Gå til innhold

Barnet mitt bråker ute

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en bygård med mange naboer. Ene naboen klager på bråk fra barnet mitt på 6 år. Han synger, leker, roper av og til og herjer ute. Jeg forstår jo for så vidt naboen min. Samtidig så er barnet mitt nærmest på minussiden når det kommer til impulskontroll; han prøver å være stillere, men i neste sekund har han glemt seg. Dette gjentar seg ca 100 ganger ilø dagen. Jeg tenker at om dagen så må naboen tåle det jeg regner for å være et normalt støynivå til barn å være. Den andre naboen min pusser opp, og det bråker skrekkelig fra kl 07 til kvelden uten at de får noen klager. 

Jeg prøver altså, men nå går det nærmest på nervene løs å skulle hysje så masse på ungen. Hvor mye hysjing og tilsnakk er sunt før det bare blir gnag og mas, når det ikke funker mer enn det gjør? Det blir ikke særlig mer stille av det, enda jeg ser at han virkelig, virkelig prøver. Å være ute i gården er noe han gleder seg til hver dag, og i denne koronatiden har det vært nødvendig for å få utløp for energi. Jeg sitter ute med han ofte på benken vi har, men å få et annet individ til å tie helt still sånn som naboen vil er ikke mulig. 

Hva skal jeg gjøre? Vær konstruktiv vær så snill. 

Anonymkode: 585a4...f0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel gå et annet sted sånn at ungen får rast det verste fra seg? Sånn at han er litt roligere når dere skal leke ute i gården? Vet ikke hvor tett denne naboen bor på dere, men jeg har selv bodd i blokk, vegg i vegg med bråkete unger hvor 

unger hyler, brøler og bråker når de er ute og leker, og er like spinnville når de kommer inn. Det er faktisk helt forjævlig å høre på, og det kommer fra meg som er oppvokst i blokk og dermed vant til å bo tett på mennesker, vise hensyn og tolerere hverdagsbråk. 

Anonymkode: c4e71...e44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt har mye energi hele tiden. 100% av tiden. Utredes for adhd også. Så når vi kommer fra parken og hjem, så har han ikke mindre energi. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å hysj hele tiden, så lenge Deter normalt bråk får naboen tåle det

Anonymkode: 786f1...ccd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å hysj hele tiden, så lenge Deter normalt bråk får naboen tåle det

Anonymkode: 786f1...ccd

Enig. Ungene løper rundt her og herjer hele tiden, ser ikke problemet. Høres mer ut som naboen din har et problem. 

Anonymkode: 25485...4a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg stresser er fordi det har kommet klage på det til utleieren og det er jo ikke kult. Så derfor hysjer jeg. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Snakk med utleieren din. Forklar problemstillingen.

Hvis man ikke tåler å høre at barn leker bør man ikke bo i blokk. 

Jeg ser helt bortsett fra at vi snakker om høye hyl og hvin som sprenger trommehinnene. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 said:

Snakk med utleieren din. Forklar problemstillingen.

Hvis man ikke tåler å høre at barn leker bør man ikke bo i blokk. 

Jeg ser helt bortsett fra at vi snakker om høye hyl og hvin som sprenger trommehinnene. 

Er ikke høye hyl med mindre han skader seg, feks faller og gråter. Men det er ikke trommehinnesprengende bråk. 

Ja... Skal snakke med utleier. Men kjenner på at det er ukult uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye dårlig med kronisk migrene og ME, er da veldig lydsensitiv. Jeg synes da det er innmari slitsomt med ungeskrik, men det er jo bare mitt problem! Unger må få leke og være barn, noen lager mer lyd enn andre. Jeg tenker at hvis du ikke tolererer det så bør du flytte og ikke bo i blokk ihvertfall. 

Men det høres lurt ut å snakke med utleier, høres ut som en veldig kjedelig situasjon å være i.

Anonymkode: f16cd...8ad

• Liker 4
Skrevet

Jeg er en av de som syns det er mye mer behagelig å høre på noens oppussing enn unger som hyler og vræler i noe som tydeligvis er "lek" 😅 Men bor man i blokk må man regne med å høre at unger leker på dagtid. Så fremt det ikke er ren og skjær hyling som gir gjenklang i veggene (og i hodet mitt) er det bare noe man må regne med. Tåler man ikke det er det bare å flytte ut på landet.

Skrevet

Er det lyder som stammer fra uteleking syns jeg det må være greit. Er det inne så er det noe annet. For å si det slik - jeg savner å høre unger som har det moro ute! Det pleier i alle fall å få meg i godt humør, men veit jo at alle ikke er like. Unger trenger å leke - det er den måten de lærer på. Om han har ADHD så er det heller ikke det lureste å drive og hysje og kjefte hele tiden heller, det kan fort gå utover selvtilliten. Tips: om han har konkurranseinstinkt så kan man leke stilleleken en gang i blant om man bør være stille. 

• Liker 2
Skrevet

Noen ganger føler jeg at vi nesten har et barnefiendlig samfunn. Skal virkelig ikke barn få lage lyd ute heller nå?? Som om det ikke er nok klager på dem innendørs. 

Nei, fysøren, tåler du ikke å høre barn leke ute engang, så flytt til skogs. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...