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar dette året rundt, og har gjort det i 22 år. Og jeg har jo ikke prøvd å få barn i 22 år. Men da jeg var 20 år, ble jeg veldig dårlig, og det var grunnet alt for lite folinsyre. Så etter det, så bruker jeg det fast. Anonymkode: 9d848...0ec Stemmer. Stemmer det jeg kommer også til å ta det fremover så lenge jeg lever. Anonymkode: 2b8ed...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå