AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Hva gjør man? Jeg har mistet all motivasjon i det siste! Føler på at det ikke spiller noen rolle hva jeg spiser, for når jeg ikke kan gå ut annet enn for å handle mat er de siste gledene jeg hadde borte vekk! Jeg er ufør, og kan derfor ikke bare gå ut og trene eller trene hjemme. De korte turene utendørs før Korona var de eneste oppløftende gledene jeg hadde som hjalp meg til å holde hodet over vannet og ikke spise altfor usunt og forsøke å gå ned i vekt. Nå som jeg ikke kan gå ut er vekta gått opp 10 kg tilbake til utgangspunktet og motivasjon og tiltak for å gå ned i vekt er ikke eksisterende.Motivasjonen er NULL! I tillegg er jeg begynt å hate kjøkkenbekta, badevekta, kcal telle appene. Alt som minner om slanking. HATER DET! Hvordan kan jeg gå ned i vekt uten å gå ut og uten å tenke over hva jeg spiser? Og slippe det tingene jeg nå er begynt å hate. Kommer til å ende opp med Korona død eller trille som en ball ut døra til slutt! FRUSTRERT! Hjelp? Hvilke babysteg kan jeg ta? Jeg må nullstille alt jeg vet og begynne på nytt. Anonymkode: 60d3f...6dc 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Beklager alle skrivefeiler, er bare så utrolig sliten og lei. Anonymkode: 60d3f...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Vekta di er nesten utelukkende MAT og ikke få småturer ut. Skjerp kostholdet! Anonymkode: f1aab...dd4 8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 Hvorfor kan du ikke gå ut? Skjønner at motivasjonen daler når man ikke kan trene. Er litt sånn selv, men måtte bare ta tak i kostholdet igjen til slutt. Prøv å gjør små endringer i kostholdet, uten å bry deg om vekt eller kaloritelling. Anonymkode: 84870...d37 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 Sier du at du kunne gå korte turer utendørs før, men ikke nå? Isåfall lurer jeg på hvorfor? Tenker du at du kan styre vekta uten å tenke over hva du spiser? Isåfall lurer jeg på hvorfor? Anonymkode: 5da6a...756 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 Det finnes alltid en unnskyldning Anonymkode: 25962...1de 10
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor kan du ikke gå ut? Skjønner at motivasjonen daler når man ikke kan trene. Er litt sånn selv, men måtte bare ta tak i kostholdet igjen til slutt. Prøv å gjør små endringer i kostholdet, uten å bry deg om vekt eller kaloritelling. Anonymkode: 84870...d37 Jeg er i risikogruppe for å bli skikkelig syk dersom jeg blir smittet. Må derfor begrense alle turer ut til det aller mest nødvendige, som mat. Og når motivasjonen er så lav har det ført tilekstra innkjøp av alt mulig. Føler ikke at jeg bare kan kaste søppelmaten heller, i tilfelle jeg ikke kan gå ut for å handle mat en dag. Hvilke endringer tok du tak i, og hvordan motiverer du deg? Anonymkode: 60d3f...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Sier du at du kunne gå korte turer utendørs før, men ikke nå? Isåfall lurer jeg på hvorfor? Tenker du at du kan styre vekta uten å tenke over hva du spiser? Isåfall lurer jeg på hvorfor? Anonymkode: 5da6a...756 Før var det jo ikke Korona smittefare? Det er jo andre mennesker som snakker om at de kan gå ned i vekt uten å tenke over hva de spiser? Anonymkode: 60d3f...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 Selv om du er i risikogruppen kan du jo gå ut! Gå ut i nabolaget eller skog, trenger ikke gå langt. Er jo bare å holde seg unna folk og ikke ta på ting. Slutt med unnskyldningene, og fortsett som før. Legg søppelmaten ut i en bod eller lengst bak i et skap så du ikke ser den, og kjøp kun inn sunne, gode matvarer. Tilrettelegg for at du skal velge sunt, og slutt å la korona være en unnskyldning. Stopp i dag. Anonymkode: 77863...b92 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes alltid en unnskyldning Anonymkode: 25962...1de Vel, jeg har en god unnskyldning. Å være ufør, og knapt kunne bevege seg pga fysiske sykdommer fra tidligere til å ikke kunne gå ut pga at man også er i risikogruppa det er jammen ikke gøy skal jeg si deg. Hadde du klart å holde deg oppe uten å bli fortvilet? Da er du jammen god altså. Anonymkode: 60d3f...6dc 1
rampeguri Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 Har du vurdert å få noen til å handle for deg? Skriv handleliste uten alt det usunne. Og gi beskjed til de som handler at du ikke skal ha noe usunt? Da slipper du i alle fall fristelsen når du er i butikken? Og selv om du er i risikogruppen så sørg for å gå en liten tur hver dag, om så bare rundt huset. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2020 #12 Skrevet 2. mai 2020 Klart du kan gå tur akkurat som før, du må bare ta noen ekstra forholdsregler: Gå ut når det er usannsynlig at det er mange der ute, f.eks. Når du går tur, ha på ryggsekk med et par tunge bøker i eller eventuelt noen fulle halvannen litere med vann. Da får du ekstra ut av den turen du faktisk går. Ikke ha usunne alternativer i skapet. Gå til butikken for å handle - gå en lenger vei en den korteste. Slutt med elendige unnskyldninger!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #13 Skrevet 2. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Selv om du er i risikogruppen kan du jo gå ut! Gå ut i nabolaget eller skog, trenger ikke gå langt. Er jo bare å holde seg unna folk og ikke ta på ting. Slutt med unnskyldningene, og fortsett som før. Legg søppelmaten ut i en bod eller lengst bak i et skap så du ikke ser den, og kjøp kun inn sunne, gode matvarer. Tilrettelegg for at du skal velge sunt, og slutt å la korona være en unnskyldning. Stopp i dag. Anonymkode: 77863...b92 Det hadde vært enklere om jeg bodde i et grisgrendt strøk, det er jeg enig med deg om. Men Jeg bor i et veldig høyt befolket område med mange Koronadødsfall. Det medfører flere dører og fellesganger bare for å komme seg ut av bygget, og trange gater i flere hundre meter for å komme seg til et grønt nærområde. Sist jeg var der, før Korona, var det et yndet sted for mange barnefamilier, bikkjer og sportsentusiaster. Ifølge naboer er området fortsatt overbefolket, og jeg kan ikke ta kollektiv til en fjernere park. Så da sitter jeg her da. Jeg sier ikke dette for å være vanskelig, men slik er realiteten. Legen vil ikke at jeg skal gå ut for annet enn det mest nødvendige, altså matinnkjøp. Anonymkode: 60d3f...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #14 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, rampeguri said: Har du vurdert å få noen til å handle for deg? Skriv handleliste uten alt det usunne. Og gi beskjed til de som handler at du ikke skal ha noe usunt? Da slipper du i alle fall fristelsen når du er i butikken? Og selv om du er i risikogruppen så sørg for å gå en liten tur hver dag, om så bare rundt huset. Ja, det har jeg tenkt på. Grunnen til at jeg ikke har valgt den utveien er fordi det lille sosiale inputet med smil og hei fra kassabetjeningen er det enenste som redder psyken min en gang i uken. Anonymkode: 60d3f...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #15 Skrevet 2. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i risikogruppe for å bli skikkelig syk dersom jeg blir smittet. Må derfor begrense alle turer ut til det aller mest nødvendige, som mat. Og når motivasjonen er så lav har det ført tilekstra innkjøp av alt mulig. Føler ikke at jeg bare kan kaste søppelmaten heller, i tilfelle jeg ikke kan gå ut for å handle mat en dag. Hvilke endringer tok du tak i, og hvordan motiverer du deg? Anonymkode: 60d3f...6dc Hvis du går tur uten å treffe mennesker er det jo ikke farlig, det er tvert imot bra for immunforsvaret. Luften er ikke farlig. Anonymkode: 9023c...796 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #16 Skrevet 2. mai 2020 Du trenger ikke motivasjon. Det eneste du må gjøre, er å spise mindre. Du trenger ikke gå tur en gang Anonymkode: 9784d...58c 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #17 Skrevet 2. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvis du går tur uten å treffe mennesker er det jo ikke farlig, det er tvert imot bra for immunforsvaret. Luften er ikke farlig. Anonymkode: 9023c...796 Som sagt i et annet svar, så bor jeg i et meget befolket område. Anonymkode: 60d3f...6dc
rampeguri Skrevet 2. mai 2020 #18 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg tenkt på. Grunnen til at jeg ikke har valgt den utveien er fordi det lille sosiale inputet med smil og hei fra kassabetjeningen er det enenste som redder psyken min en gang i uken. Anonymkode: 60d3f...6dc Hva med å videochatte med noen? Det er jo litt sosialt i alle fall? Har du veranda så vil jeg anbefale å bruke den, gå fram og tilbake der, eller bare sitte litt der med en kopp kaffe eller noe, bare for å få frisk luft. Er det kaldt så kle godt på deg. 2
rampeguri Skrevet 2. mai 2020 #19 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke motivasjon. Det eneste du må gjøre, er å spise mindre. Du trenger ikke gå tur en gang Anonymkode: 9784d...58c Jo, hun trenger motivasjon for å klare og spise mindre. Det er ikke enkelt for alle å klare og spise mindre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #20 Skrevet 2. mai 2020 Just now, rampeguri said: Hva med å videochatte med noen? Det er jo litt sosialt i alle fall? Har du veranda så vil jeg anbefale å bruke den, gå fram og tilbake der, eller bare sitte litt der med en kopp kaffe eller noe, bare for å få frisk luft. Er det kaldt så kle godt på deg. Jeg har ikke noe sosialt nettverk dessverre da all familie er falt i fra og venner er borte etter 20 år som ufør. Dette er jeg vant med. Men jeg er ikke vant med denne fordømte Koronaen som snudde siste rest av livet på hodet. Anonymkode: 60d3f...6dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå