Gå til innhold

Hva koster det å være med på oppussingsprogrammer på TV?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker f.eks på Tid for hjem på TV2 eller Eventyrlig oppussing på TV3. Der er det jo med ordentlige fagfolk, og det ser i alle fall ut som det er kvalitet over både innkjøpte møbler, innredning, interiørdetaljer og arbeid. Hva betaler deltakerne for å være med der? Er det en fast sum? Eller gir deltakerne oppusserne et visst budsjett som skal dekke materialer? Det kan da umulig være gratis? 

Noen som vet, eller som kanskje har vært med selv? 

Anonymkode: eb178...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Tid for hjem betaler deltagerne selv for møbler, materialer osv. Deltagerne bestemmer budsjettet så jobber de ut fra det :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadd ei venninne som var med på eventyrlig oppussing og der var alt av møbler, materialer osv. sponset, men de måtte betale for kost og losji av crew

Anonymkode: 2a3aa...218

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hadd ei venninne som var med på eventyrlig oppussing og der var alt av møbler, materialer osv. sponset, men de måtte betale for kost og losji av crew

Anonymkode: 2a3aa...218

oi, det er en god deal! Særlig siden mange av disse hyttene ligger vanskelig til, og mange vegrer seg nok for å starte oppussingen med all ekstrakostnader frakt og fremkost medfører. 

Anonymkode: 5018d...5e0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet at de betaler selv i Tid for hjem. Altså at deltakerne har et budsjett som programmet må forholde seg til. Men jeg har også lurt på dette med andre programmer, spesielt superoppusserne, der de gjerne flytter vegger, legger inn ståldragere og i det hele tatt gjør enormt dyre oppussinger.

Anonymkode: e2d7f...689

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I programmet Sinnasnekkern er det i alle fall tv-programmet som betaler alt. De står ofte på befaring hos folk som er totalt blakke og uten mulighet til å pusse opp noe som helst mer selv. Så sier Sinnasnekkern Otto at "jeg skal hjelpe dere", og da blir de helt gråteferdige og overlykkelige. Har også sett på sånne program at deltakerne utstyres med kredittkort av programlederen og får beskjed om å dra og f.eks kjøpe hvitevarer med det, men nå husker jeg ikke om det var akkurat Sinnasnekkeren eller hvilket oppussingsprogram det var. Deltakerne fikk i alle fall all oppussing gratis, inkl nytt inventar som møbler og slikt.

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Superoppusserne var jo så gjennomsponset at det nesten var litt vondt å se på (men bare nesten, elsket programmet!). Så der vil jeg tro at produksjonen betalte alt via sponsorene. Men det var tydeligvis ikke spesielt lønnsomt, da, siden det kun var to sesonger. Og det var tydeligvis kun familier med barn på Østlandet som var aktuelle.  Savner Linda, Torkel og Sigurd! :rodmer: 

Anonymkode: ad957...49c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Superoppusserne var jo så gjennomsponset at det nesten var litt vondt å se på (men bare nesten, elsket programmet!). Så der vil jeg tro at produksjonen betalte alt via sponsorene. Men det var tydeligvis ikke spesielt lønnsomt, da, siden det kun var to sesonger. Og det var tydeligvis kun familier med barn på Østlandet som var aktuelle.  Savner Linda, Torkel og Sigurd! :rodmer: 

Anonymkode: ad957...49c

Han Torkel var jo en søt fyr :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Fra artikkel om Eventyrlig Oppussing av kaihuset på Sandøya utenfor Tromsø:

Sitat

De måtte blant annet sørge for transport til stedet, ordne med middag til crewet og sørge for å ha 50.000 kroner i egenandel klar.

https://www.nord24.no/sandoya/tromso/turisme/denne-spektakulare-oppussinga-ga-tromso-familiene-hakeslipp-vi-har-fatt-ei-magisk-stue-med-ei-luke-i-gulvet/s/5-32-129558

Anonymkode: aa66a...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri sett de programmene, men synes det er teit man må betale selv. Ofte betaler jo programmene, og du "selger" på en måte en bra historie de kan bruke. Ofte har de vel casta interessante folk til å være med også. 

Anonymkode: 93f72...1eb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
På 14.5.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Har aldri sett de programmene, men synes det er teit man må betale selv. Ofte betaler jo programmene, og du "selger" på en måte en bra historie de kan bruke. Ofte har de vel casta interessante folk til å være med også. 

Anonymkode: 93f72...1eb

Jeg ser mange av de, og er enig me deg. I USA har man ekstreme makeover, det er nærmest bygger hus til familiene. I Norge må man betale selv. Virker litt smålig, og kan i hvertfall si at ikke all oppussingen er like bra gjennomført. Grunnarbeidet er proft, men interiørmessig ville jeg ikke spyttet inn 150k for å bli skuffa, 

Anonymkode: 07eb2...b31

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvis man ikke får oppussingen sponset, hva tjener man da på å bli med? Får mann lønn eller bare "lov til å være på TV"?

Anonymkode: 829b5...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man ikke får oppussingen sponset, hva tjener man da på å bli med? Får mann lønn eller bare "lov til å være på TV"?

Man får jobben gjort av fagfolk.  For mange som driver med oppussing blir aldri ferdig på egenhånd.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interiørmessig er det sååå mye stygt, at jeg ville aldri i verden meldt meg på for å spare noen kroner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, parmanoia said:

Interiørmessig er det sååå mye stygt, at jeg ville aldri i verden meldt meg på for å spare noen kroner. 

Enig. Spesielt Tid for hjem har dårlig smak.

Anonymkode: cc995...3f1

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. Spesielt Tid for hjem har dårlig smak.

Anonymkode: cc995...3f1

Ja, spesielt der!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får mange timers arbeid gjort av fagfolk uten å måtte betale for kompetansen. Interiørarkitekt/stylist, snekker, elektriker, maler. Det ville kostet flere titusener; samtidig som man slipper å gjøre det selv. Smak og behag kan sikkert diskuteres, men man er i alle fall tryggere på at arbeidet gjøres i tråd med regler (særlig viktig for el), standarder og kvalitetskriterier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
On 5/24/2020 at 9:43 AM, Pillarguri said:

Man får jobben gjort av fagfolk.  For mange som driver med oppussing blir aldri ferdig på egenhånd.

Synes lite av det de gjør blir fint. De snekrer ofte sofa som sitter fast i veggen sånn at det blir umulig å ommøblere i fremtiden, eller hvis man er misfornøyd med hvordan resultatet ble og vil flytte om på ting. 

En periode var de også veldig bestemt på at stuene absolutt ikke skulle ha tv, man skulle heller sitte i stolen og se ut av vinduet på vakker natur eller inn i en peis for samtaler og refleksjoner. Greit nok det, for noen dager. Men vi bor I NORGE for fader, det er mørkt store deler av året og vi liker å se på tv. 

Anonymkode: 6f9ca...914

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
On 6/13/2020 at 3:28 PM, AnonymBruker said:

Synes lite av det de gjør blir fint. De snekrer ofte sofa som sitter fast i veggen sånn at det blir umulig å ommøblere i fremtiden, eller hvis man er misfornøyd med hvordan resultatet ble og vil flytte om på ting. 

En periode var de også veldig bestemt på at stuene absolutt ikke skulle ha tv, man skulle heller sitte i stolen og se ut av vinduet på vakker natur eller inn i en peis for samtaler og refleksjoner. Greit nok det, for noen dager. Men vi bor I NORGE for fader, det er mørkt store deler av året og vi liker å se på tv. 

Anonymkode: 6f9ca...914

Tid for hjem du snakker om? Forferdelig program, har ikke sett en episode hittil der jeg likte resultatet. Vi ser på det bare for å bitche om hvordan vi ikke vil ha det. Idiotiske og lite praktiske påfunn av talentløse designere, virker som de ofte bare gjør det første de kom på, uten å tenke at folk skal jo bo der etterpå. Ene gangen bytta de gulv i hele etasje - til parkett, men så har de malt, med maling altså, en runding der spisebordet skulle stå - «istedenfor teppe, for å markere sone». Bare at må jo da nå enten slippe hele gulvet, eller bytte hele gulvet, om man vil ommøblere. Sånne ting gjør meg forbannet. Hva er poenga med nytt parkett, hvis du ødelegger det med engang.

Supperoppusserne derimot. 😍 Elsket det, og Linda er profesjonell, kunnskapsrik, men også praktisk anlagt. Hun tenkte alltid at der skulle være praktisk for familien, fremfor alt, virket det som. Det er fra henne jeg lærte, at det er spIsebordet som skal stå ved vinduet med beste utsikt. For du spiser måltider, og middag når det er fortsatt lyst ute. Når du sitter på sofa om kvelden, og glaner på tv eller ipad, kommer du ikke se ut uansett. Og det er mørkt ute.

Anonymkode: e4f58...829

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...