Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått jobb i en stor IT bedrift. Fått opplæring i mye som jeg ikke kunne fra før av. Og kjenner bare at dette elsker jeg. Dette vil jeg definitiv lære alt om.

Derfor i en alder av 35 år har jeg bestemt meg for å ta min andre bachelor grad og denne gangen i data science.

Men ofte ser jeg at det er fag krav som matte  S1+S2 og fysikk. 

Er det noen som har tatt en bachelor i data systemer her og kan gi noen råd :)

Matte  er ikke min sterkeste side, bør det være det? Er det mye matte i selve utdannelsen? Jeg husker jeg tok makroøkonomi og måtte bruke mye energi for å få det i mål.

Ser at noen universitet ikke har krav til realfag, men er det lurt å ha det? Sånn generelt må man ha matte hodet for å jobbe som data ingeniør i hverdagen ?  

Anonymkode: bda60...59c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått jobb i en stor IT bedrift. Fått opplæring i mye som jeg ikke kunne fra før av. Og kjenner bare at dette elsker jeg. Dette vil jeg definitiv lære alt om.

Derfor i en alder av 35 år har jeg bestemt meg for å ta min andre bachelor grad og denne gangen i data science.

Matte  er ikke min sterkeste side, bør det være det? Er det mye matte i selve utdannelsen? Jeg husker jeg tok makroøkonomi og måtte bruke mye energi for å få det i mål.

Ser at noen universitet ikke har krav til realfag, men er det lurt å ha det? Sånn generelt må man ha matte hodet for å jobbe som data ingeniør i hverdagen ?  

Noen bachelorgrader trenger ikke matte, f.eks. informasjonssystemer osv. Spørs hvor du bor :)

Anonymkode: 15e94...9d7

AnonymBruker
Skrevet

Data Science er noe annet enn computer science. Hvis det er førstnevnte du vil ta, så er det mye matte i den retningen ja. 

Anonymkode: 059ee...e5f

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Matte  er ikke min sterkeste side, bør det være det?

Det avhenger vel litt av hva slags arbeidsoppgaver du ser for deg når du er ferdigutdannet. Har du forsøkt å ta opp matte i nyere tid? Jeg tror noen finner det enklere som voksen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mulig. Leste nettopp et intervju med en programmerer om dette. Det er en fordel å ikke ha tallangst, da. Den bør overkommes, men det handler mer om koding og symboler, ikke utregninger.

Anonymkode: e80cb...a3c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som systemutvikler. Det var endel matematikk under studiet, men ikke verre enn at de fleste kom igjennom det.

Det er ikke så mye (avansert) matematikk i det daglige. Det går mest i forretningsforståelse, boolsk algebra, algoritmer, programmeringsspråk, patterns og rammeverk. Data science (kunstig intelligens osv) derimot er nesten bare matematikk. 

Hvis du ikke er så glad i matematikk så ville sett etter en bachelor i systemutvikling, sikkerhet eller noe slikt. 

Anonymkode: e29ba...9ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...