Gå til innhold

Blir kjoler kortere desto mindre størrelse man bruker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg bestiller en kjole i XS, vil den være kortere enn S og M? :) 

Anonymkode: 96d42...91f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: df38e...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Jepp

Anonymkode: 7f4a9...703

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! kanskje et veldig dumt spm, men måtte bare få det bekreftet 😅

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Da fikk også jeg svar på noe jeg lurte på.

Skulle ønske lengden gikk mer opp på de store størrelsene, uten å gå ut i bredden på alt. Veldig vanskelig å finne klær som lang. Burde vært to typer størrelser.

Anonymkode: 66aba...74c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske lengden gikk mer opp på de store størrelsene, uten å gå ut i bredden på alt. Veldig vanskelig å finne klær som lang. Burde vært to typer størrelser.

Noen butikker har kort, normal og lang i hver størrelse, f.eks størrelse 38 kort, 38 normal og 38 lang.

Anonymkode: 88a00...e72

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen butikker har kort, normal og lang i hver størrelse, f.eks størrelse 38 kort, 38 normal og 38 lang.

Anonymkode: 88a00...e7

Liker godt systemet med Petite, Regular og Long, i tillegg til vanlige størrelser. Men det er nok mer vanlig i England og USA enn her i Skandinavia.

Forstår ikke helt hvor de skandinaviske kjedebutikkene ikke har innført dette - jeg ser ofte damer med klær som er riktige i bredden, men alt for korte. Er ikke noen moralist når det gjelder skjørtelengde, men det er ikke noe pent når dimensjonene blir feil: at sømmene som skulle sitte i livet er helt oppunder brystene, og hoftepartiet på kjolen faller midt på magen. 

Jeg handler sjelden på H&M, og det er mange grunner til det. Men jeg har lagt merke til at fasongen og lengden på klærne har endret seg de siste 15 årene. De får stadig flere butikker i Asia og i andre land der gjennomsnittshøyden er mye lavere enn her, og det ser ut som om de tilpasser klærne til et slags internasjonalt gjennomsnitt.

Jeg trodde lenge at alle kjoler på H&M hadde empireliv, og at alle buksene deres var «høytvannsbukser». Men det viste seg å skyldes høyden min... Og jeg er bare såvidt over gjennomsnittlig høy her i Norge!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja og trangere. 

Anonymkode: 56a81...8ca

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg også over dette. Jeg er høy og slank, og det er helt håpløst å finne ting som passer. Enten er det alt for kort, men passe i vidden, eller så er det passe i lengden, men henger på meg som et telt.. 

Zalando har flere klær som er merket høy, Dorothy Perkins-merket har blant annet en del plagg i "Høy". Disse passer godt på meg, endelig funnet meg noen kjoler som faktisk passer både i høyde og bredde. 

Anonymkode: bdf39...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke prøvd deg på store str, for jo større str, jo lengre armer, ben og kropp. Man har ikke metervis med armer og bein selv om man er fet. 

Anonymkode: 064b2...877

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2020 den 11.37, AnonymBruker skrev:

Om jeg bestiller en kjole i XS, vil den være kortere enn S og M? :) 

Ofte er det bredden det går på, om man legger plaggene oppå hverandre i to forskjellige str. 
Hilsen kvinne med høy, tynn mann. 

Anonymkode: c1a60...053

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det bredden det går på, om man legger plaggene oppå hverandre i to forskjellige str. 
Hilsen kvinne med høy, tynn mann. 

Anonymkode: c1a60...053

Jeg er uenig, kjoler er ofte kortere i små størrelser. Hilsen høy, tynn kvinne.

(For å ikke snakke om bukser, et mareritt.)

Anonymkode: 3aef1...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...